Skocz do zawartości
Seb

[Instrukcja] Wymiana tylnych amortyzatorow

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Podejrzewam ze temat był ogarnięty juz pare razy , nic natomiast nie mogłem na forum znaleźć na ten temat .....

Zatem korzystając z wolnego ranka i odrobinie słońca .......

Mamy sedana podejrzewam ze w kombi będzie podobnie

Zdejmujemy koło dostęp do dolnej śruby amortyzatora otrzymamy po odkręceniu wahacza przytrzymującego sprężynę ( 18mm )57ba8222c01a51860d2dfd0a5796fc33.jpg

ae1ce92d054d320e179b6d6aca723600.jpg

 

Sprężyna wyjęta

Odkręcamy wygłuszenie nadkola ( śruby t20 ) ja odkręciłem 7-8 sztuk i odchyliłem je aby uzyskać dostęp do mocowania górnej części

2 sruby 17mm i amortyzator mamy zdjęty

5c76b0391fd4f76d0ace4a474474ce49.jpg

c7e747b371a24faf810c3069e0942d13.jpg

 

Odkręcamy nakrętkę 16mm ( ja po 20 min kombinowania podszedłem do znajomego warsztatu gdzie odkręcili to pneumatykiem w ciagu 30s )

67dc4e56d31795cc20c6d77f3d81c23a.jpg

 

Nowy i zużyty na zdjęciu :)

Składamy wszystko do kupy i juz .....

Czas wykonania ok 40-45 na stronę

Pisze z tapa talk wiec jesli niezbyt uporządkowane to prosze aby moderator to troszkę poukładał

 

[emoji2]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak zmieniałem w kombi, to wahacz można podeprzeć na podnośniku hydraulicznym, i odkręcamy dolne mocowanie amorka i górne i wszystko; nie trzeba ściągać sprężyny i odkręcać wahacza (ale można :ok )

 

pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w sedanie amortyzatory ściągałem 4 razy jak szukałem głuchych styków, aż w końcu wymieniłem całe tylne zawieszenie.... Potwierdzam, to co pisze Michał- jest znacznie szybciej i prościej. Co do plastikowej osłony nadkola wystarczy odkręcić 1 śrubkę na górze po lewej stronie

, to wystarczy aby odgiąć troszkę osłonę i dostęp do śrub górnego mocowania jest bdb. Co do odkręcenia amora od górnego mocowania (poduszki) nie trzeba kombinować...z pneumatem - wystarczy francuz i wygięta, oczkowa 16. Należy pamiętać też o czym nie wspomniał kolega, że górne mocowania amortyzatora (poduszki) mają 2 otwory i podczas ich przykręcania należy je wycentrować z otworami w mocowaniu samochodu, tj. otwory muszą się równo pokrywać. Inaczej długo możemy się nie nacieszyć nowymi amortyzatorami lub/i poduszkami....

Edytowane przez ryger

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności