Skocz do zawartości
ryger

[Dyskusja] Wymiana oleju Haldex IV gen. Passat B7

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem ile jest oleju w tylnym moście ale myślę że z litr. Lejesz tak samo jak do haldexu, górnym korkiem aż się będzie przelewać. Numer znajdę wieczorem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylnym moscie czyli w haldexie ?

 

950 ml ktore zamowilem moze braknac ?

Edytowane przez Mlody_tm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomek! Tylny most to tylny most a haldex to haldex. Nie czytasz tego tematu kolego. Poczytaj dokładnie co napisałem w poście #7 w tym temacie a zobaczysz gdzie jest haldex (sprzegło) a gdzie tylny most (przekładnia)

Edytowane przez popiolek4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:/ sorka.... Wrocilem wlasnie z trasy. Juz czytam :)

 

Oki doczytalem,

 

To wg tego co piszecie,

 

Z tylu dyferencjal i z przodu przekladnia - i w obu warto wymienic ten olej.

 

Kolego Lukaszu,

 

Czy moglbys mi to zrobic ?

 

Bede jechal do Wawy to bysmy sie umowili ?

 

 

Zamowie dwie banki oleju :)

 

Reszta nalezy do Ciebie. Oczywiscie odplatnie :) wiadomka.

 

 

I bys obadal ten moj tlumik drgan czy te luzy to normalne.... Ale fajnie jakby Robert wyszukal gdzies nr kat. Bede wdzieczny.

Edytowane przez Mlody_tm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomasz, nie ma problemu, tylko przed planowaną wymianą dzwoń z 2 dni wcześniej i ustalimy dokładny termin, bo ja też muszę zagospodarować czas. Kup 2 bańki 1L - starczy. Co do tłumika drgań nie powinien mieć luzów poprzecznych! A ETKę masz jakąś wybrakowaną: proszę: 1K0 521 307 A - koszt jest trochę nie mały, nowy to ponad 750zł :/

Przechwytywanie.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy,

 

a jakie w ogole mogą być objawy uszkodzonego - luznego łącznika ????

 

 

przedni i tylny zakladam ze wg rysunku są takie same... ale jesli to pada to co moze byc objawem ???

 

u mnie jak np jade powoli i jest 2 bieg, dodam mocno gaz zeby przyspieszyc... uslysze cos z tylu takie metaliczne zapięcie jakby czegos... nie biegu... ale no odglos z tylu slyszalny metaliczny.

 

moze to byc ten lacznik ???

Edytowane przez Mlody_tm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy,

 

a jakie w ogole mogą być objawy uszkodzonego - luznego łącznika ????

Tomasz z tego co mi wiadomo, to takie jakby walenie i odczucie jakby buda wpadała w rezonans/drgania.

Jutro podeślę z Etki wszystkich łączników wału, ale raczej zamieściłem ten o który prosiłeś. Tak jakby niewyważone koło, tylko łagodniejsze "odczucia"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

29693b5bc1ff8bd181fd0230e2c284dd.jpg

 

Mam dwa litry :)

 

 

Lukaszu,

 

Wzialem sie sam za wymiane. Dzis akurat wolne mialem.

 

Dzieki Twoim radom i zdjeciom, dalem rade w godzinke i wymienilem olej i z przodu i z tylu.

 

Auto rozgrzane, z przodu normalnie coca cola ! Olej taki jak mocna herbata.

 

A z tylu czysciutki.

 

Tylko ze z tylu zeszlo wydaje mi sie ze ok pol litra,

A z przodu caly litr.

 

Mozliwe ze tak malo bylo przy tylnym moscie ? Bo gdy napelnialem to litr wszedl tak jak z przodu.

 

Zapocenie mam takie jak wszyscy, delikatne.

 

Oczywiscie nie pomylilem z haldexem :) tam wymienie po zimie, bo w aso robilem 20 tys temu.

Zalowac bede juz zawsze ze tam pojechalem :)

 

A co do tlumika drgan,

 

Oddam do sklepu. Wymiana bardzo ciezka podobno. Nawet ekrany ochronne trzeba sciagac, caly uklad wydechowy i chyba ławe z przodu. A objawow o ktorych Lukasz pisal nie wystepuja.

 

Raz jeszcze Lukasz dziekuje za wszystko. Niebawem sie widzimy. Obadasz moja padaczke :) poszukamy usterek :)

Edytowane przez Mlody_tm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomasz nie chce Cię martwić, ale z wszystkich Twoich informacji WINIKA, że jednak się walnąłeś:

-Podczas rozmowy powiedziałeś, że to ta sama śruba spustowa co Haldex - a tak nie jest!

-Napisałeś, że ""...a z tyłu czyściutki" - bo niedawno wymieniałeś Haldex dlatego czysty

- "z tylu zeszlo wydaje mi sie ze ok pol litra" - w haldexie mi także zleciało pół litra!

Do przedniej jak i tylnej przekładni wg Etki olej jest ten sam i z tyłu jak i z przodu wchodzi ok. 1L.

 

...

1. Wymiana bardzo ciezka podobno. Nawet ekrany ochronne trzeba sciagac, caly uklad wydechowy i chyba ławe z przodu. A objawow o ktorych Lukasz pisal nie wystepuja...

2. ...przedni i tylny zakladam ze wg rysunku są takie same... ale jesli to pada to co moze byc objawem ???

3. ...u mnie jak np jade powoli i jest 2 bieg, dodam mocno gaz zeby przyspieszyc... uslysze cos z tylu takie metaliczne zapięcie jakby czegos... nie biegu... ale no odglos z tylu slyszalny metaliczny.

moze to byc ten lacznik ???..

 

 

1. Co do wymiany tłumika drgań, to chyba piszesz o wymianie przedniego łącznika wału przy skrzyni? a nie tłumika drgań, który jest z tyłu

2. Nie są takie same - w poście 50 masz zdjęcia z etki z tyłu jest (7) 1K0 521 307 A i opisane jako: tarcza przegubu z ciężarkiem wyważającym tył, czyli ten cały tłumik drgań. Natomiast z przodu na rysunku pisze jak byk: (9) 1J0 521 127 A tarcza przegubowa przód.

3. Może to być objaw luzu poprzecznego, który pisałeś, że masz

Edytowane przez ryger

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam 307a koncowke, czyli kupilem prawidlowy - tylny. Ale wymiana bardzo ciezka.... Ekrany sciagac, ławe. Kiedys moze komus to zlece.... Na bank i zbieżnosc znowu, no kupa roboty.

 

A co do wymiany oleju Lukasz na 1000% nie pomylilem :) po prostu ok 0,6 l zeszlo z tylnego mostu, nie wiem czemu tak malo bylo.

 

Z haldexem nie pomylilem.

 

Wymienilem z tylu wg Twojego rysunku:

 

568f167279cee85260a2e8d341370c06.jpg

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Aktualizacja:

 

Faktycznie wg opisu Twojego Lukasz, olej taki o barwie jasnego piwa, duzo bardziej czysty niz ta breja co byla z przodu... no i zeszlo ok 0,6l.... myslicie ze w ASO zamiast wymienic w haldexie to mi w tylnym moscie wlali olej z haldexu ???? to przeciez skandal.

no i nie udowodnie nigdy....chyba ze da sie jakos sprawdzic... mam ten olej z tylnego mostu.

 

Zamówilem olej do G 060 do haldexu, wymienie jutro, dla św spokoju.

 

fajnie jakby ktos kiedys sprawdzil u siebie ile wyjdzie oleju w tylnym moscie... i jakiej jest konsystencji,

 

Normalnie nie chce mi sie wierzyc ze ASO mogloby mi wlac ten olej z haldexu do tylnego mostu.

 

Aktualizacja:

 

Olej w haldexie wymienilem. Moj byl czysty dosc - idento jak opisywal Lukasz.

 

Musialem kupic g050 - od reki mieli w aso, 1 l.

140 zl.

 

A g060 jest 850 ml i na zamowienie w cenie 240 !!! A tez wypytalem, gosc gdzies tam zadzwonil. I ze w srodku g60 jest taki sam, sam nie wie czemu takie ceny.

 

 

Weszlo oczywiscie jak u Lukasza, ok 800 ml.

 

Autko jak nowe :)

Edytowane przez Mlody_tm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam serdeecznie

 

Co jakis czas sporadycznie czy to podczas jazdy czy podczas dlugiego postoju na desce rozdzielczej wyswietla sie kontrolka od wylaczonej kontroli trakcji. Blad jaki pokazuje vcds ponizej.

 

Jak rozwiazac ten problem

 

DSC_0384.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wejdź w sterownik i zrób test elementów. Posłuchaj czy pompa działa. Najlepiej podnieść auto i ogladnij napęd. Może jakaś przerwa w zasilaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej, kupiłem Paska B6 tydzień temu i jestem umówiony w serwisie na wymiane oleju w Haldexie, powiedzcie mi co ile trzeba wymienić olej w tylnym moście?

Radzicie zrobić to samemu (Haldex +most) czy w serwisie, czy u znajomego mechanika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj wątek od początku i dowiesz się wszystkiego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ehh, juz wiem czemu nie wiedziałem uciekła mi 2 strona tego tematu, pewnie małe rączki mojej córeczki znowu się bawiły przy laptopie. dzięki.

Reasumując. Wymiana haldex co 60kkm, jak sugerujesz w moście co 200kkm. Oleje te same. thx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po sprawdzeniu haldexu na podnoscniku czyli wykonaniu testu elementow wykonawczych ta pompka od haldexa zalacza sie rozlacza i dobiegaja z niej rozne dziewki, wtyczki od haldexa sa okey .

Czy powinienem zaczac rozgladac sie za druga taka pompka i skad najlepiej ja kupic ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Błąd masz sporadyczny, czyli coś zaczyna ja boleć. mowisz że pracuje i dobiegają dźwięki. Nie wiem co to za dźwięki ale myślę że sprzęgło się załącza. Robię to często i nigdy się nie spotkałem z awaria wewnątrz haldexu a tylko z pompa. I tu jest na to lekarstwo. Ta pompa wstępnego doładowania składa się z dwóch części: silniczek i pompa. Wymieniłem już ich naprawdę dużo bo.u mnie w norge to 4motion jest sporo i nigdy się nie spotkałem z uszkodzona pompa tylko z uszkodzeniami silniczka. Trafiło się że motor był totalnie spalony a w reszcie zużyte szczotki. I tu jest nadzieja na naprawę bo kpl pompa jest droga. Ale najpierw wyjąć i rozebrać i ocenic stan silniczka. Jeśli tylko szczotki to dokupić od alternatora jak najmniejsze i dopasować.Jak ktoś ma głowę to rozpracuje to w godzinkę max. Po rozebraniu ocenić stan komutatora, jeśli ok nowe szczotki i będzie Oki. Ja ostatnio robiłem T5 i komutator był totalnie zjechany. Jak się uda uratować motor można zaoszczędzić sporo. Robota że szczotkami myślę że max 200zł, pompka do starszych typów min 800zł. Do twojego auto nie wiem. Niech chłopaki lukna w etke i podadzą nr pompy bo ja w Pl mam ograniczony dostęp do laptopa z netem i pisze tylko z tel.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wielkie po swietach napewno sie nia zajme bo poki co jest szansa ja uratowac :)

 

tak jak mowisz nowa kosztuje 800pln a jej numer to 0AV 598 549 A .

 

dam znac czy zabieg reanimacji przebiegl pomyslnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No spoko, powodzonka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, jak odróżnić 2gen haldexa od 4 ?czy są jakieś widoczne różnice widoczne z zewnątrz albo przez vcds, mając auto na podnośniku zrobiłem zdjęcie widocznemu nr ZSB0525010, lecz wpisując go w google za dużo się nie dowiedziałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności