Skocz do zawartości
user78

Afera VW z emisją spalin - można już sprawdzać

Rekomendowane odpowiedzi

Kazdy kto ma porzadny sprzet i zna sie na rzeczy przywroci wczesniejsza wersje oprogramowania, nie trzeba do tego tunera. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie wygląda to tak (80% trasa). Auto po chipie bez oprogramowania od VW dotyczącego emisji spalin.

 

[ATTACH=CONFIG]154407[/ATTACH]

 

DSC_0022_1.jpg

Umie też tak ładnie było kiedyś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Matek 210 ml zapełnienia to już powyżej zakładanej przez VW granicy - 175ml. I nic nie zrobisz z nimi bo będą mówić że powyżej granicy jest i zalecają wymianę dpf. I będą się upierać że przez to wypala cześciej i inne rzeczy się dzieja.

Ja zrobiłem wypalanie serwisowe i póki co mam spokój. Ale chyba coraz bardziej dorastam do dpf out i chip.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj to jest 21.09.2017 dzwonili do mnie z Poznania z numeru +48 618450041. Pytam skąd mają namiary na mnie ( telefon komórkowy z zastrzeżonym numerem ) a oni że z ASO, ja im na to że będę rozmawiał z nimi jak powiedzą skąd mają mój numer bo Paska kupiłem w Niemczech, a w ASO nigdy nie byłem i chwila ciszy po czym dalej mówił o akcji serwisowej. Zastanawiam się w jaki sposób mnie namierzyli. Powiedziałem że nie mam teraz czasu rozmawiać i niech zadzwonią po 18 albo dzisiaj po 12 i nie zadzwonili ?. 

Dzisiaj 26.09.2017 zadzwonili znowu, miła Pani się przedstawiła, powiedziała że rozmowa jest nagrywana a jej na to że też będę nagrywał tę rozmowę, ona mi wtedy że mogę sobie nagrywać ale niewolno mi upubliczniać nagrania ( nagranie do odtwożenia na privat ). Okazało się że widocznie mają moje dane z warsztatu blacharskiego który znajduje się na terenie salonu samochodowego, ale jest niezależną firmą ( teren Inted-Velm Bielsko-Biała ). Przechodząc do meritum sprawy wysłuchałem jej i zadałem trudne pytania: jaką dają gwarancję że nie wzrośnie mi spalanie, że nie będzie mi przybywać oleju, że silnik nie straci na mocy, że DPF nie będzie się wypalał częściej niż dotychczas. Miła pani powiedziała że ona tylko dzwoni aby mnie poinformować o akcji serwisowej i umówić na wizytę w serwisie, a co do gwarancji tych zapytań moich to może mi tylko udzielić informacji serwis do którego się udam na umówioną akcje serwisową. Mam zamiar się tam przejechać i wręczyć im pismo, że nie wyrażam zgody na przetważanie moich danych osobowych oraz dowiedzieć się odnośnie moich wątpliwości i tego co piszą na forum. Dam znać jak już będę po wizycie u nich. Byłem w serwisie VW, kierownik serwisu powiedział że po "aktualizacji" oprogramowani wpisują w książkę serwisową i wklejają nalepkę do bagażnika o dokonanej aktualizacji i zgodności parametrów silnika oraz spalin z homologacją producenta. Na pytanie o spalanie, moc silnika, przybywanie oleju, wypalanie DPF powiedział że nie ma żadnej różnicy i że ten certyfikat to gwarantuje. Mówił że mieli sporadyczne przypadki odnośnie tych parametrów po "aktualizacji" oprogramowania ale diagnoza wykluczyła związek z tą "aktualizacją". Podobno pewne elementy były już zużyte wcześniej i ta "aktualizacja" tylko przyśpieszyła ich całkowite zniszczenie ?. Tak że tyle wszystkiego na ten temat.

Edytowane przez 1max3
uzupełnienie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

CFGC 177km DSG 2013r., nalot 217.700k, auto kupione przy 215k, więc za dużo jeszcze nie zrobiłem :P w lutym przy 210k auto było w DE na akcji serwisowej... wyboru nie miałem :P poza kupić albo nie :) i teraz tak ... dpf się wypala dosyć często jest to irytujące bo zanim go gaszę to już odruchowo sprawdzam obroty i chwilowe spalanie a i tak nieraz mi się zdarzy (póki co 2 razy) że zgasiłem wysiadam a wentylatory chodzą =/ przykład ostatnio zalałem do pełna zajechałem do domu dpf się wypalał zostawiłem zapalone auto potem zgasiłem... 300km zrobione wracam do domu i to samo =/ zostawiłem się wypalił. na następny dzień jadę do roboty gaszę auto bo dzień wcześniej się wypalał to nie sprawdzałem nawet wychodzę a wentylatory chodzą... wkurzające to mało powiedziane ... teraz pytanie to dpf był dzień pod dniu? mam też webasto moze to ono się załącza czy dogrzewacz wody okres już taki ze temp niskie rano ??? druga sprawa jak to jest z chipem albo wywaleniem dpfu po akcji serwisowej ?? słyszałem od jednej osoby ze po aktualizacji oprogramowania jest problem z wyłączeniem programowym albo z chipem bo się nie zgadzają sumy kontrolne imo ?? tak słyszałem nie znam się ale jak się ma tak co chwilę wypalać to trzeba zacząć myśleć co z tym zrobić :P i czy coś można w ogóle... więc jak to jest ... chipował ktoś po akcji serwisowej były problemy ??? wycinał ktoś dpfa po akcji serwisowej były problemy? tak jeszcze dodam odnośnie spalania typowo po mieście 10 litrów? bak 70 2 razy do pełna i zasięg mi pokazuje 750 no i tak koło tego coś wychodzi 800 nie zrobiłem... trochę mnie to dziwi :) nie sprawdzałem jeszcze w silniku vcdsem dpfa jaki stopień zapełnienia ... może dziś się uda...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, Zioolko00 napisał:

CFGC 177km DSG 2013r., nalot 217.700k, auto kupione przy 215k, więc za dużo jeszcze nie zrobiłem :P w lutym przy 210k auto było w DE na akcji serwisowej... wyboru nie miałem :P poza kupić albo nie :) i teraz tak ... dpf się wypala dosyć często jest to irytujące bo zanim go gaszę to już odruchowo sprawdzam obroty i chwilowe spalanie a i tak nieraz mi się zdarzy (póki co 2 razy) że zgasiłem wysiadam a wentylatory chodzą =/ przykład ostatnio zalałem do pełna zajechałem do domu dpf się wypalał zostawiłem zapalone auto potem zgasiłem... 300km zrobione wracam do domu i to samo =/ zostawiłem się wypalił. na następny dzień jadę do roboty gaszę auto bo dzień wcześniej się wypalał to nie sprawdzałem nawet wychodzę a wentylatory chodzą... wkurzające to mało powiedziane ... teraz pytanie to dpf był dzień pod dniu? mam też webasto moze to ono się załącza czy dogrzewacz wody okres już taki ze temp niskie rano ??? druga sprawa jak to jest z chipem albo wywaleniem dpfu po akcji serwisowej ?? słyszałem od jednej osoby ze po aktualizacji oprogramowania jest problem z wyłączeniem programowym albo z chipem bo się nie zgadzają sumy kontrolne imo ?? tak słyszałem nie znam się ale jak się ma tak co chwilę wypalać to trzeba zacząć myśleć co z tym zrobić :P i czy coś można w ogóle... więc jak to jest ... chipował ktoś po akcji serwisowej były problemy ??? wycinał ktoś dpfa po akcji serwisowej były problemy? tak jeszcze dodam odnośnie spalania typowo po mieście 10 litrów? bak 70 2 razy do pełna i zasięg mi pokazuje 750 no i tak koło tego coś wychodzi 800 nie zrobiłem... trochę mnie to dziwi :) nie sprawdzałem jeszcze w silniku vcdsem dpfa jaki stopień zapełnienia ... może dziś się uda...

Z sumami kontronymi masz racje .

Ja uparłem sie aby nie otwierać sterownika tylko czytać oryginalne oprogramowanie przez złacze obd ,nastepnie pojechałem na akcje vw  a po akcji do tunnera na przywrócenie starego softu (a dokładnie na przeróbke softu z akcji ) tak aby auto pracowało po staremu .I tu tuner mówi że na chwile obecna nie da się....

No chyba że zgodze się na wyłączenie immo ... lub 2 opcja z wyłaczeniem dpf (ale wtedy gdy rzucę cegłe na gas czarny dym z wydechu gwarantowany ) 

Szukałem w internecie w PL i na świecie drugiego sterownika silnika ze starym softem ale tego nr .katalogowego niestety nie ma nigdzie  ... więc nosze się z zamiarem sprzedaży auta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, 

mam pytanie co do tej wielkiej akcji serwisowej. Rozmawiałem ostatnio ze znajomym który pojechał do ASO swoim sharanem na jakiś tam przegląd. Generalnie nikt się go nie pytał o tą akcję serwisową, koleś się też nie orientował, i wyjechał z serwisu z wgranym nowym softem który sami już wiecie co robi. 

I w związku z tym mam pytanie - czy jeżeli nie wyrazimy zgody na przeprowadzenie tej akcji serwis może ją zrobić samodzielnie "po kryjomu" ??  jak sądzicie?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej

Jestem umówiony na chip w następnym tygodniu, miałem już robioną aktualizację w serwisie wiec dam znać jak będę po.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie dawajcie zmieniać softu,najprawdopodobniej VW będzie montował mokry dpf bo zmiana oprogramowania nic nie daje i pogarsza osiągi auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

akism, piszesz żeby nie dać zmienić softu, ale czy w ogóle jako właściciel/użytkownik samochodu mamy możliwość wyboru? wiesz... jaką mamy gwarancję że nawet jeżeli się na to nie zgodzimy, to oni tego nie zmienią samodzielnie i nawet nas o tym nie poinformują?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem w ASO na serwisie i zastrzegłem sobie by softu nie zmieniali.Nie mają prawa zmieniać softu jeżeli powiesz,że sobie tego nie życzysz.Generalnie ludzie narzekają na zachowanie auta po zmianie oprogramowania..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, asterix_007 napisał:

czy w ogóle jako właściciel/użytkownik samochodu mamy możliwość wyboru?

Mnie przy przeglądzie poinformowano o akcji i pytano o zgodę. Zgody nie wyraziłem, co zaznaczono na formularzu przyjęcia auta do przeglądu.
Moim zdaniem nie mają prawa ingerować w oprogramowanie bez zgody właściciela.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

też mi się tak wydaje, rozmawiałem dziś z serwisem ASO i teoretycznie klient (właściciel pojazdu) wybiera czy chce z tej akcji skorzystać czy nie, ale wiecie jak to jest w dzisiejszych czasach... twierdzą niby że bez zgody właściciela nie wgrywają tej aktualizacji. a tak w ogóle, czy możemy jakoś sprawdzić VCDS'em wersję softu jaką mamy? i czy mozna sprawdzić czy coś grzebali w oprogramowaniu?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

engine.gif

 

flash_counter_0_vagcom_marked_resize.jpg

By jedrus,

Czy mógłbyś założyć nowy temat z tymi screenami i dwoma zdaniami komentarza? Przypiąłbym go w dziale jako instrukcję dla innych, warto, żeby nie umknęło a na 35 stronie tematu może być mało widoczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki ;-) ten drugi screen dostępny jest w opcji  Advanced ID 1A? 

Edytowane przez asterix_007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy to badziewie było tylko w CR czy jest szansa że coś gmerali w B6 z 2006?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Heeeh.

W sumie to nie wiem co napisać. 

Te dwa zdjęcia pokazują stan kolektora dolotowego w silniku 2.0 tdi cr. (modelu kokretnie nie pamiętam, ale jest to bez znaczenia).

Pęknięty kolektor z przebiegiem 75 tkm został wymieniony na kolektor z przebiegiem około 30 tkm. Stan zasyfienia obydwóch zbliżony.

To co widać zostało wygrzebane wkrętakiem, drugie tyle zostało wypłukane rozcieńczalnikiem. Dolot do ostatniego cylindra był niemal całkowicie zatkany. Prześwit wynosił około jednego palca. Brawo VAG , po prostu  jesteście "miszczami".  To cud, że ten silnik w ogóle działał.  Nowe oprogramowanie vw jest bajecznie dobre. 

IMG-20171222-WA0008.jpg

IMG-20171222-WA0009.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Troche ten kolektor nie wyglada na taki od CR. Nie zmiania to jednak postaci ze to co pokazales to nic specjalnego.

Edytowane przez kuebk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności