popiolek4 Zgłoś #21 Napisano 27 Października 2015 Nie wiem ile jest oleju w tylnym moście ale myślę że z litr. Lejesz tak samo jak do haldexu, górnym korkiem aż się będzie przelewać. Numer znajdę wieczorem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #22 Napisano 27 Października 2015 (edytowane) Tylnym moscie czyli w haldexie ? 950 ml ktore zamowilem moze braknac ? Edytowane 27 Października 2015 przez Mlody_tm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #23 Napisano 27 Października 2015 (edytowane) Tomek! Tylny most to tylny most a haldex to haldex. Nie czytasz tego tematu kolego. Poczytaj dokładnie co napisałem w poście #7 w tym temacie a zobaczysz gdzie jest haldex (sprzegło) a gdzie tylny most (przekładnia) Edytowane 27 Października 2015 przez popiolek4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #24 Napisano 27 Października 2015 (edytowane) sorka.... Wrocilem wlasnie z trasy. Juz czytam Oki doczytalem, To wg tego co piszecie, Z tylu dyferencjal i z przodu przekladnia - i w obu warto wymienic ten olej. Kolego Lukaszu, Czy moglbys mi to zrobic ? Bede jechal do Wawy to bysmy sie umowili ? Zamowie dwie banki oleju Reszta nalezy do Ciebie. Oczywiscie odplatnie wiadomka. I bys obadal ten moj tlumik drgan czy te luzy to normalne.... Ale fajnie jakby Robert wyszukal gdzies nr kat. Bede wdzieczny. Edytowane 27 Października 2015 przez Mlody_tm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ryger Zgłoś #25 Napisano 27 Października 2015 Tomasz, nie ma problemu, tylko przed planowaną wymianą dzwoń z 2 dni wcześniej i ustalimy dokładny termin, bo ja też muszę zagospodarować czas. Kup 2 bańki 1L - starczy. Co do tłumika drgań nie powinien mieć luzów poprzecznych! A ETKę masz jakąś wybrakowaną: proszę: 1K0 521 307 A - koszt jest trochę nie mały, nowy to ponad 750zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #26 Napisano 28 Października 2015 (edytowane) Koledzy, a jakie w ogole mogą być objawy uszkodzonego - luznego łącznika ???? przedni i tylny zakladam ze wg rysunku są takie same... ale jesli to pada to co moze byc objawem ??? u mnie jak np jade powoli i jest 2 bieg, dodam mocno gaz zeby przyspieszyc... uslysze cos z tylu takie metaliczne zapięcie jakby czegos... nie biegu... ale no odglos z tylu slyszalny metaliczny. moze to byc ten lacznik ??? Edytowane 30 Października 2015 przez Mlody_tm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ryger Zgłoś #27 Napisano 30 Października 2015 Koledzy, a jakie w ogole mogą być objawy uszkodzonego - luznego łącznika ???? Tomasz z tego co mi wiadomo, to takie jakby walenie i odczucie jakby buda wpadała w rezonans/drgania. Jutro podeślę z Etki wszystkich łączników wału, ale raczej zamieściłem ten o który prosiłeś. Tak jakby niewyważone koło, tylko łagodniejsze "odczucia" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #28 Napisano 3 Listopada 2015 (edytowane) Mam dwa litry Lukaszu, Wzialem sie sam za wymiane. Dzis akurat wolne mialem. Dzieki Twoim radom i zdjeciom, dalem rade w godzinke i wymienilem olej i z przodu i z tylu. Auto rozgrzane, z przodu normalnie coca cola ! Olej taki jak mocna herbata. A z tylu czysciutki. Tylko ze z tylu zeszlo wydaje mi sie ze ok pol litra, A z przodu caly litr. Mozliwe ze tak malo bylo przy tylnym moscie ? Bo gdy napelnialem to litr wszedl tak jak z przodu. Zapocenie mam takie jak wszyscy, delikatne. Oczywiscie nie pomylilem z haldexem tam wymienie po zimie, bo w aso robilem 20 tys temu. Zalowac bede juz zawsze ze tam pojechalem A co do tlumika drgan, Oddam do sklepu. Wymiana bardzo ciezka podobno. Nawet ekrany ochronne trzeba sciagac, caly uklad wydechowy i chyba ławe z przodu. A objawow o ktorych Lukasz pisal nie wystepuja. Raz jeszcze Lukasz dziekuje za wszystko. Niebawem sie widzimy. Obadasz moja padaczke poszukamy usterek Edytowane 4 Listopada 2015 przez Mlody_tm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ryger Zgłoś #29 Napisano 8 Listopada 2015 (edytowane) Tomasz nie chce Cię martwić, ale z wszystkich Twoich informacji WINIKA, że jednak się walnąłeś: -Podczas rozmowy powiedziałeś, że to ta sama śruba spustowa co Haldex - a tak nie jest! -Napisałeś, że ""...a z tyłu czyściutki" - bo niedawno wymieniałeś Haldex dlatego czysty - "z tylu zeszlo wydaje mi sie ze ok pol litra" - w haldexie mi także zleciało pół litra! Do przedniej jak i tylnej przekładni wg Etki olej jest ten sam i z tyłu jak i z przodu wchodzi ok. 1L. ...1. Wymiana bardzo ciezka podobno. Nawet ekrany ochronne trzeba sciagac, caly uklad wydechowy i chyba ławe z przodu. A objawow o ktorych Lukasz pisal nie wystepuja... 2. ...przedni i tylny zakladam ze wg rysunku są takie same... ale jesli to pada to co moze byc objawem ??? 3. ...u mnie jak np jade powoli i jest 2 bieg, dodam mocno gaz zeby przyspieszyc... uslysze cos z tylu takie metaliczne zapięcie jakby czegos... nie biegu... ale no odglos z tylu slyszalny metaliczny. moze to byc ten lacznik ???.. 1. Co do wymiany tłumika drgań, to chyba piszesz o wymianie przedniego łącznika wału przy skrzyni? a nie tłumika drgań, który jest z tyłu 2. Nie są takie same - w poście 50 masz zdjęcia z etki z tyłu jest (7) 1K0 521 307 A i opisane jako: tarcza przegubu z ciężarkiem wyważającym tył, czyli ten cały tłumik drgań. Natomiast z przodu na rysunku pisze jak byk: (9) 1J0 521 127 A tarcza przegubowa przód. 3. Może to być objaw luzu poprzecznego, który pisałeś, że masz Edytowane 8 Listopada 2015 przez ryger Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #30 Napisano 8 Listopada 2015 (edytowane) Mam 307a koncowke, czyli kupilem prawidlowy - tylny. Ale wymiana bardzo ciezka.... Ekrany sciagac, ławe. Kiedys moze komus to zlece.... Na bank i zbieżnosc znowu, no kupa roboty. A co do wymiany oleju Lukasz na 1000% nie pomylilem po prostu ok 0,6 l zeszlo z tylnego mostu, nie wiem czemu tak malo bylo. Z haldexem nie pomylilem. Wymienilem z tylu wg Twojego rysunku: - - - - - aktualizacja - - - - - Aktualizacja: Faktycznie wg opisu Twojego Lukasz, olej taki o barwie jasnego piwa, duzo bardziej czysty niz ta breja co byla z przodu... no i zeszlo ok 0,6l.... myslicie ze w ASO zamiast wymienic w haldexie to mi w tylnym moscie wlali olej z haldexu ???? to przeciez skandal. no i nie udowodnie nigdy....chyba ze da sie jakos sprawdzic... mam ten olej z tylnego mostu. Zamówilem olej do G 060 do haldexu, wymienie jutro, dla św spokoju. fajnie jakby ktos kiedys sprawdzil u siebie ile wyjdzie oleju w tylnym moscie... i jakiej jest konsystencji, Normalnie nie chce mi sie wierzyc ze ASO mogloby mi wlac ten olej z haldexu do tylnego mostu. Aktualizacja: Olej w haldexie wymienilem. Moj byl czysty dosc - idento jak opisywal Lukasz. Musialem kupic g050 - od reki mieli w aso, 1 l. 140 zl. A g060 jest 850 ml i na zamowienie w cenie 240 !!! A tez wypytalem, gosc gdzies tam zadzwonil. I ze w srodku g60 jest taki sam, sam nie wie czemu takie ceny. Weszlo oczywiscie jak u Lukasza, ok 800 ml. Autko jak nowe Edytowane 9 Listopada 2015 przez Mlody_tm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maddox18 Zgłoś #31 Napisano 24 Marca 2016 witam serdeecznie Co jakis czas sporadycznie czy to podczas jazdy czy podczas dlugiego postoju na desce rozdzielczej wyswietla sie kontrolka od wylaczonej kontroli trakcji. Blad jaki pokazuje vcds ponizej. Jak rozwiazac ten problem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #32 Napisano 24 Marca 2016 Wejdź w sterownik i zrób test elementów. Posłuchaj czy pompa działa. Najlepiej podnieść auto i ogladnij napęd. Może jakaś przerwa w zasilaniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cabal Zgłoś #33 Napisano 25 Marca 2016 Hej, kupiłem Paska B6 tydzień temu i jestem umówiony w serwisie na wymiane oleju w Haldexie, powiedzcie mi co ile trzeba wymienić olej w tylnym moście? Radzicie zrobić to samemu (Haldex +most) czy w serwisie, czy u znajomego mechanika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #34 Napisano 25 Marca 2016 Poczytaj wątek od początku i dowiesz się wszystkiego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cabal Zgłoś #35 Napisano 25 Marca 2016 Ehh, juz wiem czemu nie wiedziałem uciekła mi 2 strona tego tematu, pewnie małe rączki mojej córeczki znowu się bawiły przy laptopie. dzięki. Reasumując. Wymiana haldex co 60kkm, jak sugerujesz w moście co 200kkm. Oleje te same. thx Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maddox18 Zgłoś #36 Napisano 25 Marca 2016 Po sprawdzeniu haldexu na podnoscniku czyli wykonaniu testu elementow wykonawczych ta pompka od haldexa zalacza sie rozlacza i dobiegaja z niej rozne dziewki, wtyczki od haldexa sa okey . Czy powinienem zaczac rozgladac sie za druga taka pompka i skad najlepiej ja kupic ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #37 Napisano 26 Marca 2016 Błąd masz sporadyczny, czyli coś zaczyna ja boleć. mowisz że pracuje i dobiegają dźwięki. Nie wiem co to za dźwięki ale myślę że sprzęgło się załącza. Robię to często i nigdy się nie spotkałem z awaria wewnątrz haldexu a tylko z pompa. I tu jest na to lekarstwo. Ta pompa wstępnego doładowania składa się z dwóch części: silniczek i pompa. Wymieniłem już ich naprawdę dużo bo.u mnie w norge to 4motion jest sporo i nigdy się nie spotkałem z uszkodzona pompa tylko z uszkodzeniami silniczka. Trafiło się że motor był totalnie spalony a w reszcie zużyte szczotki. I tu jest nadzieja na naprawę bo kpl pompa jest droga. Ale najpierw wyjąć i rozebrać i ocenic stan silniczka. Jeśli tylko szczotki to dokupić od alternatora jak najmniejsze i dopasować.Jak ktoś ma głowę to rozpracuje to w godzinkę max. Po rozebraniu ocenić stan komutatora, jeśli ok nowe szczotki i będzie Oki. Ja ostatnio robiłem T5 i komutator był totalnie zjechany. Jak się uda uratować motor można zaoszczędzić sporo. Robota że szczotkami myślę że max 200zł, pompka do starszych typów min 800zł. Do twojego auto nie wiem. Niech chłopaki lukna w etke i podadzą nr pompy bo ja w Pl mam ograniczony dostęp do laptopa z netem i pisze tylko z tel. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maddox18 Zgłoś #38 Napisano 26 Marca 2016 Dzieki wielkie po swietach napewno sie nia zajme bo poki co jest szansa ja uratowac tak jak mowisz nowa kosztuje 800pln a jej numer to 0AV 598 549 A . dam znac czy zabieg reanimacji przebiegl pomyslnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #39 Napisano 26 Marca 2016 No spoko, powodzonka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vortex Zgłoś #40 Napisano 4 Lipca 2016 witam, jak odróżnić 2gen haldexa od 4 ?czy są jakieś widoczne różnice widoczne z zewnątrz albo przez vcds, mając auto na podnośniku zrobiłem zdjęcie widocznemu nr ZSB0525010, lecz wpisując go w google za dużo się nie dowiedziałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach