Skocz do zawartości
Suchy_PL_

Dziwna reakcja po założeniu 0.216 do AFN

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, właśnie założyłem wtryski kupione od muszki.d z forum golfa na końcówkach 0.216 wzm- na starych klepał dość głośno a ustępowało po odjęciu gazu więc pomyślałem wrzuce od razu 0.216 . Autko B5 AFN chodzi bardziej miękko ale korekcje są gorsze niż na starych i 2 sprawa praktycznie nie zmieniła mi się na nich dawka a kąt wtrysku tylko trochę - miałem opóźniony na starych ok 42 na 0.216 38 i ustawiłem 55 i to mnie dziwi wszędzie piszą,że kąt spada o ok 20 jednostek vag i dawka się zwieksza ..... Ogólnie na 2 i 3 biegu lepiej się zbiera i to czuć i widać ale przy bucie dymi jak z komina takim siwo ciemnym dymem....nie wiem czy pompa nie wyrabia się bo chyba po ustawieniu kata i dawki na 3.4mg aż takiego Batorego (dosłownie zasłona dymna) być nie powinno co ? Wiem ,że powinno się robić korektę softu i że są to większe otworki więc więcej gnoju ale nie sądziłem ,że aż tak będzie dymił po ustawieniu kata i dawki :/ Aby tego było mało to przed 0.216 padła też mi geometria w trubinie i musiałem wymienić część gorąca turbo bo urwała się 1 z 3 śrub od geo i okazało się, że dodatkowo padła grucha- nie trzymała podciśnienia. Wszystko ogarnąłem (grucha nowa Garreta)ale szczerze mówiąc nie myślałem ,że AFN stanie się lokomotywą....niestety na chwile obecna wyportkowałem się z kasy by zrobić program- macie jakieś rady by mniej kopcił oprócz zmniejszenia dawki ?

Edytowane przez Suchy_PL_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do korekcji,to obawiam się,że nie wyregulowali drugiego ciśnienia.Zaznaczam,mam jedynie takie przypuszczenia.Ale po muszce można się tego spodziewać.

Dym to dobry omen,ale bez dalszych nakładów finansowych raczej się go nie pozbędziesz.Są sposoby na oszukanie ecu i tym samym wymuszenie większego ciśnienia doładowania jakimś rezystorem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ustawiłem dawkę na 4.6mg ale za pomocą vag-a i na razie mniej dymi przy wyższych obrotach, zalałem też innego paliwa-vervę- zamiast dynamica z lotosu (choć na tym i starych wtryskach były korekcje i tak lepsze) na chwilę obecną pracuje sporo kulturalniej niż na dużej dawce a ja walczę z późnym wstawaniem turbo- to samo miałem na starej gruszce ,która puszczała ale po wymianie jest poprawa z tym ,że nie do końca jak byc powinno. Powymieniam jutro przewody podciśnienia na silikony choć za zaworkiem zwrotnym mam -0,93bar a za n75 ok -0.50 a powinno być więcej podciśnienia-n75 podmieniałem z n18 i to samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Założyłeś wtryski z większym wydatkiem bez zmiany wyprzedzenia wtrysku więc jak ma nie kopcić...? Kolejna sprawa to ciśnienie wewnętrzne pompy, na 99% do podbicia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kąt ustawiłem z 38 na 55 w pierwszym poście o tym wspomniałem natomiast podbija się ciśnienie na pompie w jakim celu ? i skąd wiadomo ile podbić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisałem o wyprzedzeniu kąta programowym zaworem przestawiacza a nie oo statycznym kącie. Cisnienie podbija się specjalnym zaworkiem, jest o tym na forum ale nie pamiętam gdzie. Jak znajdę to podeślę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Podepnę się pod temat. U mnie sytuacja wygląda tak. Pojechałem zrobić wirusa. Turbo świeżo po regeneracji. 1 pomiar wyszedł 106 km i 235 nm ale już auto podkopcało... Na kompie wyszedł błąd początek kąta wtrysku...Był ustawiony na 11. Ustawili na nowo na 55 , ale mechanik powiedział ,że nastawnik się zawiesza.... Doładowanie ustawione na 1,7 bara.Po wgraniu softa wyszło 116 km i 255 nm i Batory jak sam sk..n. Padła diagnoza "lejące wtryski" więc zmieniłem na 216 i jest nieco żwawszy ale nadal Batory z tyłu...

 

Węże podciśnienia sprawdzone...Przepływka podmieniana i nic... Dodatkowo dziś rano kręcił jakieś 5 sek zanim odpalił oraz zaczęła mrugać kontrolka świec żarowych... Po podłączeniu pod kompa znów błąd początek kąta wtrysku...

 

Żywot pompy dobiega końca ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mechanik ma hamownie, a nie potrafi stwiedzic usterki w starym kiblu sprzed 20 lat? szukaj dziury w dolocie i zrob logi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nigdy się w to nie bawiłem...Kabelek chyba z 5 lat leżał. Jak odpalę silnik to rozłącza mi połączenie interface...

 

Udało mi się odczytać 2 błędy : 17656 i 17970

 

Ale nadal po odpaleniu rozłącza połączenie.

Edytowane przez stary_nowyTDI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak kopci to cooler moze byc zapchany

najpierw bym przeszyscil caly uklad dolotowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja bym reklamował wtryski... też mam 0,216WZM tyle ze ustawione przez cobereti czy jakoś tak w nadarzynie..

 

korekcje 0,02 , 0,00 0,00 -0,02 czasami sie wyrównują na 4 x 0,00

 

Silnik AHH w serii 90km po samych wtryskach 157km i niuton coś ponad 360nm dymu brak

 

IMG_1776.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak kopci to cooler moze byc zapchany

najpierw bym przeszyscil caly uklad dolotowy

 

Układ czyściutki :) Sprawdziliśmy wszystkie węże obejmy i jest ok... Auto lepiej lata jak na serii tyle że bardziej kopci... Co zauważyłem , po wymianie wtrysków , że pali jakieś 0,7 na setkę mniej. Ale zaczął ciężko kręcić... Nie raz to z 5-7 sekund trzeba go przytrzymać żeby złapał :( No i oczywiście komunikat STOP . Nowa pompa z nastawnikiem czeka na montaż :) W środę jestem umówiony na strojenie :) Jeśli to nie pomoże to szlag mnie trafi :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak auto kopci to

 

ma za malo powietrza (filtr zapachany lub uklad wdechowy, sprawdzic temperature wlotu)

za duza dawke w danej chwili (byc moze tuner za duzo ustawil)

sprezarka za malo dmucha (sprawdzic to )

 

ostatni punkt to tez ustawienie tunera

 

ja na 216tkach mam chwilowe dmuchniecie 1,4 (na AHU :marecek) ale po chwili wraca na 1,2 (zalozylem sobie wskaznik doladowania wiec mam wglad caly czas na to- polecam to)

jak tuner mi ustawial pamiec to moj silnik tez dymil na wysokich obrotach ale to bylo spowodowane wysoka temp powietrza doladujacego -mialem fabryczny cooler i do tego oslaniety dorobionym swiatlem przeciwmgielntm:diablica

po zalozeniu FMICa juz nic nie dymi :sese

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak auto kopci to

 

ma za malo powietrza (filtr zapachany lub uklad wdechowy, sprawdzic temperature wlotu)

za duza dawke w danej chwili (byc moze tuner za duzo ustawil)

 

Filterek zmieniany regularnie co 12000 km, dawka na obecną chwilę ustawiona na 3,5 mg cały układ czyszczony.

 

sprezarka za malo dmucha (sprawdzic to )

 

Dmucha nie mniej jak 1,4.

 

Korektę przełożyłem na przyszły wtorek.Nowa pompa śmiga dobrze! Nie wybija błędu nastawnika oraz kąta wtrysku.Kopci nieco mniej...

 

Może uszkodzona turbina , którą jeździłem dobre 2 lata , zabiła katalizator ?

 

Nerwicę mam mega bo chciałem dobrze dla auta a wyszło jak wyszło...

 

EDIT:

 

No i jest winowajca :) Ustawiliśmy kąt wtrysku oraz dawkowanie paliwa i autko nic nie kopci :D Żadnego dymu ! Jednak pompa była walnięta. Teraz tylko potrzeba korekty bo od dołu jest ospały a od 2200-2300 dostaje mega buta :)

 

:):) Pozdrawiam

Edytowane przez stary_nowyTDI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niech sie powozi :diablica

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności