Skocz do zawartości
gromchester

Wasze wynegocjowane rabaty na nowego Passata B8

Rekomendowane odpowiedzi

Zamówione wg. konfiguratora - cena katalogowa 179 160 do zapłaty 147 900 :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zamówione wg. konfiguratora - cena katalogowa 179 160 do zapłaty 147 900 :-)

17,45% :super:

Kupujesz kolejnego B8 ?

Edytowane przez d7d

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chce wtykać kija w mrowisko bo się nie znam na sprawie ale czy te rabaty to nie są umowne kwoty wcześniej ustalone abyście czuli okazję ?

 

Auto ma swoją cenę i pójdzie za cenę taką na jaką ustalił sobie diler, a nie wy. W biznesie nie ma litości. Nikt nikomu nie opuszcza 30 tyś bo się z nim dobrze gada. Każde auto ma swoją realną wartość ukrytą zawyżoną ceną i potem się do tej realnej ceny schodzi mieszając w głowie rabatami. Czyż nie ? Temat jest o wynegocjowanych rabatach. Jak te negocjacje wyglądają ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli samochód ma przez dealera i przez VW ustaloną cenę np. 145.000 PLN ale w cenniku dają cenę 180.000 PLN i jesteśmy gotowi na rabaty?

Jednemu damy rabat kwotowy 10.000 PLN , drugiemu damy rabat 12% i sprzedamy za 158.400 PLN a trzeci (najbardziej przez VW szanowany) dostanie rabat 30.000 PLN (= 16,67%) i sprzedamy za 150.000 PLN i nadal VW jest ekstra 5.000 PLN "do przodu" ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dealer ma swoją cenę zakupu i z niej daje upusty, od ceny zakupu ma swoje upusty za obroty za poprzedni rok itd.

Czasami może iść "po bandzie" jak np chce wywalczyć większyt obrót i kilku sztuk mu brakuje. Importer daje ekstra rabaty ze swojej puli np grupa zawodowa itd.

VW jest po środku polityki cenowej "samochodowej". Można w sumie podać trzy przykłady:

- citroen - ceny wyjściowe są wysokie ale na wstępie dostajemy wysokie rabaty, nawet 20%. Część ludzi na to się łapie bo np to niby rabat "tylko dzisiaj i można zaoszczędzić 30kPLN!". Ale druga strona medalu odrzuca tych co patrzą na cennik w myśl "cena to cena".

- VW i średnia innych - rabaty do max 10% (bez grup zawodowych) może ciut więcej

- jak wyrwiesz dywaniki to wszystko - np toyota, mazda

Dealer ma sytuację dość wygodną, jego obowiązek to przyjąć zamówienie i jest pośrednikiem więc same koszty, jak na handel, dość niskie. Bierze na siebie teoretyczną odpowiedzialność sprzedawcy, czyli za niezgodność towaru z umową. Za to odpowiada w pierszej kolejności sprzedawca i to jego ryzyko.

 

Ale jak jakiś sprzedawca to skoryguje będę wdzięczny :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli samochód ma przez dealera i przez VW ustaloną cenę np. 145.000 PLN ale w cenniku dają cenę 180.000 PLN i jesteśmy gotowi na rabaty?

 

 

Jak pisałem, nie znam się ale właśnie coś w tym stylu chodzi mi po głowie.

 

Wiem tyle, że to biznes a nie rabatowanie dziesiątkami tysięcy bo klient nasz pan i mu dogadzamy. Nie mówię, że tak jest i się nie spieram ale jako laik to śmierdząco mi się czyta temat gdzie ktoś ma taniej o 20 tyś, 30 tyś, 50 tyś bo se "wynegocjował"

 

Będę musiał zgłębić temat z czystej ciekawości na jakiej podstawie się "negocjuje rabaty".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Negocjować trzeba żeby rabat dealera był zbliżony do maksymalnego jaki daje. Jeśli sprzedawca zauważy, ze ktoś jest napalony na auto to nie dostanie np. 10% tylko 5% bo wie ze i ta osoba i tak kupi. A ten temat ma służyć zorientowaniu się jakie są max rabaty jakie dają dilerzy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dealer ma swoją cenę zakupu i z niej daje upusty, od ceny zakupu ma swoje upusty za obroty za poprzedni rok itd.

Czasami może iść "po bandzie" jak np chce wywalczyć większyt obrót i kilku sztuk mu brakuje. Importer daje ekstra rabaty ze swojej puli np grupa zawodowa itd.

VW jest po środku polityki cenowej "samochodowej". Można w sumie podać trzy przykłady:

- citroen - ceny wyjściowe są wysokie ale na wstępie dostajemy wysokie rabaty, nawet 20%. Część ludzi na to się łapie bo np to niby rabat "tylko dzisiaj i można zaoszczędzić 30kPLN!". Ale druga strona medalu odrzuca tych co patrzą na cennik w myśl "cena to cena".

- VW i średnia innych - rabaty do max 10% (bez grup zawodowych) może ciut więcej

- jak wyrwiesz dywaniki to wszystko - np toyota, mazda

Dealer ma sytuację dość wygodną, jego obowiązek to przyjąć zamówienie i jest pośrednikiem więc same koszty, jak na handel, dość niskie. Bierze na siebie teoretyczną odpowiedzialność sprzedawcy, czyli za niezgodność towaru z umową. Za to odpowiada w pierszej kolejności sprzedawca i to jego ryzyko.

 

Ale jak jakiś sprzedawca to skoryguje będę wdzięczny :)

 

ciut więcej w moim przypadku 16.9%

a co do kosztów - to w porównaniu z produkcją auta - faktycznie diler ma niskie koszty, ale biorąc pod uwage jakie koszty ma Pani z warzywniaka no to sa innego rzędu koszty...

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Nie chce wtykać kija w mrowisko bo się nie znam na sprawie ale czy te rabaty to nie są umowne kwoty wcześniej ustalone abyście czuli okazję ?

 

Auto ma swoją cenę i pójdzie za cenę taką na jaką ustalił sobie diler, a nie wy. W biznesie nie ma litości. Nikt nikomu nie opuszcza 30 tyś bo się z nim dobrze gada. Każde auto ma swoją realną wartość ukrytą zawyżoną ceną i potem się do tej realnej ceny schodzi mieszając w głowie rabatami. Czyż nie ? Temat jest o wynegocjowanych rabatach. Jak te negocjacje wyglądają ?

 

Jezu, to chyba jasne ze tak jest. Pani Edzia sprzedając Ci w kiosku Coca Cole vs Polo Cokte tez tak robi. Tak wyglada handel.

 

w sprzedazy są rózne polityki rabatowania albo nie. jedni nie dają rabatów inni dają wysoką cene wyjściową i kwestia kupującego czy mu "się uda". mysle ze obowiazuje jak wszedzie zasada pareto 80/20, 70/30. Ze 20% klientow dostaje 80% rabatów z puli, itp. Kwestia czasu, cisnienia dilera, i innych czynników, rynku lokalnego czy diler konkuruje z innym, czy jak krotoski np. rzeźbi całą Polskę. Jasne jest ze cena 180tys za Passata wyjsciowa to gruba przesada. ale tak sie buduje niby prestiż - ze cos jest drogie.

To dokladnie tak samo jak inne rzeczy - ktore są gówniane chinskie a mają wyrobioną marke - wiec producent kroi więcej niz np. marki własne.

Myslisz ze Mercedes to taka super hiper technologia zeby placic 5-10x wiecej za auto? NIE. to jest po prostu segmentacja klientow - mercedes ma swoich, VW swoich i tyle. zreszta gdyby nie firmy i leasingingi to w drugim obiegu auta bylyby drozsze - a w pierwszym tansze. tak to dziala. wiec cieszcie sie z kazdego auta kupionego w leasingu bo za 3 lata wyląduje za 45% wartości pierwotnej.

 

normalny czlowiek ot tak - zarabiajacy 3000zl nie wydaje na auto 140tys. prawda?

Edytowane przez tjord

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17,45% :super:

Kupujesz kolejnego B8 ?

 

Jeśli to było do mnie to dokładnie 5 szt ;-) ale każdy inny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli to było do mnie to dokładnie 5 szt ;-) ale każdy inny
No to rabat nie powala na kolana w takim razie, skoro na 1 sztukę można dostać ok. 13%.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli to było do mnie to dokładnie 5 szt ;-) ale każdy inny

 

Tak, to było do Ciebie.

Czyli kupujesz dla firmy czy dla siebie i dla 4 znajomych :) ?

 

No to rabat nie powala na kolana w takim razie, skoro na 1 sztukę można dostać ok. 13%.

 

Podobno od 50 sztuk można dostać 40% rabatu. Ale to nie w VW.

 

 

W leasingu rabat 12% otrzymuje się mając w firmie kolejnego VW lub Audi.

Edytowane przez d7d

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No to rabat nie powala na kolana w takim razie, skoro na 1 sztukę można dostać ok. 13%.

 

nie wiem co sie ciagle na tych 13% focusujecie. ja dostalem prawie 17% za 1 AUTO w LEASINGU

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie wiem co sie ciagle na tych 13% focusujecie. ja dostalem prawie 17% za 1 AUTO w LEASINGU
Czyli dostałeś prawie taki sam rabat jak kolega za 5 aut. Przewaznie jednak za jedno auto pojawia sie rabat 12-13% i dlatego do tego się odwołuję. O Twoim przypadku nie wiedziałem. Tym bardziej jednak rabat 17% za 5 aut wygląda blado.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli dostałeś prawie taki sam rabat jak kolega za 5 aut. Przewaznie jednak za jedno auto pojawia sie rabat 12-13% i dlatego do tego się odwołuję. O Twoim przypadku nie wiedziałem. Tym bardziej jednak rabat 17% za 5 aut wygląda blado.

 

Jak wiecie aktualnie jest rabat kwotowy 12.000 pln na wybrane modele. Do tego generalny importer udziela tzw. rabatu flotowego, który dla floty pow. 11 aut wynosi 12%.

Co diler może dodać od siebie? Może dywaniki i tzw. "przegląd zerowy"

 

Taka jest moja wiedza w tym temacie ;-)

 

PS. Parę m-cy temu zakupiliśmy Passata GTE i na tą 1 szt. dostaliśmy rabat ok. 12%

dużo/nie dużo? zależy od okresu kiedy zamawiasz, gdzie i jakie masz "parcie" ;-)

Edytowane przez multisync

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli Pasat kosztuje np. 160.000 PLN i VW daje "Zyskaj do 12 000 zł"

to licząc do tego rabat 12% (mini-flota) można uzyskać sumaryczny rabat ok. 12.000 (rabat VW) i 12% od ~155.000 (bo pakiety nie wchodzą do rabatów) = 12.000 - 0,12 x 155.000 = 30.600 PLN.

30.600 / 160.000 = 19,1% ale tak pięknie w rzeczywistości to nie jest.

A może Passat kosztujący brutto 160.000 jest wart (dla VW) tylko 125-130 tys. zł ? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No spoko, ja 18, ale w jednym tylko salonie, w innych ciężko było wyskoczyć powyżej 12 więc to nie jest takie oczywiste.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam na forum.

Też przymierzam się do zakupu w budżecie 155 tyś. przed i 125 tyś po rabatach.

Na razie udało mi się uzyskać około 14% rabatu i do założonego celu brakuje mi 8 tyś.

Niestety VW szykuje się do zmian w cenniku .

 

Z drugiej strony w DE od zeszłego tygodnia do końca roku w ramach DiselGate dają 8 000E EUR rabatu.

Czytałem w ostatnim Auto Świecie że w PL też będą rabaty za złomowanie dizla, ale pewnie nie takie jak w DE .

Dodatkowo od listopada wchodzą rabaty na wyprzedaż rocznika.

Ciekawy jestem jak to wszystko ogarnie VAG.

Myślę że najlepiej poczekać z zakupem do jesieni jak się wszystko wyjaśni.

 

p.s. fffjjj możesz napisać z jakiej kwoty Ci wyszło te 18% trabatu

Edytowane przez darekmc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój Passat kosztował 189700. Zapłaciłem za niego 132200 PLN. Dodatkowo mam w tym SAFE+. Samochód kupiłem w Porsche Inter Auto na Krańcowej w Poznaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mój Passat kosztował 189700. Zapłaciłem za niego 132200 PLN. Dodatkowo mam w tym SAFE+. Samochód kupiłem w Porsche Inter Auto na Krańcowej w Poznaniu.
Jaki rocznik? Do produkcji czy z placu. Więcej szczegółów prosimy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności