Skocz do zawartości
Prim

Awarie, naprawy reklamacyjne B8

Rekomendowane odpowiedzi

ah te diesle....

Daj sobie i jemu szansę.

Napisz co tam wyszło i uszy do góry :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, MST 2019 napisał:

ah te diesle

A niby co tym ropniakom dolega?Z opinii użytkowników wynika że są bardzo dobre i mało awaryjne.Sporo sztuk ma przebiegi dochodzące do 300 -400 tyś km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taka "nowomoda" jechania na diesle ;)

Akurat w obecnych autach najpewniejszy silnik to chyba od nawiewu klimatyzacji, a i te się potrafią zatrzeć :D

  • Like 1
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam forumowiczów, 

Chciałbym podzielić się a Wami uwagami dot. mojego samochodu (2017 Variant Higline Diesel190 KM/DSG6) -    jeżdżę nim ok 6 miesięcy  przebieg około 17 000 km głownie trasa,  (kupiony końcem zeszłego roku  z salonu/wyprzedaż z prawie zerowym przebiegiem)...

Na początku nie miałem z nim żadnych problemów nic nie skrzypiało nie stukało, CISZA w samochodzie :) Radość z jazdy.......Ale niestety od jakiegoś czasu samochód podczas jazdy żyje już swoim własnym życiem   (a jak widzę na forum nie tylko ja mam takie uwagi) .. ....trzaski i stuki słupków bocznych - zwłaszcza gdy  jest ciepło , skrzypienia drzwi - na każdym zakręcie , przy ruszaniu i hamowaniu, na wybojach  -wkurza mnie to maksymalnie (mam skojarzenia z fiatem Uno, którym niestety  jechałem kiedyś w latach 90....tez tak skrzypiał w czasie jazdy..) Ogólnie czuję się jakbym jeździł nie do końca poskręcanym samochodem.. ...Zgłosiłem to podczas  wizyty w serwisie -podklejono mi panele w słupku (chyba tylko jednym)  + ustawiono drzwi kierowcy ..miało pomóc niestety nie pomogło,  przesmarowano uszczelki drzwi- pomogło na  tydzień i wszystkie efekty dźwiękowe powróciły  ..  na poniedziałek umówiony jestem na następną  wizytę...zobaczymy.... Przy okazji ostatniego mycia zauważyłem również skorodowane chromowane listwy w tylnym zderzaku  oraz jakieś wżery (dziury) w tych listwach (!!)   oraz zauważyłem na dziwnie wytarte tylne tarcze hamulcowe-pełne głębokich "kolein" i rys (przednie zużywają się idealnie -na gładko)..Musze przyznać ze tak kiepskiej jakości wykonania  nie spodziewałem się po samochodzie wartym na wejściu (przed rabatami ) ok 190 kPLN...

Poprzednio jeździłem Skodą Superb II  (Kombi 2.0 170 KM/diesel DSG6) zrobiłem nią ponad 180 kkm i nie miałem żadnych problemów tego typu (ogólnie superb wg mnie był naprawdę bardzo dobrym samochodem żadnych większych wpadek i mogę go polecić z czystym sumieniem).  Zaczynam się zastanawiać czy wybór VW Passata (który, o ile mnie pamieć nie myli od dawna był pozycjonowany jakościowo "wyżej" niż skoda Superb..) i jest "flagową" limuzyna VW (może teraz Arteon pretenduje do tego tytułu..) był dobry  - Jak na razie z przykrością  stwierdzam, ze Passat niestety nie umywa się jeśli chodzi o precyzje montażu (lub może wykonaniem niektórych komponentów??) do mojego poprzedniego Superba ...ani do Civica, którego miałem (5 lat) przed superbem (tez nic nie trzeszczało i nie skrzypiało w czasie jazdy mimo ze plastiki wydawały się gorsze...)...

Szkoda ze tak to wygląda bo ogólnie jazda tym samochodem jest naprawdę OK  ( trochę lepiej mi się go prowadzi niż poprzedniego Superba/lepsza "zwinność" zbieranie się na obroty/ przyczepność/cichszy  )  gdyby nie te wpadki jakościowe...zobaczymy jak z tymi "problemami" poradzi sobie serwis..(ja nic nie mogę z tym robić póki trwa gwarancja).....dam znać..

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o poskrzypywanie uszczelek drzwi przy podjeżdzaniu na krawężniki itp to niestety ale nawet Touareg potrafiący kosztować pół miliona ma tą samą przypadłość. Nie wiem w jakim stopniu u Ciebie się to objawia ale obawiam się że to kwestia gumy z jakiej są wykonane uszczelki dla VW i nie da się tego trwale wyeliminować. W Arteonie też skrzypią ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja jako użytkownik benzyny się wypowiem. 1.8 DSG. Auto ciche zrywane spalające normalne ilości paliwa, ładne, mega nowoczesne i dość duże. Piękny dźwięk silnika, fajnie świecące światła, zmiana grafika tylnich świateł dla mnie tez bomba ale .... zgadzam się z przedmówca. Auto jest jakby złe poskręcane. Jeśli chodzi o moje problemy to: od początku ( tzn 20 km) w aucie pojawiała się choinka na desce rozdz. - zrobione w ramach gwarancji - dalej połamane  boczki raczki drzwi - wymienione w ramach gwarancji - ps. Znów się łamią - wyciek płyny chłodniczego - zrobione w ramach gw. Lampka led rejestracji - zrobione. Dalsze wady- korozja listw chromów - nawet nie jadę do vw- uszczelnił drzwi tylnich gra lakier - tez odpuszczam i stuki. Auto mi trzeszczy w 3 miejscach: tunel środkowy przy łączeniu plastików- podlozylem tam kartkę papieru chwila była ciszy niestety żniw to samo. I w drzwiach skrzypi rączka wymieniona - jak się otwiera zamyka drzwi to słychać. Ostatnia rzecz jakby w głośnikach była jakaś luźna cześć ... heh. Ja jestem zawiedziony bo widać znaczące cięcia na materiałach - mimo ze są miękkie etc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój Passat ma już 60 tyś ale już nie zwracam uwagi na te drobne usterki jak np. skrzypiące drzwi itd.  już się przyzwyczaiłem. Ogólnie auto jest OK, ciche prócz opon Pirelli które hałasują ponad 140/h.  U mnie był problem z ustawieniem błotników i maski ale zaradziłem sobie we własnym zakresie bo ASO by pouszkadzało śrubki i widać by było, że jest coś ruszane. Jedynie przeszkadza mi głośne zawieszenie ale przynajmniej nie trzeszczy. Spuściłem trochę ciśnienia z opon na 2.3 i jest lepszy komfort. Wg mnie zalecane 2.6 to za dużo zwłaszcza na polskie realia .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odebrałem dziś swojego po 4 dniach w serwisie. Wymienili czujnik ciśnienia oleju i obudowę filtra oleju. Podobne nieprawidłowy montaż w fabryce. Auto dostałem pobrudzone w środku - owszem kierownica, gałka i siedzisko - położyli folie, ale już boczek drzwi, tunel środkowy, czy nawet podstopnica upierdzielona olejem i piachem. Na szczęście wyczyścili od ręki, ale niesmak pozostał. Wyobrażam sobie, co tam zostaje na ciemnej tapicerce :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgłosiłem na przeglądzie (30kkm, 1rok) te hamulce z tyłu.

Jeździłem z Panią z serwisu, która dla centrali nagrywała dźwięk buczenia. Do wymiany zakwalifikowali klocki z tyłu bez tarcz. Co ciekawe te na które wymienią mają ten sam numer katalogowy...także pewnie na długo nie pomoże, o ile w ogóle sama wymiana klockow cos da....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy forumowicze

Czy może któryś z Was ma jakiś kontakt/namiar do Vw Niemcy aby się z nimi skontaktować odnośnie reklamacji auta?

Nie mogę w żaden sposób dogadać się z dealerem, importer rownież nie widzi problemu który powstał, przerzucając odpowiedzialność na użytkownika, nawet sugerując ze to ja jako użytkownik przyczynił się do powstania uszkodzeń.

Po krótce: pękła mi tapicerka skórzana na szwie fotela kierowcy, dealer i importer twierdzą ze to moja wina bo "wsiadam i wysiadam" z auta co jest narażone na uszkodzenie jej "wg nich powinienem teleportować się na fotel i w odwrotnym kierunku", dodając do tego ze jakbym dbał (czyścił i pielęgnował) to bym zapobiegł pękaniu! Chyba są jasnowidzami jak po zdjęciach stwierdzili ze nie dbam o tapicerkę..

Rece opadają, nie ma z kim rozmawiać, wiec muszę napisać do Vw w Niemczech. Zastanawiam się aby zgłosić to rownież do np TVN Turbo. Samochód miał 33 tys km jak zauważyłem pęknięcie i je zgłosiłem! Jednym słowem: jakość Volkswagena ?

Bede wdzięczny za wszystkie namiary..

pozdrawiam wszystkich

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niemcy maja rozszerzenie. de, także chyba kontakt jest prosty. Jest też taka instytucja jak rzeczoznawca, proponuję skorzystać. 

Edytowane przez paolokos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam zamiar podjechać do rzeczoznawcy jak rownież do firmy zajmującej się tapicerowaniem aut. Nie jestem do końca przekonany ze przeszycia foteli to prawdziwa skóra, wyglada mi to raczej na jakaś eco skore lub coś podobnego. Mam pełna Nappe. 

Tak wyglądało pęknięcie w marcu, przy przebiegu 33tys. km

IMG_5955.JPG

Edytowane przez adam.s

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skórę masz generalnie tylko tam, gdzie siedzisko czy oparcie styka się z ciałem. Reszta to skóra z plastikowej krowy :)

Tak przynajmniej jest w moich fotelach, które rozbierałem - mam ten sam kolor, kupiłem z testówki. Nie wiem jak rozpoznać czy to nappa czy nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W niemieckim konfiguratorze jest napisane co jest ze skóry a co nie, w PL no cóż, raczej to Polacy tworzą, bądź przepisuja konfigurator, także raczej pretensje sami do siebie. Jesteśmy chyba narodem, który tylko myśli jak tu drugiego zrobić w konia. ☹️

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z Was ma definicje skory Nappa w Vw? Może ktoś drążył temat przed zakupem i dostał jakieś info od dealera? Jak konfigurowalem auto to była dopłata za skore nappa dla przednich foteli komfortowych ale nigdzie nie było informacji czy ta skóra jest na całym fotelu! Dla mnie jak nie ma napisanego ze tylko w wybranych miejscach to znaczy ze cały fotel. Próbuje odszukać w necie ale nie mogę znaleźć żadnych informacji. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest definicja co to znaczy z roku 2013, wszystko jest dobrze opisane co i jak, jakie marki jak to stosują, VW, Audi jak i Volvo tak właśnie maja, że nie wszystko jest ze skóry, Mercedes mówi, że wszystko.W necie można znaleźć wszystko ?

https://www.beobachter.ch/konsum/konsumentenschutz/nappaleder-so-trickst-vw-bei-den-ledersitzen

Po niemiecku ale jest tłumacz online, przypadek klienta, chyba dobrze oddając temat. 

Edytowane przez paolokos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za podesłanie linka, przeczytałem w tłumaczu i faktycznie dobrze oddaje temat mojej skóry. Szwajcarski urząd ochrony konsumentów jasno wypowiedział się, ze jeżeli napisane jest skóra NAPPA to odnosi się do całej powierzchni.

Nie pozostaje nic innego jak zapytać nasz urząd ochrony konsumentów czy identycznie interpretuje zapisy. Jezeli tak to tysiące osób, które dopłaciły do skóry NAPPA zostało oszukanych przez Volkswagen.pl nie tylko w Passacie ale również w innych modelach w których ta skóra występuje!

W naszym konfiguratorze jest taka informacja

Zrzut ekranu 2019-07-9 o 18.13.53.png

Edytowane przez adam.s

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie pisanie w folderach czy konfiguratorach "skóra" powinno być tylko zastrzeżone dla skóry naturalnej i konsument powinien mieć możliwość odszkodowania , bo to jest świadome wprowadzanie w błąd. Jeśli jest to materiał skóropodobny to powinno być napisane wyraźnie np. skóra syntetyczna Vienna czy coś w tym stylu. Ja też dałem się nabrać bo pisało "elementy ze skóra Vienna", a jak się okazało to sztucznej-syntetycznej. To co sztuczne nie powinno mieć nazwy skóra. Z resztą Vienna to też skóra naturalna jak sprawdzałem i można kupić i obszyć fotele ale pod tą nazwą występuje  też u VW syntetyczna i bądź tu mądry... Naturalną skórę można poznać po zapachu lub specyficznym marszczeniu i nieregularnym licu ale teraz robią takie syntetyczne że na prawdę ciężko odróżnić już laikowi.

Edytowane przez kubek197878

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, Czy ktoś wymieniał  w swoim passacie listwy chromowane na drzwiach ?

Moje po 2 latach wyglądają tragicznie i chce je wymienić. Oczywiście reklamacja została odrzucona przez VW. Twierdzili, że samochód był źle użytkowany. 

Czy listwy posiadają jakieś zaczepy czy są przyklejone ? Czy te z allegro będą pasować czy kupić oryginalne VW ? Może ktoś wie jaki jest koszt takich oryginalnych ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeleć je pastą polerską jeżeli jest tylko nalot. Bo jak pojawiły się pęcherze, to faktycznie wymiana...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności