[email protected] Zgłoś #3361 Napisano 20 Lutego 2019 W artykule na stronie Auto Świata zawieszenie zostało opisane następująco: Zawieszenie, choć konstrukcyjnie oparte na tym z Passata, zostało nieco zmodyfikowane i trudno mu cokolwiek zarzucić. Więc może faktycznie odczucia są trochę lepsze. A jeżeli tak, to może VW poszedł po rozum do głowy i w Passacie FL też to poprawił. https://www-auto--swiat-pl.cdn.ampproject.org/v/s/www.auto-swiat.pl/testy/testy-nowych-samochodow/volkswagen-arteon-wyzsza-forma-passata-or-test/ys6z9n1.amp?amp_js_v=a2&amp_gsa=1&usqp=mq331AQCCAE%3D#referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com&amp_tf=Źródło%3A %1%24s&ampshare=https%3A%2F%2Fwww.auto-swiat.pl%2Ftesty%2Ftesty-nowych-samochodow%2Fvolkswagen-arteon-wyzsza-forma-passata-or-test%2Fys6z9n1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1285 Zgłoś #3362 Napisano 20 Lutego 2019 A ja może będę miał problem z głowy bo prawdopodobnie wyremontują drogę po której jeżdżę codziennie do pracy i wreszcie będzie cicho????Wiem wiem nie na temat ale gdyby nie ta paskudna droga to bym się nie czepiał aż tak bardzo bo akurat wokół mnie reszta dróg jest ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_PiTi_ Zgłoś #3363 Napisano 20 Lutego 2019 Nie wierzcie ślepo w to co Auto Świat wypisuje Jakoś trzeba zachecic klientow do zakupu nowego modelu. Ja z doświadczenia stwierdzam ze zadnych cudownych ulepszeń nie było. Arteon to passat w innym nadwoziu i nic ponad to. W dodatku okrojony gdzie sie da na totalnych bzdurach (swiatełka w drzwiach z tyłu, chromy na przełącznikach, plastikowe podlokietniki w drzwiach itp). Niemniej jednak bardzo efektowny samochód lecz usterki identyczne jak w pasku: discovery pro, tarcze hamulcowe z tyłu, chromy, nawet skrzypienia deski rozdzielczej identyczne - np. listwa nad włącznikiem świateł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
[email protected] Zgłoś #3364 Napisano 21 Lutego 2019 Passat ma w standardzie sterowanie klimą dla pasażerów z tyłu oraz ładniejsze przełączniki szyb. Dlaczego Arteon tego nie ma, tego nie potrafię zrozumieć (może dlatego, że ten standard dla tylnego rzędu jest tylko w Polsce, a np. w Niemczech już tylko za dopłatą i w Arteonie nie byli już tak "łaskawi" dla klientów na naszym rynku). Natomiast prowadzi się trochę lepiej, ale to tylko dzięki temu, że jest niższy i trochę szerszy oraz lepiej wyciszony. To wszystko. Reszta wrażeń taka sama. Oba auta według mnie są bardzo sympatyczne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raf1977 Zgłoś #3365 Napisano 21 Lutego 2019 Panowie, Arteon to takie połączenie Passata z Superbem - Arteon i Superb mają ten sam rozstaw osi (dlatego też Arteon lepiej się prowadzi niż Passat, bo ten ma mniejszy rozstaw osi), niemalże identyczną przestrzeń w kabinie jak Superb, natomiast wyciszenie (identyczne jak w Passacie, ale przy mniejszym współczynniku cx zawsze będzie ciszej), cały środek jest z Passata (ta sama deska rozdzielcza, to samo wyposażenie, te same fotele itp. - oczywiście biorąc pod uwagę rocznik modelowy, z uwzględnieniem że topowe wyposażenie wchodzi najpierw w Arteonie a dopiero później w Passacie i dalej w Skodzie). A co do przycisków chromowanych to tak zawsze jest w VW już od wielu lat - nic się nie martw po lifcie Arteon też dostanie takie klawisze :-) i wtedy sobie wymienisz bo będą plug&play :-) Zresztą te ostatnie chyba pasują z Passata już dzisiaj :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
m.z Zgłoś #3366 Napisano 7 Marca 2019 Witam To chyba odpowiedni temat aby dodać ten post, moje auto ma 8 miesięcy 24 tyś przebiegu, jakiś czas temu pojawił się przy hamowaniu dość intensywny odgłos hucznia, dudnienia głównie z tyłu ale także dotyczy to przodu. Jest naprawdę bardzo uciążliwe przy hamowaniu z niewielkich prędkości a przy tych ok 150 km/h to dramat. Usterkę zgłaszałem w ASO 2krotnie, wszystko podobno od hamulca ręcznego, który sam się zaciska na postoju i rdzewieją tarcze hamulcowe. Pan twierdzi, że na gwarancji taka usterka jest naprawiana tylko od 10 tys przebiegu ;) jest to usterka eksploatacyjna i nie może byc traktowana jako naprawa gwarancyjna. Zaproponowano mi wymianę tarczy tył za ok 1-1,5 zł ;) Miał ktoś z Was podobne problemy? Może doradzicie jak z nimi postąpić?:)Pisał ktoś odwołanie do VW Polska? Z góry dziękuje za pomoc, pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_PiTi_ Zgłoś #3367 Napisano 7 Marca 2019 Co przebieg to inna historia. Ja mialem 7 tys km i tez uslyszalem ze przebieg za duzy. Na szczescie klocki pod salonem tak przywarly po ich diagnostyce ze przy probie ruszenia polowa zostala na tarczy i juz nie mieli wyjscia. Wymieniony komplet z tylu w ramach gwarancji. To jest spowodowane tandetnymi klockami/tarczami plus autoholdem. Od wymiany nie uzywam, zrobilem kolejne kilka tysiecy kilometrow i zero problemow. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
namx Zgłoś #3368 Napisano 7 Marca 2019 5 godzin temu, m.z napisał: Witam To chyba odpowiedni temat aby dodać ten post, moje auto ma 8 miesięcy 24 tyś przebiegu, jakiś czas temu pojawił się przy hamowaniu dość intensywny odgłos hucznia, dudnienia głównie z tyłu ale także dotyczy to przodu. Jest naprawdę bardzo uciążliwe przy hamowaniu z niewielkich prędkości a przy tych ok 150 km/h to dramat. Usterkę zgłaszałem w ASO 2krotnie, wszystko podobno od hamulca ręcznego, który sam się zaciska na postoju i rdzewieją tarcze hamulcowe. Pan twierdzi, że na gwarancji taka usterka jest naprawiana tylko od 10 tys przebiegu ;) jest to usterka eksploatacyjna i nie może byc traktowana jako naprawa gwarancyjna. Zaproponowano mi wymianę tarczy tył za ok 1-1,5 zł ;) Miał ktoś z Was podobne problemy? Może doradzicie jak z nimi postąpić?:)Pisał ktoś odwołanie do VW Polska? Z góry dziękuje za pomoc, pozdrawiam Ja miałem identyczny problem, przy hamowaniu huczało w aucie maksymalnie, trzepało całą budą. Okazało się, że winne są tylne klocki, fabrycznie były za twarde do zainstalowanych tarcz i "niszczyły" tarcze. Na zewnątrz wyglądało to jakby poprzeczne rysy na tarczy, a jak się dokładnie przyjrzałem to można by to zakwalifikować do odciśniętego klocka na tarczy. Wymienili na gwarancji przy przebiegu 10tyś km. Wymieniają gwarancyjnie do 30tyś km. Po wymianie cisza spokój i nie trzęsie nawet jak hamuje z 200... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
[email protected] Zgłoś #3369 Napisano 7 Marca 2019 Też miałem ten problem, ale auto sprzedałem z przebiegiem 16.000 km i kupujący tego nie usłyszał. Teraz w Arteonie jest podobnie tylko, że delikatnie buczy przy hamowaniu już po 4 tys. km. Na forum Arteona też ten temat użytkownicy opisują. Jest dokładnie tak samo jak w Passacie i też serwisy utrudniają wymianę na gwarancji. Jak auto ma przejechane 23 tys km, to mówią, że tylko do 20 tys, jak się przyjedzie z 15 tys, to że do 10 tys. Ogólnie klocki są felerne i jak się samemu zainwestuje w jakieś lepsze, to jest wtedy święty spokój. Ale zawsze można próbować egzekwować wymianę na gwarancji, tylko pewnie znowu założą te słabej jakości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeBa_ Zgłoś #3370 Napisano 7 Marca 2019 Za to ja usłyszałem: "gwarancja na tarcze klocki trwa 6 miesięcy" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nawroo Zgłoś #3371 Napisano 8 Marca 2019 Witam, Ja miałem ten sam problem z tarczami/hamulcami z tyłu. Delikatne wibracje pojawiły się po 3 tyś. km po 8 tys. buczało okorutnie więc pojechałem do serwisu, który uwzględnił reklamację w całości. Auto mialo wtedy 6 miesięcy. Obecnie mam 15t tyś. i sytuacja zaczyna się powtarzać. Jeżdżę tylko po Krakowie więc tu nie chodzi o ekstremalne rozgrzewanie tarcz i nagłe chłodzenie. Dodam, że floty mają ten sam problem. Mój kolega usłyszał od serwisu , że źle hamuje. Uwzględnił mu wymianę 1 raz . Za drugim razem - po 3 tys. od wymiany gwarancyjnej - niestety płacil za wszystko. Wydaje się że to sprawa do UOKiK bo hamulce są systemem bezpieczeństwa. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szybki Zgłoś #3372 Napisano 8 Marca 2019 Jakie polecacie klocki do 2.0 280? Te oryginały do 50tyś zaczynają dziwnie huczeć szczególnie przy hamowaniu z małych prędkości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maciej86 Zgłoś #3373 Napisano 8 Marca 2019 Hej! Mam podobny problem z tarczami , z tylu wyglądają jakby były porysowane i mocno buczą podczas hamowania. Auto ma 1,5 roku i 24 tys przebiegu. Myśle jak zacząć rozmowę z serwisem. Według mnie takie rzeczy nie powinny się wogole dziać .... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
m.z Zgłoś #3374 Napisano 9 Marca 2019 Dzwoniłem do innego serwisu, doradca klienta po przedstawieniu mu problemu jednoznacznie nie odniósł się do problemu, natomiast kazał przyjechać i stwierdził, że "zrobią wszystko abym został już klientem(mam pakiet serwis na 4 lata, auto w leasingu=duża szansa na to, że ubezpieczenie kupie u nich). Widzę, że podejście jest indywidualne. Zamierzam oficjalnie odwołać się od decyzji serwisu. Jeżeli to możliwe podparł bym się Waszym doświadczeniami(osoby,które zgodzą się podać więcej szczegółów na temat swoich wizyt w serwisach i decyzji odmownych bądź pozytywnych co do naprawy proszę o kontakt na priv. Będę bardzo wdzięczny. ) Mam nadzieję, że uda się coś z tym wymyślić, i osoby, które spotkają się z tym problemem będą miały uproszczoną sprawę. Ktoś kojarzy jak jest dokładnie napisane w instrukcji odn gwarancji na tarcze i klocki? pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
[email protected] Zgłoś #3375 Napisano 9 Marca 2019 Poczytaj trochę o doświadczeniach z serwisami i problematycznymi hamulcami w przypadku Arteonów https://vw-arteon.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=214&start=140 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
m.z Zgłoś #3376 Napisano 9 Marca 2019 Godzinę temu, [email protected] napisał: Poczytaj trochę o doświadczeniach z serwisami i problematycznymi hamulcami w przypadku Arteonów https://vw-arteon.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=214&start=140 Dzięki, zerknę. Koszt wymiany tarcz to oczywiście 1,5 tys nie 1.5zł;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
enriquez Zgłoś #3377 Napisano 9 Marca 2019 Tak na dobrą sprawę - tarcze na wolnym rynku 165 zł szt + dobre klocki 500. Jakbym miał płacić ze swoich, to już bym kupił coś porządnego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lordjoker Zgłoś #3378 Napisano 9 Marca 2019 Czy volkswagen wpisuje naprawy gwarancyjne w książkę serwisową? Wydaje jakieś faktury, potwierdzenie napraw? Dzięki za info. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #3379 Napisano 9 Marca 2019 5 godzin temu, lordjoker napisał: Czy volkswagen wpisuje naprawy gwarancyjne w książkę serwisową? Wydaje jakieś faktury, potwierdzenie napraw? Dzięki za info. Nie, naprawiają na "gębę" Skąd wy się inteligenty bierzecie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
[email protected] Zgłoś #3380 Napisano 9 Marca 2019 Od chyba dwóch lat nie ma już książek w nowych autach i potwierdzenie jest tylko na wydrukowany dokumencie i w systemie. Nie wiem jak we wcześniejszych autach, kiedy książka jeszcze była czy wpisują. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach