Skocz do zawartości
ryger

[Dyskusja] Wymiana oleju Haldex IV gen. Passat B7

Rekomendowane odpowiedzi

haldex 4gen odróżnisz najlepiej po nr.sterownika haldexa

w passacie b6 od nr sterownika OBS xxx 554 potem OBS xxx 554A B C

Edytowane przez mgrzech1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak dla informacji to w haldex IV generacji jest jak najbardziej filtr oleju. Według ASO się go nie wymienia ale według producenta Haldex już podobno tak i można go kupić. Ja u siebie wymieniałem i olej i filtr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie,

Opis super:) Będę musiał zrobić wymianę w moim Alltracku.......

Jakieś zmiany na plus po wymianie oleju?

Wymienia się też filter? Jak wpisałem oznaczenie oleju w google to pokazuje mi zestaw olej+ filtr do Haldexa IV generacji.....


Pozdraiwam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, odgrzeje trochę temat, stosował ktoś jakiś zamiennik  oleju do tylnego dyfra i przekładni. Jak wyczytałem wchodzi po litrze G052 145 S2. 
Mam na myśli: Liqui Moly Differential Fluid - SAE 75w-90, albo Motul Gear 300 Differential Fluid - SAE 75W-90 czy FUCHS TITAN SINTOPOID 75W90.

Edytowane przez dioda2806
pomyłka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jak to jest w końcu z tym filtrem w haldexie 4 generacji (pasek B7) jest/niema wymienia się czy nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do tylnego dyferencjału i przekładni kątowej mam zalany MOTUL GEAR 300 LS 75W90 i jest ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, Dziękuję za pełny, czytelny opis.

Pojawiła się jednak moja niepewność dotycząca obecności filtra.

Popiolek4 pisze

Cytuj

W tej generacji nie ma już filtra i wymieniamy tylko olej.

a tu na allegro mamy aukcję

Cytuj

OLEJ + FILTR HALDEX 4 generacji AUDI SEAT SKODA VW (6862573151)

zawierającą

Cytuj

Producent: HALDEX 
Nr części: Olej: G055175A2 / G055 175 A2 / G 055 175 01 / G060175A2 / G060 175 A2 / G 060 175 A2

Filtr: 4 generacja HALDEX

Zastosowanie: Samochody z systemem Haldex 4 generacji:
AUDI Quattro : A3 / S3 / TT
VW Volkswagen 4-motion : PASSAT GOLF BORA Caddy Sharan Beetle Transporter, Tiguan
SKODA OCTAVIA, SUPERB (4 gen 2008-2015) 4×4
SEAT 4-motion Alhambra Leon Toledo

Zestaw składa się z:
1. Oryginalny olej HALDEX (850 lub 1L)
2. Oryginalny filtr oleju HALDEX

Pomóżcie proszę rozwikłać mój dylemat : wymieniamy filter czy nie ?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ktoś nie wymieniał to polecam przy okazji zmiany oleju  w Haldex'ie IV wymienić filtr oraz wyczyścić filtr przy pompce. Po 170tkm było grubo szlamu. Przy okazji olej w przekładni, zlałem ciemna coca cole. Pozdrawiam 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu krótki film o wymianie oleju w Haldex 4 gen 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znajomy mechanik polecił mi zamiennik oryginalnego oleju do Haldexa IV: RAVENOL AWD-H. Ma ktoś z was jakieś dobre lub złe doświadczenie z tym produktem? Legenda głosi, że to ten sam produkt tylko sprzedawany pod marką producenta. Cena oczywiście niższa: ~100zł za litr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, nTomek napisał:

Znajomy mechanik polecił mi zamiennik oryginalnego oleju do Haldexa IV: RAVENOL AWD-H. Ma ktoś z was jakieś dobre lub złe doświadczenie z tym produktem? Legenda głosi, że to ten sam produkt tylko sprzedawany pod marką producenta. Cena oczywiście niższa: ~100zł za litr.

Tam idzie niecały litr , kombinacje za kilkadziesiąt złoty nie ma sensu , opinie o Revanolu są podzielone . Jedni korzystają i uwarzaj ze jest super , drudzy twierdzą ze skrzynie wracają .  Po co ryzykować za kilka złoty tym bardziej ze tam niecały litr wchodzi , chyba ze wyjmiesz pompę żeby Ją wyczyścić ,  to potrzebujesz cały litr .

Ale uważam ze nie warto . Bo głównie nie wiemy tego jakie dodatki daje producent , a jakie są w Revanolu , każdy z producentów VW , Bmw , Honda , Subaru , Jeep ma inne dodatki , ( z drugiej strony jak nie miałem oleju do swojego auta nalalem LT71141 ( czyli olej do skrzyń automatycznych i nie było z nim probemow ale kategorycznie do Auta klienta bym tak nie zrobił . To samo mój tata zalał przez przypadek (zdjelm naklejkę  ) 5w30 ESP do wspomagania i tak 40 tys km przejeździł nie było żadnych problemów . ( a jest to olej urzywany do mechanicznie retarderow w ciężarowych , myśle ze tez by jedził . 

Ale nadal będę się upierał ze raz na 30 tys km to nie wydatek(zakup orginału )  jeśli stać cię na takie auto , i nie ponosisz ryzyka dużej naprawy . 

Pamientaj ze w tylnym moście  ( dyferencjale) jest inny olej przedniej czesci tylnego mostu  jest Haldex czyli sprzęgło pompa  , wielu mechaników tego nie wie . Traktują jak jedno . Może się powtarzam co do filmu ale mam wiele takich głupich pytań . Są to 2 niezależne sekcje olejowe w jednej obudowie . 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, SVG napisał:

Ale nadal będę się upierał ze raz na 30 tys km to nie wydatek(zakup orginału )  jeśli stać cię na takie auto , i nie ponosisz ryzyka dużej naprawy . 

 

 

Wymiana oleju w Haldexie jest co 60 tys km lub 3 lata.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, JurekW napisał:

Wymiana oleju w Haldexie jest co 60 tys km lub 3 lata.

Tak , ale tłumaczyłem ze jak się jedzi agresywnie i miasto , wtedy jak ten napęd ma co robić by zmniejszyć interwał , koszta żadne a gwarancja ze przejedzi 300 tys km bez naprawy . Wybór należy do urzytkownika , nic w nim takiego nie zmienili jak i w silnikach wydłużyli interwał o 2 razy bez żadnych zmian ( marketing ) tyle w temacje . Kiedyś był 30 tys wymian oleju w Haldex a co 60 filtr i olej   , teraz jest co 60 lub 3 lata sam olej . Wnioski nasuwają się same . Dla myślących  ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi mi tu o kombinacje czy jakieś oszczędzanie na siłę. Wiadomo że stówka więcej raz na 2..3 lata to przysłowiowe "pół litra na dwóch". 

Staram się tylko dowiedzieć, czy TABU związane z olejami do Haldexa jest dalej aktualne. ASO i tylko ASO. 

Wiadomo, że to nie VW produkuje ten olej, tak samo jak wiele podzespołów do swoich aut. Najlepszym przykładem jest sam Haldex, który jest dziełem szwedzkiej firmy o tej samej nazwie i jest montowany także w samochodach innych producentów, jak: Volvo, Opel czy Ford. Pewnie każdy z nich ma swój ASO olej. 

W przypadku olejów silnikowych mało kto jeździ na tym sprzedawanym w ASO. To normalne i oczywiste. Wybór zamienników jest ogromny, a rozpiętość cenowa też spora. 

Na olej do Haldexa też przyjdzie czas... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale nie wiem czy wiesz ale wlanie olej silnikowy VW 5w30 w testach u Piotrtester na YouTube i mojej ocenie wypada najlepiej . 5 lirów można mieć za niecałe 200 zł , to samo klocki i inne podzespoły są 20 -30 procent drosze a o niebo lepsze , tematem tabu nie jest , jak napisałem możesz nalać wszystkiego bo na swoich autach próbowałem , ale dla klijenta i znajomych nigdy bym się nie odwarzyl dla 30 -50 zł . ( zasada biedny 2 razy traci w dzisjszysz czasach ma coraz większe uznanie ) kupujesz tanie rzeczy płacisz za robotę 2-3 razy( plus dodatkowe koszty )  , zakładasz orgianalen ( klocki  tarcze , zawieszenie i wiele innych jedziesz 100-150 rys nie wiesz ze problem istnieje . ( VW grup, mercedes .renault maja bardzo dobre rabaty na eksploatacje ) , wiadomo ze nie tyczy się to w 100 procentach wszystkiego ale w 85 tak . Zapytaj kogoś czy kombinuje z olejem do hondy czy subaru . Tak jak wcześniej pisałem my nie wiemy jakie dodatki chce producent , a olej do haldexa kupiony w VW i w Fordzie jest inny porównywałem napewno nie jest ten sam inny kolor i zapach , konsystencja ta sama . Ale to samo jest np z olejem do 6hp VW i Bmw niby zf ale jak kupisz orginału to nie są oleje tych samych producentów . To moje zdanie , macie inne doświadczenie piszcie . Chętnie poczytam jeśli zna ktos pewna specyfikacje i jest pewien oleju do haldexa w tańszym wydaniu chętnie bym wypróbował ale żebym mógł go nalać z pełnym przekonaniem dla klijeta ( miał świadomość ze mu tym nie szkodzę ) . Nie narzekam na brak pracy wiem moja idea jest by naprawiać jak naj lepiej potrafię zgodnie ze sztuka ,  by klijęt jedził jak naj dłużej bez żadnych problemów i cieszył się przyjemnością z jazdy , a nie miał kumpla mechanika ? Do którego przyjeżdża cały czas . ?

Edytowane przez mkpol
nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.04.2019 o 00:09, SVG napisał:

czytałeś temat ?? Chyba nie , jak byś przeczytał i obejrzał film który wstawiłem to byś nie pytał ?

Ja wymieniałem ten zestaw

https://allegro.pl/oferta/olej-filtr-haldex-4-generacji-audi-seat-skoda-vw-7494705528?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_chemiakcesor_pla_chemia_samochodowa&ev_adgr=Main_adgroup&gclid=EAIaIQobChMIxsCP_8P75AIVEKqaCh1C9gvmEAQYEyABEgJPpfD_BwE

Przed wymianą przy ostrym przyspieszaniu przerwał czasem filtr był kompletnie zawalony po wymianie spokój

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 6.02.2019 o 16:55, nTomek napisał:

Na olej do Haldexa też przyjdzie czas... 

W IC jest dostępny olej do haldex'a firmy FEBI  G 060 175 A2 poj.850 ml - cena ok.78 pln na firmę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czy przy wyjęciu pompy w celu oczyszczenia tego sitka wystarczy 850ml oleju do zalania? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Olej w Haldexie wymieniony u kolegi w garażu, było ciężko wyłuskać element z dwoma oringami pomiędzy dekielkiem a filtrem.Wtedy pomyślałem,że to możliwe,tylko wtedy gdyby filtr nie był w ogóle wymieniany, ale przecież Pasek był serwisowany w ASO VW w Szczecinie ,wymiana oleju Haldexa potwierdzona DWOMA wpisami w książce serwisowej.Jest tak jak pomyślałem - data produkcji filtra 09/2011.Dalej więc wierzmy w magię książki serwisowej (papier wszystko przyjmie) potwierdzonej wpisami.

20200429_185948.jpg

20200427_132619.jpg

20200427_132718.jpg

Wymieniony został również olej w przekładni kątowej oraz dyferencjale z tyłu Motul Gear 300 75W90.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności