Skocz do zawartości
user78

Afera VW z emisją spalin - można już sprawdzać

Rekomendowane odpowiedzi

I ja mam tez coś nie tak i do Vw zapraszają

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nowych sterowników nie modyfikuje się po OBD2 bo można je zniszczyć

Ja modyfikowałem w Dynosoft w Katowicach i nie trzeba nic wyciągać, wszystko przez OBD2.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja z Markiem tez w Katowicach, i z tego co wiem sterownik trzeba bedzie wyjąć.

 

Nie mowie o czipie, bo nic Aligator nie demontowal a juz dwa razy bylem u niego na rolkach.

 

Mowa o zgraniu i ponownym wgraniu calej mapy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem w autoryzowanym serwisie z kolegą i nowy program albo zwiększy spalanie albo ubędzie mocy, albo to i to ;) W USA poszły pozwy, bo za takie coś to należy się odszkodowanie. Jestem pierwszym właścicielem od nowości za darmoche nie zgodzę się na jakieś modyfikacje. Lipa tylko, bo auto mam jeszcze na gwarancji do konca 2016r i serwisuje w aso, i boje się, że do tego się mogą doczepić jak nie zgodzę się na nowy program. Zmiany ruszają w styczniu i może będą jakieś doświadczalne passaty z forum, ktore zdadzą relację ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Duzo tez ludzi bez dpfa.... Ciekawe jak to bedzie....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To ciekawostka bo ponoć CBAB były wolne od "ulepszeń"

A po co ci to wiedzieć? Zmieniasz auto na nowsze?

 

dokładnie. i ten nowy jest na czarnej liście.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tunerzy potrafia zwiekszyc moc zmniejszajac dawke paliwa...moze powinni wyslac cv do vw? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Duzo tez ludzi bez dpfa.... Ciekawe jak to bedzie....

 

Ci to moga byc spokojni juz, bo u nich zmiana softu akurat najmniej zmieni :lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe co powiedzą na temat książkowego spalania CGGB (125kw) z DSG - 6,3 miasto, 4,6 poza miastem, 5,3 łączna :D

Wszystko zgodnie z dyrektywą EG 715/2007 lub EWG 80/1268 ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzis dostałem list z VW gdzie stwierdzili ze jednak mam oprogramowanie optymalizujące , ciekawe bo jak sprawdzałem na ich stronie to podało mi że go nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To sprawdź teraz. Ja też na początku afery miałem mieć wszystko ok, a jak sprawdziłem tydzień temu, to zmienili zdanie. Dziś dotarł list z VW, tylko nie wiem skąd wzięli do mnie kontakt...?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To sprawdź teraz. Ja też na początku afery miałem mieć wszystko ok, a jak sprawdziłem tydzień temu, to zmienili zdanie. Dziś dotarł list z VW, tylko nie wiem skąd wzięli do mnie kontakt...?

 

Sprecyzuj skąd pochodzi auto i którym właścicielem jesteś...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie mają dane z wydziału komunikacji urzędu miasta...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich,

Dzisiaj napotkałem na taki oto artykuł

http://biznes.onet.pl/wiadomosci/motoryzacja/polacy-uderza-w-volkswagena-grozba-pozwu-zbiorowego/wznrjs

Chciałbym się Was zapytać co sądzicie o pozwie zbiorowym i czy ktoś z forumowiczów byłby chętny przystąpić do czegoś takiego. Napiszcie również co według Was może być zadośćuczynieniem ze strony VW ze względu na tą aferę (jeśli okaże się że auta po naprawie będą np. słabsze i mniej żywotne).

Jestem nowym użytkownikiem i nie mogę założyć nowego tematu dlatego proszę któregoś ze starszych kolegów o stworzenie nowego tematu na forum.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chyba raczej dwa pozwy, jeden osoby fizyczne, drugi firmy, teraz pytanie czy się tacy znajdą i dogadają ponieważ pozew wspólny musi być także jednakowy od wszystkich, plus koszty jeszcze zanim dojdzie do sądu (niższe jak UOKiK poprze..) itd. jakoś to kiepsko w Polsce widzę.......... no i żadna kancelaria prawna też bezpłatnie nie działa............ raczej spodziewam się kilku-kilkunastu pozwów pseudozbiorowych........... papugi zarobią........

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale jaja, ciekawie się robi....:doh

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Czytajac ten watek, wyglada ze VW zastosowal ta sama taktyke w Czechach.

W Czechach VW otrzymal, z lokalnego odpowiedniku CEPIK, liste wlascicieli wszystkich samochodow z zainfekowanymi silnikami ( w rejestrze jest przechowywany typ samochodu, silnik, rok produkcji ).

Czy jest to na 100% legalne - na razie nikt tego pytania nie postawil.

Co wiecej, wyglada to na kopie postepowania w Niemczech.

Pytanie tylko, czy w PL ta akcja moze byc uznana za obowiazkowa - z punktu widzenia przegladu rejestracyjnego/homologacji?

Na razie, z tego co slychac w Czechach - prawo na cos takiego tutaj nie pozwala.

Natomiast zaskoczyla mnie informacja o kontaktowaniu ludzi za pomoca listu poleconego z potwierdzeniem odbioru...

 

Pozdrawiam

Pawel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
...Natomiast zaskoczyla mnie informacja o kontaktowaniu ludzi za pomoca listu poleconego z potwierdzeniem odbioru...

Właśnie też mnie to zastanawiało, może chodzi tu o to, żeby VW miał potwierdzenie w razie jakiejś kontroli, że mimo nie wszystkich "naprawionych" aut próbował się wywiązać a klient go olał .

Czy tak, czy siak auto bezsprzecznie z wadliwym oprogramowaniem spełnia normy emisji spalin w Polsce, więc teoretycznie na siłę nic nie zrobią, ale to prawo w Polsce jest tak popier... że pewnie coś wymyślą, żeby "kowalskiego" ściągnąć do siebie.

Zdanie moje jest takie, że tym przekrętem NAS w du... nie zrobili tylko tych od ekologii. Póki nic nie pogorszyli przez "naprawę", to planowanie zbiorowego pozwu jest wyzyskiem w sytuacji. Oczywiście jestem za, jak kosztem tych spalin coś innego przykręcą. Moim zdaniem lepszym rozwiązaniem byłoby się zbiorowo umówić w każdym województwie i się zabezpieczyć, poprzez zgranie swojego SOFTu przed modyfikacją w ASO. Na pewno będzie to rozsądniejsze niż wydawanie pieniędzy na prawników z nie wiadomo jakim skutkiem i z jakim softem się jeździ... Na taki zbiorowy zabieg na pewno można będzie liczyć na dobry rabat u ChipTunera.

Może by ruszyć osobny temat z listą chętnych z podziałem na województwa i tunerów?

Edytowane przez ryger

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw zaczekałbym cierpliwie na wyjaśnienia ze strony VW co tak właściwie planują zrobić z pojazdem X i jakie niesie to za sobą skutki uboczne. Większe spalanie? O ile? Mniejsza moc? O ile?

 

Może być też tak, że nowy soft wyłączy tylko ten trik podczas przeglądu, a normy nadal będą spełnione.

 

Wszystkie pozwy, kary, odszkodowania i tak odbiją się czkawką na obecnych i przyszłych klientach. Osobiście, jako osoba fizyczna, nie jestem zainteresowany pozwem zbiorowym. Chytry dwa razy traci.

Edytowane przez DemoniK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności