Skocz do zawartości
zdun_VW

Analiza LOG-ów w 1,9 AVB **NOWE LOGI**

Rekomendowane odpowiedzi

Prosiłbym Was o pomoc w analizie logów. Robiłem tylko dynamiczne.

 

http://vaglog.pl/log_233433.html

 

http://vaglog.pl/log_233432.html

 

http://vaglog.pl/log_233431.html

 

W czym problem?

 

Wymieniłem pompkę 4 cylindra. Założyłem używkę, gdyż regenerowana miała korekcję +2,7 :)

Wymieniona jest pompa vacu i turbina po regeneracji. Dodatkowo umyte węże w dolocie, IC, wyczyszczony EGR i wypiaskowany kolektor dolotowy.

Silnik jest po programie na 130 KM i 300nm(jak dobrze pamiętam). Moc trzyma, ale jest za mało "nm", o jakieś +\- 25.

Auto jest trochę mułowate z dołu(ale nie zawsze) i w przedziale obrotów 1700-2100 potrafi puścić czasami porządną czarną chmurkę, ale tylko przy depnięciu w pedał. Gdy dodaje powoli gazu to nie ma tego. Zdarza się, też odciąć turbo przy 2000/2200 obrotów, ale tylko jak jadę utrzymując takie obroty. Podczas "buta" nigdy nie odcięło. Wczoraj podczas robienia logów, 3 razy od 1500 do 4200 obrotów, nie było odcięcia.

No i wyskakuje check engine z komunikatem Emission, Workshop i błędem 17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation

Edytowane przez zdun_VW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź też wakuometrem podciśnienie sterowania turbo, wina leży po stronie zbyt niskiego ciśnienia doładowania, Twoje turbo zzaczyna ładować przy 2800obr/min, zdecydowanie za późno. Sprawdź również podciśnienia i gruszkę turbo bo wygląda na to jakby w ogóle nie było podciśnienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wężyki od podciśnienia mam troche styrane :/ czy winny może być N75?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziura w dolocie. MAF idzie pod koniec diagnostyki, a doładowanie jest zaledwie 1.1bar.

PD akceptowalne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro powymieniam wężyki podciśnienia i może ściągnę rury od IC. Bo to tam szukać ew. dziury?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie,

Odpalam VAG-a i chce zrobić statyczne logi. Interesuje mnie grupa 11, bo chce sprawdzić jak się rusza sztanga itp.

Po wybraniu grupy 11, silnik podnosi obroty i sztanga sobie lata, raz do góry raz do dołu, w przedziale jakieś 1,5 cm, chodzi płynnie, ale.... podczas robienia tych logów wyskakuje mi na liczniku komunikat "Engine Workshop". Czy tak powinno być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak ma być kolego-niczym się nie martw. Jak zakończysz log, obroty spadną i komunikat nie będzie wyświetlany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to good.

Sztanga chodzi płynnie, więc jest ok. Martwi mnie ten olej kapiący z króćca w pompie Vacu. Powymieniałem wężyki podciśnienia, wszystkie, ale brak poprawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I oto dzisiaj znalazłem winowajcę (prawdopodobnie) moich problemów :)

Na razie na szybko zakleiłem "super mocną" srebrną taśmą :D i poszukuje nowej rurki :)

 

Brak mulenia przy bucie i zasłony dymnej.

DSC_0612.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak więc wczoraj wywaliło na zegarach błąd Emission Workshop i check engine, myślałem, że znowu coś z dolotem, ale turbo nie odcięło, a samochód jedzie normalnie. Podłączyłem dzisiaj kompa i taki jest błąd

 

 

DSC_0671.jpg

 

Do sprawdzenia EGR, wężyki podciśnienia i N18, ale bardziej zmartwiły mnie dane grupy 003. Czy to jest związane bezpośrednio z EGR czy raczej oznacza, że przepływkę ch*j strzelił :?:

Niestety nie mam możliwości zrobienia logów dynamicznych (brak trzeźwego kierowcy).

DSC_0670.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda, że EGR stoi w miejscu. Do sprawdzenia podciśnienie oraz sam egr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wygląda, że EGR stoi w miejscu. Do sprawdzenia podciśnienie oraz sam egr.

 

EGR-a nie wyciągałem, bo jest taka jedna śrubka, która ma kiepskie podejście i nie miałem ochoty się z nią bawić, na razie ;)

Wymieniłem wężyki podciśnienia przy N18. Podciśnienie jest, ale co zauważyłem, a nie mogę się doczytać na forum czy tak ma być. Po odpaleniu zimnego silnika, zdjąłem wężyk przy EGR i na wężyku było podciśnienie bo zasysało mi palca, po przegazowaniu podciśnienie znikło, zapewne N18 zadziałał i w związku z tym pytanie, jaka jest zasada działania N18 :?: Kiedy tam powinno być podciśnienie :?: NIe mogę znaleźć na forum tematu o tym. Zanim wydam troche $ na nowy EGR wolałbym się upewnić czy to np. N18 się nie przycina (jest tańszy :D ).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem logi BS grupy 003 i 11. Oto one:

Grupa 011

http://vaglog.pl/log_251608.html

 

Grupa 003

http://vaglog.pl/log_251607.html

 

Dalej mam problem z EGR-em, wywala błąd, później on gaśnie. Zamówiłem już nówke Wahlera, na dniach będę wymieniał.

 

Mam jeszcze pytanie, czy tak powinna pracować sztanga :?:

 

Dynamiczne chcę zrobić dopiero po wymianie EGR-a.

EDIT:

Nie wiem co się stało z logami, ale te z dzisiaj są w każdym z linków, ale na samym końcu.

Edytowane przez zdun_VW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Patrząc dzisiaj pod maską zobaczyłem coś takiego jak na zdjęciu.

Po kilkukrotnym przegazowaniu wali z tego spalinami, czyli dziura....zresztą widać to po tym, że jest okopcone na czarno.

Piszę w tym wątku, bo nie mam pojęcia jak to się nazywa i jak tego szukać. Czy można tylko wymienić ten element, czy trzeba całość wraz z katalizatorem wywalać ?

I ostatnie pytanie, czy dziura w tym miejscu rzutuje na prace silnika, a dokładniej turbiny :?:

DSC_0716.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tym miejscu powinno być złącze elastyczne tzw. plecionka - bynajmniej u mnie tak było w AVF ale myślę, że w AVB jest podobnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W tym miejscu powinno być złącze elastyczne tzw. plecionka - bynajmniej u mnie tak było w AVF ale myślę, że w AVB jest podobnie.

 

Plecionka wymieniona. Wymieniłem dzisiaj EGR i..... dalej wywala błąd. Zrobiłem logi BS.

Nie mam już pomysłu. Podciśnienie jest, może N18 jest trafiony :?: Z tego co wyczytałem, to N75 jest zamienny z N18, tzn. można sobie go podmienić i sprawdzić. A jeżeli na stałe zamiast N18 wsadze N75, będzie to działać :?:

Grupa 011

http://vaglog.pl/log_253078.html

Grupa 003

http://vaglog.pl/log_253077.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz n18 Lub podmien go. Zweryfikuj podciśnienie na egr. Generalnie egr stoi w miejscu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdz n18 Lub podmien go. Zweryfikuj podciśnienie na egr. Generalnie egr stoi w miejscu.

 

Jak patrzyłem w południe to na wężyku przy EGR było podciśnienie, ale słabe takie jakieś. Trochę się zdziwiłem jak to ma niby podnieść ten trzpień w EGR. Godzinę temu podjechałem pod dom, auto postało troche na jałowym, otwieram maskę, ściągam wąż z EGRa a tam głucho, nie ma podciśnienia, a z tego co rozumiem to powinno być.

Podmienie N18 i zobacze co bedzie sie działo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Joł,

Prośba o analizę.

Zrobiłem dynamicznie grupa 010 i 011.

http://vaglog.pl/log_256292.html

 

Wszystkie węże podciśnienia wymienione, EGR nówka, N18 również. Dziur w dolocie nie stwierdziłem. Podciśnienie OK, pompa Boscha.

A auto tak jakby ma lekkiego muła od dołu. Choć nie zawsze.

Czy od razu obstawiać zacinającą geometrie czy może N75?

Edytowane przez zdun_VW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności