Skocz do zawartości
RADEK

co można zmienić w B8

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Wszystkim,

Panowie, czy ktoś z Was posiada bagażnik dachowy z mocowaniem na rower do sedana? Możecie się podzielić przykładem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W pasku B9 będzie dopłata za zawiasy do drzwi i uszczelki :) swoją drogą zauważył ktoś jakie cieniutkie i uproszczone są zawiasy w B8 ? W maluchu chyba były solidniejsze. Ciekawe kiedy drzwi będą opadać.

 

Zobacz inne auta np. Hyiundai tuscon- tam całe drzwi wyglądają jak żabawki ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W pasku B9 będzie dopłata za zawiasy do drzwi i uszczelki :) swoją drogą zauważył ktoś jakie cieniutkie i uproszczone są zawiasy w B8 ? W maluchu chyba były solidniejsze. Ciekawe kiedy drzwi będą opadać.

 

W nowej A6 nie jest lepiej :) w mojej poprzedniej a6 c6 to drzwi ważyły chyba ze 2 x tyle , a zawiasy to były olbrzymie przy tym co jest teraz.

 

 

To sie nazywa kolego zmniejszanie wagi samochodu :) , zawsze jak jest news o nowym samochodzie to się podniecają ze jest lżejszy niż poprzednik, bo producent zoptymalizował wagę :) co oznacza głośniej w srodku , ciensze szyby, brak zawiasów itp :P .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To powinni iść w alum. tam gdzie się da niedrogo czyli błotniki przednie, drzwi, macha, klapa. Producenci już stosowali 20-30 lat temu akie rozwiązania, a teraz przy wymogach eko powinno być standardem. Cena za passata nie mała więc na pewno by gdzieś te koszta upchali ale jak widać cofają się i obniżają wage w sprawach, które obniżają jakość auta. Szyby średnio do wymiany co 2 lata, zawiasy będą pewnie po 300 tyś do wymiany. Mogliby dokładać w standardzie już więcej poduszek bo nie zmieniło się to od ponad 10 lat. Moja stara b6 z 2005 ma tyle samo jaśków .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To banalnie proste. Ja zrobiłem to bez narzędzi nawet, choć jakiś plaski śrubokręcik się na bank przyda. Podważasz tą lampkę bodaj z prawej strony, przesuwasz na lewo i dociskasz lekko w dól...sama wyskoczy. Trudniej już wyjąć wtyczkę z instalacji, bo tam trzeba zacisnąć taki 2 czarne uszka żeby zwolnić mechanizm i jednocześnie ciągnąć w dól....a kabelek krótki. Ogólnie jednak sprawę ujmując to banalnie prosta wymiana. Najwięcej czasu zajmuj czekania aż żarówka wystygnie... bo przez cały czas od otwarcia klapy aż do demontażu całej oprawki się nagrzewa...

 

dziękuję. Miałeś rację - cała operacja trwała ok 45 sekund :D i mam w bagażniku DZIEŃ Plik 22.02.2017, 21 02 46.jpg

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

W nowej A6 nie jest lepiej :) w mojej poprzedniej a6 c6 to drzwi ważyły chyba ze 2 x tyle , a zawiasy to były olbrzymie przy tym co jest teraz.

 

 

To sie nazywa kolego zmniejszanie wagi samochodu :) , zawsze jak jest news o nowym samochodzie to się podniecają ze jest lżejszy niż poprzednik, bo producent zoptymalizował wagę :) co oznacza głośniej w srodku , ciensze szyby, brak zawiasów itp :P .

 

też miałem A6 C6 a potem C7 - drwi to pikuś - maska ważyła ok 30 % tego co w C6

Plik 22.02.2017, 21 01 36.jpg

Plik 22.02.2017, 21 02 03.jpg

Plik 22.02.2017, 21 02 18.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z Was zmieniał kierownicy w swoim aucie na podgrzewaną? Jezeli chodzi o taka z łopatkami to nie jest problem. Mozna latwo te lopatki uruchomic w vcds lub w obdeleven. A jak wygląda temat montażu takiej podgrzewanej? Ktoś doradzi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciekawy sposób na utrzymanie czystości kamery (np przedniej w Passacie) zastosowano w Skodzie Kodiak, może i do VW to zaimplementują w modelach poliftowych...

20170223_113019.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co ciekawe, tam to jest do kamery cofania, mimo że Kodiak też ma system 4 kamer. W Passacie mimo wszystko jest lepiej, bo kamera cofania nie brudzi się w ogóle. W Superbie też chyba od MY2016 dorzucili spryskiwacz tylnej kamerki.

 

Natomiast faktycznie mogliby dorzucić taki spryskiwacz na przód, sprzężony ze spryskiwaczami reflektorów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W VW Tiguanie 2 również jest tylna kamera ze spryskiwaczem tak jak w Kodiaq.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jezeli chodzi o taka z łopatkami to nie jest problem. Mozna latwo te lopatki uruchomic w vcds lub w obdeleven.

 

Widzisz, teoretycznie tak, ale dzwonilem jak narazie do dwoch "magikow" w trojmiescie i obaj spanikowali gdy uslyszeli o grzebaniu VCDSem w Passacie MY2016.

"Yyyy no wie pan... to niech lepiej zrobia w ASO bo oni tam maja swoj program itp."

 

Rece opadaja, ale nie ma tego zlego, bo w marcu po powrocie z pracy pewnie wybiore sie z tym do Wagena i odlokuje za jednym zamachem inne funkcje (np. lane assist).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, czy ktoś przerabiał temat zmiany zwykłej kierownicy na podgrzewaną? Czy jest to możliwe? Mój sprzedawca twierdzi, że nie...

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Widzę, że kolega Pasterz pytał kilka postów wcześniej :)....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

heja,

 

mam takie pytanie.

czy wersje z silnikami benzynowymi są gorzej wygłuszane niż diesle?

mój poprzedni pasek b6 był 2.0tdi dsg i wydaje mi się że był lepiej wyciszony od obecnego. chodzi np. o szum wiatru, deszcz padający na dach, przedostawanie się odgłosów z zewnątrz do środka. sam silnik był oczywiście głośniejszy od obecnego...

drugie pytanie

czy wam też zdarza się niechcący otwierać bagażnik pilotem? co się schylę, lub poruszę to mi kluczyk otwiera bagażnik. wkurza mnie to. można jakoś wyłączyć tą funkcję w pilocie/ kluczyku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W B8 jest zastosowane maksymalne cięcie kosztów i to wszędzie widać, we wygłuszeniu także. Tobie otwiera się przypadkowo klapa, a mnie irytuje brak możliwości pełnego odryglowania klapy przyciskiem w drzwiach kierowcy. I tak trzeba jeszcze klapę powtórnie odryglować znaczkiem . Na szczęście jest ten przycisk w pilocie i po naciśnięciu trzeba szybko unieść klapę do góry (bez konieczności używania znaczka który zawsze jest bruuudny. Bosze co za kretyn wymyślił takie otwieranie, w poprzednich paskach było wygodniej i palce miałem czyste . A elektrycznej klapy mnie nie potrzeba, denerwuje mnie czekanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do wygłuszenia to możesz mieć właśnie syndrom przesiadki TDI->TSI.

Byłeś przyzwyczajony do nieco większego hałasu silnika którego częstotliwość zagłuszała inne hałasy.

W niezależnych testach głośności (profesjonalnym miernikiem dBa) Passat B8 wypada lepiej niż B7/6, nawet bez podwójnych szyb.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Ja podjąłem w końcu temat przeróbki na R-line zewnętrzny, jako że w MY2015 nie miałem możliwości zamówienia tego pakietu fabrycznie.

Na razie zrobiłem tylny zderzak i zakupiłem grill, w kolejce czekają progi i całe poszycie przedniego zderzaka. Robię to etapowo, a w kwietniu powinno być już po całej operacji.

20170228_114017.jpg

20170228_103833.jpg

20170228_114006.jpg

20170228_114011.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co do wygłuszenia to możesz mieć właśnie syndrom przesiadki TDI->TSI.

Byłeś przyzwyczajony do nieco większego hałasu silnika którego częstotliwość zagłuszała inne hałasy.

W niezależnych testach głośności (profesjonalnym miernikiem dBa) Passat B8 wypada lepiej niż B7/6, nawet bez podwójnych szyb.

 

Ja mam wrażenie po zmianie B6 TDI na B8 TDI, że jest ciszej. Rzeczywiście nie słychać natarczywego dźwięku silnika, mimo że to diesel. Natomiast słychać szumy powietrza, zwłaszcza w okolicach słupka B. Prawdopodobnie w B6 też szumiało, ale głośniejszy silnik to maskował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co do wygłuszenia to możesz mieć właśnie syndrom przesiadki TDI->TSI.

Byłeś przyzwyczajony do nieco większego hałasu silnika którego częstotliwość zagłuszała inne hałasy.

W niezależnych testach głośności (profesjonalnym miernikiem dBa) Passat B8 wypada lepiej niż B7/6, nawet bez podwójnych szyb.

 

 

Dokladnie, tak samo odczulem roznice w glosnosci gdy zamienilem szerokie kola 18" z letnimi oponami na waskie zimowe 17"...

Okazalo sie ze na 18" szum toczenia opon zagluszal wszelkie halasy ze slupkow A i B podczas jazdy autostradowej!

 

Teraz mam syndrom podobny jak anton z TDI... Podsumowujac, nie da sie zrobic idealnego wygluszenia, przynajmniej nie w aucie klasy passata.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W B8 jest zastosowane maksymalne cięcie kosztów i to wszędzie widać, we wygłuszeniu także. Tobie otwiera się przypadkowo klapa, a mnie irytuje brak możliwości pełnego odryglowania klapy przyciskiem w drzwiach kierowcy. I tak trzeba jeszcze klapę powtórnie odryglować znaczkiem . Na szczęście jest ten przycisk w pilocie i po naciśnięciu trzeba szybko unieść klapę do góry (bez konieczności używania znaczka który zawsze jest bruuudny. Bosze co za kretyn wymyślił takie otwieranie, w poprzednich paskach było wygodniej i palce miałem czyste . A elektrycznej klapy mnie nie potrzeba, denerwuje mnie czekanie.

 

Panie takie cięcia są...takie cięcia, że ja auto bez kierownicy dostałem...a od odbioru szukam kół....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co do wygłuszenia to możesz mieć właśnie syndrom przesiadki TDI->TSI.

Byłeś przyzwyczajony do nieco większego hałasu silnika którego częstotliwość zagłuszała inne hałasy.

W niezależnych testach głośności (profesjonalnym miernikiem dBa) Passat B8 wypada lepiej niż B7/6, nawet bez podwójnych szyb.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Ja podjąłem w końcu temat przeróbki na R-line zewnętrzny, jako że w MY2015 nie miałem możliwości zamówienia tego pakietu fabrycznie.

Na razie zrobiłem tylny zderzak i zakupiłem grill, w kolejce czekają progi i całe poszycie przedniego zderzaka. Robię to etapowo, a w kwietniu powinno być już po całej operacji.

[ATTACH=CONFIG]151536[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]151537[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]151538[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]151539[/ATTACH]

Szymon a przerabiasz końcówki wydechu na przelotowe z 280km wersji? Polecam w zimie wyglada w końcu jak powinno a koszty i przerobka niewielkie :kciuczki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie na razie o tym nie myślałem, myślałem że koszt niewspółmiernie duży do efektu, bo trzeba te końcówki przelotowe zamówić a one chyba z 1000zł....? No i jakoś obciąć/dospawać rury?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Efekt jest super jak leci para z rur, wyglada to w końcu jak powinno.

Przeloty w serwisie prawie po 1000zl ale na allegro komplet ok 500zł, do tego śruby i podładki w serwisie komplet ok 150zl. Przeróbka prosta, rozwiercić nity atrap i załozyć przeloty. Rurę wydechową przycinasz na zagięciu i dajesz nakładkę albo ci przyspawaja kawałek prostej. Koszt całości do 1000zl , efekt super, w końcu nie widać tych zaślepek. Najgorzej w 240bitdi jest, w zimie leci para z jenej strony, wygląda jak tani tuning

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności