mkpol Zgłoś #3741 Napisano 12 Lutego 2021 W garażu w temperaturze powyżej 18 stopni zdejmuje się dekielek/dekielki z lampy, bierze się suszarkę do włosów i powoli nieśpiesznie suszy się po kloszu lampy. Kilka czasem kilkanaście minut. Potem zakłada się dekielki. Trzeba jeszcze sprawdzić czy odpowietrzenie lampy jest drożne, bo jakaś przyczyna tego parowania musi być. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
IgnisDriver Zgłoś #3742 Napisano 12 Lutego 2021 Noooo i teraz to mi pomogłeś. Ale odpowietrzenie to jak się domyślam już trzebaby wyjąć lampę z samochodu, pewnie... Dziękuję. Czekam na wiosnę zatem i do roboty. Cytat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #3743 Napisano 12 Lutego 2021 Nie znam budowy lampy w B8 ale rozsądek podpowiada, że odpowietrzenie powinno być od dołu. Kosz suszymy oczywiście od zewnątrz, nie przez dziury po dekielkach, bo to nic nie da. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adam.s Zgłoś #3744 Napisano 12 Lutego 2021 Też tak miałem po myciu auta, lampy zaparowane. Nic nie robić, odczekać az przyjdą cieplejsze dni i samo minie. Das auto TTTM 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartku Zgłoś #3745 Napisano 8 Marca 2021 Witam Opiszę wam moją przygodę, może komuś to pomoże w razie podobnej sytuacji. W pewne letnie popołudnie postanowiłem rozruszać po przestoju zimowym szyberdach. No to trach jeedzie do tyłu coś strzela ale poszedł. Zamykanie jakoś tak dziwnie ale poszło. No to ponowne otwieranie...jakby lepiej szło no to zamykanie......doszedł do połowy stop i do tyłu odjechał. Zero kolejnej reakcji na guzik nic kompletnie. I se tak siedzę z otwartym dachem, patrze w błekitne niebo i w myślach szukam wśród kumpli kogoś kto ma garaż. Poczytałem fora, ponoć w B7 zdjemuje się światła sufitowe i jest miejsce na kluczyk i ręczne zakręcenie ja do takiej opcji nie dotarłem bo niby jak zdjąć to ustrojstwo w B8. Nie dałem za wygraną i zacząłem gmerać ponownie przy guziku. Okazało się, że jak tył tego dużego guzika od szyberdachu pociągnąłem pionowo w dół dach się zasunał. Ufff ulga Zrewidowane wszystko przez ASO, dostałem opierdziel, że tego się nie smaruje białym smarem ale jest jakiś dedykowany szajs do tego. Kolejna informacja, że w przypadku spalenia silnika do wymiany idzie całe okno uchylne z prowadnicami więc pewnie koszt nie mały. Dobrze, że nie z całym samochodem. Teraz boje się otworzyć okno dachowe. Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
IgnisDriver Zgłoś #3746 Napisano 10 Marca 2021 Potwierdzam, mój mechanik (nie ASO) też twierdzi, że jest specjalny smar do szyberdachu i NIC innego tam być nie może. PS. moje zaparowane lampy same z siebie odparowały i jestem happy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Freddie Zgłoś #3747 Napisano 10 Marca 2021 W dniu 8.03.2021 o 17:07, Bartku napisał: <cut> Zrewidowane wszystko przez ASO, dostałem opierdziel, że tego się nie smaruje białym smarem ale jest jakiś dedykowany szajs do tego. Kolejna informacja, że w przypadku spalenia silnika do wymiany idzie całe okno uchylne z prowadnicami więc pewnie koszt nie mały. Dobrze, że nie z całym samochodem. Teraz boje się otworzyć okno dachowe. Pozdro Ponieważ trochę zgłębiałem temat szyberdachów / szklanego dachu po forach to napiszę coś od siebie: Smary VAG do szyberdachów / szklanych dachów mają następujące numery: 1) G060751A2 tuba 160g smar do prowadnic firmy Krytox Dupont. Cena w ASO VW około 213zł 2) G052141A2 tubka 20g smar do uszczelek firmy Krytox Dupont. Cena w ASO VW około 159zł Ad 1) stosowany w ASO również do smarowania układów zapłonowych (fajki) Ad 2) sprzedawany jest przez producenta (bez logo VAG) pod nazwą Dupont Krytox GPL 205 (PTFE PFPE - zagęszczony politetrafluoroetylenem) tubka 57g na Allegro kosztuje 333zł, słoiczek 500g prawie 1,5tyś zł! Zaletą obu jest to, ze nic się do nich nie klei, żadne paprochy itp. Na jedno smarowanie szklanego dachu w ASO zużywa się za około 30zł smaru nr 1. Ostatnio jak pytałem to za przesmarowanie dachu (smar z robocizną) zażyczyli sobie 200zł. Po poczytaniu kilku for różnych marek samochodów na temat smarowania szyberdachu od zeszłego lata używam jako zamienników smary: A) do prowadnic: suchy smar teflonowy (spray) z PFTE WURTH 300ml (nr art producenta 0893550 - made in Germany) koszt około 35-45zł smar jest w sprayu, po psiknięciu alkohol wyparowuje i zostaje cienka warstwa teflonu około 10um (niestety w kolorze delikatnie białym na czarnym plastiku...) Na etykiecie w opisie jest napisane, że służy m.in do smarowania prowadnic szyberdachów B) do uszczelek: silikon spray do uszczelek WURTH 500ml (nr art producenta 0893221 - made in Switzerland) koszt około 20zł psikam na szmatkę i objeżdżam uszczelki, gumy Niestety mimo smarowania czy to w ASO czy samemu dach lubi sobie poskrzypieć jak stare drewniane drzwi do piwnicy. 3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartku Zgłoś #3748 Napisano 11 Marca 2021 W dniu 10.03.2021 o 19:04, Freddie napisał: Ponieważ trochę zgłębiałem temat szyberdachów / szklanego dachu po forach to napiszę coś od siebie: No wspaniale. Potwierdzam. Za wymianę oleju i filtra na swoich materiałach + ten dach zapłaciłem około 350 zeta. Więc tak wychodzi koło 200 ale ja robiłem ASO Skody bo tam można przywozić swoje materiały. Dodam, że podejrzanie zapleśniał mi materiałowy, wysuwany stoper. Muszę to ogarnąć. Coś tak czuje, że jestem wyleczony z szyberdachu w następnych samochodach. Pozdrawiam i dzięki Freddie za obszerne info. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
[email protected] Zgłoś #3749 Napisano 12 Października 2021 Witam Posiadam passata b8 po liftingu 1.5 tsi 150 km Dbam o samochod i co Mnie zdziwilo od normalnego wsiadania i wysiadania przetarl sie material i pekl Dodam ze nie uzywam paska do spodni ani zadnych rzeczy ktore mogly by siedzienie uszkodzic Zglosilem do serwisu i twierdza ze to moja wina bo powinienem sie zglosic zanim material pekl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smax Zgłoś #3750 Napisano 12 Października 2021 W rocznym B8, tak się wytarły siedzenia ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
[email protected] Zgłoś #3751 Napisano 12 Października 2021 tak Tez Mnie to bardzo zdziwilo a co najgorsze serwis twierdzi ze reklamacja tego nie obejmuje gdyz to jest pekniecie Gdybym zglosil sie zanim material pekl to by uznali Tylko skad ja moglem wiedziec iz w praktycznie nowym aucie az tak przetrze sie material ze az peknie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skoczek1213 Zgłoś #3752 Napisano 13 Października 2021 W moim od nowości z 2016 r Passku poszły: sprzęgła, pompa wody, piszczą tuleje (smar co kilka tys pomaga), coś z przekaźnikiem od kierownicy, akumulator...). Dodam, że auto ma 80 tys km ;/ w Golfie z 2017 r przebieg 2017r (sprzęgłą do wymiany bo silnik drży na postoju już przynajmniej tak twierdzi ASO, pompa wody była wymianiana też i cholera wie jeszcze co bo auto ledwo kupiłem). Reasumując: Vw mega zszedł na psy.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #3753 Napisano 14 Października 2021 @skoczek1213 ...a myślisz, że u innych (nowych) lepiej Dobrze to już było. Ale spokojnie, teraz wcale tego szajsu nie produkują ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adam.s Zgłoś #3754 Napisano 16 Października 2021 W dniu 12.10.2021 o 12:22, [email protected] napisał: Witam Posiadam passata b8 po liftingu 1.5 tsi 150 km Dbam o samochod i co Mnie zdziwilo od normalnego wsiadania i wysiadania przetarl sie material i pekl Dodam ze nie uzywam paska do spodni ani zadnych rzeczy ktore mogly by siedzienie uszkodzic Zglosilem do serwisu i twierdza ze to moja wina bo powinienem sie zglosic zanim material pekl Reklamuj, pisz do poznania. Mnie przy 30tys pękła skóra w tym samym miejscu i też zrzucali ze to moja winna i od złego urzytkowania. Po kilku pismach i zapytaniu czy mam na fotel kierowcy się "teleportować" aby go nie dotykać w końcu uznali reklamacje i wymienili tapicerkę oparcia na nową. Niestety Vw zszedł na psy, jak koledzy piszą, usterek co nie miara, człowiek częściej siedział z reklamacjami na gwarancji niż jeździł. Szczęśliwie już nie jestem klientem Vw i długo nim nie będę.. powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #3755 Napisano 19 Grudnia 2021 U mnie 120 tyś i taki farfocl wyszedł. Wyciek jak w aucie kedyś z 300tyś . Nie wiem czy to uszczelniacz czy co. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRENEK9 Zgłoś #3756 Napisano 19 Grudnia 2021 Tak, to uszczelniacz wału. Podobny wyciek (zapocenie) mam w moich dwóch B8. Aby wymienić uszczelniacz trzeba zdjąć miskę olejową i rozrząd. W jednym aucie wymieniłem ten uszczelniacz - jednak niewiele to pomogło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BartekV Zgłoś #3757 Napisano 19 Grudnia 2021 (edytowane) U mnie przy 140 tys ten uszczelniacz tez był wymieniany bo był lekki wyciek a ze akurat zmieniałem rozrzad to szkoda było tego nie zrobić. Wychodzi na to ze w B8 to częsty temat… Edytowane 19 Grudnia 2021 przez BartekV Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1285 Zgłoś #3758 Napisano 19 Grudnia 2021 Uszczelniacz, w moim 1.6 tdi też już wymieniany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #3759 Napisano 19 Grudnia 2021 co za jakość badziewna .... niestety ja już po gwarancji, ale jak był na przeglądzie w Maju to skubańce chyba musieli zauważyć, a nic nie powiedzieli. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1285 Zgłoś #3760 Napisano 20 Grudnia 2021 U mnie też w aso wymieniali rozrząd i oczywiście nie wymienili tego usczelniacza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach