Skocz do zawartości
Prim

Awarie, naprawy reklamacyjne B8

Rekomendowane odpowiedzi

Opisujesz "problemy" 9G-tronic, które są ewidentnym problemem softwarowym - co zresztą tam opisano.ale taka 8HP ZF'a ma opinie duuużo lepsze niż DSG. Poza tym znosi porządne katowanie i jest chyba rozpracowana w każdą stronę (m.in. sterowniki zewnętrzne).

Wystarczy porównać jaki postęp dokonał się w skrzyniach hydrokinetycznych od czasu wprowadzenia skrzyń DSG czyli od skrzyń typu 5HP do teraz czyi 8HP.

Odnośnie problemów, które zaznaczono wyżej odnośnie DSG dotyczą one również S-tronica w Audi, a tej chyba nie nazwiesz zestawem dużego silnika i skrzyni z Polo? Wiele osób, które poruszają się tymi autami zaznacza, że coś co było nie do pomyślenia w przypadku Tiptronica czy nawet Multitronica tu jest notoryczne (szarpanie przy "pełzaniu", gubienie biegów, zwłoka przy kich-down) i wynika to wprost z konstrukcji skrzyni - tego nie da się obejść, szczególnie w skrzyniach "suchych". W mokrych można sobie jeszcze pozwolić na programowe uślizgi sprzęgła ale kosztem częstych jego zmian i zmian oleju.

Żeby nie było - jeździłem 7Gtronic, jeździłem Multitronic (chyba każdą generacją), jeździłem 6HP - i najwygodniejszą jest skrzynia Multi ale trzeba pamiętać o kilku jej "cechach".

DSG nie prowadziłem jeszcze  - jeździłem tylko jako pasażer i nie zauważyłem żadnych niepokojących objawów "niewygód" ale to nie to samo co prowadzenie samemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak jak napisałem, kazda skrzynia ma swoje zalety i wady. Ja nie mówię, że dsg jest super a inne nie jak kolega powyżej, mam dsg500 ale też stronica suchego w Audi. Różnica jest kolosalna, dq500 to inna liga w stosunki do dq200, ale mojej żonie w małym samochodzie to nie przeszkadza. W linku powyzej jest dokładne porównanie jak jaka skrzynia się zachowuje, wszystko chyba jest jasne, pozd. 

Czy jest to Software tego nie wiem, ale skoro serwis sobie z tym nie może poradzić, to może problem leży gdzieś indziej? Vw czy Audi dsg jest raczej takie samo, ani moja skrzynia nie szarpie przy pelzaniu, ani o zgrozo nie gubi biegów, chociaż nie wiem co to znaczy, jak depniesz w podłogę to raczej też trzeba brać cały zestaw napędowy, nie tylko zganiac na skrzynie. Ja po jeździe próbnej 150, 190 i bitdi wybrałem co wybrałem, zwloka po wciśnięciu w 190 była bardzo duża, ale pojedyncze turbo tak ma. W bitdi nie ma tego problemu, dlatego ogólne wrażenie jest inne. 

Edytowane przez paolokos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja pisząc o S-tronicu mam na myśli tego "prawdziwego" - t.j. DL501.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to nie jest tylko różnica Q w poprzeg, a L wzdłuż? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żona ma w audi ZF8HP. Praca tej skrzyni to bajka w porównaniu do DSG w moim pasku. Jednak Audi to zupełnie inny samochód za zupełnie inne pieniądze. DSG w moim pasku  ( pracuje średnio jak przystało na samochód średniej klasy ?.  I tak ma być. Passat oferuje min wiele dopracowanych asystentów i innych -dla jednych zbędnych , dla innych koniecznych- bajerów. To kosztuje - opracowanie, przebadanie produkcja. Cenę jednak trzeba utrzymać . Oszczędza się więc na  czymś czego nie czuć i nie widać na pierwszy rzut oka. Np odległość pomiędzy zgrzewami nadwozia w B8 w stos do B6, B7 wzrosła o 15 mm. Wiecie już dlaczego skrzypią plastiki?/ 

Japończycy na wahaczach montują specjalne obciążniki przeciw rezonansowe. VW zmienił aluminiowy przedni wahacz , którego częstotliwość rezonansowa jest poza zakresem występującym w zawieszeniu na blaszaną wydmuszkę . Wydmuszka ta może rezonować i przenosić drgania na inne elementy podwozia. Stąd różne stuki, grzechotania, dziwne dźwięki z którymi serwis sobie zazwyczaj nie radzi . Jest jeszcze wiele " oszczędności " w B8, Arteonie, skodach. Moja wiedza na ten temat pochodzi ,że tak powiem pochodzi ,ze źródła.

  • Like 1
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.09.2019 o 23:45, enriquez napisał:

W aucie którym jeżdżę, odkleiła się skóra z kierownicy - nie mam zdjęcia, ale jest to na tym ramieniu skierowanym ku dołowi. Od frontu mam pseudo aluminium a pod spodem jest doklejona skóra do plastiku kierownicy. Generalnie nie trzymam tam dłoni - odkryte przez przypadek. Nie ukrywam, że mnie to wk.... nieco i co chwila teraz tam grzebię paluchem. Żenada normalnie.

Reklamuj, dostaniesz nowa. Tylko nie daj sobie wmówić ze to Twoja wina. To wina Vw!

Jak salon "spuści" Cię ze to uszkodzenie mechaniczne, pisz do VGP. Jak odpiszą negatywnie, pisz ponownie do VGP. Do skutku aż uznają. Zawsze zostają jeszcze Niemcy..

Edytowane przez adam.s

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, paolokos napisał:

A to nie jest tylko różnica Q w poprzeg, a L wzdłuż? 

W poprzek ;)

Nie to nie są te same skrzynie. DQ200 - tzw. sucha DSG7 stosowana w autach z układem poprzecznym to zupełnie inna skrzynia niż S-Tronic (skrzynia dwusprzęgłowa mokra). Wady są jednak te same i wynikają wprost z konstrukcji skrzyni i trochę z wad produkcji (wadliwe taśmy połączeń elektrycznych). Jeszcze nie słyszałem aby ktoś nie narzekał na DQ200.

Na DQ250, DQ500 czy DL501 mniej osób narzeka choć jeśli ktoś jeździł dobrym Tipem, zawsze narzeka. Inna sprawa - nie każdemu to musi przeszkadzać. Mi np.: 7-Gtronic pasował, a wielu narzeka że ślamazarna itp ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DQ200 między markami może mieć inny soft - nic więcej, ale już DQ500 vs DL501 to zupełnie co innego:

33610ads-960.jpg

image;s=644x461

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla żony zmienimy  auto na automat

Przy tdi obecne dsg to duże koszty eksploatacji? 

 W sobotę  jeździłem Camry  hybrid

Auto całkiem całkiem 

Ale żonie się nie podoba

Chce arteon.ten ostatni jednak jest lepszym autem dla kierowcy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja oddałem Passata na wymianę oleju i ten niedobry serwis wymienił mi akumulator na gwarancji po dokładnie 5 latach, bo stwierdzili, że mój jest słaby, nawet się nie zapytali czy mogą. ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mala roznica, ze ty mieszkasz i serwisujesz w Niemczech swoje auto. Plus robiac serwis w salonie juz sobie ten akumulator odrobili na tobie - ale dobre wrazenie pozostanie.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, rozmawiałem z szefem serwisu i powiedział, że oni bardzo chętnie naprawiaja wszystko co mogą na gwarancji, bo im się to opłaca, także nie rozumiem, że są problemy z naprawami na gwarancji. Dodatkowo ja złego słowa na mój serwis powiedzieć nie mogę, bo samochód mój dokładnie do 29.09 był na 5 letniej przedluzonej gwarancji a od 30.09 będzie znowu na gwarancji przedłużonej w VW ale z udziałem własnym 100 euro. On o tym wie i w sumie mógł poczekać 2 dni i powiedzieć za akumulator do wymiany i skasować mnie na 100 euro. Ale jest chyba tak, że jak 2 strony dobrze ze sobą żyją to wszystko idzie bez problemów. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to nie doczytalem, ze jeszcze w sumie byl i dalej bedzie na gwarancji. W takim przypadku duzej łaski nie robili. Myslalem ze pyklo 5 lat i juz bez gwarki i wymienili tak od siebie.

Edytowane przez loki7777

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Niemczech sprawa pewnie wygląda inaczej bo nie ma importera, ale sądzę że pewien katalog napraw musi być przez VAG akceptowany. Wielokrotnie słyszałem że przy naprawach czekają na zgodę importera. W Polsce polityka importera zmieniła się drastycznie w ostatnich latach, serwis przekazał mi szereg przykładów co kiedyś było normą a teraz już nie. Dla przykładu mój przykład z samochodem, gdy finalizowałem odkup samochodu przez serwis. Samochód miał wady których serwis nie był w stanie usunąć, tutaj była wina VAG że nie potrafili dosłać działających części. Przed oddaniem samochodu pojawił się problem ze sprzęgłami, serwis potwierdził. Wysłał logi do importera on też potwierdził. Serwis powiedział że to nie problem, bo DSG na gwarancji zawsze naprawiają. Później się dowiedziałem że importer odmówił pokrycia kosztów. Serwis musiał sam sobie je naprawić. W dodatku mój samochód nie miał assistance, importer zrzucał winę na serwis, a serwis pokazywał korespondencję że VAG nie widzi w swoim systemie wszystkich przeglądów. Importer miał to w d**, a później zrzucał winę na podwykonawcę assistance. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak robi się zimno i zaczynają parować szyby to mam czasem problem z led top. Nie przełączają się odpowiednio szybko i inni migają mi długimi. Rok temu coś tam niby z tym sprawdzam. Teraz pojechałem znowu i będą mi wymieniać kamerę. Były niby od 2 producentów i jedna z nich działa gorzej. W przyszłym tygodniu chyba będą robić. Przy okazji zrobili aktualizacje discovery media. Teraz jest wersja 0876. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Po 70k km pojawiły sie stuki z przedniej deski rozdzielczej. Ktoś miał podobny problem i wie jak go rozwiązać? Stuki pojawiają się gdy jadę nierówną drogą.

Filmik z mojego Passata B8

https://youtu.be/FRT0_XZGJnc

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odebralem w piątek auto od dealera po wymianie uszkodzonej tapicerki fotela kierowcy. Niestety, jedyne co udało mi się na obecna chwile wywalczyć to bezpłatna wymiana uszkodzonej tapicerki na nowa. Muszę znaleźć teraz chwile aby napisać odpowiednie pismo i wysłać do Niemiec. Zobaczymy czy coś to da..

Mam inny problem, może ktoś z Was się z tym spotkał.

Od momentu odebrania auta z serwisu, przez "długi weekend" przejechałem ok. 50-60km. Dzisiaj rano po odpaleniu auta, info na desce na czerwono  "sprawdź płyn chłodniczy"!! Maska do góry, a tam w zbiorniczku na dnie.. (auto w garażu wiec nie było gryzonia). Dolałem, podjechałem do innego serwisu Vw, rozmowa z doradca, wspomniał ze potrafią się takie rzeczy zdarzyć, jakiś silniczek czy pompa mogła "walnąć". Kazał obserwować.  Przebieg 47tys. Silnik 1.8 w manualu.

Czy miał ktoś z Was podobny problem?

Auto jeszcze rok na gwarancji, wiec się tym nie przejmuje ale dla mnie bardzo dziwna sprawa, tak nagle ubytek płynu? No chyba ze tam gdzie wymieniali tapicerkę to coś grzebali ?

Edytowane przez adam.s

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba obejrzeć wszystkie węże. Jak nic nie widać to potrzeba przetrzeć łączenia i obserwować. Zdarzają się wycieki spod pompy czy też okolic termostatu.

U mnie w przeciągu roku poziom płynu spada z max do prawie min. Brak śladów wycieku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez zaczal spadac: tak z 100ml na 1500km ale wiem ze ma juz 5 lat i trzeba pompe wymienic i z tego co tu czytalem nie jestem jedyny, ktoremu (pierwsza)pompa przecieka.

Edytowane przez loki7777
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W crafterze  bitd 180

Mam smole  w kolektorze

W głowicy tez.

Vw kaze  wyczyscic serwisowi kolektor i mi go wydac.

Nie będę  opisywał szczegółów 

Ale polityka gwarancyjna vw  jest na poziomie  warsztatu w stodole

Musi byc przyczyna tej smoly po 12 tys km przebiegu 

A oni tylko to umyją/zresztą po wielkich bojach/

O nieistniejacym asistance w vw to mi sie nie chce pisac 

Moim zdaniem zamieszanie powstaje u importera

W serwisie nie wychylą sie

O wszystkim decyduje importer

Edytowane przez galux20
  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności