Skocz do zawartości
Prim

Awarie, naprawy reklamacyjne B8

Rekomendowane odpowiedzi

W garażu w temperaturze powyżej 18 stopni zdejmuje się dekielek/dekielki z lampy, bierze się suszarkę do włosów i powoli nieśpiesznie suszy się po kloszu lampy. Kilka czasem kilkanaście minut. Potem zakłada się dekielki. Trzeba jeszcze sprawdzić czy odpowietrzenie lampy jest drożne, bo jakaś przyczyna tego parowania musi być.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Noooo i teraz to mi pomogłeś. Ale odpowietrzenie to jak się domyślam już trzebaby wyjąć lampę z samochodu, pewnie...

Dziękuję. Czekam na wiosnę zatem i do roboty.

Cytat

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie znam budowy lampy w B8 ale rozsądek podpowiada, że odpowietrzenie powinno być od dołu. Kosz suszymy oczywiście od zewnątrz, nie przez dziury po dekielkach, bo to nic nie da. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też tak miałem po myciu auta, lampy zaparowane. Nic nie robić, odczekać az przyjdą cieplejsze dni i samo minie. Das auto TTTM

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Opiszę wam moją przygodę, może komuś to pomoże  w razie podobnej sytuacji.

W pewne letnie popołudnie postanowiłem rozruszać po przestoju zimowym szyberdach. No to trach jeedzie do tyłu coś strzela ale poszedł. Zamykanie jakoś tak dziwnie ale poszło. No to ponowne otwieranie...jakby lepiej szło no to zamykanie......doszedł do połowy stop i do tyłu odjechał. Zero kolejnej reakcji na guzik nic kompletnie. I se tak siedzę z otwartym dachem, patrze w błekitne niebo i w myślach szukam wśród kumpli kogoś kto ma garaż. Poczytałem fora, ponoć w B7 zdjemuje się światła sufitowe i jest miejsce na kluczyk i ręczne zakręcenie ja do takiej opcji nie dotarłem bo niby jak zdjąć to ustrojstwo w B8. Nie dałem za wygraną i zacząłem gmerać ponownie przy guziku.

Okazało się, że jak tył tego dużego guzika od szyberdachu pociągnąłem pionowo w dół dach się zasunał. Ufff ulga

Zrewidowane wszystko przez ASO, dostałem opierdziel, że tego się nie smaruje białym smarem :D ale jest jakiś dedykowany szajs do tego. Kolejna informacja, że w przypadku spalenia silnika do wymiany idzie całe okno uchylne z prowadnicami więc pewnie koszt nie mały. Dobrze, że nie z całym samochodem.

Teraz boje się otworzyć okno dachowe. Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, mój mechanik (nie ASO) też twierdzi, że jest specjalny smar do szyberdachu i NIC innego tam być nie może.

PS. moje zaparowane lampy same z siebie odparowały i jestem happy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 8.03.2021 o 17:07, Bartku napisał:

<cut>

Zrewidowane wszystko przez ASO, dostałem opierdziel, że tego się nie smaruje białym smarem :D ale jest jakiś dedykowany szajs do tego. Kolejna informacja, że w przypadku spalenia silnika do wymiany idzie całe okno uchylne z prowadnicami więc pewnie koszt nie mały. Dobrze, że nie z całym samochodem.

Teraz boje się otworzyć okno dachowe. Pozdro

Ponieważ trochę zgłębiałem temat szyberdachów / szklanego dachu po forach to napiszę coś od siebie:

Smary VAG do szyberdachów / szklanych dachów mają następujące numery:
1) G060751A2 tuba 160g smar do prowadnic firmy Krytox Dupont. Cena w ASO VW około 213zł

2) G052141A2 tubka 20g  smar do uszczelek firmy Krytox Dupont. Cena w ASO VW około 159zł


Ad 1) stosowany w ASO również do smarowania układów zapłonowych (fajki)

Ad 2) sprzedawany jest przez producenta (bez logo VAG) pod nazwą Dupont Krytox GPL 205 (PTFE PFPE - zagęszczony politetrafluoroetylenem)
    tubka 57g na Allegro kosztuje 333zł, słoiczek 500g prawie 1,5tyś zł!
    
Zaletą obu jest to, ze nic się do nich nie klei, żadne paprochy itp.

Na jedno smarowanie szklanego dachu w ASO zużywa się za około 30zł smaru nr 1.
Ostatnio jak pytałem to za przesmarowanie dachu (smar z robocizną) zażyczyli sobie 200zł.

 

 

Po poczytaniu kilku for różnych marek samochodów na temat smarowania szyberdachu od zeszłego lata używam jako zamienników smary:
A) do prowadnic: suchy smar teflonowy (spray) z PFTE WURTH 300ml (nr art producenta 0893550 - made in Germany) koszt około 35-45zł
    smar jest w sprayu, po psiknięciu alkohol wyparowuje i zostaje cienka warstwa teflonu około 10um (niestety w kolorze delikatnie białym na czarnym plastiku...)
    Na etykiecie w opisie jest napisane, że służy m.in do smarowania prowadnic szyberdachów

B) do uszczelek: silikon spray do uszczelek WURTH 500ml (nr art producenta 0893221 - made in Switzerland) koszt około 20zł
    psikam na szmatkę i objeżdżam uszczelki, gumy

Niestety mimo smarowania czy to w ASO czy samemu dach lubi sobie poskrzypieć jak stare drewniane drzwi do piwnicy.


Smary.thumb.jpg.42ed8b0a08d919ab974f3b6059fe6c8f.jpg

  • Like 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 10.03.2021 o 19:04, Freddie napisał:

Ponieważ trochę zgłębiałem temat szyberdachów / szklanego dachu po forach to napiszę coś od siebie:

No wspaniale.

Potwierdzam. Za wymianę oleju i filtra na swoich materiałach + ten dach zapłaciłem około 350 zeta. Więc tak wychodzi koło 200 ale ja robiłem ASO Skody bo tam można przywozić swoje materiały.

Dodam, że podejrzanie zapleśniał mi materiałowy, wysuwany stoper. Muszę to ogarnąć. Coś tak czuje, że jestem wyleczony z szyberdachu w następnych samochodach.

Pozdrawiam i dzięki Freddie za obszerne info.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Posiadam passata b8 po liftingu 1.5 tsi 150 km Dbam o samochod i co Mnie zdziwilo od normalnego wsiadania i wysiadania przetarl sie material i pekl Dodam ze nie uzywam paska do spodni ani zadnych rzeczy ktore mogly by siedzienie uszkodzic Zglosilem do serwisu i twierdza ze to moja wina bo powinienem sie zglosic zanim material pekl

Resized_20210803_122156.jpeg

Resized_20210803_122201.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W rocznym B8, tak się wytarły siedzenia ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak

Tez Mnie to bardzo zdziwilo a co najgorsze serwis twierdzi ze reklamacja tego nie obejmuje gdyz to jest pekniecie Gdybym zglosil sie zanim material pekl to by uznali Tylko skad ja moglem wiedziec iz w praktycznie nowym aucie az tak przetrze sie material ze az peknie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 W moim od nowości z 2016 r  Passku  poszły: sprzęgła, pompa wody, piszczą tuleje (smar co kilka tys pomaga), coś z przekaźnikiem od kierownicy, akumulator...). Dodam, że auto ma 80 tys km ;/ 

w Golfie z 2017 r przebieg 2017r (sprzęgłą do wymiany bo silnik drży na postoju już przynajmniej tak twierdzi ASO, pompa wody była wymianiana też i cholera wie jeszcze co bo auto ledwo kupiłem). 

Reasumując: Vw mega zszedł na psy....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@skoczek1213 ...a myślisz, że u innych (nowych) lepiej ;) Dobrze to już było. Ale spokojnie, teraz wcale tego szajsu nie produkują ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 12.10.2021 o 12:22, [email protected] napisał:

Witam

Posiadam passata b8 po liftingu 1.5 tsi 150 km Dbam o samochod i co Mnie zdziwilo od normalnego wsiadania i wysiadania przetarl sie material i pekl Dodam ze nie uzywam paska do spodni ani zadnych rzeczy ktore mogly by siedzienie uszkodzic Zglosilem do serwisu i twierdza ze to moja wina bo powinienem sie zglosic zanim material pekl

Resized_20210803_122156.jpeg

Resized_20210803_122201.jpeg

Reklamuj, pisz do poznania. Mnie przy 30tys pękła skóra w tym samym miejscu i też zrzucali ze to moja winna i od złego urzytkowania. Po kilku pismach i zapytaniu czy mam na fotel kierowcy się "teleportować" aby go nie dotykać w końcu uznali reklamacje i wymienili tapicerkę oparcia na nową. 

Niestety Vw zszedł na psy, jak koledzy piszą, usterek co nie miara, człowiek częściej siedział z reklamacjami na gwarancji niż jeździł. Szczęśliwie już nie jestem klientem Vw i długo nim nie będę..

powodzenia 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie 120 tyś i taki farfocl wyszedł. Wyciek jak w aucie kedyś z 300tyś . Nie wiem czy to uszczelniacz czy co.

20211218_133359.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, to uszczelniacz wału. Podobny wyciek (zapocenie) mam w moich dwóch B8. Aby wymienić uszczelniacz trzeba zdjąć miskę olejową i rozrząd. W jednym aucie wymieniłem ten uszczelniacz - jednak niewiele to pomogło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy 140 tys ten uszczelniacz tez był wymieniany bo był  lekki wyciek a ze akurat zmieniałem rozrzad to szkoda było tego nie zrobić. Wychodzi na to ze w B8 to częsty temat…

BA3C3654-31FA-45CE-998C-9BBA35CE73FB.jpeg

Edytowane przez BartekV

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uszczelniacz, w moim 1.6 tdi też już wymieniany. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co za jakość badziewna .... niestety ja już po gwarancji, ale jak był na przeglądzie w Maju to skubańce chyba musieli zauważyć, a nic nie powiedzieli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też w aso wymieniali rozrząd i oczywiście nie wymienili tego usczelniacza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności