Skocz do zawartości
Tomek77

START/STOP- ostateczne rozwiązanie kwestii dezaktywacji

Rekomendowane odpowiedzi

być może jest np. tzw. okres karencji i będzie obowiązywał od np. 2018..... a poza tym spójrz, nie wszystkie mają ale ile już modeli innych firm też ma...... lawinowo montują nawet w najmniejszych modelach........

 

Może i jest jakiś kres karencji - może i masz racje.

Ale to znaczy, że nie jest to niezbędne do uzyskania homologacji i można funkcjonalność systemu zmienić.

Dlatego uważam tak jak i jot, że odpowiedź dealera VW jest trochę wciskaniem kitu!

Bo idąc tokiem Jego myślenia ( w pełni ten tok popieram) system który jest odłączany w dowolnej chwili nie może być przyjmowany jako pewnik przy wystawianiu homologacji.

Edytowane przez skrendi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wyżej.

S/S na razie nie należy do obowiązkowego wyposażenia jak ABS, ESP, itp. i chyba nie jest nawet w planach na najbliższe lata. Poczytajcie w tym artykule, który podlinkowałem, jak przebiega test na tą emisje spalin (jazda, postój, prędkości, itp.). Podczas całego cyklu testowego auto stoi sporo czasu, więc już jest jasne dlaczego tak namiętnie wszyscy producenci rzucili się na ten start-stop. Wystarczy wyłączyć silnik i średnia z testu wyjdzie lepsza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No to są jakieś jaja!

 

Mam propozycję - napiszmy pismo w żądaniem zmiany oprogramowania na "po odpaleniu wyłączone s/s" opisując przypadki zagrożenia zdrowia i życia użytkowników samochodu Passat B8.

 

Czy Wy Koledzy nie przesadzacie?! Sam jeżdżę z tym systemem już czwarty rok i przestałem na niego zwracać uwagę. Przyznaję, początkowo irytował mnie, za każdym razem go wyłączałem, aż w końcu dałem za wygraną bo z koniem się kopał nie będę. I paradoksalnie w kilka dni przyzwyczaiłem się do takiej jazdy, ba - wręcz cenię sobie tę ciszę przy postoju na światłach.

 

I przez te lata ani razu moje życie nie było zagrożone z powodu tego systemu. A jeżdżę naprawdę dużo.

Akumulator działa, silnik się nie zepsuł, turbina hula.

 

Rozumiem narzekania i krytykę, ale warto zachować pewien umiar :-)

Edytowane przez flankie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No to są jakieś jaja!

 

Mam propozycję - napiszmy pismo w żądaniem zmiany oprogramowania na "po odpaleniu wyłączone s/s" opisując przypadki zagrożenia zdrowia i życia użytkowników samochodu Passat B8./QUOTE]

 

Czy Wy Koledzy nie przesadzacie?! Sam jeżdżę z tym systemem już czwarty rok i przestałem na niego zwracać uwagę. Przyznaję, początkowo irytował mnie, za każdym razem go wyłączałem, aż w końcu dałem za wygraną bo z koniem się kopał nie będę. I paradoksalnie w kilka dni przyzwyczaiłem się do jeżdżenia z tym systemem, ba - wręcz cenię sobie tę ciszę przy postoju na światłach.

 

I przez te lata ani razu moje życie nie było zagrożone z powodu tego systemu. A jeżdżę naprawdę dużo.

Akumulator działa, silnik się nie zepsuł, turbina hula.

 

Zachowajmy umiar i nie piszmy takich rzeczy.

 

To tylko była moja propozycja.

 

Pamiętaj Adam, że w Twoim Pastuchu jest trochę inny system SS niż ten w B8.

Tak jak ktoś już pisał VW chwalił się, ze jest to ewolucja starego SS. Ja mając samochód na jazdach testowych kilkukrotnie miałem "podbramkową sytuacje". I dotyczy to sytuacji wyjazdu z ulicy podporządkowanej.

W manualu (jeździłem chwilę) ten problem nie jest tak duży.

Sytuacja dotyczy przede wszystkim samochodów z DSG - któryś z kolegów opisywał to już szerzej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak wyżej.

S/S na razie nie należy do obowiązkowego wyposażenia jak ABS, ESP, itp. i chyba nie jest nawet w planach na najbliższe lata. Poczytajcie w tym artykule, który podlinkowałem, jak przebiega test na tą emisje spalin (jazda, postój, prędkości, itp.). Podczas całego cyklu testowego auto stoi sporo czasu, więc już jest jasne dlaczego tak namiętnie wszyscy producenci rzucili się na ten start-stop. Wystarczy wyłączyć silnik i średnia z testu wyjdzie lepsza.

 

z tego co ja wiem jest w planach przynajmniej w UE (ktoś dokładnie sobie wyliczył ile to średnio czasu samochód stoi w mieście w korkach i pod światłami i ile w tym czasie emituje spalin...), a cytowany test to jeden z wielu... drugi to np. na spalanie.... jakiś ustawodawca wymyślił swego czasu testy na jazdę miejską i poza miastem (czas, odległość, średnia prędkość itd..) i spalanie producenci podają wg. tego testu, a że do rzeczywistości ma się nijak to insza sprawa i stąd rzeczywiste spalanie potrafi być nawet o 30% wyższe od testowego....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy Wy Koledzy nie przesadzacie?! ...

Może i tak, ale zauważ, że tutaj w zasadzie nie chodzi o to, żeby się za wszelką cenę pozbyć tego systemu, tylko żeby dopracować lub zmienić jego działanie. Jak odbiorę Pastucha, to raczej pozostawię ten system, ale w odwróconej kolejności działania lub pamięcią ostatniego stanu załączenia/wyłączenie, bo w swoim aucie, to raczej ja wiem najlepiej, który stan mi odpowiada. Gdy mnie najdzie ochota to sobie przełączę ręcznie. I większości chyba o to tutaj chodzi.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

z tego co ja wiem jest w planach przynajmniej w UE (ktoś dokładnie sobie wyliczył ile to średnio czasu samochód stoi w mieście w korkach i pod światłami i ile w tym czasie emituje spalin...

Ktoś wyliczył sobie nie mniejszą emisję spalin, tylko ile więcej na tym zarobi się kasy. Zauważ, że do start-stop musi być stosowany sporo droższy, szybciej ładujący się i wydajniejszy akumulator AGM, a nie tani kwasiak. Jest też spora szansa na większą ilość szybciej padających rozruszników. Niby są wzmacniane, ale przez to również kosztują więcej, w aucie jest też kilka dodatkowych bzdetów i sterowników, które też ktoś musi dodatkowo wyprodukować i na tym dodatkowo zarobić, itp. itd. Po prostu jest tak jak ze wszystkim, czyli kolejny lobbing przez monetę, pod przykrywka jakiegoś tam eko-sreko.

 

Przy okazji - jedna dorosła krowa mleczna średnio rocznie wypierdzi w powietrze więcej CO2 niż średnio w roku wyemituje jeden VW Golf. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ma ktos strone do tych modulow zapamietujacych ostatnie ustawienie ss?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie S/S nie przeszkadza, można go wyłączyć po uruchomieniu i to nie jest jakaś strasznie uciążliwa czynność. Ja z nim jeżdzę, w DSG działa przyjaźniej jak ma się wyłączony auto-hold, wtedy uruchamia silnik po zdjęciu nogi z hamulca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
odplatnie wykonac usluge

 

:ban:wmorde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mnie S/S nie przeszkadza, można go wyłączyć po uruchomieniu i to nie jest jakaś strasznie uciążliwa czynność. Ja z nim jeżdzę, w DSG działa przyjaźniej jak ma się wyłączony auto-hold, wtedy uruchamia silnik po zdjęciu nogi z hamulca.

 

Mi zajęło jakies 3 tygodnie aby się zaprzyjaźnić ze S/S. Nauczyłem się że aby sie nie wylączył trzymam napiętą kierownice i tyle. Po kilku dniach wchodzi to w nawyk jak hamowanie pulsacyjnie w samochodach bez ABSu. Za to na światłach i w korku jak się stoi panuje boska cisza :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mając DSG można wykorzystać Auto Hold do zatrzymania bez wyłączenia silnika przez SS.

Hamujemy. Kiedy zapali się ikona AH puszczamy hamulec. Auto stoi. Silnik pracuje. Wymaga, to trochę treningu, ale pozwala na pełną kontrolę nad działaniem SS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Za to na światłach i w korku jak się stoi panuje boska cisza

 

w korku raczej trudno o "boską ciszę", poza tym benzyna chyba tak bardzo nie hałasuje? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mając DSG można wykorzystać Auto Hold do zatrzymania bez wyłączenia silnika przez SS.

mhmm u mnie jest tak, że auto jeszcze się toczy (co bądź, bardzo wolno) i włącza się s/s...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też tak mam, że podczas toczenia włącza. Na początku myślałem, że ze S/S nie da się żyć, ale teraz się już przywyczaiłem i w newralgicznych momentach wyłączam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

B8 1,8 TSI DSG7 zamówiony a teraz mam okazje pojeździj nowym Golfem tez z DSG7.

 

Mam takie pytanie:

1) Dojeżdżam do świateł, trzymam nogę na hamulcu

2) Silnik gaśnie, ale ja wiem ze poczekam długo i nie chce mi sie trzymac nogi na hamulcu

3) Zmieniam na N i puszczam hamulec

4) Silnik sie budzi ....

 

Czy to normalne ? i w B8 dziala identycznie ?

Co zrobić żeby nie włączał ?

 

Trochę to bez sensu nie sadzicie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

 

 

2) Silnik gaśnie, ale ja wiem ze poczekam długo i nie chce mi sie trzymac nogi na hamulcu

Używać Auto-Hold.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakieś wady podczas używania auto-hold'a w B8?

W poprzednim samochodzie do auto-hold używany był ręczny, przez co czasami gdy zbyt szybko chciałem ruszyć to jeszcze mnie ręczny blokował :-/

 

W Mercedesie jest to fajnie rozwiązane. Już stojąc, silnik wyłączony przez s/s, "dociskasz" nogą hamulec i włącza się samo Auto-hold.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności