radekrp90 Zgłoś #3621 Napisano 26 Września 2019 Opisujesz "problemy" 9G-tronic, które są ewidentnym problemem softwarowym - co zresztą tam opisano.ale taka 8HP ZF'a ma opinie duuużo lepsze niż DSG. Poza tym znosi porządne katowanie i jest chyba rozpracowana w każdą stronę (m.in. sterowniki zewnętrzne). Wystarczy porównać jaki postęp dokonał się w skrzyniach hydrokinetycznych od czasu wprowadzenia skrzyń DSG czyli od skrzyń typu 5HP do teraz czyi 8HP. Odnośnie problemów, które zaznaczono wyżej odnośnie DSG dotyczą one również S-tronica w Audi, a tej chyba nie nazwiesz zestawem dużego silnika i skrzyni z Polo? Wiele osób, które poruszają się tymi autami zaznacza, że coś co było nie do pomyślenia w przypadku Tiptronica czy nawet Multitronica tu jest notoryczne (szarpanie przy "pełzaniu", gubienie biegów, zwłoka przy kich-down) i wynika to wprost z konstrukcji skrzyni - tego nie da się obejść, szczególnie w skrzyniach "suchych". W mokrych można sobie jeszcze pozwolić na programowe uślizgi sprzęgła ale kosztem częstych jego zmian i zmian oleju. Żeby nie było - jeździłem 7Gtronic, jeździłem Multitronic (chyba każdą generacją), jeździłem 6HP - i najwygodniejszą jest skrzynia Multi ale trzeba pamiętać o kilku jej "cechach". DSG nie prowadziłem jeszcze - jeździłem tylko jako pasażer i nie zauważyłem żadnych niepokojących objawów "niewygód" ale to nie to samo co prowadzenie samemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #3622 Napisano 26 Września 2019 (edytowane) Tak jak jak napisałem, kazda skrzynia ma swoje zalety i wady. Ja nie mówię, że dsg jest super a inne nie jak kolega powyżej, mam dsg500 ale też stronica suchego w Audi. Różnica jest kolosalna, dq500 to inna liga w stosunki do dq200, ale mojej żonie w małym samochodzie to nie przeszkadza. W linku powyzej jest dokładne porównanie jak jaka skrzynia się zachowuje, wszystko chyba jest jasne, pozd. Czy jest to Software tego nie wiem, ale skoro serwis sobie z tym nie może poradzić, to może problem leży gdzieś indziej? Vw czy Audi dsg jest raczej takie samo, ani moja skrzynia nie szarpie przy pelzaniu, ani o zgrozo nie gubi biegów, chociaż nie wiem co to znaczy, jak depniesz w podłogę to raczej też trzeba brać cały zestaw napędowy, nie tylko zganiac na skrzynie. Ja po jeździe próbnej 150, 190 i bitdi wybrałem co wybrałem, zwloka po wciśnięciu w 190 była bardzo duża, ale pojedyncze turbo tak ma. W bitdi nie ma tego problemu, dlatego ogólne wrażenie jest inne. Edytowane 26 Września 2019 przez paolokos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #3623 Napisano 26 Września 2019 Ja pisząc o S-tronicu mam na myśli tego "prawdziwego" - t.j. DL501. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #3624 Napisano 26 Września 2019 A to nie jest tylko różnica Q w poprzeg, a L wzdłuż? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sławo2 Zgłoś #3625 Napisano 26 Września 2019 Żona ma w audi ZF8HP. Praca tej skrzyni to bajka w porównaniu do DSG w moim pasku. Jednak Audi to zupełnie inny samochód za zupełnie inne pieniądze. DSG w moim pasku ( pracuje średnio jak przystało na samochód średniej klasy ?. I tak ma być. Passat oferuje min wiele dopracowanych asystentów i innych -dla jednych zbędnych , dla innych koniecznych- bajerów. To kosztuje - opracowanie, przebadanie produkcja. Cenę jednak trzeba utrzymać . Oszczędza się więc na czymś czego nie czuć i nie widać na pierwszy rzut oka. Np odległość pomiędzy zgrzewami nadwozia w B8 w stos do B6, B7 wzrosła o 15 mm. Wiecie już dlaczego skrzypią plastiki?/ Japończycy na wahaczach montują specjalne obciążniki przeciw rezonansowe. VW zmienił aluminiowy przedni wahacz , którego częstotliwość rezonansowa jest poza zakresem występującym w zawieszeniu na blaszaną wydmuszkę . Wydmuszka ta może rezonować i przenosić drgania na inne elementy podwozia. Stąd różne stuki, grzechotania, dziwne dźwięki z którymi serwis sobie zazwyczaj nie radzi . Jest jeszcze wiele " oszczędności " w B8, Arteonie, skodach. Moja wiedza na ten temat pochodzi ,że tak powiem pochodzi ,ze źródła. 1 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adam.s Zgłoś #3626 Napisano 26 Września 2019 (edytowane) Dnia 25.09.2019 o 23:45, enriquez napisał: W aucie którym jeżdżę, odkleiła się skóra z kierownicy - nie mam zdjęcia, ale jest to na tym ramieniu skierowanym ku dołowi. Od frontu mam pseudo aluminium a pod spodem jest doklejona skóra do plastiku kierownicy. Generalnie nie trzymam tam dłoni - odkryte przez przypadek. Nie ukrywam, że mnie to wk.... nieco i co chwila teraz tam grzebię paluchem. Żenada normalnie. Reklamuj, dostaniesz nowa. Tylko nie daj sobie wmówić ze to Twoja wina. To wina Vw! Jak salon "spuści" Cię ze to uszkodzenie mechaniczne, pisz do VGP. Jak odpiszą negatywnie, pisz ponownie do VGP. Do skutku aż uznają. Zawsze zostają jeszcze Niemcy.. Edytowane 26 Września 2019 przez adam.s Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #3627 Napisano 27 Września 2019 22 godziny temu, paolokos napisał: A to nie jest tylko różnica Q w poprzeg, a L wzdłuż? W poprzek Nie to nie są te same skrzynie. DQ200 - tzw. sucha DSG7 stosowana w autach z układem poprzecznym to zupełnie inna skrzynia niż S-Tronic (skrzynia dwusprzęgłowa mokra). Wady są jednak te same i wynikają wprost z konstrukcji skrzyni i trochę z wad produkcji (wadliwe taśmy połączeń elektrycznych). Jeszcze nie słyszałem aby ktoś nie narzekał na DQ200. Na DQ250, DQ500 czy DL501 mniej osób narzeka choć jeśli ktoś jeździł dobrym Tipem, zawsze narzeka. Inna sprawa - nie każdemu to musi przeszkadzać. Mi np.: 7-Gtronic pasował, a wielu narzeka że ślamazarna itp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #3628 Napisano 28 Września 2019 DQ200 między markami może mieć inny soft - nic więcej, ale już DQ500 vs DL501 to zupełnie co innego: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galux20 Zgłoś #3629 Napisano 30 Września 2019 Dla żony zmienimy auto na automat Przy tdi obecne dsg to duże koszty eksploatacji? W sobotę jeździłem Camry hybrid Auto całkiem całkiem Ale żonie się nie podoba Chce arteon.ten ostatni jednak jest lepszym autem dla kierowcy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #3630 Napisano 1 Października 2019 Ja oddałem Passata na wymianę oleju i ten niedobry serwis wymienił mi akumulator na gwarancji po dokładnie 5 latach, bo stwierdzili, że mój jest słaby, nawet się nie zapytali czy mogą. ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
loki7777 Zgłoś #3631 Napisano 1 Października 2019 Mala roznica, ze ty mieszkasz i serwisujesz w Niemczech swoje auto. Plus robiac serwis w salonie juz sobie ten akumulator odrobili na tobie - ale dobre wrazenie pozostanie. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #3632 Napisano 2 Października 2019 Dokładnie, rozmawiałem z szefem serwisu i powiedział, że oni bardzo chętnie naprawiaja wszystko co mogą na gwarancji, bo im się to opłaca, także nie rozumiem, że są problemy z naprawami na gwarancji. Dodatkowo ja złego słowa na mój serwis powiedzieć nie mogę, bo samochód mój dokładnie do 29.09 był na 5 letniej przedluzonej gwarancji a od 30.09 będzie znowu na gwarancji przedłużonej w VW ale z udziałem własnym 100 euro. On o tym wie i w sumie mógł poczekać 2 dni i powiedzieć za akumulator do wymiany i skasować mnie na 100 euro. Ale jest chyba tak, że jak 2 strony dobrze ze sobą żyją to wszystko idzie bez problemów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
loki7777 Zgłoś #3633 Napisano 2 Października 2019 (edytowane) A to nie doczytalem, ze jeszcze w sumie byl i dalej bedzie na gwarancji. W takim przypadku duzej łaski nie robili. Myslalem ze pyklo 5 lat i juz bez gwarki i wymienili tak od siebie. Edytowane 2 Października 2019 przez loki7777 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziki_pl Zgłoś #3634 Napisano 2 Października 2019 W Niemczech sprawa pewnie wygląda inaczej bo nie ma importera, ale sądzę że pewien katalog napraw musi być przez VAG akceptowany. Wielokrotnie słyszałem że przy naprawach czekają na zgodę importera. W Polsce polityka importera zmieniła się drastycznie w ostatnich latach, serwis przekazał mi szereg przykładów co kiedyś było normą a teraz już nie. Dla przykładu mój przykład z samochodem, gdy finalizowałem odkup samochodu przez serwis. Samochód miał wady których serwis nie był w stanie usunąć, tutaj była wina VAG że nie potrafili dosłać działających części. Przed oddaniem samochodu pojawił się problem ze sprzęgłami, serwis potwierdził. Wysłał logi do importera on też potwierdził. Serwis powiedział że to nie problem, bo DSG na gwarancji zawsze naprawiają. Później się dowiedziałem że importer odmówił pokrycia kosztów. Serwis musiał sam sobie je naprawić. W dodatku mój samochód nie miał assistance, importer zrzucał winę na serwis, a serwis pokazywał korespondencję że VAG nie widzi w swoim systemie wszystkich przeglądów. Importer miał to w d**, a później zrzucał winę na podwykonawcę assistance. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
brono Zgłoś #3635 Napisano 12 Października 2019 Jak robi się zimno i zaczynają parować szyby to mam czasem problem z led top. Nie przełączają się odpowiednio szybko i inni migają mi długimi. Rok temu coś tam niby z tym sprawdzam. Teraz pojechałem znowu i będą mi wymieniać kamerę. Były niby od 2 producentów i jedna z nich działa gorzej. W przyszłym tygodniu chyba będą robić. Przy okazji zrobili aktualizacje discovery media. Teraz jest wersja 0876. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pablito84 Zgłoś #3636 Napisano 29 Października 2019 Witam. Po 70k km pojawiły sie stuki z przedniej deski rozdzielczej. Ktoś miał podobny problem i wie jak go rozwiązać? Stuki pojawiają się gdy jadę nierówną drogą. Filmik z mojego Passata B8 https://youtu.be/FRT0_XZGJnc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adam.s Zgłoś #3637 Napisano 13 Listopada 2019 (edytowane) Odebralem w piątek auto od dealera po wymianie uszkodzonej tapicerki fotela kierowcy. Niestety, jedyne co udało mi się na obecna chwile wywalczyć to bezpłatna wymiana uszkodzonej tapicerki na nowa. Muszę znaleźć teraz chwile aby napisać odpowiednie pismo i wysłać do Niemiec. Zobaczymy czy coś to da.. Mam inny problem, może ktoś z Was się z tym spotkał. Od momentu odebrania auta z serwisu, przez "długi weekend" przejechałem ok. 50-60km. Dzisiaj rano po odpaleniu auta, info na desce na czerwono "sprawdź płyn chłodniczy"!! Maska do góry, a tam w zbiorniczku na dnie.. (auto w garażu wiec nie było gryzonia). Dolałem, podjechałem do innego serwisu Vw, rozmowa z doradca, wspomniał ze potrafią się takie rzeczy zdarzyć, jakiś silniczek czy pompa mogła "walnąć". Kazał obserwować. Przebieg 47tys. Silnik 1.8 w manualu. Czy miał ktoś z Was podobny problem? Auto jeszcze rok na gwarancji, wiec się tym nie przejmuje ale dla mnie bardzo dziwna sprawa, tak nagle ubytek płynu? No chyba ze tam gdzie wymieniali tapicerkę to coś grzebali ? Edytowane 13 Listopada 2019 przez adam.s Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeBa_ Zgłoś #3638 Napisano 15 Listopada 2019 Trzeba obejrzeć wszystkie węże. Jak nic nie widać to potrzeba przetrzeć łączenia i obserwować. Zdarzają się wycieki spod pompy czy też okolic termostatu. U mnie w przeciągu roku poziom płynu spada z max do prawie min. Brak śladów wycieku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
loki7777 Zgłoś #3639 Napisano 15 Listopada 2019 (edytowane) U mnie tez zaczal spadac: tak z 100ml na 1500km ale wiem ze ma juz 5 lat i trzeba pompe wymienic i z tego co tu czytalem nie jestem jedyny, ktoremu (pierwsza)pompa przecieka. Edytowane 15 Listopada 2019 przez loki7777 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galux20 Zgłoś #3640 Napisano 22 Listopada 2019 (edytowane) W crafterze bitd 180 Mam smole w kolektorze W głowicy tez. Vw kaze wyczyscic serwisowi kolektor i mi go wydac. Nie będę opisywał szczegółów Ale polityka gwarancyjna vw jest na poziomie warsztatu w stodole Musi byc przyczyna tej smoly po 12 tys km przebiegu A oni tylko to umyją/zresztą po wielkich bojach/ O nieistniejacym asistance w vw to mi sie nie chce pisac Moim zdaniem zamieszanie powstaje u importera W serwisie nie wychylą sie O wszystkim decyduje importer Edytowane 27 Listopada 2019 przez galux20 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach