Skocz do zawartości
user78

Afera VW z emisją spalin - można już sprawdzać

Rekomendowane odpowiedzi

Trasy pewnie robisz... obroty masz ok 900 gdy wypala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeważnie jeżdżę w koło komina :) Ale od czasu do czasu (raz w miesiącu) przegonię go tak z 500 km z prędkością 180-200. Tylko, że w żaden sposób nie zauważyłem momentu wypalania, a przejechałem nim już 25 tysięcy, więc chyba coś się powinno wypalić :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obserwuj obroty, skoro byłeś na poprawde... musisz mieć dpf... bo już myślałem że po prostu go nie masz :) poprzedni właściciel usunął etc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam wgraną poprawkę softu i nie zauważyłem w ogóle wypalania DPF. W jaki sposób się to objawia? Zapala się jakaś kontrolka, czy też wyświetla się komunikat?

poczytaj temat o wypalaniu dpf

Charakterystyka wypalania : obroty na poziomie 950rpm, chodzą oba wiatraki na ok 80% mocy. Czas wypalania - od 5 do 10 min na postoju. Po czym poznać że skończyło się wypalanie? Coś jakby silnik spuścił z wymuszonego trzymania na obrotach ale nie widać tego po obrotomierzu, dopiero depnijcie lekko gaz i jak wraca na 800rpm na jałowym to wtedy wiadomo że skończył. Albo patrzeć na vcds

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

a co do wypalania się dpf, jeśli się jeździ dużo w trasach to mega sporadycznie, dpf jest wypalany, sam się w trasie oczyszcza, a zaobserwować można to jedynie w ten sposób ,że jak silnik jest wygrzany, to gdy stoi na wolnych obrotach trzyma 1000 zamiast 800, nie wolno wyłączać silnik aż operacji nie zakończy, po otwarciu drzwi czuć też specyficzny zapach w trakcie wypalania, ale faktycznie powinna być jakaś kontrolka informująca ,że wypalanie jest w trakcie, właśnie choćby po to żeby wtedy silnika nie wyłączać, a tak jest jedynie kontrolka informująca o tym że filtr się już zapchał, aczkolwiek u mnie nie ma okazji dopalać się inaczej jak w trasie ;)

 

U mnie nie ma żadnej informacji, że jest wypalany DPF. Często mam tak, że wyłączam silnik, wychodze z auta i wtedy dopiero słysze, że jakieś wiatraki jeszcze pracują na wyłączonym i zamkniętym aucie. Trwa to około 10 min i potem samo się wycisza i wyłącza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tzn że przerwales proces wypalania. O tym jest wiele wątków na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale tego procesu nie widać w żadnych kontrolkach czy innych opcjach. Więc moim zdaniem można wyłączyć auto a on sobie sam dopala na postoju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale tego procesu nie widać w żadnych kontrolkach czy innych opcjach. Więc moim zdaniem można wyłączyć auto a on sobie sam dopala na postoju.

 

Jesteś w dużym błędzie. Jak gasisz silnik to automatycznie przerywasz proces wypalania. Po trzech takich akcjach DPF jest załatwiony i tylko wymuszone przez mechanika wypalanie może go częściowo uratować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może w starszych DPFach tak było.

 

To dlaczego jak gasze silnik to jeszcze z 10-15 minut chodza wiatraki? Moim zdaniem gdyby nie mozna było gasić silnika to pokazałby się odpowiedni komunikat a skoro go nie ma to pewnie po zgaszeniu jeszcze jakoś ten proces jest kontynuowany.

 

Ok nie kontynuuje w tym temacie chociaz dalej uwazam ze wylaczajac silnik nic zlego nie robimy. To bylby nonsens zeby przed wylaczeniem sprawdzac czy czasem dpfa nie wypala i wtedy co mam siedziec 15 min w aucie?

Edytowane przez user78

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie jest kontynuowany tylko chłodzone jest wszystko.

 

Serio nie ten temat do takich rozmów.... poczytać musisz o procesie wypalania, do jakich temperatur dochodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Więc moim zdaniem można wyłączyć auto a on sobie sam dopala na postoju.

Jak może dopalać jak silnik nie chodzi?

Poza tym dalsza deyskusja w tym wątku jest bezcelowa.

Kontynuować proszę w tym - http://forum.vw-passat.pl/threads/146698-Wypalanie-DPF-proces-regeneracji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wczoraj byłem na przeglądzie gwarancyjnym i wymianie oleju w aso , oczywiście wiadomo ,że moje auto kwalifikuje się do modyfikacji dolotu i przeprogramowania, jeszcze akcja nie jest prowadzona w passatach, narazie tiguany i coś tam jeszcze... w każdym razie panowie usilnie wmawiają ,że modyfikacja w żaden sposób nie wpłynie pogarszając osiągi, spalanie , moc itd... co w/g niezależnych ekspertów jest bzdurą, gdyyż nie ma możliwości aby zmniejszyć wydzielanie tlenków azotu i dwutlenku węgla, przy zachowaniu parametrów silnika, gdyby tak było to vw wcale by nie oszukiwał tylko od początku takowe oprogramowanie instalował... jakie jest Wasze zdanie? i co z tym fantem zrobić, nikt nas zmusić nie może aby modyfikować, oczywiście jeśli nie zależy nam na gwarancji i ewentualnych kiedyś problemach z przeglądami np... dodatkowo jak już ktoś wgrał czipa , to zostanie zrobione uwstecznienie do fabrycznego-zmodyfikowanego oprogramowania, wydaje się jedynym słusznym rozwiązaniem, zrobić test na hamowni przed modyfikacja i chwilę po, aby mieć czarno na białym jak została zmodyfikowana jednostka napędowa, i jeśli będzie spadek parametrów, dochodzenie swych praw na drodze sądowej... konkluzja jest taka,że nas Polaków generalnie vw ma w d...nosie , nie tak jak w stanach, tu prawa konsumenta s,ą mało istotne niestety...

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

a co do wypalania się dpf, jeśli się jeździ dużo w trasach to mega sporadycznie, dpf jest wypalany, sam się w trasie oczyszcza, a zaobserwować można to jedynie w ten sposób ,że jak silnik jest wygrzany, to gdy stoi na wolnych obrotach trzyma 1000 zamiast 800, nie wolno wyłączać silnik aż operacji nie zakończy, po otwarciu drzwi czuć też specyficzny zapach w trakcie wypalania, ale faktycznie powinna być jakaś kontrolka informująca ,że wypalanie jest w trakcie, właśnie choćby po to żeby wtedy silnika nie wyłączać, a tak jest jedynie kontrolka informująca o tym że filtr się już zapchał, aczkolwiek u mnie nie ma okazji dopalać się inaczej jak w trasie ;)

 

 

witam . sprawdzał to ktoś pod tym kątem czy po zmianie oprogramowania zmienia się moc i elastyczność jednostki napędowej. ?????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

byłem we wtorek u Grzegorza -GCS Tuning i wyszło że mam po aktualizacji prawie 148 KM

przed pierwszą wizytą u Niego miałem fabbrycznie tylko 137 KM

 

wykresu jeszcze mi nie podesłał , czekam na niego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli moc ci się podniosłą o 11km po aktualizacji softu?? :blink

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jak to jest z tą akcja serwisowa ?? Niedawno nabyłem Passata CC z 2009 roku i czy auto z tego roku też obowiązuje akcja serwisowa czy nie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te wszystkie opowieści o przekroczonych normach emisji to kłamstwa wyssane z brudnego paluch. Passaty to najbardziej ekologiczne samochody na świecie. Oto dowód :D

20161007_103729_resized.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Jak to jest z tą akcja serwisowa ?? Niedawno nabyłem Passata CC z 2009 roku i czy auto z tego roku też obowiązuje akcja serwisowa czy nie ?

 

Wg. mnie tak, ale możesz sprawdzić to stronie VW wpisując VIN.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś rano połączenie na komórę z poznańskiego numeru, zajęty byłem czymś innym, więc nie odebrałem. Za jakiś czas sms, nadawcą VOLKSWAGEN:

"Witamy, kontaktujemy się w kwestii akcji serwisowej dotyczącej emisji spalin. Prosimy o odebranie połączenia. Dziękujemy."

 

:-)

Ale drugi raz jak dotąd nie zadzwonili... :)

Będę umawiał się najpewniej u Zasady na Grochowskiej. O wrażeniach napiszę :)

Edytowane przez niebiesko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Te wszystkie opowieści o przekroczonych normach emisji to kłamstwa wyssane z brudnego paluch. Passaty to najbardziej ekologiczne samochody na świecie. Oto dowód :D

[ATTACH=CONFIG]148532[/ATTACH]

 

 

:):)

 

5a194dd75776ab0b17e72acdcc72c04d.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy co myslicie o tym częstym dopalaniu dpf po zmianie softu? Mnie to denerwuje. Nauczony bylem że jak dopala to mu dam dokonczyc, no ale bez przesady. Dzis juz totalnie mi sie nie chcialo, patrze na licznik i widze 500 km gdy dojechalem do pracy.... no i dopalanie właczyl jak dojezdzalem. Jako ze mam naprawde nowke dpf, olalem to bezczelnie i poszedlem do roboty. Wentylatory sie po chwili wylaczyly. I tyle.

A czy ktos z takim doswiadczeniem mi podpowie co teraz ? Mam luz na kolejnych 500 km ?:) czy dzis znowu bedzie dopalal ?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności