Skocz do zawartości
user78

Afera VW z emisją spalin - można już sprawdzać

Rekomendowane odpowiedzi

7 minut temu, kuebk napisał:

Nie zmiania to jednak postaci ze to co pokazales to nic specjalnego.

Nic specjalnego? Dla mnie wygląda masakrycznie. Po 30 tkm taki syf?

 

Edytowane przez lysy78_03

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślisz, że stare TDI (VP lub PD) są lepsze? Po prostu po pewnym czasie przelot się nie zmniejsza, bo prędkość powietrza jest na tyle duża, że cząstki stałe już nie osadzają się na ściankach.

Natomiast to, że nowe oprogramowanie do EA189 jeszcze bardziej pogarsza tą sytuację to druga para kaloszy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
37 minut temu, radekrp90 napisał:

po pewnym czasie

W pełni się z Tobą zgadzam. Po pewnym czasie, ale nie po 30000 km. 

Samochód miał dwa lata. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dużo zależy od warunków pracy - jeśli auto stoi sporo w korkach to będzie taki właśnie efekt. Nowe oprogramowanie pogarsza sytuację, bo EGR pracuje również przy częściowych obciążeniach i syfi układ również w pozostałych warunkach. To powoduje efekt jak wyżej - czyli masz w sumie dwa DPFy - jeden przed i drugi za głowicą :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój cycu ma 140 tkm. Po  ujrzeniu tego syfu, postanowiłem, że zwalę u siebie dolot i go wyczyszczę. Widziałem film, na którym gościu używał jakiegoś magicznego płynu do usuwania tego nagaru. Robił to na odpalonym silniku, więc cały rozpuszczony syf leciał do silnika I TAK POWINNO BYĆ. Nie miałbym odwagi tego zrobić. Jedna taka akcja i dpf zapchany. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sądząc po tym jak trudno było mi wyczyścić swój kolektor w 1.9, mam obawy co do skuteczności tego typu środków - pierwsza to taka, że nic nie wypłucze a jedynie zmiękczy i spowoduje, że jakiś większy fragment wpadnie do cylindra. Druga taka, że jeśli środek jest tak żrący, że w mgnieniu oka rozpuszcza gruby nagar, to co robi z pozostałymi elementami silnika?!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie. I do tego zrobiła to całkiem rozsądna firma. Jak dla mnie, to ten środek jest całkiem spoko. Ale kolektor musi leżeć na stole. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tutaj macie co robi ASO jeśli chodzi o akcję serwisową (na filmiku dotyczy 1.6 ale w 2.0 jest podobnie).

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niby niewinnie :) ale to raczej nie jest tak kolorowo... Bo to oprogramowanie właśnie wiele zmienia a mówią w ASO że wszystko jest jak było spalanie kultura pracy moc i co jest tak? Dpf 2x częściej się wypala... Pali więcej mniej? Słabsze auto? Ja porównania nie mam bo auto kupione w maju a w lutym był w Niemczech na akcji... Ale najgorszy ten co chwilę wypalajacy się dpf... Spalanie no książkowe niby 6 po mieście... Mi na krótkich odcinkach jest ciężko żeby bylo 10... W tej chwili na baku robię 600-630km po mieście latem 700-750 co do katalogowego spalania to dzień a noc :) silnik się nie dogrzewa z tego co czytałem przed akcja dpf się wypalal pomiędzy 900-1000km po akcji 450-500 a u mnie 2 razy na jedno tankowanie średnio co 250-300km... Porażka jakas :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, ANDRIUBIKER napisał:

bo w 2.0 nie montuje się tzw prostownicy powietrza,

Przecież mówił o tym w filmie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I dlatego napisałem podobnie a nie że tak samo ;)

Dla nie czytajacych wątku od początku - w 1.6 montuje się tą plastikową strumienicę, gumowe nakładki na rurki i oprogramowanie, w 2.0 tylko gumowe nakładki i oprogramowanie.

Co do eksploatacji to jak się dobrze kogoś zna w ASO to można usłyszeć że klienci wracają bo zapchany szybko dpf, że doloty zatkane, egr z chłodniczką do wymiany bardzo szybko. I jak ktoś robi awanturę w ASO to w ramach dobrej woli wymieniają na nowe na swój koszt (klient pokrywa tylko koszt samej usługi). Jak się klient nie wykłóci to płaci za całość ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam kolegę,który pracuje w ASO ..Odradza szczerze grzebania w programie,mają mnóstwo reklamacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, artmin napisał:

I dlatego napisałem podobnie a nie że tak samo ;)

Dla nie czytajacych wątku od początku - w 1.6 montuje się tą plastikową strumienicę, gumowe nakładki na rurki i oprogramowanie, w 2.0 tylko gumowe nakładki i oprogramowanie.

Co do eksploatacji to jak się dobrze kogoś zna w ASO to można usłyszeć że klienci wracają bo zapchany szybko dpf, że doloty zatkane, egr z chłodniczką do wymiany bardzo szybko. I jak ktoś robi awanturę w ASO to w ramach dobrej woli wymieniają na nowe na swój koszt (klient pokrywa tylko koszt samej usługi). Jak się klient nie wykłóci to płaci za całość ;)

a ile koszt takiej usługi? słyszałem że się w niektórych ASO poczuwają ale jak byłem przy okazji i poruszyłem temat to mi powiedział że jest wszystko na pewno jak powinno :D  usługa aktualizacji była robiona w lutym 2017 więc powinna być na to jakaś gwarancja. Z tym ze w Niemczech ale przecież w razie czego tutaj też powinni wymienić graty ?? więc jakie to koszta tej usługi jakbym się wykłócił? :) niby wszystko ok póki co ale ten dpf co chwile wypalający się mnie drażni i spalanie podwyższone ale to już ASO nie zrobi jedynie ich naciągnąć na wymianę gratów żeby na dłuższy okres czasu był spokój :) w każdym ASO mają obowiązek wymiany gratów czy to tylko gest woli zależny od danego serwisu?

Godzinę temu, akism napisał:

Mam kolegę,który pracuje w ASO ..Odradza szczerze grzebania w programie,mają mnóstwo reklamacji.

reklamacji związanych z?

Edytowane przez Zioolko00
dodanie treści

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, Zioolko00 napisał:

jedynie ich naciągnąć na wymianę gratów żeby na dłuższy okres czasu był spokój

nie dasz rady chyba ze jestes dobrym znajomym kierownika serwisu ;)

to co napisalem jest niejawne i nikt Ci tego oficjalnie nie przyzna. Rozumiesz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, artmin napisał:

nie dasz rady chyba ze jestes dobrym znajomym kierownika serwisu ;)

to co napisalem jest niejawne i nikt Ci tego oficjalnie nie przyzna. Rozumiesz?

rozumiem doskonale :) wcześniej słyszałem o tym ale w innych miastach i poza granicami PL że ludziom wymieniali :P kierownika nie znam tylko żona mojego przyjaciela pracuje w VW ale to za mało :D ale  kierownik serwisu to jej dobry znajomy bo mi wiele rzeczy posprawdzał ... ale ja szczęścia nie mam do takich rzeczy :) jedyne co bym spróbował to zadzwonić i się spytać czemu mi auto pali po mieście 10-11 litrów po tej aktualizacji... niby wpływu miało nie być na spalanie czy by coś sprawdzili w ramach tej aktualizacji... a jak nie pozostaje jechać do tunera na zmianę softu i problem zniknie ze spalaniem i częstym wypalaniem dpfa... jest możliwa opcja downgrade do orginału softu z przed aktualizacji ale trzeba posiadać nr poprzedniej kalibracji :P ale ja nie posiadam :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, ANDRIUBIKER napisał:

w 2.0 nie jest podobnie, bo w 2.0 nie montuje się tzw prostownicy powietrza, w 2.0 jedynie oprogramowanie, które wkurza chyba każdego, o ile nie zmieni sobie czegoś na czip ;)

Ja mam 2 litry i takie gumki leżą im nie pod rurkami od klimy pod filtrem paliwa i myślałem że to ma być pod tymi rurkami żeby się nie ruszaly albo obijały o obudowę ha ha to dopieor mod a jeśli chodzi o czipa to ja zrobię kilka dni po takim czymś  (w uk w Aso mi zrobili)i później jechałem autem do pl na święta i powiem Ci że też mi się wypala dość często aż myślałem że coś  nie tak ale temat obserwuje i ktoś napisał że nawet czip niby nie zmienia mapy całkowicie po tym czymś bo niby tunerzy nie mogą czegoś tam zrobić. 

Nie pamiętam czy to było tu na forum czy nie ale teraz ja mogę potwierdzić że mam czipa po akcji a Aso i na bak paliwa też chyba 2 x się wypala jeżdżąc po mieście a kiedyś tak nie było. 

Ps.ten gość od filmiku myślę że może mieć przez to kłopoty bo nie wydaje mi się żeby dealer vw w uk wyrażał na to zgodę i vw tym bardziej Ale nie się mylić. 

I Jeszcze jedna rzecz 2 lata temu zmieniłem rozrząd w aso w Polsce i wtedy pompa i płyn też byl zmieniany i teraz przed sietami chce 22 wyjeżdża z Niemiec a tak kontrolka od płyny chłodniczego hmmm wycieków nie było i nie ma także może to przez ten dpf miał ktoś tak aha i oleju też nie przybywa jak był maks tak jest 

Edytowane przez fcbsoci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 hours ago, Zioolko00 said:

reklamacji związanych z?

Naprawde? Pewnie maja duzo reklamacji zwiazanych z dmuchawa od nawiewu po aktualizacji oprogramowania w sterowniku silnika.

 

10 hours ago, fcbsoci said:

i ktoś napisał że nawet czip niby nie zmienia mapy całkowicie po tym czymś bo niby tunerzy nie mogą czegoś tam zrobić. 

Jedz do kogos kto ma pojecie, nie bedzie zadnego problemu.

Edytowane przez kuebk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, kuebk napisał:

Jedz do kogos kto ma pojecie, nie bedzie zadnego problemu.

Kogo polecasz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Domyślać się możemy, że chodzi o 1.6tdi? Bo w 2.0 nic dodatkowego chyba nie montują...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności