Skocz do zawartości
SZYLO

[B6] Przekładnia 3 generacji

Rekomendowane odpowiedzi

Witam (proszę moderatora o nie usuwanie tematu, chociaż przez parę dni)

 

Kupiłem przekładnię 3 generacji 1k1 423 051 EA, ja zamówiłem wersję 055M lecz nie miał już tej wersji to i tak mnie zapewnia że jest to ten sam model, problem jest w tym że przekładnie mam w pl a mieszkam w de, przyjadę na weekend do pl tylko na wymianę przekładni, teraz pytanie w co muszę się zaopatrzyć?? Przewody dostałem wraz z przekładnią. Najbardziej mnie zastanawia czy w ogóle ta przekładnia będzie pasowała masakra ...

 

fc2b1f606048ddc75ceb82ccc6bc5f1a.jpg

Edytowane przez SZYLO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przekładnia zamontowana, niestety wspomaganie działa jak w maluchu ;( Mam wersję sterownika

 

Address 44: Steering Assist

Part No: 1K0 909 144 J

Component: EPS_ZFLS Kl. 000 3001

(f the Identification shows 000 as current Setting it means that no Characteristic Curve has been uploaded and the System is working with a Linear Curve instead. This is a common Situation after the Steering Rack has been replaced, for further Details please see Steering Aid (J500) Control Module Replacement)

 

Nie mam możliwości ustawienia siły wspomagania, jest jakaś możliwość żeby to zmienić ? nie wiem np Flash sterownika za pomocą VAS ? napracowałem się 4 godziny przy wymianie, nie wspomnę już ile pieniędzy mnie to kosztowało, a wspomaganie działa jakby chciało a nie mogło :( do tego błąd czujnika kierownicy G85, wyłączenie czujnika kierownicy w CAN Gateway nic nie pomaga, błąd dalej jest ! Co najlepsze wymieniałem przekładnię z tego względu że strasznie puka mi coś w zawieszeniu, na przeglądzie powiedzieli mi że zawieszenie jest w 100 % sprawne że to przekładnia, po wymianie puka tak samo jak pukało.

Jestem załamany :((((((((((((((

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja widzę ze to jest przekladnia id tourana , golfa. Mozna zrobic flash vasem ale czy pojdzie to na twoją odpowiedzialność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli co kasa poleciała na marne, stracony czas to samo, pomoże ktoś ogarnąć błąd G85 w przekładni ??

 

 

Z tego co pisze ross-tech jedyna opcja to flash sterownika

 

 

Characteristic Curves need to be uploaded with the Factory Tool which has the latest Brand Version installed as well as access to the latest Flash Updates. Unless you have a Factory Tool which meets these Requirements the only Solution to accomplish this Step is to take the Car to the Dealer and have them perform this.

Edytowane przez SZYLO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Damian zmień mechanika dobrze Ci radze bo jak on nie ogarnia G85 to nie jest mechanik tylko pi pi pi wystarczy dobrze ją zakodować i zrobić adaptacje czujnika proste jak budowa cepa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam Wojtek dobrze pisze.Musisz wgrać odpowiednią charakterystykę do mała z tego co widzę masz kl000?a to nie do paska

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja sam montowałem przekładnie, co do kodowania to się uczę, wyłączyłem w przekładni wew. G85 i korzystam z czujnika skrętu w kierownicy, błędów brak, troszkę lepiej się kręci :D jestem już w miarę szczęśliwy, przekładnia jest od golfa i audi a3 z tego co wiem, najważniejsze że wszystko pasuje i działa no i obsługuje PLA 2.0 :) teraz zniana pompy Abs, modulu komfortu i montuje PLA.

Co do stuków w zawieszeniu to walą łączniki stabilizatora, zmieniłem diagnoste :)

Edytowane przez SZYLO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A Panowie słyszeli o czymś takim jak profile do danego pojazdu? To że soft to jedno ale każdy pojazd (Golf, Passat, itp.) mają inny profil wprowadzony za co odpowiada dodatkowy plik. Żeby kolega się nie zdziwił, że "coś jest nie tak". Tak jest określona siła wspomagania i zakresy pracy. Warto się zastanowić. G85 to tylko połowa sukcesu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem Mirosław ma też przekładnie z Golfa ja mam 1K1...EA on ma EK i mówił że wszystko działa tzn. chodzi mi o PLA 2.0 te przekładnie pasują do audi, golfa, tourana, tak samo przekładnia 1k1423055M pasuje do passata, golfa itp.

Wszystkie dane z ETKA

Edytowane przez SZYLO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To powiem wam że 1k0 też jest 3 gen i obsługuje wszystko i ja taka mam.. Dlatego proszę nie pisać 1k1 5n1 czy inne badziewia bo 1k0 też występuje 3 gen z obsługą pla 2.0 i lane assist. Koniec tematu a jak ktoś chce to mam rozpiskę i mogę mu sprawdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam przekładnie 1k1423051 EA a wersje sterownika mam 1k0909144 J

Edytowane przez SZYLO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2011 rok 3 gen.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mała informacja dla osób chcących zmienić servotronic z 2 gen. na 3 gen. kostka głowna zasilająca 2 pin pasuje, trzeba wymienić kostke 5 pin (2gen) na 3 pin (3 gen) can L can H i + po stacyjce.

Co do przekładni z golfa wszystko pasuje i działa, trzeba uważać na przewody w kostce 3 pin w golfie zamienione są 2 piny can i + po stacyjce, w golfie jest na odwrót

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziwne ja nic w kostkach nie zmieniałem poszło od strzala☺

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tzn. ? Nie zmieniałeś kostki czy pinów ? Wedłóg elsy golf a passat mają zamienione piny 1 z 3 i ja tak zrobiłem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zmieniałem kostki ani pinów wszystko pasowalo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakim cudem ? Ja kostke z przewodami CAN miałem 5 pin a w przekladni 3 gen były 3 piny ??

Według elsy jest kostka 5 pib w 2 gen.

Edytowane przez SZYLO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co mam powiedzieć jak napisałem tak zrobiłam wszystko pasowało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2011 rok 3 gen.

 

To powiem wam że 1k0 też jest 3 gen i obsługuje wszystko i ja taka mam.. Dlatego proszę nie pisać 1k1 5n1 czy inne badziewia bo 1k0 też występuje 3 gen z obsługą pla 2.0 i lane assist. Koniec tematu a jak ktoś chce to mam rozpiskę i mogę mu sprawdzić.

 

Piotrek wiedze że piszesz głupoty a wieć to przemilcze ja mam przekładnie 5N1 która jest montowana od 2008 w paskach. moja siedziała w pasku 2014 zmieniam chrakterystykę i jest oki a wiec uzupełnij swą wiedzę bo masz braki i skończ pisać głupoty wyluzuj gościu bo Ci żyłka pęknie

 

ps przekładnie zmienili z 1k1 na 5N1 w 2008r z uwagi na to że była bardzo delikatna dla tego w 5N1 zmieniono konstrukcje jest bardziej masywniejsza ma grubsze końcówki drązków

Edytowane przez Bimbasz
poprawienie cytowania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności