mgrzech1 Zgłoś #41 Napisano 28 Marca 2017 (edytowane) haldex 4gen odróżnisz najlepiej po nr.sterownika haldexa w passacie b6 od nr sterownika OBS xxx 554 potem OBS xxx 554A B C Edytowane 30 Marca 2017 przez mgrzech1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
biolly Zgłoś #42 Napisano 13 Czerwca 2017 Tak dla informacji to w haldex IV generacji jest jak najbardziej filtr oleju. Według ASO się go nie wymienia ale według producenta Haldex już podobno tak i można go kupić. Ja u siebie wymieniałem i olej i filtr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dudus8 Zgłoś #43 Napisano 23 Października 2017 Witam Panowie, Opis super:) Będę musiał zrobić wymianę w moim Alltracku....... Jakieś zmiany na plus po wymianie oleju? Wymienia się też filter? Jak wpisałem oznaczenie oleju w google to pokazuje mi zestaw olej+ filtr do Haldexa IV generacji..... Pozdraiwam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dioda2806 Zgłoś #44 Napisano 12 Listopada 2017 (edytowane) Witam, odgrzeje trochę temat, stosował ktoś jakiś zamiennik oleju do tylnego dyfra i przekładni. Jak wyczytałem wchodzi po litrze G052 145 S2. Mam na myśli: Liqui Moly Differential Fluid - SAE 75w-90, albo Motul Gear 300 Differential Fluid - SAE 75W-90 czy FUCHS TITAN SINTOPOID 75W90. Edytowane 12 Listopada 2017 przez dioda2806 pomyłka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
iskander Zgłoś #45 Napisano 14 Listopada 2017 Panowie, jak to jest w końcu z tym filtrem w haldexie 4 generacji (pasek B7) jest/niema wymienia się czy nie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pers58 Zgłoś #46 Napisano 14 Listopada 2017 Filtr raczej jest bo można go kupić http://allegro.pl/nowy-filtr-oleju-haldex-4-generacji-vw-audi-skoda-i7023365090.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mgrzech1 Zgłoś #47 Napisano 22 Listopada 2017 do tylnego dyferencjału i przekładni kątowej mam zalany MOTUL GEAR 300 LS 75W90 i jest ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zeroosn Zgłoś #48 Napisano 4 Grudnia 2017 Witam, Dziękuję za pełny, czytelny opis. Pojawiła się jednak moja niepewność dotycząca obecności filtra. Popiolek4 pisze Cytuj W tej generacji nie ma już filtra i wymieniamy tylko olej. a tu na allegro mamy aukcję Cytuj OLEJ + FILTR HALDEX 4 generacji AUDI SEAT SKODA VW (6862573151) zawierającą Cytuj Producent: HALDEX Nr części: Olej: G055175A2 / G055 175 A2 / G 055 175 01 / G060175A2 / G060 175 A2 / G 060 175 A2 Filtr: 4 generacja HALDEX Zastosowanie: Samochody z systemem Haldex 4 generacji: AUDI Quattro : A3 / S3 / TT VW Volkswagen 4-motion : PASSAT GOLF BORA Caddy Sharan Beetle Transporter, Tiguan SKODA OCTAVIA, SUPERB (4 gen 2008-2015) 4×4 SEAT 4-motion Alhambra Leon Toledo Zestaw składa się z: 1. Oryginalny olej HALDEX (850 lub 1L) 2. Oryginalny filtr oleju HALDEX Pomóżcie proszę rozwikłać mój dylemat : wymieniamy filter czy nie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dioda2806 Zgłoś #49 Napisano 29 Grudnia 2017 Jeżeli ktoś nie wymieniał to polecam przy okazji zmiany oleju w Haldex'ie IV wymienić filtr oraz wyczyścić filtr przy pompce. Po 170tkm było grubo szlamu. Przy okazji olej w przekładni, zlałem ciemna coca cole. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SVG Zgłoś #50 Napisano 5 Maja 2018 Tu krótki film o wymianie oleju w Haldex 4 gen Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #51 Napisano 6 Lutego 2019 Znajomy mechanik polecił mi zamiennik oryginalnego oleju do Haldexa IV: RAVENOL AWD-H. Ma ktoś z was jakieś dobre lub złe doświadczenie z tym produktem? Legenda głosi, że to ten sam produkt tylko sprzedawany pod marką producenta. Cena oczywiście niższa: ~100zł za litr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SVG Zgłoś #52 Napisano 6 Lutego 2019 1 godzinę temu, nTomek napisał: Znajomy mechanik polecił mi zamiennik oryginalnego oleju do Haldexa IV: RAVENOL AWD-H. Ma ktoś z was jakieś dobre lub złe doświadczenie z tym produktem? Legenda głosi, że to ten sam produkt tylko sprzedawany pod marką producenta. Cena oczywiście niższa: ~100zł za litr. Tam idzie niecały litr , kombinacje za kilkadziesiąt złoty nie ma sensu , opinie o Revanolu są podzielone . Jedni korzystają i uwarzaj ze jest super , drudzy twierdzą ze skrzynie wracają . Po co ryzykować za kilka złoty tym bardziej ze tam niecały litr wchodzi , chyba ze wyjmiesz pompę żeby Ją wyczyścić , to potrzebujesz cały litr . Ale uważam ze nie warto . Bo głównie nie wiemy tego jakie dodatki daje producent , a jakie są w Revanolu , każdy z producentów VW , Bmw , Honda , Subaru , Jeep ma inne dodatki , ( z drugiej strony jak nie miałem oleju do swojego auta nalalem LT71141 ( czyli olej do skrzyń automatycznych i nie było z nim probemow ale kategorycznie do Auta klienta bym tak nie zrobił . To samo mój tata zalał przez przypadek (zdjelm naklejkę ) 5w30 ESP do wspomagania i tak 40 tys km przejeździł nie było żadnych problemów . ( a jest to olej urzywany do mechanicznie retarderow w ciężarowych , myśle ze tez by jedził . Ale nadal będę się upierał ze raz na 30 tys km to nie wydatek(zakup orginału ) jeśli stać cię na takie auto , i nie ponosisz ryzyka dużej naprawy . Pamientaj ze w tylnym moście ( dyferencjale) jest inny olej przedniej czesci tylnego mostu jest Haldex czyli sprzęgło pompa , wielu mechaników tego nie wie . Traktują jak jedno . Może się powtarzam co do filmu ale mam wiele takich głupich pytań . Są to 2 niezależne sekcje olejowe w jednej obudowie . Pozdrawiam Grzegorz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #53 Napisano 6 Lutego 2019 3 godziny temu, SVG napisał: Ale nadal będę się upierał ze raz na 30 tys km to nie wydatek(zakup orginału ) jeśli stać cię na takie auto , i nie ponosisz ryzyka dużej naprawy . Wymiana oleju w Haldexie jest co 60 tys km lub 3 lata. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SVG Zgłoś #54 Napisano 6 Lutego 2019 11 minut temu, JurekW napisał: Wymiana oleju w Haldexie jest co 60 tys km lub 3 lata. Tak , ale tłumaczyłem ze jak się jedzi agresywnie i miasto , wtedy jak ten napęd ma co robić by zmniejszyć interwał , koszta żadne a gwarancja ze przejedzi 300 tys km bez naprawy . Wybór należy do urzytkownika , nic w nim takiego nie zmienili jak i w silnikach wydłużyli interwał o 2 razy bez żadnych zmian ( marketing ) tyle w temacje . Kiedyś był 30 tys wymian oleju w Haldex a co 60 filtr i olej , teraz jest co 60 lub 3 lata sam olej . Wnioski nasuwają się same . Dla myślących ? . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #55 Napisano 6 Lutego 2019 Nie chodzi mi tu o kombinacje czy jakieś oszczędzanie na siłę. Wiadomo że stówka więcej raz na 2..3 lata to przysłowiowe "pół litra na dwóch". Staram się tylko dowiedzieć, czy TABU związane z olejami do Haldexa jest dalej aktualne. ASO i tylko ASO. Wiadomo, że to nie VW produkuje ten olej, tak samo jak wiele podzespołów do swoich aut. Najlepszym przykładem jest sam Haldex, który jest dziełem szwedzkiej firmy o tej samej nazwie i jest montowany także w samochodach innych producentów, jak: Volvo, Opel czy Ford. Pewnie każdy z nich ma swój ASO olej. W przypadku olejów silnikowych mało kto jeździ na tym sprzedawanym w ASO. To normalne i oczywiste. Wybór zamienników jest ogromny, a rozpiętość cenowa też spora. Na olej do Haldexa też przyjdzie czas... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SVG Zgłoś #56 Napisano 6 Lutego 2019 (edytowane) Ale nie wiem czy wiesz ale wlanie olej silnikowy VW 5w30 w testach u Piotrtester na YouTube i mojej ocenie wypada najlepiej . 5 lirów można mieć za niecałe 200 zł , to samo klocki i inne podzespoły są 20 -30 procent drosze a o niebo lepsze , tematem tabu nie jest , jak napisałem możesz nalać wszystkiego bo na swoich autach próbowałem , ale dla klijenta i znajomych nigdy bym się nie odwarzyl dla 30 -50 zł . ( zasada biedny 2 razy traci w dzisjszysz czasach ma coraz większe uznanie ) kupujesz tanie rzeczy płacisz za robotę 2-3 razy( plus dodatkowe koszty ) , zakładasz orgianalen ( klocki tarcze , zawieszenie i wiele innych jedziesz 100-150 rys nie wiesz ze problem istnieje . ( VW grup, mercedes .renault maja bardzo dobre rabaty na eksploatacje ) , wiadomo ze nie tyczy się to w 100 procentach wszystkiego ale w 85 tak . Zapytaj kogoś czy kombinuje z olejem do hondy czy subaru . Tak jak wcześniej pisałem my nie wiemy jakie dodatki chce producent , a olej do haldexa kupiony w VW i w Fordzie jest inny porównywałem napewno nie jest ten sam inny kolor i zapach , konsystencja ta sama . Ale to samo jest np z olejem do 6hp VW i Bmw niby zf ale jak kupisz orginału to nie są oleje tych samych producentów . To moje zdanie , macie inne doświadczenie piszcie . Chętnie poczytam jeśli zna ktos pewna specyfikacje i jest pewien oleju do haldexa w tańszym wydaniu chętnie bym wypróbował ale żebym mógł go nalać z pełnym przekonaniem dla klijeta ( miał świadomość ze mu tym nie szkodzę ) . Nie narzekam na brak pracy wiem moja idea jest by naprawiać jak naj lepiej potrafię zgodnie ze sztuka , by klijęt jedził jak naj dłużej bez żadnych problemów i cieszył się przyjemnością z jazdy , a nie miał kumpla mechanika ? Do którego przyjeżdża cały czas . ? Edytowane 23 Kwietnia 2019 przez mkpol nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roli83 Zgłoś #57 Napisano 1 Października 2019 Dnia 25.04.2019 o 00:09, SVG napisał: czytałeś temat ?? Chyba nie , jak byś przeczytał i obejrzał film który wstawiłem to byś nie pytał ? Ja wymieniałem ten zestaw https://allegro.pl/oferta/olej-filtr-haldex-4-generacji-audi-seat-skoda-vw-7494705528?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_chemiakcesor_pla_chemia_samochodowa&ev_adgr=Main_adgroup&gclid=EAIaIQobChMIxsCP_8P75AIVEKqaCh1C9gvmEAQYEyABEgJPpfD_BwE Przed wymianą przy ostrym przyspieszaniu przerwał czasem filtr był kompletnie zawalony po wymianie spokój Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Andygory Zgłoś #58 Napisano 10 Lutego 2020 W dniu 6.02.2019 o 16:55, nTomek napisał: Na olej do Haldexa też przyjdzie czas... W IC jest dostępny olej do haldex'a firmy FEBI G 060 175 A2 poj.850 ml - cena ok.78 pln na firmę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dorian21 Zgłoś #59 Napisano 11 Marca 2020 Witam. Czy przy wyjęciu pompy w celu oczyszczenia tego sitka wystarczy 850ml oleju do zalania? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #60 Napisano 29 Kwietnia 2020 Olej w Haldexie wymieniony u kolegi w garażu, było ciężko wyłuskać element z dwoma oringami pomiędzy dekielkiem a filtrem.Wtedy pomyślałem,że to możliwe,tylko wtedy gdyby filtr nie był w ogóle wymieniany, ale przecież Pasek był serwisowany w ASO VW w Szczecinie ,wymiana oleju Haldexa potwierdzona DWOMA wpisami w książce serwisowej.Jest tak jak pomyślałem - data produkcji filtra 09/2011.Dalej więc wierzmy w magię książki serwisowej (papier wszystko przyjmie) potwierdzonej wpisami. Wymieniony został również olej w przekładni kątowej oraz dyferencjale z tyłu Motul Gear 300 75W90. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach