zdun_VW Zgłoś #1 Napisano 23 Września 2015 (edytowane) Prosiłbym Was o pomoc w analizie logów. Robiłem tylko dynamiczne. http://vaglog.pl/log_233433.html http://vaglog.pl/log_233432.html http://vaglog.pl/log_233431.html W czym problem? Wymieniłem pompkę 4 cylindra. Założyłem używkę, gdyż regenerowana miała korekcję +2,7 Wymieniona jest pompa vacu i turbina po regeneracji. Dodatkowo umyte węże w dolocie, IC, wyczyszczony EGR i wypiaskowany kolektor dolotowy. Silnik jest po programie na 130 KM i 300nm(jak dobrze pamiętam). Moc trzyma, ale jest za mało "nm", o jakieś +\- 25. Auto jest trochę mułowate z dołu(ale nie zawsze) i w przedziale obrotów 1700-2100 potrafi puścić czasami porządną czarną chmurkę, ale tylko przy depnięciu w pedał. Gdy dodaje powoli gazu to nie ma tego. Zdarza się, też odciąć turbo przy 2000/2200 obrotów, ale tylko jak jadę utrzymując takie obroty. Podczas "buta" nigdy nie odcięło. Wczoraj podczas robienia logów, 3 razy od 1500 do 4200 obrotów, nie było odcięcia. No i wyskakuje check engine z komunikatem Emission, Workshop i błędem 17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation Edytowane 29 Marca 2016 przez zdun_VW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DawidShelby Zgłoś #2 Napisano 23 Września 2015 Sprawdź też wakuometrem podciśnienie sterowania turbo, wina leży po stronie zbyt niskiego ciśnienia doładowania, Twoje turbo zzaczyna ładować przy 2800obr/min, zdecydowanie za późno. Sprawdź również podciśnienia i gruszkę turbo bo wygląda na to jakby w ogóle nie było podciśnienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #3 Napisano 23 Września 2015 No wężyki od podciśnienia mam troche styrane czy winny może być N75? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #4 Napisano 24 Września 2015 Dziura w dolocie. MAF idzie pod koniec diagnostyki, a doładowanie jest zaledwie 1.1bar. PD akceptowalne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #5 Napisano 25 Września 2015 Jutro powymieniam wężyki podciśnienia i może ściągnę rury od IC. Bo to tam szukać ew. dziury? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #6 Napisano 28 Września 2015 Mam pytanie, Odpalam VAG-a i chce zrobić statyczne logi. Interesuje mnie grupa 11, bo chce sprawdzić jak się rusza sztanga itp. Po wybraniu grupy 11, silnik podnosi obroty i sztanga sobie lata, raz do góry raz do dołu, w przedziale jakieś 1,5 cm, chodzi płynnie, ale.... podczas robienia tych logów wyskakuje mi na liczniku komunikat "Engine Workshop". Czy tak powinno być? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
126tomek Zgłoś #7 Napisano 28 Września 2015 Tak ma być kolego-niczym się nie martw. Jak zakończysz log, obroty spadną i komunikat nie będzie wyświetlany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #8 Napisano 28 Września 2015 No to good. Sztanga chodzi płynnie, więc jest ok. Martwi mnie ten olej kapiący z króćca w pompie Vacu. Powymieniałem wężyki podciśnienia, wszystkie, ale brak poprawy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #9 Napisano 17 Października 2015 I oto dzisiaj znalazłem winowajcę (prawdopodobnie) moich problemów Na razie na szybko zakleiłem "super mocną" srebrną taśmą i poszukuje nowej rurki Brak mulenia przy bucie i zasłony dymnej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #10 Napisano 25 Grudnia 2015 Tak więc wczoraj wywaliło na zegarach błąd Emission Workshop i check engine, myślałem, że znowu coś z dolotem, ale turbo nie odcięło, a samochód jedzie normalnie. Podłączyłem dzisiaj kompa i taki jest błąd Do sprawdzenia EGR, wężyki podciśnienia i N18, ale bardziej zmartwiły mnie dane grupy 003. Czy to jest związane bezpośrednio z EGR czy raczej oznacza, że przepływkę ch*j strzelił Niestety nie mam możliwości zrobienia logów dynamicznych (brak trzeźwego kierowcy). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #11 Napisano 25 Grudnia 2015 Wygląda, że EGR stoi w miejscu. Do sprawdzenia podciśnienie oraz sam egr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #12 Napisano 30 Grudnia 2015 Wygląda, że EGR stoi w miejscu. Do sprawdzenia podciśnienie oraz sam egr. EGR-a nie wyciągałem, bo jest taka jedna śrubka, która ma kiepskie podejście i nie miałem ochoty się z nią bawić, na razie Wymieniłem wężyki podciśnienia przy N18. Podciśnienie jest, ale co zauważyłem, a nie mogę się doczytać na forum czy tak ma być. Po odpaleniu zimnego silnika, zdjąłem wężyk przy EGR i na wężyku było podciśnienie bo zasysało mi palca, po przegazowaniu podciśnienie znikło, zapewne N18 zadziałał i w związku z tym pytanie, jaka jest zasada działania N18 Kiedy tam powinno być podciśnienie NIe mogę znaleźć na forum tematu o tym. Zanim wydam troche $ na nowy EGR wolałbym się upewnić czy to np. N18 się nie przycina (jest tańszy ). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #13 Napisano 30 Grudnia 2015 w związku z tym pytanie, jaka jest zasada działania N18 https://www.youtube.com/watch?v=AcCIr1GLVuQPrzy pełnym gazie zamyka się całkowicie zawór. Reszta zgodnie z mapą EGRa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #14 Napisano 23 Lutego 2016 (edytowane) Zrobiłem logi BS grupy 003 i 11. Oto one: Grupa 011 http://vaglog.pl/log_251608.html Grupa 003 http://vaglog.pl/log_251607.html Dalej mam problem z EGR-em, wywala błąd, później on gaśnie. Zamówiłem już nówke Wahlera, na dniach będę wymieniał. Mam jeszcze pytanie, czy tak powinna pracować sztanga Dynamiczne chcę zrobić dopiero po wymianie EGR-a. EDIT: Nie wiem co się stało z logami, ale te z dzisiaj są w każdym z linków, ale na samym końcu. Edytowane 23 Lutego 2016 przez zdun_VW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #15 Napisano 28 Lutego 2016 Patrząc dzisiaj pod maską zobaczyłem coś takiego jak na zdjęciu. Po kilkukrotnym przegazowaniu wali z tego spalinami, czyli dziura....zresztą widać to po tym, że jest okopcone na czarno. Piszę w tym wątku, bo nie mam pojęcia jak to się nazywa i jak tego szukać. Czy można tylko wymienić ten element, czy trzeba całość wraz z katalizatorem wywalać ? I ostatnie pytanie, czy dziura w tym miejscu rzutuje na prace silnika, a dokładniej turbiny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
turek Zgłoś #16 Napisano 28 Lutego 2016 W tym miejscu powinno być złącze elastyczne tzw. plecionka - bynajmniej u mnie tak było w AVF ale myślę, że w AVB jest podobnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #17 Napisano 5 Marca 2016 W tym miejscu powinno być złącze elastyczne tzw. plecionka - bynajmniej u mnie tak było w AVF ale myślę, że w AVB jest podobnie. Plecionka wymieniona. Wymieniłem dzisiaj EGR i..... dalej wywala błąd. Zrobiłem logi BS. Nie mam już pomysłu. Podciśnienie jest, może N18 jest trafiony Z tego co wyczytałem, to N75 jest zamienny z N18, tzn. można sobie go podmienić i sprawdzić. A jeżeli na stałe zamiast N18 wsadze N75, będzie to działać Grupa 011 http://vaglog.pl/log_253078.html Grupa 003 http://vaglog.pl/log_253077.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #18 Napisano 5 Marca 2016 Sprawdz n18 Lub podmien go. Zweryfikuj podciśnienie na egr. Generalnie egr stoi w miejscu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #19 Napisano 5 Marca 2016 Sprawdz n18 Lub podmien go. Zweryfikuj podciśnienie na egr. Generalnie egr stoi w miejscu. Jak patrzyłem w południe to na wężyku przy EGR było podciśnienie, ale słabe takie jakieś. Trochę się zdziwiłem jak to ma niby podnieść ten trzpień w EGR. Godzinę temu podjechałem pod dom, auto postało troche na jałowym, otwieram maskę, ściągam wąż z EGRa a tam głucho, nie ma podciśnienia, a z tego co rozumiem to powinno być. Podmienie N18 i zobacze co bedzie sie działo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #20 Napisano 29 Marca 2016 (edytowane) Joł, Prośba o analizę. Zrobiłem dynamicznie grupa 010 i 011. http://vaglog.pl/log_256292.html Wszystkie węże podciśnienia wymienione, EGR nówka, N18 również. Dziur w dolocie nie stwierdziłem. Podciśnienie OK, pompa Boscha. A auto tak jakby ma lekkiego muła od dołu. Choć nie zawsze. Czy od razu obstawiać zacinającą geometrie czy może N75? Edytowane 29 Marca 2016 przez zdun_VW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach