radekrp90 Zgłoś #781 Napisano 25 Sierpnia 2018 7 godzin temu, mkpol napisał: poproszę źródło, tylko wiarygodne Tak na szybko, choć to nie jest dokładnie to co czytałem jakiś czas temu: https://www.motofakty.pl/artykul/badanie-techniczne-auta-wlasciciele-volkswagenow-moga-miec-problem.html EDIT: Poniżej dokument z M.I.: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
truna Zgłoś #782 Napisano 25 Sierpnia 2018 Motofakty to jest takie pewne źródło jak fakty w tvn. Wystarczy przeczytać ze zrozumieniem ten dokument co załączyłeś poniżej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #783 Napisano 26 Sierpnia 2018 Radek to co załączyłeś ma się nijak do tego co napisałeś. To jest jedyne oficjalne pismo urzędowe w tej sprawie i oznacza tyle, że diagności mają INFORMOWAĆ kierowców. Koniec kropka. Nie bądź "superexpress" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
turek Zgłoś #784 Napisano 26 Sierpnia 2018 Byłem na przeglądzie, nie robiłem aktualizacji w ASO, diagnosta nawet o to nie zapytał. Przegląd podbity na kolejny rok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olop Zgłoś #785 Napisano 26 Sierpnia 2018 W Polsce jak na razie jest jak jest , ale u niemca się dzieje. Pod warunkiem , że artykuł jest wiarygodny. https://spidersweb.pl/autoblog/dzien-dobry-wyrejestrowujemy-panskiego-volkswagena-to-juz-rzeczywistosc/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Driver72 Zgłoś #786 Napisano 26 Sierpnia 2018 On 8/21/2018 at 4:16 AM, macvw said: Panowie, mam do Was pytanie. Dużo się pisze o tym, jak to źle wpłynie na silnik (częste wypalanie DPF. awarie EGR itp.) nowe oprogramowanie wgrywane w ASO. Czy zauważyliście jakieś negatywne strony tego oprogramowania? Miałem B6 z 2009r. i do 280tys.km silnik chodził rewelacyjnie! 2 miesiące temu kupiłem B7 też 2,0TDI 140KM, ale niestety "Helmut" w ASO dał sobie wgrać nowe oprogramowanie. Mam się "nastawić" na jakieś uboczne skutki? A może wgrać stare oprogramowanie? Passata z nowym softem wgranym w styczniu 2017 roku kupiłem w styczniu tego roku Od momentu wgrania softu samochód przejechał niecałe 20 tysięcy kilometrów. Przebieg z całości 130 tysięcy. Kiedy w VW umawiałem się na serwis zapytałem ich o tę panikę odnośnie softu. Odpowiedzili mi, że problemy mają auta, w kórych już był zapchany egr, albo dpf. Samochód z całości ma spalanie w okolicach 5.5 litra, wydaje mi się, że jest nawet żywsze na trasie, niż mój poprzedni, z identycznym silnikiem. Nie stosuję jakichś specjalnych procedur wypalania dpf, nawet kiedy wyłączę go podczas procedury. Ale pilnuję, aby samochód był serwisowany w serwisie zgodnie z książką. Kupując go wiedziałem o sofcie i ewentualnych problemach, ale jakoś sobie nie wkręcam tego typu informacji. Wydaje mi się, że o ile silnik jest użytkowany zgodnie z zaleceniami producenta, nie powinno być problemu Aha, staram się tankować na markowych stacjach. Wierzę, że takie paliwo jest jednak lepszej jakości. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
disciples Zgłoś #787 Napisano 26 Sierpnia 2018 (edytowane) Opinie od aktualizacji są podzielone. Jednak pewne fakty są nie podważalne. 1. Osoby, które mają zrobiony chiptuning - stracą mapę. 2. Wypalanie DPF skraca się z 1000km do 500km. Reszty problemów dotyczy jednostkowych przypadków utrat mocy, problemów z DPF/EGR czy spalania. Auto mam praktycznie od nowości przebieg 97k km obecnie sprawdzam stan zapełnienia/ olejenia filtra praktycznie czyściutki. Trochę poznałem już auto wiem kiedy filtr chce się wypalić (wyższe obroty na biegu jałowym itp.) wg mnie 500km do jazdy miejskiej i sporadycznej trasy to udręka dla kierowcy. Wg mnie całe wypalanie to jednak obciążenie dla silnika, temperatura musi się mocno nagrzać samochód dużo pali, a cała ta teoria rozwiązania diesel gate samym oprogramowaniem i zwiększeniem częstotliwości wypalania jest dla mnie naciągana. Wygląda, jakby to wszystko było robione na kolanie. Może kiedyś jakiś niezależny portal o motoryzacji zrobi test samochodu z i bez oprogramowanie, testując osiągi oraz zanieczyszczenie generujące przez samochody. No, ale co tam... VW na to nie pozwoli... Edytowane 27 Sierpnia 2018 przez mkpol Nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio piszemy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #788 Napisano 26 Sierpnia 2018 Panowie - czytajcie ze zrozumieniem co sam napisałem. To pismo, jak pewnie sami zauważacie, dotyczy przekazywania informacji o pojazdach (nie o braku przeglądów). Czytałem również (ale nie mogę tego źródła znaleźć), że docelowo ma być odmowa przeglądów ale nie nastąpi to szybciej jak w .... 2020 roku Póki co trwają "konsultacje". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #789 Napisano 3 Września 2018 Hehe, czyżby szykował się BenzinGate??? ? http://m.auto-swiat.pl/wiadomosci,vslqk2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arken Zgłoś #790 Napisano 11 Września 2018 Czy ktoś wykonywał już akcję, potem przywrócił oryginalne oprogramowanie i potem był ponownie na serwisie w ASO? Czy jak mają u siebie odhaczony samochód, że był na akcji to patrzą na wersję oprogramowania? Zastanawiam się nad wykonaniem akcji, żeby mieć 'czysto' w papierach i w razie jakiś problemów wgrać stare oprogramowanie. Problem w tym, że olej w DSG zmieniam w ASO i zastanawiam się, czy by się spostrzegli przy następnej wizycie, że mimo wykonania akcji jest wgrany stary soft i znowu mi go zmienili na 'poprawiony'. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #791 Napisano 11 Września 2018 Musisz wyrazić zgodę na jakiekolwiek aktualizacje. Przecież zawsze możesz mieć zrobionego chipa, a jeśli ASO zrobi aktualizacje sterownika, to wtedy żegnaj chipie-i kto za to poniesie odpowiedzialność? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arken Zgłoś #792 Napisano 13 Września 2018 Mam pytanie odnośnie wersji oprogramowania - czy numer widoczny na zdjęciu (6209) to numer softu, czy jakaś wersja sterownika? Wcześniej w wątku były podane zrzuty z innego widoku, ale takimi nie dysponuję i zastanawiam się, czy są tożsame. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuebk Zgłoś #793 Napisano 15 Września 2018 Tak. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prezess7 Zgłoś #794 Napisano 15 Września 2018 Dnia 11.09.2018 o 18:25, Krawcol82 napisał: Musisz wyrazić zgodę na jakiekolwiek aktualizacje. Z mojego doświadczenia, to musisz wyraźnie zaznaczyć, że nie życzysz sobie aktualizacji, bo w ramach przeglądu aktualizują z automatu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pioters Zgłoś #795 Napisano 1 Października 2018 Dnia 29.12.2017 o 15:00, fcbsoci napisał: ktoś napisał że nawet czip niby nie zmienia mapy całkowicie po tym czymś bo niby tunerzy nie mogą czegoś tam zrobić. Nie pamiętam czy to było tu na forum czy nie ale teraz ja mogę potwierdzić że mam czipa po akcji a Aso i na bak paliwa też chyba 2 x się wypala jeżdżąc po mieście a kiedyś tak nie było. czy dobrze rozumiem, że pomimo zrobienia chipa został jakiś syf po tej akcji serwisowej ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy78_03 Zgłoś #796 Napisano 1 Października 2018 Tak. Najczęściej modyfikuje się istniejącą mapę. Należy przywrócić pierwotną mapę ( sprzed aktualizacji) i zrobić wirusa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matiaskozlowski Zgłoś #797 Napisano 1 Października 2018 8 godzin temu, lysy78_03 napisał: Tak. Najczęściej modyfikuje się istniejącą mapę. Należy przywrócić pierwotną mapę ( sprzed aktualizacji) i zrobić wirusa. a kto to kolego robi ? bo kogo się nie zapytam to ciężko z tym tematem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy78_03 Zgłoś #798 Napisano 1 Października 2018 Ja mam tak zrobione. Nie było z tym żadnego problemu. W poprzednim padluchu miałem zrobionego wirusa na aktualizacji. Bardzo często komp podnosił obroty silnika do około 1000 bez powodu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pioters Zgłoś #799 Napisano 2 Października 2018 (edytowane) oke czyli lepiej modyfikować serię, zrobić mapy po chipie. Jeśli przyjdzie co do czego (jakieś problemy z przeglądami itp) to zrobić akcję i wrocić do tunera na wgranie backupu. Edytowane 2 Października 2018 przez pioters Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy78_03 Zgłoś #800 Napisano 2 Października 2018 Nie ogarniam Twojego wpisu. Możesz przetłumaczyć? Robisz aktualizacje w serwisie. Wpisują Twój vin do bazy, że uczestniczyłeś w akcji naprawczej. Później jedziesz do tunera, przywracasz pierwotny program i dopiero wtedy robisz wirusa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach