adam.s Zgłoś #3541 Napisano 12 Lipca 2019 Dzisiaj otrzymałem maila od dealera u którego kupowałem auto odnośnie reklamacji skóry, który kilkanaście razy odmawial mi uznania reklamacji i aż mi szczęka opadła, poniżej treść: "Witam, Dostałem informację iż w ramach gestu handlowego VGP przyznał Panu wymianę tapicerki siedziska fotela kierowcy. Część została zamówiona w dniu dzisiejszym lecz nie jest dostępna nawet w magazynie w Niemczech. Po zrealizowaniu zamówienia skontaktujemy się z Panem w celu wymiany elementu – ciężko określić termin realizacji." Na koniec wiadomości zostałem jeszcze "Serdecznie Pozdrawiony przez Dealera". Cuda jak w Boże Narodzenie, chociaż dopiero lipiec.. W międzyczasie rozmawiałem z człowiekiem który zajmuje się tapicerkami samochodowymi skórzanymi. Sprawa tapicerki skórzanej Nappa w Passatach i innych modelach Vw jest bardzo ciekawa, mianowicie Nappa jest skóra naturalną i nie występuje jako sztuczna. Co więcej, oglądał cały srodek mojego passata i wychodzi na to ze prawdziwa skóra Nappa jest tylko w centralnej części siedziska i oparcia oraz w bokach przy siedzisku i oparciu. Wszystko pozostałe, czyli szwy, boki fotela, tył fotela, zagłówek, boczki na drzwiach to "plastik" czyli jakiś skay który imituje skórę. Nie był tylko pewny co do podłokietnika z przodu. Jak stwierdził dla laika, bez fachowej wiedzy jest to nie do odróżnienia! Pokazałem mu jaki jest zapis w konfiguratorze odnośnie Nappy, reakcja jego "to Vw Polska strzelił sobie w kolano", ewidentnie jest to oszustwo, nic się nie pokrywa z konfiguratorem. Rozmawialem rownież telefonicznie z Miejskim Rzecznikiem Konsumentów i z UOKiK gdzie zostałem poinformowany (opisałem im cała sytuacje oraz ze nie ma to przełożenia do zapisów w konfiguratorze), ze nosi to znamiona nieuczciwych praktyk rynkowych i w takim przypadku mam prawo żądać przywrócenia tapicerki do takiej jak jest w konfiguratorze czyli skórzanej lub obniżenia wartości samochodu o kwotę wykonania takiej tapicerki (koszt 10 tys. zł.) W przyszłym tygodniu porozmawiam z prawnikiem co dalej robić, skłaniam się do zamontowania pełnej skory na koszt Vw Polska. Zobaczymy jak bedą przebiegać rozmowy i co zamierzają zrobić.. pozdrawiam wszystkich Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #3542 Napisano 12 Lipca 2019 Przegrasz, w konfiguratorze jest wyraźnie napisane tapicerka siedzeń ze skóry nappa, a nie tapicerka fotela. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adam.s Zgłoś #3543 Napisano 12 Lipca 2019 (edytowane) 1 godzinę temu, paolokos napisał: Przegrasz, w konfiguratorze jest wyraźnie napisane tapicerka siedzeń ze skóry nappa, a nie tapicerka fotela. Nie byłbym do końca tak pewny jak piszesz, idąc za Wikipedią: Fotel samochodowy (pot. "siedzenie") – element obowiązkowego wyposażenia pojazdów samochodowych. Umożliwia bezpieczne i wygodne zajęcia miejsca przez kierownicą Budowa fotela - główne elementy - siedzisko (uwypuklenie w przedniej części uniemożliwia zsunięcie ciała w czasie zderzenia czołowego) - oparcie - mechanizm obrotu oparcia - poduszka lędźwiowa (dodatkowe wyposażenie) umieszczona w oparciu - zagłówek (obowiązkowe doposażenie fotela) https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Fotel_samochodowy Jezeli by napisali: siedzisko fotela ze skory Nappa lub tak jak jest w niemieckim konfiguratorze: (...) środkowe panele siedziska, to nie ma o czym dyskutować. Siedzenie to fotel, siedzisko to cześć środkowa fotela na której się siada.. http://www.biland.nl/2014/05/11/budowa-fotela-samochodowego/ Edytowane 12 Lipca 2019 przez adam.s Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
enriquez Zgłoś #3544 Napisano 13 Lipca 2019 Coś mi się wydaje, że bardzo Ci VW na odcisk nadepnął, albo zwyczajnie zaczynasz Januszować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1285 Zgłoś #3545 Napisano 14 Lipca 2019 Gdyby kolega trafił na taki egzemplarz jak ja to dopiero byłaby masakra.Często słyszałem od znajomych że czepiam się nie potrzebnie pierdółek ale widzę że są osoby bardziej przeżywające? adam.s proszę się nie obrażać, nie śmieję się z Twojego problemu,masz pełne prawo do reklamacji no ale aż sąd..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adam.s Zgłoś #3546 Napisano 14 Lipca 2019 (edytowane) Nie wiem jakie Ty miałeś problemy z autem ale pęknięta "skóra" przy 30tys to nie "pierdółka". Dla przykładu ja też mam problemy ze śniedziejącymi chromami ale nigdy tego nie zgłaszałem i nie mam zamiaru tego robić. Wiele osób narzeka na zawias, mnie nie przeszkadza. Inni zgłaszają problem źle wyciszonego auta, ja nie zwracam na to uwagi, wiec myśle ze nie byłoby i nie ma "masakry" i nie przeżywam tego. Każdy ma prawo na coś narzekać jak mu przeszkadza. Ma rownież prawo reklamować. Starałem się podzielić swoimi spostrzeżeniami (tak jak każdy na tym forum) i ewidentnym błędem jaki jest w konfiguratorze. Rozmowa z prawnikiem nie równa się założeniem sprawy sądowej. To ostateczność! pozdrowienia Edytowane 15 Lipca 2019 przez adam.s 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
enriquez Zgłoś #3547 Napisano 15 Lipca 2019 Coś musi być na rzeczy z tymi siedzeniami - w skodzinie w konfiguratorze jest wyjaśnienie, że skórzane są tylko niektóre elementy. W VW dumnie wisi napis siedzenia skórzane Nappa Faktycznie można się wkurzyć, bo tanie to nie jest, a tym bardziej że Ci się zepsuło. Tak jak napisali - wymienią Ci to i według nich sprawa zamknięta. Pytanie czy dla Ciebie też? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jelly Zgłoś #3548 Napisano 15 Lipca 2019 19 godzin temu, adam.s napisał: Nie wiem jakie Ty miałeś problemy z autem ale pęknięta "skóra" przy 30tys to nie "pierdółka". Dla przykładu ja też mam problemy ze śniedziejącymi chromami ale nigdy tego nie zgłaszałem i nie mam zamiaru tego robić. Wiele osób narzeka na zawias, mnie nie przeszkadza. Inni zgłaszają problem źle wyciszonego auta, ja nie zwracam na to uwagi, wiec myśle ze nie byłoby i nie ma "masakry" i nie przeżywam tego. Każdy ma prawo na coś narzekać jak mu przeszkadza. Ma rownież prawo reklamować. Starałem się podzielić swoimi spostrzeżeniami (tak jak każdy na tym forum) i ewidentnym błędem jaki jest w konfiguratorze. Rozmowa z prawnikiem nie równa się założeniem sprawy sądowej. To ostateczność! pozdrowienia Adam, jestem bardzo ciekawy co powie prawnik. Rowniez nie lubie jak mnie ktos w konia robi. Chetnie zareklamuje swoja nappa z pakietu rline interior. Informuj jak postepuje Twoja sprawa, trzymam kciuki za sponsorowana przez vw wymiane na prawdziwa skore Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
biokd Zgłoś #3549 Napisano 16 Lipca 2019 Dnia 14.07.2019 o 02:10, enriquez napisał: Coś mi się wydaje, że bardzo Ci VW na odcisk nadepnął, albo zwyczajnie zaczynasz Januszować. Nie nazwałbym tego januszowaniem, bo to jest akurat ewidentne podawanie nieprawdziwych informacji przez VW. A poza tym to nie jest pierdolka jaką ktoś kiedyś miał z pypciem na kierownicy, tylko poważniejsza sprawa pęknietej tapicerki, która wg VW powinna być skórzaną (a przynajmniej wg informacji, które podaja). Niech walczy o swoje prawa (nawet przed sądem), trzymam kciuki i czekam na rozwój wydarzeń. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
enriquez Zgłoś #3550 Napisano 16 Lipca 2019 Też mu kibicuję, ale VW zaproponował bezpłatną naprawę. Nie chce mi się wierzyć, że kupując samochód, w dzisiejszych czasach nie zdajemy sobie sprawy, że jest to plastix fantastix. Inna sprawa, że VW bez winy nie jest. Ciekaw jestem jak się sprawa zakończy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
biokd Zgłoś #3551 Napisano 16 Lipca 2019 OK, że plastik fantastik, ale niech o tym jasno informuje. Zyjemy w czasach, gdzie można dostać odszkodowanie za poparzenie kawą bo nie było informacji, że jest gorąca. Tu analogicznie jeśli nie ma jasnej informacji jaki materiał został użyty to nawet jeśli powszechnie wiadomo, jak jest w rzeczywistości, to konsument, jeśli nie został o tym poinformowany, ma prawo dochodzić swoich racji, bo mógł na przykład nie wiedzieć (a tu mógł nie być znawcą tapicerki w przeciwieństwie do odczuwania gorąca lub zimna;) ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #3552 Napisano 16 Lipca 2019 35 minut temu, biokd napisał: "można dostać odszkodowanie za poparzenie kawą bo nie było informacji, że jest gorąca" Chyba w USA, bo u nas o takim przypadku nie słyszałem. Inna sprawa, że nazywanie "skórą" każdego wyrobu z tzw. plastikowej świni jest zwyczajnym oszustwem. Skaj to skaj, skóra to skóra, ekoskóra (czyt droższy skaj) to ekoskóra... EDIT: Aż wszedłem w konfiguratory - u nas "skóra Viena", w USA "Leatherette". Skóra naturalna to zwyczajnie "Leather" i tak to jest zapisane w konfiguratorze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
biokd Zgłoś #3553 Napisano 17 Lipca 2019 Dnia 16.07.2019 o 11:20, radekrp90 napisał: Chyba w USA, bo u nas o takim przypadku nie słyszałem. Inna sprawa, że nazywanie "skórą" każdego wyrobu z tzw. plastikowej świni jest zwyczajnym oszustwem. Skaj to skaj, skóra to skóra, ekoskóra (czyt droższy skaj) to ekoskóra... EDIT: Aż wszedłem w konfiguratory - u nas "skóra Viena", w USA "Leatherette". Skóra naturalna to zwyczajnie "Leather" i tak to jest zapisane w konfiguratorze. A to wiadomo, że u nas takie odszkodowanie by nie przeszło ale chodzi o sam fakt, tu dałem do porównania absurdalna informacje z gorącą kawą. Chodzi o ewidentne wprowadzanie klienta w błąd albo po prostu niepoprawne użycie języka/sformulowania/tłumaczenia co nadal VW nie usprawiedliwia. Więc kibicuje i ciekaw jestem jak VW Polska do tego się ustosunkuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #3554 Napisano 17 Lipca 2019 Nijak... jak zawsze "cecha produktu" albo "niepoprawne użytkowanie" czytaj, "odwal się" albo "masz za grube 4litery" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adam.s Zgłoś #3555 Napisano 26 Lipca 2019 (edytowane) Jestem już po rozmowie z prawnikiem. Poradził abym napisał do salonu w którym auto zostało zakupione o niezgodności dostarczonego auta względem informacji z konfiguratora, która stanowi dla mnie jako konsumenta podstawę według której składałem zamówienie, bez składania na początku konkretnych żądań. Niech sami coś zaproponują.. Nie ma co na początku angażować wszystkich "świętych" i używać "grubej amunicji", liczy że może uda się zakończyć sprawę na "niższych" szczeblach. Jak uderzymy od razu z mocnej strony to może być sytuacja ze VGP powie "to idźcie sobie do sądu" i wtedy odkładają sprawę na lata, a mnie na tym nie zależy aby to ciągnęło się nie wiadomo jak długo. Poszedl mail do salonu, człowiek jest jeszcze tydzień na urlopie (zwrotka systemowa), wiec zobaczymy co się zadzieje jak wróci. Ciekaw jestem ich odpowiedzi i ewentualnych propozycji. Dam znać jak się to rozwinie i zakończy. pozdrowienia ps. niezależnie od tego, oczywiście czekam cały czas na wymianę plastikowej skóry na nową plastikową skórę, zgodnie z dobrą wolą VGP, tu się nic nie zmienia. Edytowane 26 Lipca 2019 przez adam.s Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #3556 Napisano 28 Lipca 2019 (edytowane) u mnie już po wymianie tych wadliwych pękających uchwytów w drzwiach. Zrobione bez problemu na gwarancji i wbrew ostatnich opinii nawet ładnie wszystko poskładane, nic nie poniszczone i żadnych rys. Edytowane 28 Lipca 2019 przez kubek197878 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1285 Zgłoś #3557 Napisano 28 Lipca 2019 Spotkał się ktoś z problemem wyświetlania się komunikatu o otwartej tylnej klapie choć jest ona zamknięta? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
enriquez Zgłoś #3558 Napisano 8 Sierpnia 2019 (edytowane) Myślałem że Skoda to dziadostwo i dużo mnie pracy kosztował święty spokój z brzęczeniem, ale Passat nie lepszy. Miałem tego nie ruszać, ale kur... nie szło z tym brzęczeniem wyrobić. Przyczyną jest element grzejny kamery na szybie przedniej. Aktywowało się na poprzecznych spękaniach albo na łączeniu betonu na autostradzie (jeżdżę codziennie i szlag mnie już trafiał). Unieruchomiłem to i po krótkiej przejażdżce wydaje mi się OK. Na serwis w takich przypadkach nie ma co liczyć niestety Edytowane 8 Sierpnia 2019 przez enriquez Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #3559 Napisano 13 Sierpnia 2019 Mnie padła świeca żarowa przy 71000 km, cena w serwisie w DE 120 Euro 1 sztuka z wymianą. Pozostałe 3 wymienię chyba sobie przy okazji w PL?, niestety na gwarancję się nie łapie jako rzecz eksploatacyjna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tysonq Zgłoś #3560 Napisano 13 Sierpnia 2019 A po co chcesz wymieniać pozostałe 3? Kiedyś w golfie padła mi tak samo jedna przy 70tkm na pierwszym cylindrze, wymieniłem, reszty nie ruszałem. Aktualnie golf ma 180tkm, regularnie podpinany pod vcdsa i żadnych błędów świec nie ma. Skoro działają to po co wymieniać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach