Skocz do zawartości
mshk

Reset ecu silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pytanie jak wykonać reset ecu programem vcds lite w silniku 1,6 alz ,gdyż korekty silnika są dosyć dziwne i chcę je wyzerować ,po czy zająć się na nowo regulacją lpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie ktoś kiedyś resetował ECU? Znalazłem taką metodę.

http://www.passatworld.com/forums/volkswagen-passat-b5-discussion/157204-diy-engine-computer-reset.html

 

Czy ja dobrze rozumiem krok 3?  Podłączyć klemy do aku w odwrotnej pozycji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Źle rozumiesz.

obraz.png.bffa9138427f599fddbc686d02968c4b.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jasne. Nie śmiejcie się tam zbyt mocno z tym odwrotnym podłączeniem :D 

 

Cóż, chyba machnę sobie ten reset ECU. Może pomoże mi to w moim problemie z dziwaczną zadyszką nie do zwalczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam, że zdejmowanie klemy na kilka minut, faktycznie pomagało w starym (dobrym) Oplu z '94 benzyna/LPG - ale w nowszych? Na pewno nie zaszkodzi, pod warunkiem, że nie zamienisz klem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po co odłączać klemy jak vcds to minuta roboty bez resetu zegarka w aucie i licznika km dziennych (01-Engine -> Adaption-10 -> Test -> Save i wsio, wyłączasz stacyjkę i tyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do klemy wystarczy klucz M10... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chwila muszę coś sprostować. Dziś z trzeźwym umysłem spostrzegłem, że linkowana "procedura" to nie żaden tam tajny sposób tylko to jest zwyczajne odpięcie od AKU tylko zamiast czekania jakiegoś tam czasu, efekt jest natychmiastowy bo zwieramy klemy i następuje błyskawiczne "rozładowanie elektroniki" w aucie... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś mądry mi powie czemu mi się rozjeżdza mapa w tdi? Po resecie auto ze 2-3 dni rwie sie do przodu i można jechać momentem obrotowym, wyprzedzać itd, przy kolejnym odpaleniu auto jest zmulone, efekt taki że żeby przy prędkościach miejskich kogoś wyprzedzić trzeba silnik ciągnąć na 2 pod 3 tysiące, a później na 3 ciągnąć aż do zakończenia wyprzedzania. Biorąc pod uwagę jak się zbiera zmulone to mam wrażenie że ma jakieś 90 koni. Za miastem był lekki korek prędkość 30-40 gdzie za szybko żeby ciągnąć na 2 cały czas, po wrzuceniu 3 auto zmulone i trzyma prędkość ale szkoda deptać bo praktycznie brak reakcji na gaz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnienp przestrzegali przed takim resetem jak piszesz StreamHD. Podobno komp kilka min trzyma napiecie po odłaczeniu i wtedy duza możliwość jego zjarania. Kiedys resetowałem, to zostawilem odłaczone na cała noc i tyle. 

Tylko nie bierzcie tego na 100% , to nie były słowa kogos mega wykwalifiowanego ..

Edytowane przez mundy1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 7.04.2018 o 08:54, Kuba2000 napisał:

Może ktoś mądry mi powie czemu mi się rozjeżdza mapa w tdi? Po resecie auto ze 2-3 dni rwie sie do przodu i można jechać momentem obrotowym, wyprzedzać itd, przy kolejnym odpaleniu auto jest zmulone

I póki nie odetniesz zasilania od ECU to auto nie zacznie normlanie jechać? Na ile odcinasz prąd ?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tym momencie przestał sposób działać po 2 takich mykach. Teraz jedzie jak taka 90-tka, a po resecie ecu odzyskiwał moc, odpinalem, stykalem klemy na 10minut pozniej 2 minuty na wolnych obrotach a pozniej kilka km jazdy. Wczoraj wieczorem tak zrobilem i nic, dzisiaj na swiatlach jednorazowo obroty zaczely wariowac, 800-1000 sie bujaly, na 800 telepalo bardziej niz zwykle, na 1000 bylo rowno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Komputer w dłoń i testuj.  Jak obroty szaleją to pewnie MAP albo MAF z takich typowych usterek TDI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności