kubek197878 Zgłoś #1061 Napisano 25 Października 2017 dokładnie....gó... prawda z tym Bentleyem.W Tiguanie 2004, a nawet moim b6 elementy są idealnie spasowane, trzeba zgłosić przed odbiorem albo nie odbierać auta bo potem jest ciężko uzyskać coś od ASO. Tylko jak ktoś czekał 3 miesiące na auto to rozumiem, że nie odebranie auta wiąże się z czekaniem następne 3 miechy. W moim też maska źle spasowana. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kriss555 Zgłoś #1062 Napisano 26 Października 2017 Trzeba zglosic przy odbiorze, jak maja dobrego blacharza to 3 min mu to zajmie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
d1212 Zgłoś #1063 Napisano 7 Listopada 2017 Witam, Zamówiłem auto w 40 tygodniu roku z przewidywanym terminem produkcji 45 tydzień. Dziś się okazało, że z niewyjaśnionych przyczyn termin został przesunięty na 51 tydzień. Czy ktoś z forumowiczów zamawiających w ostatnim czasie również ma taki problem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
[email protected] Zgłoś #1064 Napisano 7 Listopada 2017 Mój miał być wyprodukowany w 46 tyg. Mam nadzieję że nic się nie zmieniło. Mam odebrać na początku grudnia i dodatkowo cieszy mnie informacja o zwiększonym upuście do 16.000,-. Może któryś z dodatków jakie zamowiłeś opóźnia tydzień produkcji (producent od konkretnych części może mieć jakieś problemy produkcyjne, tak się nie raz zdarza...) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
brono Zgłoś #1065 Napisano 7 Listopada 2017 Ja swojego zamówiłem pod koniec sierpnia. Wyprodukował się w 39 tyg. i dziś go odbieram czekałem z odbiorem na wyprzedaż. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
d1212 Zgłoś #1066 Napisano 7 Listopada 2017 Zamówiłem 2.0 tsi 220 KM w dość bogatej wersji. Możliwe, że faktycznie ze względu na dodatkowe wyposażenie się opóźnia. Dealer niestety nie był w stanie podać mi powodu, ale mówi że tak odległy termin może się jeszcze zmienić i cofnąć o jakieś 2 tygodnie. Mam nadzieje, że tak będzie. Chcecie powiedzieć, że stały upust dawany z centrali wzrósł z 12 tys na 16 tys? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r222 Zgłoś #1067 Napisano 7 Listopada 2017 ale jak zapowiadali samochody ktore beda wyprodukowane po 45tyg roku obejmie wzrost cen od 1-2% inflacja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
d1212 Zgłoś #1068 Napisano 7 Listopada 2017 Ta podwyżka miała już miejsce. Widać to w zaktualizowanych cennikach na stronie volkswagena. U mnie przykładowo cena zamówienia została już o nią zaktualizowana. Teraz czekam na aktualizacje w związku z wyprzedażą rocznika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel85wroc Zgłoś #1069 Napisano 7 Listopada 2017 zamówienie 25.08 odbiór 13.11 Comfortline kombi 2.0 tdi 150 km + manualna skrzynia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
[email protected] Zgłoś #1070 Napisano 16 Listopada 2017 No niestety, termin produkcji przesunięty z 46 tygodnia na 48, wersja Highline 1,8 tsi manual, AID, Verona, r-line. Czekanie się wydłuża Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pugilares Zgłoś #1071 Napisano 16 Listopada 2017 (edytowane) Dnia 7.11.2017 o 15:50, d1212 napisał: Ta podwyżka miała już miejsce. Widać to w zaktualizowanych cennikach na stronie volkswagena. U mnie przykładowo cena zamówienia została już o nią zaktualizowana. Teraz czekam na aktualizacje w związku z wyprzedażą rocznika. Zamówiłeś samochód w cenie (załóżmy) 125 tys. zł. Wpłaciłeś zaliczkę. Dwa miesiące potem informują cię, że samochód będziesz musiał zapłacić jednak (powiedzmy) 128 750 zł. Wszystko w porządku, nie przeszkadza ci to? Co to znaczy, że "cena zamówienia została zaktualizowana"? Jak zamawiałem samochód, to podpisałem dokument "Zamówienie", w którym jest cena samochodu. Dokument został podpisany też przed zastępcę kierownika ds. sprzedaży w firmie dealerskiej. Nie wyobrażam sobie, żebym mógł zaakceptować zmianę ceny w górę w inny sposób, niż przez podpisanie przez obie strony nowego dokumentu "Zamówienie". Edytowane 16 Listopada 2017 przez Pugilares Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
d1212 Zgłoś #1072 Napisano 16 Listopada 2017 W umowie przy kupnie na firmę jest zapis, że cena może się zmienić maksymalnie do 3%. Sprawdź swoją wersję umowy. Wiedziałem o tym, a także, że po 45 tygodniu wzrosną ceny, przy czym będą zrekompensowane przez wyprzedaż rocznika, dlatego podpisałem tą umowę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
[email protected] Zgłoś #1073 Napisano 16 Listopada 2017 Za pierwszym razem jak to usłyszałem dwa lata temu byłem tak samo zirytowany jak Pugilares. Jednakże taka praktyka jest stosowana od dawna i nic się na to nie poradzi. Zawsze można zrezygnować z zakupu, nie wiem jak postępują inni producenci w tych newralgicznych okresach... Diler VW jak widzi, że auto będzie wyprodukowane po 45 tyg. uprzedza (a przynajmniej powinien) o możliwej zmianie ceny przy odbiorze nawet jak dwa miesiące wcześniej nie mają jeszcze informacji o ile procent to będzie (0-2%). Te podwyżki z reguły są dwa razy w roku (w lipcu, jak jest zmiana roku modelowego - nie produkcji i w listopadzie, żeby później było z czego obniżać pod koniec roku kalendarzowego) i to nic nowego. Plusem jednakże jest to, że można zamówić auto pod koniec września czy w październiku i odebrać go w grudniu płacąc o kilka tyś. mniejszą kwotę niż była ona dostępna w okresie zamawiania. To z kolei odwieczna praktyka klientów . Takie są tego plusy i minusy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pugilares Zgłoś #1074 Napisano 16 Listopada 2017 W lipcu-sierpniu, gdy chodziłem po salonach byłem ustnie poinformowany, że samochody wyprodukowane po 45 tygodniu (od 45 tygodnia?) będą droższe o 1-2%. Podkreślam - ustnie. Jednocześnie - ustnie - obiecywano mi, że jeśli zamówię auto pod koniec sierpnia - na początku września, to będzie wyprodukowane przed 45 tygodniem, więc nie będzie objęte podwyżką "inflacyjną", a za to mam szansę załapać się na wyprzedaż rocznika, więc od ceny zapisanej w zamówieniu dostanę jeszcze ok. 3 tys. rabatu. Specjalnie więc przyspieszyłem decyzję o zamówieniu - i co się z tym wiąże wpłacie zaliczki i zamówiłem samochód w pierwszych dniach września. Prognozowany, niepotwierdzony tydzień produkcji w dniu zamówienia podano mi 41. Czyli 3 tygodnie do miesiąca przed 45 tygodniem. Nie podpisałem żadnej umowy. Otrzymałem dokument "Zamówienie". Jest w nim model i symbol wersji auta oraz cena całkowita. Zamówienie zostało podpisane przez obie strony i zaliczka wpłacona. Po tym, jak minął 41 tydzień dowiedziałem się, że samochód będzie wyprodukowany w 45 tygodniu i przesłano mi maila z nową ceną katalogową wyższą i to nie o 1-2%, tylko ponad 3%. Nie otrzymałem żadnej informacji pisemnej o nowej cenie końcowej. Ustnie dostałem informację, że wyprzedaż zniweluje podwyżkę inflacyjną i nie będzie drożej, ale nie podano ceny. Nie zapłacę ani o 1 zł więcej, niż cena, którą zaakceptowałem podpisując "Zamówienie". I nawet płacąc cenę z "Zamówienia" będę czuł się orżnięty przez dealera, który obiecał obniżkę z tytułu wyprzedaży rocznika, a się nie wywiązał. Jeżeli dealer uprze się, że nie sprzeda mi samochodu, jeżeli nie zapłacę więcej, niż jest w podpisanym dokumencie, to nie odbiorę auta i przysługuje mi zwrot zaliczki w całości. Przeczytałem treść "Zamówienia" (mieści się na jednej stronie) i nie ma tam ani słowa o możliwości podwyższenia ceny. Nie podpisałbym dokumentu, który by dopuszczał podwyższenie ustalonej ceny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
d1212 Zgłoś #1075 Napisano 16 Listopada 2017 Kolego Pugilares, wydaje mi się, że niestety dealer wprowadził Cię jeszcze bardziej w błąd. Otóż wraz z zamówieniem powinieneś dostać "Ogólne warunki umów sprzedaży nowych samochodów", które mają 3 strony i w nich wszystko jest dokładnie opisane. Sprawdz czy na zamówieniu nie masz gdzies dopisanego małym druczkiem czegos w stylu: "akceptuję ogólne warunki zamówienia". W moim przypadku dealer też opowiadał piękne bajki, zamówiłem auto w 40 tygodniu, przewidywany termin produkcji 45. Tak szybko ponieważ rzekomo podobne auto juz było zamówione (ktos zrezygnował), a tylko dostosowano konfiguracje. Ostatnio dostałem informację ze przesunięto termin produkcji na 51 tydzien, a jest to ostatni w którym pracuje fabryka w tym roku. Mając na uwadze podwyżkę i wyprzedaz rocznika, a także ogólne warunki umowy dopilnowałem aby na umowie wpisany był termin dostarczenia maksymalnie do 51 tygodnia roku. Jak już widać będzie on przekroczony, a zgodnie z treścią umowy w takim przypadku mam prawo od niej odstapic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pugilares Zgłoś #1076 Napisano 16 Listopada 2017 (edytowane) Godzinę temu, d1212 napisał: Kolego Pugilares, wydaje mi się, że niestety dealer wprowadził Cię jeszcze bardziej w błąd. Otóż wraz z zamówieniem powinieneś dostać "Ogólne warunki umów sprzedaży nowych samochodów", które mają 3 strony i w nich wszystko jest dokładnie opisane. Sprawdz czy na zamówieniu nie masz gdzies dopisanego małym druczkiem czegos w stylu: "akceptuję ogólne warunki zamówienia". Mając na uwadze podwyżkę i wyprzedaz rocznika, a także ogólne warunki umowy dopilnowałem aby na umowie wpisany był termin dostarczenia maksymalnie do 51 tygodnia roku. Jak już widać będzie on przekroczony, a zgodnie z treścią umowy w takim przypadku mam prawo od niej odstapic. Sprawdziłem, w podpisanym przez obie strony "zamówieniu" nie ma niczego w stylu "akceptuję ogólne warunki zamówienia". Treść jest dość krótka i czytając ją nie mam wrażenia, że sprzedawca wprowadził mnie w błąd. Z treści zamówienia wynika jasno i prosto, że cena pomoże ew. zostać podwyższona tylko i wyłącznie w przypadku podwyższenia stawki VAT i/lub podatku akcyzowego i o kwotę wynikającą z podwyżki tych podatków. Nie widzę żadnej innej możliwości podwyższenia ceny pod dniu zamówienia. Odstąpić mogę w każdym momencie i przysługuje mi zwrot zaliczki w całości. Ponieważ tekst zamówienia nie jest długi wklejam go w całości. Nie ma żadnych gwiazdek, drobnych druczków, odniesień do innego dokumentu. Dane dealera Volkswagen Warszawa, dnia Zamówienie nr Kupujący Moje dane Zamawia w firmie Dane dealera zwanej dalej sprzedającym, zgodnie z określonymi poniżej warunkami sprzedaży, samochód marki VOLKSWAGEN, według poniższej specyfikacji: Model [Osobowy Volkswagen....] Pojazd ID [symbole] Kod producenta [symbole] Nr importera [numery] Cena brutto [cena liczbowo w złotych] Obecna cena brutto tzn. z podaniem VAT – samochodu z wyposażeniem dodatkowym (opcje fabryczne oraz akcesoria) [cena słownie i liczbowo] Finansowanie: Leasing /to akurat nieprawda, bo kupuję bez leasingu, ale to chyba po prostu niedopatrzenie pracownika przygotowującego dokumenty i w sumie bez znaczenia/ WARUNKI SPRZEDAŻY: 1. Samochód będzie gotowy do odbioru nie później niż w dniu … listopada 2017 roku, 2. Powstanie skutków prawnych jest uzależnione od uznania rachunku bankowym Sprzedającego o numerze [numer konta bankowego] nie później niż w dniu …. września 2017 roku kwotą w wysokości 2000 zł (słownie dwa tysiące złotych 0/100 zł) wpłaconą tytułem zaliczki na poczet niniejszego zamówienia (umowa pod warunkiem zawieszającym) Skutki te powstają z chwilą uznania rachunku bankowego Sprzedającego zgodnie ze zdaniem poprzednim. Zaliczka ta nie stanowi zadatku. 3. Sprzedający poinformuje Kupującego o terminie gotowości samochodu do odbioru wysyłając zawiadomienie mailem na adres e-mail Kupującego podany w nagłówku niniejszego zamówienia. 4. W wypadku wzrostu stawki podatku VAT lub podatku akcyzowego od samochodu po złożeniu zamówienia, Sprzedający może podwyższyć określoną w zamówieniu cenę brutto nie więcej niż o kwotę, o jaką faktycznie wzrosła – między dniem złożenia zamówienia, a dniem złożenia oświadczenia o podwyższeniu – zawarta w cenie samochodu kwota podatku VAT i akcyzy. Oświadczenie o podwyższeniu ceny musi być złożone nie później niż 14 dni przed dniem, w którym samochód powinien być najpóźniej gotowy do odbioru zgodnie z punktem 1, a jeżeli Sprzedający poinformował Kupującego o terminie gotowości do odbioru zgodnie z punktem 3, to ponadto nie później niż 14 przed tak określonym dniem gotowości do odbioru. Oświadczenie o podwyższeniu musi zawierać informację o nowej cenie brutto i przyczynie podwyższenia. W wypadku podwyższenia ceny, Kupujący może odstąpić od umowy w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o podwyższeniu, lecz nie później niż w dniu faktycznego wydania samochodu. 5. Wydanie samochodu nastąpi po uiszczeniu przez Kupującego całej ceny brutto (uwzględniającej ewentualne podwyższenie zgodnie z punktem 4). 6. Kupujący zobowiązuje się zapłacić całą cenę brutto pomniejszoną o uiszczoną zaliczkę w terminie 7 dni od wskazanego przez Sprzedającego w informacji, o której mowa w punkcie 3, terminu gotowości samochodu do odbioru oraz do odebrania go w terminie 14 dni od wskazanego przez Sprzedającego terminu gotowości samochodu do odbioru. Powyższe terminy 7 i 14 dni nie mogą upłynąć wcześniej niż odpowiednio 7 lub 14 dni od dnia, w którym Kupujący otrzymał informację, o której mowa w punkcie 3. Powyższe terminy mogą być zmienione przez strony w każdym czasie, musi to jednak nastąpić pod rygorem nieważności w formie pisemnej lub pocztą elektroniczną. 7. Odbiór pojazdu nastąpi w salonie Sprzedającego. 8. Wszelkie zmiany lub uzupełnienia niniejszego zamówienia wymagają – pod rygorem nieważności – formy pisemnej z zastrzeżeniem ostatniego zdania w punkcie 6. 9. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym zamówieniu mają zastosowanie odpowiednie przepisy prawa polskiego, w tym przepisy dotyczące odpowiedzialności sprzedawcy za wady rzeczy zawarte w kodeksie cywilnym. Gwarancja na samochód uregulowana jest w karcie gwarancyjnej / warunkach gwarancji na nowe samochody. 10. Zamówienie sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron. Podpis Kupującego Pieczęć i podpis Sprzedającego Edytowane 16 Listopada 2017 przez Pugilares Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
brono Zgłoś #1077 Napisano 16 Listopada 2017 Ja zamawiałem auto pod koniec sierpnia. Miałem info ze od 45 tyg podrożeją, ale moje wyprodukuje się 38-39 tydzień. No i się wyprodukowało w 39. Było u dealera na początku października ale odebrałem na początku listopada gdy wskoczył trochę wyższy rabat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
d1212 Zgłoś #1078 Napisano 17 Listopada 2017 Kolego Pugilares, skoro tak to u Ciebie wygląda, to nie masz się co przejmować, bo w każdej chwili możesz rozwiązać umowę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pugilares Zgłoś #1079 Napisano 17 Listopada 2017 Oczywiście mogę zrezygnować w każdej chwili. Przed dostarczeniem auta lub po dostarczeniu do salonu, ale przed odebraniem przeze mnie. Nie później, niż w dniu odbioru auta :-) Pytanie za 3 pkt. dotyczy tego, czy mogę zakupić zamówiony samochód za cenę, która widnieje w zamówieniu minus obiecany rabat z tytułu wyprzedaży rocznika. Odpowiedź będzie znana za kilka dni-tygodni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojtek123 Zgłoś #1080 Napisano 17 Listopada 2017 Mój odbiór się niestety opóźnia Na chwilę obecną Volkswagen Leasing, nie jest w stanie dokładnie określić kiedy auto zostanie zarejestrowane. Jest to niestety problem ogólnopolski: http://moto.pl/MotoPL/7,88389,22647034,problemy-z-cepik-2-0-kierowcy-stoja-w-kolejkach-a-urzednicy.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach