Jump to content
Prim

Awarie, naprawy reklamacyjne B8

Recommended Posts

U mnie za to NIC.

Serio wszystko gra. Nieczego mam powodu reklamować.

Po trzech latach wjechałem na hamownię: 188KM i 338 Nm... dla mnie Passat jest powyżej oczekiwań.

Może ten kolor smutny jest trochę ... za to nie wyróżnia się w tłumie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, MST 2019 napisał:

dla mnie Passat jest powyżej oczekiwań

Można wiedzieć czym jeźdźiłeś wcześniej?I ile km zrobiłeś już swoim B8?

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 minut temu, 1285 napisał:

Można wiedzieć czym jeźdźiłeś wcześniej?I ile km zrobiłeś już swoim B8?

67'000km

Nissan X-trail w najwyższej konfiguracji dostępnej w 2009 r.

Share this post


Link to post
Share on other sites
56 minut temu, MST 2019 napisał:

67'000km

Nissan X-trail w najwyższej konfiguracji dostępnej w 2009 r.

No to faktycznie masz farta że po tylu kilometrach nic u Ciebie nie słychać a o poprzednie auto pytałem dlatego że czasem ktoś przesiada się np.z dużo gorzej wykończonego auta i B8 jest faktycznie dużo lepszy.Ja przesiadłem się z B6 i owszem pod wieloma względami B8 bije starszą wersję ale jeśli chodzi o zawieszenie i jego głośność to zdecydowanie wolałem B6.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, 1285 napisał:

No to faktycznie masz farta że po tylu kilometrach nic u Ciebie nie słychać a o poprzednie auto pytałem dlatego że czasem ktoś przesiada się np.z dużo gorzej wykończonego auta i B8 jest faktycznie dużo lepszy.Ja przesiadłem się z B6 i owszem pod wieloma względami B8 bije starszą wersję ale jeśli chodzi o zawieszenie i jego głośność to zdecydowanie wolałem B6.

Może to kwestia benzyny.

1.8 cichy i w miarę oszczędny zespół napędowy, oferujący sporo mocy i momentu nawet w niższym zakresie obrotów.

Ja już do diesla się nie wrócę, to jest inny świat :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie też NIC albo po prostu używam auta do jeżdżenia a nie przejmuje się pierdolami. Jeździ znaczy dziala:) Wiecznie to używał nie będę 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mój 2016 i z zawiasem nie miałem problemów, spuściełem trochę ciśnienia na 2.3 i teraz dużo lepszy komfort jazdy na 18nastkach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze faktycznie psucie auta zależy od właściciela hihi. A tak poważnie nie musiałbym się wkurzać na te rzeczy gdyby to była jedna rzecz jak listwy ale tych wad było trochę więcej (poza tym na forum Arteona tez ludzie narzekają)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felgi 18 w B8 to już musi być tragedia jazda po mieście, torach tramwajowych, lokalnych drogach. Myślę że już lepiej się jadzie taczko wozem zwanym Touranem, Golfem ITP. Fakt dobre drogi jest lepiej jak w B7 i Superb, ale w mojej okolicy niestety większość dziury, a na dziury, to nawet 16 z profilem 60 niewiele dają z tym tragicznym zawieszeniem. Niemiec projektował B8 na swoje warunki drogowe, a nie na Polskie. Przesiadka z Superb i poza zawieszeniem taczkowatym żadnych zastrzeżeń mimo przebiegu ponad 220 tys.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć
chciałem się zapytać jak u Was działa Sport mode i zmniejszona siła wspomagania.

U mnie zauważyłem że pod zmianie ustawien na Sportmode zmienia się wszystko m.in zmniejsza się siła wspomagania kierownicy, jednak po 10-15 minutach zauważyłem że wspomaganie działa jak w trybie normal- mimo tego że cały czas włączony był Sportmode. Szczególnie łatwo to można zauważyć przy małej prędkości na parkingu. 

Czy mieliście może podobne problemy ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

NA Sport auto jest dużo żwawsze i da się jeździć na 6tym biegu.Co do wspomagania to nie odczułem większej różnicy między np. eco czy normal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Układy wspomagania kierownicy tak działają (chyba że producent samochodów zazyczy sobie inaczej) - przy prędkościach manewrowych(parkingowych) dostajesz maksymalną asystę, a przy wyższych ona spada. Tryb sport pewnie ma obniżony poziom asysty przy średnich i wyższych prędkościach, a przy małych daje pełne wsparcie. Tak to u mnie działa. 

Edited by Nol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pojazd, który użytkuję trafił dziś na lawetę. 2500 km, dwa tygodnie. Wyciek oleju. Pięknie się zaczyna. Nono. Jeszcze mi się takie coś nigdy nie zdarzyło. Raczej słaby początek znajomości z VW. 

Edited by enriquez

Share this post


Link to post
Share on other sites

ah te diesle....

Daj sobie i jemu szansę.

Napisz co tam wyszło i uszy do góry :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, MST 2019 napisał:

ah te diesle

A niby co tym ropniakom dolega?Z opinii użytkowników wynika że są bardzo dobre i mało awaryjne.Sporo sztuk ma przebiegi dochodzące do 300 -400 tyś km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taka "nowomoda" jechania na diesle ;)

Akurat w obecnych autach najpewniejszy silnik to chyba od nawiewu klimatyzacji, a i te się potrafią zatrzeć :D

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam forumowiczów, 

Chciałbym podzielić się a Wami uwagami dot. mojego samochodu (2017 Variant Higline Diesel190 KM/DSG6) -    jeżdżę nim ok 6 miesięcy  przebieg około 17 000 km głownie trasa,  (kupiony końcem zeszłego roku  z salonu/wyprzedaż z prawie zerowym przebiegiem)...

Na początku nie miałem z nim żadnych problemów nic nie skrzypiało nie stukało, CISZA w samochodzie :) Radość z jazdy.......Ale niestety od jakiegoś czasu samochód podczas jazdy żyje już swoim własnym życiem   (a jak widzę na forum nie tylko ja mam takie uwagi) .. ....trzaski i stuki słupków bocznych - zwłaszcza gdy  jest ciepło , skrzypienia drzwi - na każdym zakręcie , przy ruszaniu i hamowaniu, na wybojach  -wkurza mnie to maksymalnie (mam skojarzenia z fiatem Uno, którym niestety  jechałem kiedyś w latach 90....tez tak skrzypiał w czasie jazdy..) Ogólnie czuję się jakbym jeździł nie do końca poskręcanym samochodem.. ...Zgłosiłem to podczas  wizyty w serwisie -podklejono mi panele w słupku (chyba tylko jednym)  + ustawiono drzwi kierowcy ..miało pomóc niestety nie pomogło,  przesmarowano uszczelki drzwi- pomogło na  tydzień i wszystkie efekty dźwiękowe powróciły  ..  na poniedziałek umówiony jestem na następną  wizytę...zobaczymy.... Przy okazji ostatniego mycia zauważyłem również skorodowane chromowane listwy w tylnym zderzaku  oraz jakieś wżery (dziury) w tych listwach (!!)   oraz zauważyłem na dziwnie wytarte tylne tarcze hamulcowe-pełne głębokich "kolein" i rys (przednie zużywają się idealnie -na gładko)..Musze przyznać ze tak kiepskiej jakości wykonania  nie spodziewałem się po samochodzie wartym na wejściu (przed rabatami ) ok 190 kPLN...

Poprzednio jeździłem Skodą Superb II  (Kombi 2.0 170 KM/diesel DSG6) zrobiłem nią ponad 180 kkm i nie miałem żadnych problemów tego typu (ogólnie superb wg mnie był naprawdę bardzo dobrym samochodem żadnych większych wpadek i mogę go polecić z czystym sumieniem).  Zaczynam się zastanawiać czy wybór VW Passata (który, o ile mnie pamieć nie myli od dawna był pozycjonowany jakościowo "wyżej" niż skoda Superb..) i jest "flagową" limuzyna VW (może teraz Arteon pretenduje do tego tytułu..) był dobry  - Jak na razie z przykrością  stwierdzam, ze Passat niestety nie umywa się jeśli chodzi o precyzje montażu (lub może wykonaniem niektórych komponentów??) do mojego poprzedniego Superba ...ani do Civica, którego miałem (5 lat) przed superbem (tez nic nie trzeszczało i nie skrzypiało w czasie jazdy mimo ze plastiki wydawały się gorsze...)...

Szkoda ze tak to wygląda bo ogólnie jazda tym samochodem jest naprawdę OK  ( trochę lepiej mi się go prowadzi niż poprzedniego Superba/lepsza "zwinność" zbieranie się na obroty/ przyczepność/cichszy  )  gdyby nie te wpadki jakościowe...zobaczymy jak z tymi "problemami" poradzi sobie serwis..(ja nic nie mogę z tym robić póki trwa gwarancja).....dam znać..

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli chodzi o poskrzypywanie uszczelek drzwi przy podjeżdzaniu na krawężniki itp to niestety ale nawet Touareg potrafiący kosztować pół miliona ma tą samą przypadłość. Nie wiem w jakim stopniu u Ciebie się to objawia ale obawiam się że to kwestia gumy z jakiej są wykonane uszczelki dla VW i nie da się tego trwale wyeliminować. W Arteonie też skrzypią ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ja jako użytkownik benzyny się wypowiem. 1.8 DSG. Auto ciche zrywane spalające normalne ilości paliwa, ładne, mega nowoczesne i dość duże. Piękny dźwięk silnika, fajnie świecące światła, zmiana grafika tylnich świateł dla mnie tez bomba ale .... zgadzam się z przedmówca. Auto jest jakby złe poskręcane. Jeśli chodzi o moje problemy to: od początku ( tzn 20 km) w aucie pojawiała się choinka na desce rozdz. - zrobione w ramach gwarancji - dalej połamane  boczki raczki drzwi - wymienione w ramach gwarancji - ps. Znów się łamią - wyciek płyny chłodniczego - zrobione w ramach gw. Lampka led rejestracji - zrobione. Dalsze wady- korozja listw chromów - nawet nie jadę do vw- uszczelnił drzwi tylnich gra lakier - tez odpuszczam i stuki. Auto mi trzeszczy w 3 miejscach: tunel środkowy przy łączeniu plastików- podlozylem tam kartkę papieru chwila była ciszy niestety żniw to samo. I w drzwiach skrzypi rączka wymieniona - jak się otwiera zamyka drzwi to słychać. Ostatnia rzecz jakby w głośnikach była jakaś luźna cześć ... heh. Ja jestem zawiedziony bo widać znaczące cięcia na materiałach - mimo ze są miękkie etc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mój Passat ma już 60 tyś ale już nie zwracam uwagi na te drobne usterki jak np. skrzypiące drzwi itd.  już się przyzwyczaiłem. Ogólnie auto jest OK, ciche prócz opon Pirelli które hałasują ponad 140/h.  U mnie był problem z ustawieniem błotników i maski ale zaradziłem sobie we własnym zakresie bo ASO by pouszkadzało śrubki i widać by było, że jest coś ruszane. Jedynie przeszkadza mi głośne zawieszenie ale przynajmniej nie trzeszczy. Spuściłem trochę ciśnienia z opon na 2.3 i jest lepszy komfort. Wg mnie zalecane 2.6 to za dużo zwłaszcza na polskie realia .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy