Skocz do zawartości
Prim

Awarie, naprawy reklamacyjne B8

Rekomendowane odpowiedzi

To zależy od człowieka. Niedawno podwoziłem znajomego moim 28 letnim klasykiem i nonstop coś mu nie pasowało, a że coś skrzypnęło, a że to i tamto w końcu powiedziałem że człowieku to auto ma prawie 30 lat i mniej skrzypi niż wiele nowych. Podejrzewam że niektórzy też przesadzają , passat to nie jest luksusowa limuzyna, a i tak jest cicho jak dla mnie . Jedyny minus te tłuczące się zawias

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tym właśnie na pierwszy rzut różni się taki VW od Audi czy Mercedesa. Jedziesz po wybojach - Passat stuka skrzypi i dudni. Wsiadam do Audi - coś tam podudni, ale stuków dobicia nie słychać. Ale konstrukcja zawieszenia zupełnie inna więc i wrażenia odmienne. W A3 8P jedzie się tak samo jak w Passacie, a z zawieszeniem S-Line + 18" była to taczka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

B5 ma wielowahacz (na przedniej osi) jak w Audi dlatego zawieszenie pracuje ciszej (o ile jest sprawne).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

B8 jest lżejsze od B5 o prawie 200 kg. To musi za sobą nieść oprócz zalet również jakieś wady. Poprzednia Insignia często była krytykowana za zbyt ociężałe prowadzenie, podobnie jak poprzedni Peugeot 508 (większe spalanie, gorsze hamulce, większe przechyły na zakrętach itd). Nowa Insignia i 508 teraz zostały też tak mocno odchudzone (wreszcie) i wszystkie minisy lżejszego nadwozia i wyposażenia też na pewno teraz odczuwają. Te czasy masywnych aut (takich jak B5) już raczej nie wrócą. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale czy ktoś ma jakieś lekarstwo na te trzeszczenia które słychać w zawieszeniu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

B8 lżejsze jest też od b6/b7 i tym się chwalili ale nie rozumiem tego podejścia bo odchudzają auta nie tą drogą co potrzeba. Wrócili do stalowego zawiasu, a mogliby pójść w stronę audi i robić wszystko z alum. B6 miał z resztą dużo elementów zawiasu z alum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie odejście od Audi było strategią koncernu. Moje B5 poza wnętrzem praktycznie niczym się nie rozni od Audi A4. Plyta ta sama, zawieszenie i silniki bazowe też. Ponieważ mam B5 z początku produkcji, to nawet szyberdach mam z A4 (wyszło po latach przy naprawie, że części z A4 trzeba kupić). 

Poza tym aluminiowe zawieszenie nie nadawało się na nasze drogi. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stalowe wahacze to były już w B7 gdzie B6 miał aluminiowe. Jakby na to nie patrzeć, 90% klientów nie zwróci na to uwagi, a "hajs się zgadza".

Nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem. Auta obecnie są jakie są, mają głównie wyglądać dobrze w broszurach.

I zawsze są "lepsze" jak poprzednik. Tylko nie zawsze w kwestiach istotnych dla użytkownika ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Każdy kupuje co chce. Jest duży wybór, także w ramach koncernu:  chcesz dużo miejsca a tanio - Skoda. Chcesz trochę lepiej a nadal niedrogo - VW. Chcesz jednak mieć sporo lepiej - Audi.

Pasek jest takim średniakiem. Nie mam porównania na żywo do aut premium, ale np z Laguną, C5, Avansisem - Passat wygrywa o kilka długości. Mam tu na myśli te same roczniki co mój. Nie biorę pod uwagę, że paskiem będę jeździł dłużej niż 4 lata, na tyle mam gwarancję. Jakbym chciał auto na 10 lat, to bym kupił Corrolę albo Clio :)

Co do Mercedesów/BMW/Audi, wejdźcie na ich fora, zobaczcie na co tam ludzie narzekają. W BMW po kilku miesiącach potrafią tak drzwi opaść, że nie da się ich zamknąć :) W serii 3 także narzekają na hałas... Mazda 6 przed pierwszym liftingiem miała błąd konstrukcyjny w rejonie lusterek, który powodował straszny świst - Mazda musiała to przeprojektować. A przy ~150km/h blacha maski silnika potrafiła wpadać w wibracje, bo była za cienka ;)

Z tym hałasem to też jest tak, jak już ktoś pisał : silniki benzynowe są na tyle ciche, że nagle słychać wszystkie inne szmery. TDI i tak wszystko zagłusza ;)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moja Zona jezdzi Mazda 6 2.0 165KM z  2016 roku. Auto ma przejechane teraz 41000km. Pewnie ze to malo, ale nie ma w ogole zadnych usterek, a tym bardziej takich jak chrupanie i skrzypienie zawieszenia z przodu przy przejezdzaniu przez progi zwalniajace jak w moim Passku za 150000zl z przebiegiem bagatela 9000km. Wstyd kogos wozic.

W ASO posmarowali, zwalili na zime i kazali obserwowac i przyjechac jak bedzie nawracac na wiosne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A u mnie  zawieszenie  ciche

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, galux20 napisał:

A u mnie  zawieszenie  ciche

Ktoś kiedyś napisał że to zawieszenie żyje własnym życiem i ja też zaczynam tak myśleć bo kiedy zrobiło się ciepło od razu jeździ się przyjemniej-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, Rivam napisał:

Moja Zona jezdzi Mazda 6 2.0 165KM z  2016 roku. Auto ma przejechane teraz 41000km. Pewnie ze to malo, ale nie ma w ogole zadnych usterek, a tym bardziej takich jak chrupanie i skrzypienie zawieszenia z przodu przy przejezdzaniu przez progi zwalniajace jak w moim Passku za 150000zl z przebiegiem bagatela 9000km. Wstyd kogos wozic.

W ASO posmarowali, zwalili na zime i kazali obserwowac i przyjechac jak bedzie nawracac na wiosne.

u mnie było dokładnie to samo. 

szczególnie jak się nacisnęło hamulec w trakcie najazdy na progi zwalniające. dramat. tył zawieszenie też do cichych nie należy - jak teść pierwszy raz z tyłu jechał to pytał czy nie wybite już coś mam bo stuka - ciszej jest w jego 15 (piętnastoletniej) octavii i moim 17 (siedemnastoletnim) seacie Leonie. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Muszę przyznać po dzisiejszych obserwacjach (specjalnie jeździłem przez progi zwalniające), chyba tez przez wzrost temperatur (+10*C),  że i u mnie zawieszenie ucichło. Widać zawieszenie Passka nie lubi niskich temperatur...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
48 minut temu, Rivam napisał:

Muszę przyznać po dzisiejszych obserwacjach (specjalnie jeździłem przez progi zwalniające), chyba tez przez wzrost temperatur (+10*C),  że i u mnie zawieszenie ucichło. Widać zawieszenie Passka nie lubi niskich temperatur...

Ja już tak w b6 miałem, co próg zwalniajacy i większy mróz to trzeszczenie jak w polonezie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.02.2019 o 09:33, radekrp90 napisał:

B5 ma wielowahacz (na przedniej osi) jak w Audi dlatego zawieszenie pracuje ciszej (o ile jest sprawne).

VW po prostu nie potrafi zrobić dobrego zawieszenia. Jeździłem różnymi samochodami i żaden nie miał tak fatalnego zawiasu jak B8.

W dostawczaku mam zwykłego mcpersona, nic nie skrzypi, nawet na mrozie. Sam dostawczak nie generuje tylu hałasów co B8.

A zawieszenie w klasie wyższej to nie tylko hałas, to ogromna różnica. W MB którego mam zawieszenie jest genialne, nie potrzeba żadnych trybów, jest mega komfortowe, na progach jest cicho i miękko. A gdy jedziemy szybciej jest sztywne a samochód nie ryje tak przodem jak B8. DCC w B8 mnie rozczarowało, tryb komfortowy niby się buja ale nierówności słabo wybiera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co to za dostawczak cichy

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

VW po prostu nie potrafi zrobić dobrego zawieszenia. Jeździłem różnymi samochodami i żaden nie miał tak fatalnego zawiasu jak B8. 

42 minuty temu, dziki_pl napisał:

VW po prostu nie potrafi zrobić dobrego zawieszenia. Jeździłem różnymi samochodami i żaden nie miał tak fatalnego zawiasu jak B8. 

 

Zgadzam się w 100 %.  Najgorzej jest w zakrętach na nierównej drodze.  Wrażenie mam jakby każde koło w swoją stronę chciało jechać. Dla tego  pomimo licznych zalet szybko go się pozbędę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może wreszcie w lifcie będzie jakaś poprawa z zawieszeniem (np. DCC ma być takie jak w Arteonie z płynną regulacją). 

Jeździłem trzy lata różnymi Passatami B8 i teraz jeżdżę Arteonem i wydaje mi się, że w Arteonie jest lepiej, chyba, że sam się oszukuję ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie w arteonie zawias jest bardzo podobny, nawet z DCC w trybie comfort i tak wali na nierownej drodze. Mi osobiscie taka charakterystyka nie przeszkadza bo przynajmniej auto pewnie sie trzyma drogi ale jezeli ktos jezdzi czesto na dziurawych drogach to jednak odczucia moglyby byc lepsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności