Skocz do zawartości
Prim

Awarie, naprawy reklamacyjne B8

Rekomendowane odpowiedzi

W artykule na stronie Auto Świata zawieszenie zostało opisane następująco:

Zawieszenie, choć konstrukcyjnie oparte na tym z Passata, zostało nieco zmodyfikowane i trudno mu cokolwiek zarzucić. 

Więc może faktycznie odczucia są trochę lepsze. A jeżeli tak, to może VW poszedł po rozum do głowy i w Passacie FL też to poprawił.

https://www-auto--swiat-pl.cdn.ampproject.org/v/s/www.auto-swiat.pl/testy/testy-nowych-samochodow/volkswagen-arteon-wyzsza-forma-passata-or-test/ys6z9n1.amp?amp_js_v=a2&amp_gsa=1&usqp=mq331AQCCAE%3D#referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com&amp_tf=Źródło%3A %1%24s&ampshare=https%3A%2F%2Fwww.auto-swiat.pl%2Ftesty%2Ftesty-nowych-samochodow%2Fvolkswagen-arteon-wyzsza-forma-passata-or-test%2Fys6z9n1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja może będę miał problem z głowy bo prawdopodobnie wyremontują drogę po której jeżdżę codziennie do pracy i wreszcie będzie cicho????Wiem wiem nie na temat ale gdyby nie ta paskudna droga to bym się nie czepiał aż tak bardzo bo akurat wokół mnie reszta dróg jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wierzcie ślepo w to co Auto Świat wypisuje :) Jakoś trzeba zachecic klientow do zakupu nowego modelu. Ja z doświadczenia stwierdzam ze zadnych cudownych ulepszeń nie było. Arteon to passat w innym nadwoziu i nic ponad to. W dodatku okrojony gdzie sie da na totalnych bzdurach (swiatełka w drzwiach z tyłu, chromy na przełącznikach, plastikowe podlokietniki w drzwiach itp). Niemniej jednak bardzo efektowny samochód  lecz usterki identyczne jak w pasku: discovery pro, tarcze hamulcowe z tyłu, chromy, nawet skrzypienia deski rozdzielczej identyczne - np. listwa nad włącznikiem świateł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Passat ma w standardzie sterowanie klimą dla pasażerów z tyłu oraz ładniejsze przełączniki szyb. Dlaczego Arteon tego nie ma, tego nie potrafię zrozumieć (może dlatego, że ten standard dla tylnego rzędu jest tylko w Polsce, a np. w Niemczech już tylko za dopłatą i w Arteonie nie byli już tak "łaskawi" dla klientów na naszym rynku).

Natomiast prowadzi się trochę lepiej, ale to tylko dzięki temu, że jest niższy i trochę szerszy oraz lepiej wyciszony. To wszystko. Reszta wrażeń taka sama. Oba auta według mnie są bardzo sympatyczne. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

Arteon to takie połączenie Passata z Superbem - Arteon i Superb mają ten sam rozstaw osi  (dlatego też Arteon lepiej się prowadzi niż Passat, bo ten ma mniejszy rozstaw osi), niemalże identyczną przestrzeń w kabinie jak Superb, natomiast wyciszenie (identyczne jak w Passacie, ale przy mniejszym współczynniku cx zawsze będzie ciszej), cały środek jest z Passata (ta sama deska rozdzielcza, to samo wyposażenie, te same fotele itp. - oczywiście biorąc pod uwagę rocznik modelowy, z uwzględnieniem że topowe wyposażenie wchodzi najpierw w Arteonie a dopiero później w Passacie i dalej w Skodzie).

A co do przycisków chromowanych to tak zawsze jest w VW już od wielu lat - nic się nie martw po lifcie Arteon też dostanie takie klawisze :-) i wtedy sobie wymienisz bo będą plug&play :-)

Zresztą te ostatnie chyba pasują z Passata już dzisiaj :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

To chyba odpowiedni temat aby dodać ten post, moje auto ma 8 miesięcy 24 tyś przebiegu, jakiś czas temu pojawił się przy hamowaniu dość intensywny odgłos hucznia, dudnienia głównie z tyłu ale także dotyczy to przodu. Jest naprawdę bardzo uciążliwe przy hamowaniu z niewielkich prędkości a przy tych ok 150 km/h to dramat.

Usterkę zgłaszałem w ASO 2krotnie, wszystko podobno od hamulca ręcznego, który sam się zaciska na postoju i rdzewieją tarcze hamulcowe. Pan twierdzi, że na gwarancji taka usterka jest naprawiana tylko od 10 tys przebiegu ;) jest to usterka eksploatacyjna i nie może byc traktowana jako naprawa gwarancyjna.

Zaproponowano mi wymianę tarczy tył za ok 1-1,5 zł ;)

Miał ktoś z Was podobne problemy? Może doradzicie jak z nimi postąpić?:)Pisał ktoś odwołanie do VW Polska?

Z góry dziękuje za pomoc, pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co przebieg to inna historia. Ja mialem 7 tys km i tez uslyszalem ze przebieg za duzy. Na szczescie klocki pod salonem tak przywarly po ich diagnostyce ze przy probie ruszenia polowa zostala na tarczy i juz nie mieli wyjscia. Wymieniony komplet z tylu w ramach gwarancji. To jest spowodowane tandetnymi klockami/tarczami plus autoholdem. Od wymiany nie uzywam, zrobilem kolejne kilka tysiecy kilometrow i zero problemow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, m.z napisał:

Witam

To chyba odpowiedni temat aby dodać ten post, moje auto ma 8 miesięcy 24 tyś przebiegu, jakiś czas temu pojawił się przy hamowaniu dość intensywny odgłos hucznia, dudnienia głównie z tyłu ale także dotyczy to przodu. Jest naprawdę bardzo uciążliwe przy hamowaniu z niewielkich prędkości a przy tych ok 150 km/h to dramat.

Usterkę zgłaszałem w ASO 2krotnie, wszystko podobno od hamulca ręcznego, który sam się zaciska na postoju i rdzewieją tarcze hamulcowe. Pan twierdzi, że na gwarancji taka usterka jest naprawiana tylko od 10 tys przebiegu ;) jest to usterka eksploatacyjna i nie może byc traktowana jako naprawa gwarancyjna.

Zaproponowano mi wymianę tarczy tył za ok 1-1,5 zł ;)

Miał ktoś z Was podobne problemy? Może doradzicie jak z nimi postąpić?:)Pisał ktoś odwołanie do VW Polska?

Z góry dziękuje za pomoc, pozdrawiam

Ja miałem identyczny problem, przy hamowaniu huczało w aucie maksymalnie, trzepało całą budą. Okazało się, że winne są tylne klocki, fabrycznie były za twarde do zainstalowanych tarcz i "niszczyły" tarcze. Na zewnątrz wyglądało to jakby poprzeczne rysy na tarczy, a jak się dokładnie przyjrzałem to można by to zakwalifikować do odciśniętego klocka na tarczy. Wymienili na gwarancji przy przebiegu 10tyś km. Wymieniają gwarancyjnie do 30tyś km. Po wymianie cisza spokój i nie trzęsie nawet jak hamuje z 200...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też miałem ten problem, ale auto sprzedałem z przebiegiem 16.000 km i kupujący tego nie usłyszał. Teraz w Arteonie jest podobnie tylko, że delikatnie buczy przy hamowaniu już po 4 tys. km. 

Na forum Arteona też ten temat użytkownicy opisują. Jest dokładnie tak samo jak w Passacie i też serwisy utrudniają wymianę na gwarancji. Jak auto ma przejechane 23 tys km, to mówią, że tylko do 20 tys, jak się przyjedzie z 15 tys, to że do 10 tys. Ogólnie klocki są felerne i jak się samemu zainwestuje w jakieś lepsze, to jest wtedy święty spokój. Ale zawsze można próbować egzekwować wymianę na gwarancji, tylko pewnie znowu założą te słabej jakości. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za to ja usłyszałem: "gwarancja na tarcze klocki trwa 6 miesięcy" ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ja miałem ten sam problem z tarczami/hamulcami z tyłu. Delikatne wibracje pojawiły się po 3 tyś. km po 8 tys. buczało okorutnie więc pojechałem do serwisu, który uwzględnił reklamację w całości. Auto mialo wtedy 6 miesięcy. Obecnie mam 15t tyś. i sytuacja zaczyna się powtarzać.  Jeżdżę tylko po Krakowie więc tu nie chodzi o ekstremalne rozgrzewanie tarcz i nagłe chłodzenie.

Dodam, że floty mają ten sam problem. Mój kolega usłyszał od serwisu , że źle hamuje. Uwzględnił mu wymianę 1 raz . Za drugim razem - po 3 tys. od wymiany gwarancyjnej - niestety płacil za wszystko. 

Wydaje się że to sprawa do UOKiK bo hamulce są systemem bezpieczeństwa.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie polecacie klocki do 2.0 280? Te oryginały do 50tyś zaczynają dziwnie huczeć szczególnie przy hamowaniu z małych prędkości. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej! Mam podobny problem z tarczami , z tylu wyglądają jakby były porysowane i mocno buczą podczas hamowania. Auto ma 1,5 roku i 24 tys przebiegu. Myśle jak zacząć rozmowę z serwisem. Według mnie takie rzeczy nie powinny się wogole dziać ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem do innego serwisu, doradca klienta po przedstawieniu mu problemu jednoznacznie nie odniósł się do problemu, natomiast kazał przyjechać i stwierdził, że "zrobią wszystko abym został już klientem(mam pakiet serwis na 4 lata, auto w leasingu=duża szansa na to, że ubezpieczenie kupie u nich). Widzę, że podejście jest indywidualne. Zamierzam oficjalnie odwołać się od decyzji serwisu. Jeżeli to możliwe podparł bym się Waszym doświadczeniami(osoby,które zgodzą się podać więcej szczegółów na temat swoich wizyt w serwisach i decyzji odmownych bądź pozytywnych co do naprawy proszę o kontakt na priv. Będę bardzo wdzięczny. ) Mam nadzieję, że uda się coś z tym wymyślić, i osoby, które spotkają się z tym problemem będą miały uproszczoną sprawę.

Ktoś kojarzy jak jest dokładnie napisane w instrukcji odn gwarancji na tarcze i klocki?

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, [email protected] napisał:

Poczytaj trochę o doświadczeniach z serwisami i problematycznymi hamulcami w przypadku Arteonów

https://vw-arteon.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=214&start=140

Dzięki, zerknę. Koszt wymiany tarcz to oczywiście 1,5 tys nie 1.5zł;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak na dobrą sprawę - tarcze na wolnym rynku 165 zł szt + dobre klocki 500. Jakbym miał płacić ze swoich, to już bym kupił coś porządnego. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy volkswagen wpisuje naprawy gwarancyjne w książkę serwisową? Wydaje jakieś faktury, potwierdzenie napraw?

Dzięki za info.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, lordjoker napisał:

Czy volkswagen wpisuje naprawy gwarancyjne w książkę serwisową? Wydaje jakieś faktury, potwierdzenie napraw?

Dzięki za info.

Nie, naprawiają na "gębę" Skąd wy się inteligenty bierzecie? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od chyba dwóch lat nie ma już książek w nowych autach i potwierdzenie jest tylko na wydrukowany dokumencie i w systemie. Nie wiem jak we wcześniejszych autach, kiedy książka jeszcze była czy wpisują. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności