Skocz do zawartości
Tomek77

START/STOP- ostateczne rozwiązanie kwestii dezaktywacji

Rekomendowane odpowiedzi

W moich trzech samochodach to kodowałem (Audi 2014, Passat 2015, Q2 2017) i nigdy takiego komunikatu nie miałem. Rejestrowałeś akumulator po wymianie? Był zmieniony na taki sam, jak wcześniej? 

Edytowane przez mkpol
nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak zakodowany poprawnie, komunikat był też na starym aku. Także niewiem czemu ten komunikat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro wyłączyłeś S/S  tweakiem napięciowym to auto cały czas uważa że ma za duży pobór energii i blokuje S/S, stąd ten komunikat - to normalne, chyba że wrócisz do starej wartości i S/S znów będzie działać.

W obu paskach z mojego profilu jest ten komunikat jak wejdę w status pojazdu, w obu znika po zakodowaniu oryginalnej wartości napięcia.

 

Edytowane przez saper_wroc
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I o taką odpowiedź mi chodziło. 

Dziękuję 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżdzę od dwóch lat na dezaktywowanym S/S poprzez zmianę progu napięcia na 12V. Cały czas wyświetla komunikat: duże zapotrzebowanie na energię.

 Tak się tylko zastanawiam, czy w dłuższej perspektywie czasu może mieć to wpływ negatywny na np ładowanie akumulatora? 

Tak pytam, bo niektórzy w Golfach czy pochodnych idą na żywioł i odpinają jakiś czujnik przy akumulatotrze i to napewno ma negatywny wpływ na akumulator, bo sterownik nie wie w jakiej jest kondycji.

Taki paradoks: ludzie boją start/stopu, bo niszczy akumulator niby a dokonują modyfikacji, które jeszcze bardziej go niszczą?

Ps. kolega miał firmową Insignie z 2015 z S/S i po 200tys km nic się  nie działo, mimo że nigdy tego systemu nie wyłączał?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To że start stop niszczy aku to chyba nikt nie ma wątpliwości. Aku 300-400 zł raz na 5 lat to nie jest wielki problem.

Najbardziej to niszczy nerwy kierowcy chcącego szybko ruszyć ze skrzyżowania, a tu akurat zgaśnie i znowu trzeba czekać na jakąś przerwę w ruchu aby się wcisnąć.

 

Niszczy wiele elementów pojazdu silnik, dwu masę, poduszki silnika i skrzyni, rozrusznik, wtryski, egr, dpf, i jeszcze pewnie by się wiele rzeczy znalazło, które dostają po dupie przez to badziewie. Nie wspomnę o paskach rozrządu i klinowych, sprzęgiełko alternatora.

Edytowane przez ktry

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady- szybciej niszczy auto nieumiejętna jazda i zaniedbania niż S/S. Czy szybciej padają rozruszniki lub akumulatory? Nie słychać o tym. Ale sposoby kombinacji, żeby go obejść niekiedy mrożą krew w żyłach. TO JEST SYSTEM DOBRZE ZAPROJEKTOWANY: od strony maechaniki i programu. zasadnicze pytanie czy potrzebny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co masz na myśli pisząc "Ale sposoby kombinacji, żeby go obejść niekiedy mrożą krew w żyłach."?

Ja mam wstawioną elektronikę która naciska ten przycisk wirtualnie po każdym odpaleniu, więc SS u mnie przestał istnieć, tak samo i problem z gaśnięciem akurat w momencie jak chcę włączyć się z podporządkowanej. I to nie jest system dobrze zaprojektowany, gdy silnik jest zimny, wyjeżdżam z garażu podziemnego i już próbując wyjechać na osiedlową uliczkę zimny silnik gaśnie! Diesel! Co za jełop tak zaprojektował system, by gasił on zimny ledwo co odpalony silnik? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej nie passat ale tiguan 2016 r chce wylaczyc to badziewie ale komp nie przyjmuje odwrocenia dzialania przycusku, zwiekszenia wartosci na 12v i podwyzszenia temp na 50 nie wiem co mozna jeszcze wymyslić....auto to tig 2016r 2.0TDI 190KM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o to co najbardziej niszczy S/ S to turbinę. Ciągle jest wyłączana  niemal na pełniej prędkość. 

A co do wyłączania S/S to bardzo tanio i w prosty sposób można to zrobić jak pisał twinsen. Wystarczy za kilkadziesiąt zł kupić  przekaźnik bistabilnyb z wyłączeniem czasiwym.  Przy zamówieniu trzeba tylko podać żeby czasu wyłączeniem był 1 lub 2 sekundy.

Po pojawieniu się napicia po stacyjce przekaźnik poda na sekundę mase lub plus (w zależności czym jest sterowany włącznik S/S.

Czyli zasymuluje wyłączeni S/S przyciskiem przez kierowcę.  

Przekaźnik bistabilny czasowy (ON-OFF): 4TSP firmy ASF kosz koło 40zł

 

Albo jeszcze taniej samemu sobie zaprogramować do tej funkcji Klon Arduino NANO za 15zł

 

Lub kupić taki gotowy moduł 

https://allegro.pl/oferta/przekaznik-12v-ukladem-czasowym-1s-100s-1s-15minut-9526768020?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

Edytowane przez Kucharp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja wiem, że drożej ale za to "plug and play":

https://pl.aliexpress.com/item/1005001700207520.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.56f35c0f2901Ta

Sprawdziłem, działa. Zero jakichkolwiek komunikatów.

a dowiedziałem się o tym stąd: 

 

 

Ja też jeżdżę na Indyvidual. Po przejściu na Eco, dosłownie na sekundę włącza się start-stop i ten chiński kabel ewidentnie podaje sygnał i mam info na zegarach że start-stop wyłączony. 

Zauważyłem to na światłach jak włączyłem tryb Eco, silnik zgasł i od razu się uruchomił. Czyli kabel klika przycisk za nas. I o to mi chodziło. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chińczyki wszystko zerżną. Mój moduł sprzed 5 lat....

 

DSC_0383.JPG

DSC_0432.JPG

Edytowane przez ryger
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam go w B7 - wciąż działa tak, jak powinien. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 22.02.2021 o 20:06, IgnisDriver napisał:

ja wiem, że drożej ale za to "plug and play":

https://pl.aliexpress.com/item/1005001700207520.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.56f35c0f2901Ta

Sprawdziłem, działa. Zero jakichkolwiek komunikatów.

 

 

Podany przez Ciebie link jest inny niż podaje facet ze wskazanego filmu 

Czy to są tożsame kabelki ?

 

Zamówiłem kabelek z Twojego linku ale teraz nabrałem trochę wątpliwości czy napewno będzie pasować.

U mnie na konsoli po tej stronie mam trzy przyciski Drive mode / Start Stop / ESP Off a tu na zdjęciach są tylko dwa.

 

Rozwiązanie z kabelkiem wydaje się lepsze gdyż nie ma ciągłego komunikatu (przy każdym zatrzymaniu) że S-S jest wyłączony a tak właśnie się dzieje gdy kombinuje się z napięciem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"będzie Pan zadowolony" :)

u mnie wciąż działa i jest ok. Nauczyłem się nie zmieniać trybów jazdy na postoju bo wtedy na moment gaśnie i zapala silnik po sekundzie. Tyle.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że dzięki temu kabelkowi przycisk zapamiętuje ostatnie ustawienie S-S i po uruchomieniu silnika odpowiednio "sam się naciska" ?

 

 

Edytowane przez mkpol
nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś zamontowałem wynalazek z podanego linku tak jak napisaliście montaż "P&P" trwał 5min z czego 4min walki ze ściągnięciem mieszka i ramek.
 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam i ja. Zamontowane, działa jak opisane wyżej

20210606_103805.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uwaga na kabel polecany w tym temacie u mnie cos nie dziala

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności