Skocz do zawartości
user78

Afera VW z emisją spalin - można już sprawdzać

Rekomendowane odpowiedzi

7 godzin temu, mkpol napisał:

poproszę źródło, tylko wiarygodne :) 

Tak na szybko, choć to nie jest dokładnie to co czytałem jakiś czas temu: https://www.motofakty.pl/artykul/badanie-techniczne-auta-wlasciciele-volkswagenow-moga-miec-problem.html

EDIT:

Poniżej dokument z M.I.:

IMG_2377.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Motofakty to jest takie pewne źródło jak fakty w tvn. Wystarczy przeczytać ze zrozumieniem ten dokument co załączyłeś poniżej 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Radek to co załączyłeś ma się nijak do tego co napisałeś. To jest jedyne oficjalne pismo urzędowe w tej sprawie i oznacza tyle, że diagności mają INFORMOWAĆ kierowców. Koniec kropka. Nie bądź "superexpress" :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem na przeglądzie, nie robiłem aktualizacji w ASO, diagnosta nawet o to nie zapytał. Przegląd podbity na kolejny rok.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
On 8/21/2018 at 4:16 AM, macvw said:

Panowie, mam do Was pytanie. Dużo się pisze o tym, jak to źle wpłynie na silnik (częste wypalanie DPF. awarie EGR itp.) nowe oprogramowanie wgrywane w ASO. Czy zauważyliście jakieś negatywne strony tego oprogramowania? Miałem B6 z 2009r. i do 280tys.km silnik chodził rewelacyjnie! 2 miesiące temu kupiłem B7 też 2,0TDI 140KM, ale niestety "Helmut" w ASO dał sobie wgrać nowe oprogramowanie. Mam się "nastawić" na jakieś uboczne skutki? A może wgrać stare oprogramowanie?

  Passata z nowym softem wgranym w styczniu 2017 roku kupiłem w styczniu tego roku Od momentu wgrania softu samochód przejechał niecałe 20 tysięcy kilometrów. Przebieg z całości 130 tysięcy. Kiedy w VW umawiałem się na serwis zapytałem ich o tę panikę odnośnie softu. Odpowiedzili mi, że problemy mają auta, w kórych już był zapchany egr, albo dpf.

 Samochód z całości ma spalanie w okolicach 5.5 litra, wydaje mi się, że jest nawet żywsze na trasie, niż mój poprzedni, z identycznym silnikiem. Nie stosuję jakichś specjalnych procedur wypalania dpf, nawet kiedy wyłączę go podczas procedury. Ale pilnuję, aby samochód był serwisowany w serwisie zgodnie z książką. 

Kupując go wiedziałem o sofcie i ewentualnych problemach, ale jakoś sobie nie wkręcam tego typu informacji. Wydaje mi się, że o ile silnik jest użytkowany zgodnie z zaleceniami producenta,  nie powinno być problemu

Aha, staram się tankować na markowych stacjach. Wierzę, że takie paliwo jest jednak lepszej jakości. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opinie od aktualizacji są podzielone. Jednak pewne fakty są nie podważalne.
1. Osoby, które mają zrobiony chiptuning - stracą mapę.
2. Wypalanie DPF skraca się z 1000km do 500km.
Reszty problemów dotyczy jednostkowych przypadków utrat mocy, problemów z DPF/EGR czy spalania.
Auto mam praktycznie od nowości przebieg 97k km obecnie sprawdzam stan zapełnienia/ olejenia filtra praktycznie czyściutki. Trochę poznałem już auto wiem kiedy filtr chce się wypalić (wyższe obroty na biegu jałowym itp.) wg mnie 500km do jazdy miejskiej i sporadycznej trasy to udręka dla kierowcy.
Wg mnie całe wypalanie to jednak obciążenie dla silnika, temperatura musi się mocno nagrzać samochód dużo pali, a cała ta teoria rozwiązania diesel gate samym oprogramowaniem i zwiększeniem częstotliwości wypalania jest dla mnie naciągana. Wygląda, jakby to wszystko było robione na kolanie.
Może kiedyś jakiś niezależny portal o motoryzacji zrobi test samochodu  z i bez oprogramowanie, testując osiągi oraz zanieczyszczenie generujące przez samochody. No, ale co tam... VW na to nie pozwoli...

Edytowane przez mkpol
Nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio piszemy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie - czytajcie ze zrozumieniem co sam napisałem.

To pismo, jak pewnie sami zauważacie, dotyczy przekazywania informacji o pojazdach (nie o braku przeglądów). Czytałem również (ale nie mogę tego źródła znaleźć), że docelowo ma być odmowa przeglądów ale nie nastąpi to szybciej jak w .... 2020 roku ;) Póki co trwają "konsultacje".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś wykonywał już akcję, potem przywrócił oryginalne oprogramowanie i potem był ponownie na serwisie w ASO? Czy jak mają u siebie odhaczony samochód, że był na akcji to patrzą na wersję oprogramowania? Zastanawiam się nad wykonaniem akcji, żeby mieć 'czysto' w papierach i w razie jakiś problemów wgrać stare oprogramowanie.

Problem w tym, że olej w DSG zmieniam w ASO i zastanawiam się, czy by się spostrzegli przy następnej wizycie, że mimo wykonania akcji jest wgrany stary soft i znowu mi go zmienili na 'poprawiony'.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz wyrazić zgodę na jakiekolwiek aktualizacje. Przecież zawsze możesz mieć zrobionego chipa, a jeśli ASO zrobi aktualizacje sterownika, to wtedy żegnaj chipie-i kto za to poniesie odpowiedzialność?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie wersji oprogramowania - czy numer widoczny na zdjęciu (6209) to numer softu, czy jakaś wersja sterownika? Wcześniej w wątku były podane zrzuty z innego widoku, ale takimi nie dysponuję i zastanawiam się, czy są tożsame.

image.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.09.2018 o 18:25, Krawcol82 napisał:

Musisz wyrazić zgodę na jakiekolwiek aktualizacje.

Z mojego doświadczenia, to musisz wyraźnie zaznaczyć, że nie życzysz sobie aktualizacji, bo w ramach przeglądu aktualizują z automatu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.12.2017 o 15:00, fcbsoci napisał:

ktoś napisał że nawet czip niby nie zmienia mapy całkowicie po tym czymś bo niby tunerzy nie mogą czegoś tam zrobić. 

Nie pamiętam czy to było tu na forum czy nie ale teraz ja mogę potwierdzić że mam czipa po akcji a Aso i na bak paliwa też chyba 2 x się wypala jeżdżąc po mieście a kiedyś tak nie było. 

czy dobrze rozumiem, że pomimo zrobienia chipa został jakiś syf po tej akcji serwisowej ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak. 

Najczęściej modyfikuje się istniejącą mapę. Należy przywrócić pierwotną mapę ( sprzed aktualizacji) i zrobić wirusa. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, lysy78_03 napisał:

Tak. 

Najczęściej modyfikuje się istniejącą mapę. Należy przywrócić pierwotną mapę ( sprzed aktualizacji) i zrobić wirusa. 

a kto to kolego robi ? bo kogo się nie zapytam to ciężko z tym tematem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam tak zrobione. Nie było z tym żadnego  problemu. 

W poprzednim padluchu miałem zrobionego wirusa na aktualizacji. Bardzo często komp podnosił obroty silnika do około 1000 bez powodu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oke czyli lepiej modyfikować serię, zrobić mapy  po chipie. Jeśli przyjdzie co do czego (jakieś problemy z przeglądami itp)  to zrobić akcję i wrocić do tunera na wgranie backupu.

Edytowane przez pioters

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ogarniam Twojego wpisu. Możesz przetłumaczyć? 

Robisz aktualizacje w serwisie. Wpisują Twój vin do bazy, że uczestniczyłeś w akcji naprawczej. Później jedziesz do tunera, przywracasz pierwotny program i dopiero wtedy robisz wirusa. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności