Skocz do zawartości
unreal

Jaki VW oszukiwał na normach emisji tlenków azotu

Rekomendowane odpowiedzi

Kilka razy miałem "niewątpliwą przyjemność" jazdy za tymi "cudami ekologii" z dpf i kiedy on ruszył z pod świateł musiałem odczekać dłuższą chwilę aż opadnie czarna chmura
Zastanawia mnie po czym poznałeś, że ten kopciuch miał DPF? Uwierz mi, że gdyby go miał nie zauważyłbyś nawet najmniejszego dymka. Ja mam 1.9 z DPF i od środka rura wydechowa wygląda lepiej niż na zewnątrz. Co wcale nie oznacza, że mi się podoba ten wynalazek-z różnych powodów.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

tak bardzo oszukany się czujesz?

a brałeś w ogóle pod uwagę, przy kupnie samochodu, jaką dany model ma wartość emisji tlenków azotu?

gdyby ta wartość była prawdziwa nie kupiłbyś tego samochodu?

Masz sporo racji, ale... I teraz zaczynają się schody. Ja kupując mojego paszczaka miałem w nosie tlenki i inne emisje, bo mi to nie było do niczego potrzebne. Zacząłem się nad tym zastanawiać kilka lat temu gdy miałem odwiedzić znajomych i dowiedziałem się, że mogę nie wjechać do miasta. Na szczęście mogłem. Weź teraz pod uwagę, że coraz więcej miast zastrzega sobie wjazd do ich centrum uzależniając to właśnie od tych tlenków, które większość(o ile nie wszyscy) Polaków ma w nosie i nawet nie bardzo sobie zdawała sprawę z czegoś takiego jak Euro ileśtam. Ta afera uwidoczniła kilka problemów z tym związanych. I sama zmiana softu obawiam się, że nie wystarczy, bo albo zachowają czystość spalin i stracą na mocy, albo stracą na czystości spalin, a utrzymają moc. Jak myślisz ilu się na którąkolwiek z tych ewentualności zgodzi? Edytowane przez bbbb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu nie ma zgadzac sie czy nie zgadzac. Bedzie akcja wolania do sewisow celem poprawienia parametrow spalin i jakies ryzyko utraty mocy, (miejmy nadzieje ze tylko minimalnej) silnika napewno bedzie jesli tylko zrobia update softu. Pisalem wyzej wedlug info VW, w silnikach 1.6 maja ingerowac w harware. Trzeba odczekac jakie decyzje ostatecznie podejma i dostosowac sie do ich zalecen. W przeciwnym razie beda problemy z TÜV jesli ktos oleje sprawe, nie mowiac juz o homologacji pojazdu bo i o tym zaczynaja spiewac.

Tak na marginesie: nie rozumiem jak to dziala ze wycina sie DPF-y i auto przechodzi przeglad.

Edytowane przez Lanumisu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zastanawia mnie po czym poznałeś, że ten kopciuch miał DPF? Uwierz mi, że gdyby go miał nie zauważyłbyś nawet najmniejszego dymka. Ja mam 1.9 z DPF i od środka rura wydechowa wygląda lepiej niż na zewnątrz. Co wcale nie oznacza, że mi się podoba ten wynalazek-z różnych powodów.

Bogdan poczytaj trochę....

Nie na forum VW.

Poszukaj jak działają suche dpf-y.

To tak naprawdę nie ekologia ,tylko przenoszenie spalin z miasta na obwodnice ,autostrady.

Mokre dpf-y jak w tir-ach z adblue dopalają spaliny w czasie rzeczywistym.

Suche zbierają przy niejednostajnym trybie jazdy ,a w momencie osiągnięcia (obrotów i prędkości) przez dłuższy czas jak jazda po autostradzie/obwodnicy zwiększa dawkowanie paliwa ,co zresztą zobaczysz na komputerze pokładowym powodując dopalanie syfy zgromadzonego w puszce.

To też ustala program ,na przeglądzie nie dopali bo auto stoi!

I tu jest KUR---WA ekologia!

Auto dostaje dopał ON (więcej pali) dopala syfy i WYPIE--RDALA je poza miastem.

W przypadku np. Mazd dolewa jeszcze paliwka do misy olejowej.

Olejek zamiast po 15-20tys trzeba zmienić co 6-8 (zalecenie producenta.

I znów zajebista ekologia ? Oszczędności ?

Kolega dobrze CI napisał.Nie raz ,dziesięć widziałem "syfiarzy na obwodnicy Krakowa.

Oczywiście tak ma być.Ekologia.

Jak poczytasz trochę to będziesz wiedział że to co wylatuje przy "próbie" dopalenia (bo braknie czasu) ma więcej szkodliwych substancji niż grzechot z E3.

Ja już pisałem...

Nie żałuję ich ,nie nam sentymentów.

Ale myślę że wszystkie firmy są po jednych pieniądzach....

Jakoś nie widzę krypto-reklam BMW ,Merca i innych w stylu

"NASZE AUTA NIE KOPCĄ ,SĄ EKOLOGICZNE ,NIE OSZUKUJEMY"

Dlaczego?

Bo to wierzchołek góry lodowej.

Cóż....cena ropy w stanach poniżej wszelkich norm.

Oni nie mają Diesli......

Toyota@Lexus mają nadprodukcję Hybryd.

Trzeba coś więcej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj w wiadomościach na niemieckiej n24 podawali, że w nowych Volkswagenach (do USA na rok 2016) jest już nowy soft, ale... Robi dokładnie to samo, co stary.

Edytowane przez Hyper

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bogdan poczytaj trochę....

Nie na forum VW.

Poszukaj jak działają suche dpf-y.

To tak naprawdę nie ekologia ,tylko przenoszenie spalin z miasta na obwodnice ,autostrady.

Mokre dpf-y jak w tir-ach z adblue dopalają spaliny w czasie rzeczywistym.

Suche zbierają przy niejednostajnym trybie jazdy ,a w momencie osiągnięcia (obrotów i prędkości) przez dłuższy czas jak jazda po autostradzie/obwodnicy zwiększa dawkowanie paliwa ,co zresztą zobaczysz na komputerze pokładowym powodując dopalanie syfy zgromadzonego w puszce.

To też ustala program ,na przeglądzie nie dopali bo auto stoi!

I tu jest KUR---WA ekologia!

Auto dostaje dopał ON (więcej pali) dopala syfy i WYPIE--RDALA je poza miastem.

W przypadku np. Mazd dolewa jeszcze paliwka do misy olejowej.

Olejek zamiast po 15-20tys trzeba zmienić co 6-8 (zalecenie producenta.

I znów zajebista ekologia ? Oszczędności ?

Kolega dobrze CI napisał.Nie raz ,dziesięć widziałem "syfiarzy na obwodnicy Krakowa.

Oczywiście tak ma być.Ekologia.

Jak poczytasz trochę to będziesz wiedział że to co wylatuje przy "próbie" dopalenia (bo braknie czasu) ma więcej szkodliwych substancji niż grzechot z E3.

Ja już pisałem...

Nie żałuję ich ,nie nam sentymentów.

Ale myślę że wszystkie firmy są po jednych pieniądzach....

Jakoś nie widzę krypto-reklam BMW ,Merca i innych w stylu

"NASZE AUTA NIE KOPCĄ ,SĄ EKOLOGICZNE ,NIE OSZUKUJEMY"

Dlaczego?

Bo to wierzchołek góry lodowej.

Cóż....cena ropy w stanach poniżej wszelkich norm.

Oni nie mają Diesli......

Toyota@Lexus mają nadprodukcję Hybryd.

Trzeba coś więcej.

 

nie napisze nic madrego procz tego ze podpisuje sie rekoma i nogami przy tych slowach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://repolis.bg.polsl.pl/Content/20411/Porownanie_emisji.pdf

Polecam stronę nr. 8.

Tutaj jest przeliczenie na ilość osób.Oczywiście wiadomo że transport lotniczy jest nabardziej wydajny ,ale...

Wskaźniki pokazały odsetek całkowitego zanieczyszczenia (o ilę dobrzę zrozumiałem).

Jakoś nikt nie krytykuje przewoźników lotniczych za odsetek zanieczyszczenia....Oczywiście piszemy o Nox.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj trafiłem na artykuł, w którym jest napisane, że

Volkswageny z rocznikami na 2016 też będą posiadać oprogramowanie pozwalające na manipulacje wynikami kontroli emisji spalin.

 

afera-volkswagena.310.jpg

 

Poniżej zamieszczam link do artykułu na Interii.

http://motoryzacja.interia.pl/raporty/raport-volkswagen-spaliny/wiadomosci/news-vw-roczniki-2016-z-oprogramowaniem-pozwalajacym-na-manipulac,nId,1904058#pst97228062

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nowa octavia, rzeczywiście zajechana.

cytowałeś Obywatela, a on ma 1.9 TDI AVB to kiedy ta octavia była nowa?. Mogłeś doprecyzować, że chodzi o silnik znany z B6. 1.9 TDI z B6 to już zupełnie inna konstrukcja...

 

Zresztą znów siejesz ferment na forum tylko pod innym nickiem ... Niewienikt jakby ktoś zapomniał z forumowiczów.

Ciekawe kiedy skończą Ci się pomysły na nicki, bo niedługo znów pewnie będziesz zbanowany

Edytowane przez wojtekk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

afera aferą,a na odbiór nowego passata nadal czeka się pół roku...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
afera aferą,a na odbiór nowego passata nadal czeka się pół roku...

a na auta z innych koncernów ile się czeka? no właśnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem wczoraj w salonie vw ( w Anglii ) , gość powiedział że będzie oprócz softu wymieniony jakiś podzespół mechaniczny . Nie wie jeszcze co to ma być , bo ciągle czekają na info z vw . Parametry auta mają pozostać bez zmian ( czyli moc i spalanie takie jak w karcie katalogowej )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taaa - a świstak siedzi i zawija je w te sreberka. Skoro musieli oszukać, żeby spełnić wymagania i restrykcje spalin, to teraz niby to naprawią, a parametry zostaną bez zmian? To czemu nie zrobili tego od razu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z plotek jakie obiły mi się o uszy wynikało że VW w ramach swojej akcji serwisowej ma wymieniać DPF'y na mokre filtry z adblue.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Me-how bo nie mieli czasu , silnik mial wejść do produkcji a nie był jeszcze gotowy .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znacznie więcej czasu niż na zmianę map w ECU potrzeba na opracowanie ukrytego programu który będzie automatycznie zmieniał mapy po wykryciu procedury weryfikującej na hamowni emisje spalin. VW miał gotowe plany silników ale pod Euro 4 które przez to oszustwo udało im się sprzedawać bez kosztownych modernizacji jako Euro 5. Zysk potrójny, sprzedawali silniki których normalnie sprzedawać w nowych autach nie mogli, w danych fabrycznych niższe zużycie paliwa oraz co równie ważne dla klientów wyższe KM i Nm. Produkt niby lepszy a kasa na inwestycję w rozwój "zaoszczędzona".

Edytowane przez Fenio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Skoro musieli oszukać, żeby spełnić wymagania i restrykcje spalin, to teraz niby to naprawią, a parametry zostaną bez zmian? To czemu nie zrobili tego od razu?
Dokładnie!!! Jakby to było takie proste to nie musieliby robić przekrętów z softem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z plotek jakie obiły mi się o uszy wynikało że VW w ramach swojej akcji serwisowej ma wymieniać DPF'y na mokre filtry z adblue.

Raczej "pogmerają" w oprogramowaniu, utną parę kucy i tak się to skończy...

 

I teraz pytanie czy można przed wizytą w ramach akcji serwisowej "zgrać" firmware silnika a po wizycie wgrać go ponownie?

Może pytanie jest "lamerskie" ale takie rozwiązanie wydaje się najprostsze, żeby uchronić się przed nowym, cudownym kodem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest to "parę kucy" w przypadku silników nie wiele odstających od normy to na samej zmianie softu może się skończyć. Ale jak przy tych najbardziej wysilonych jednostkach utną trochę więcej niż "parę kucy" to taki plan raczej się nie uda. Pozwy o normy spalin zostaną tylko zamienione na pozwy o niezgodność towaru z umową. Jeśli z Twoich 177KM zrobiliby 140KM to też nie przypuszczam abyś dołączył do grona zadowolonych klientów VW ;) Za to wymiana DPF'a na mokry byłaby co prawda jakimś obciążeniem finansowym dla VW ale rozwiązałaby problem spalin raz na zawsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli jest to "parę kucy" w przypadku silników nie wiele odstających od normy to na samej zmianie softu może się skończyć. Ale jak przy tych najbardziej wysilonych jednostkach utną trochę więcej niż "parę kucy" to taki plan raczej się nie uda. Pozwy o normy spalin zostaną tylko zamienione na pozwy o niezgodność towaru z umową. Jeśli z Twoich 177KM zrobiliby 140KM to też nie przypuszczam abyś dołączył do grona zadowolonych klientów VW ;) Za to wymiana DPF'a na mokry byłaby co prawda jakimś obciążeniem finansowym dla VW ale rozwiązałaby problem spalin raz na zawsze.

Oczywiście, że nie godzę się na 140 KM - zapłaciłem za 177 KM i tyle ma mieć po zmianie.

Nie mam problemu z wymianą katalizatora na mokry jeśli za modyfikację zapłaci VW. Tylko kto będzie płacił za ten płyn z "sików" :) - ja nie chciałem żadnego Adblue i kupowałem moje auto ze względu na suchy DPF.

 

Czy ktoś wie jakie są normy zużycia Adblue ? - gdzieś doczytałem, że 0,1 l na 100 km czyli przy cenie 82 PLN / 10 L adblue dopłacamy 0,82 PLN na 100 KM - nie jest to drastyczna kwota (2 litry paliwa na 1000 km)

Edytowane przez Crayo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności