Skocz do zawartości
Prim

Awarie, naprawy reklamacyjne B8

Rekomendowane odpowiedzi

Wymienilem baterie w pilocie

Centralny zamek i tak slabo dziala

Szczeg. Tył i bagaznik.

Aku slabe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w temacie Discovery Pro i problemu radia bez dźwięku znalazłem oto właśnie taki film z tym problemem co u mnie.

Jakieś pomysły... jestem umówiony w serwisie , ale może to jakaś błahostka, naprawialna w domowym zaciszu :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewien starszy Pan zarysował mi zderzak na parkingu, wymaga malowania a tu zonk. W całym Vw nie jest dostępna oryginalna farba Habanerbo (są tylko zaprawki) i nie wiedzą czy będzie.( lakiernicy nie bardzo wiedzą jak ją dobrać choć są kody )  Jestem ciekaw co w przypadku naprawy gwarancyjnej, ,a, jeszcze mam przez dwa lata???? chyba wymienią na nową brykę ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmien serwis na inny w którym bedą mieli pojęcie.

To tak samo jak u mnie z głośna praca podnośników hydraulicznych tylnej klapy, w serwisie "szef" twierdzi ze zgodnie z "TPI" producenta mogą głośniej pracować i nie ma tematu, nic z tym nie zrobili.. Pojechałem do innego serwisu, dwie godziny na miejscu, sprawdzanie, nagrywanie i jest decyzja (mimo ze to samo TPI wyświetla się na ich komputerze). Lewy podnośnik do wymiany, zamówiony i w przyszłym tygodniu wymiana. Wszystko oczywiście na gwarancji producenta!

Edytowane przez adam.s

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też tak macie w b8, że szyby zamykają się bardzo głośno? Chodzi o moment gdy szyba dochodzi do ramy drzwi i wtedy jest uderzenie. W B7 szyby zamykają się niezwykle cicho i komfortowo, a tu jakby ktoś w polonezie dołożył elektrykę szyb...

Jutro będę w ASO i zobaczymy co na ten temat powiedzą.

P.s. auto ma rok czasu i przejechane 6tkm, wyskoczył komunikat SERWIS. Miły pan przez telefon był zaskoczony, bo powinno być 2lata/30tkm :)

Po zakupie auto było podpinane pod vcdsa i nie pamiętam czy zmieniałem interwał ?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też to zauważyłem bardzo roznosi sie to uderzenie. Daj znać co na to ASO, jak cos poradza to bede uderzał przy wymianie oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też jestem ciekaw co goście powiedzą na siłowniki....

Mnie z kolei co raz bardziej denerwuje dźwięk składających się lusterek --> jakby się jakoś stary, wielki siłownik zamykał...macie może podobne obserwacje ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to dodam cos od siebie. Mam taka przypadlosc ze nie moge zaprogramowac szyb aby same sie zamykaly/otwieraly jednym kliknieciem - jak zrobie w pozycji skrajnej przytrzymanie przycisku przez kilka sekund to na postoju zadziala a potem juz nie dziala - czy moj model jest az tak szczegolnie biedny(o co chodzi z tym 2 polozeniem przycisku?) czy cos jest gdzies nie tak albo jakos inaczej sie je programuje?

Tylko dodam, ze mam wylaczona opcje automatycznego domykania szyb jesli to cos zmienia.

Opcje komfortowego domykania szyb mam wlaczona ale za diabla nie dziala.

 

Widze jak to jest w instrukcji ale to nie ma sensu - gora i kilka sekund i potem gora znowu i kilka sekund.

 

 

Edytowane przez loki7777

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może coś źle programujesz...? Gdy masz szybę zamkniętą naciskasz i trzymasz opuszczanie. Gdy szyba zjedzie do dołu trzymasz jeszcze 2s. Następnie w górę: naciskasz i trzymasz. Gdy szyba się zamknie trzymasz jeszcze 2s i puszczasz. Nie wiem jak w b8, bo jeszcze nie programowalne, ale w starszych VW trzeba było każdą szybę programować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, Dawid _Harvard napisał:

Mnie z kolei co raz bardziej denerwuje dźwięk składających się lusterek --> jakby się jakoś stary, wielki siłownik zamykał...macie może podobne obserwacje ?

Tak. Zwłaszcza jak się wracasz po jedną zapomnianą rzeczy ;-) Z tej i kilku innych przyczyn wyłączyłem w ogóle składanie lusterek. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Tysonq napisał:

Może coś źle programujesz...? Gdy masz szybę zamkniętą naciskasz i trzymasz opuszczanie. Gdy szyba zjedzie do dołu trzymasz jeszcze 2s. Następnie w górę: naciskasz i trzymasz. Gdy szyba się zamknie trzymasz jeszcze 2s i puszczasz. Nie wiem jak w b8, bo jeszcze nie programowalne, ale w starszych VW trzeba było każdą szybę programować.

Ale w instrukcji od b8 jest napisane zamkniete i trzymac gora przez kilka sekund i potem znowu gora i kilka sekund - w angielskiej wersji jest tak samo napisane - tylko ze 2 sekundy a nie kilka. Cos wydaje mi sie ze najlatwiej bylo by rozlaczyc aku na jakas chwile i zaczac od nowa ale dzis sprawdze twoj sposob.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I po wizycie w ASO. Jeżeli chodzi o głośne zamykanie szyb to mechanik stwierdził, że ten tak ma, zaprosił mnie na salon do nowego auta i sprawdziliśmy. U mnie jest charakterystyczne uderzenie, a tam tego brak, ale fakt faktem też głośno się zamykają. Mechanik powiedział krótko, że się czepiam ? . Nie chciałem drążyć dalej, bo nie miałem czasu a i tak zeszło im się 4h na wymianie oleju i aktualizacji zegarów, masakra. Jest jeszcze 3 lata gwarancji, następnym razem zawitam do innego ASO.

Edytowane przez Tysonq
* ten typ tak ma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.02.2019 o 22:34, Dawid _Harvard napisał:

Mnie z kolei co raz bardziej denerwuje dźwięk składających się lusterek --> jakby się jakoś stary, wielki siłownik zamykał...macie może podobne obserwacje ?

Już to kiedyś opisywałem, to ile hałasu B8 wydaje zdałem sobie sprawę jak pojeździłem dłużej innym samochodem. Ich ilość jest ogromna, a jeździłem kilka dni wcześniej elantrą, samochodem o połowę tańszym. Ale cichszym.

Podchodzisz do samochodu, odblokowujesz cz którego nie sposób nie usłyszeć, otwierasz terkoczącą klapę w tym czasie jęczą lusterka. Odpalasz silnik, słychać silniczki w klimatyzacji, zjeżdżam z chodnika, jęczą uszczelki drzwi. Pierwszy próg i skrzypi zawieszenie. Ruszyłem swoim B8 z przebiegem 60kkm, ma się wrażenie że ma 600kkm.

Wszystkie te dźwięki samochód łapał z czasem, pewnie dlatego testówki mają wyjątkowo krótkie życie w VW ;)

Edytowane przez dziki_pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym zamykaniem się zamka centralnego to weź nawet nie przypominaj. Jakby w XXI wieku nie możnaby zrobić normalnie działających siłowników. Jakby seria z karabinu maszynowego. Chyba ktoś tu nadal lubi ten dźwięk... ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to już jak się czepiamy szczegółów ?to jeszcze pompa spryskiwaczy działa(wyje)jak w moim starym fiacie.W b6 nie było słychać nic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, 1285 napisał:

No to już jak się czepiamy szczegółów ?to jeszcze pompa spryskiwaczy działa(wyje)jak w moim starym fiacie.W b6 nie było słychać nic?

Wyje, zwłaszcza przy lampach:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest taka polityka, że niektóre dźwięki już dawno producent mógłby wyeliminować w aucie, ale klient musi lub chce je słyszeć dla wygody użytkowania lub po prostu z przyzwyczajenia. Np. dźwięk przerywacza kierunkowskazów jest generowany sztucznie, tak by było słychać, że jest włączony pomimo świecące kontrolki, albo dobrze słyszalne kliknięcie zapięcia pasów bezpieczeństwa.

Ja osobiście chce słyszeć, że centralny zamek się zamknął, chociaż dodatkowo zamrugają kierunkowskazy na które nie zawsze zwrócę uwagę szczególnie w dzień (i wiem, w niektórych wersjach zamykają się także lusterka). Po prostu jest to dla mnie wygodne.

Kiedyś ludzie słyszeli nawet, że alarm się aktywował dla pewności przez krótkie sygnały dźwiękowe (dzisiaj z reguły są fabryczne więc wystarczy dźwięk zamka). 

Oczywiście Wasze odczucia są jak najbardziej ważne i uzasadnione oraz indywidualne dla każdego z osobna, nie podlega to dyskusji, ale takie są spostrzeżenia po badaniach na większości grup docelowych.  

Oczywiście nie chcę tutaj prowokować do dyskusji, że każde "świerszczenie“ auta jest wymuszane przez klienta ;-), tylko zwrócić uwagę na to, że niektóre "przestarzałe" dźwięki w aucie po prostu celowo producent generuje dla wygody lub bezpieczeństwa. 

Należy oczywiście rozróżnić, co klient chce słyszeć (i jaka to ma być barwa dźwięku), a czego nie będzie tolerował (zbyt głośne działanie silniczków, pomp czy niepożądanych stuków). 

Z drugiej strony widać też trend zmian przyzwyczajeń ludzi. Pamiętacie na pewno, jak kiedyś, gdy zaczęły się telefony (i inne wyświetlacze) dotykowe, to chcieliśmy słyszeć potwierdzenie każdego kliknięcia jakiejś funkcji przy pomocy dźwięku. Dzisiaj większość z nas już tą opcję wyłącza bo jej nie potrzebuje. 

Edytowane przez [email protected]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akurat u mnie slychac CZ jak otwieram drzwi a czasami sie lapie i 2 razy sprawdzam czy zamknalem bo nie slychac silownika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.02.2019 o 20:03, SeBa_ napisał:

Z tym zamykaniem się zamka centralnego to weź nawet nie przypominaj. Jakby w XXI wieku nie możnaby zrobić normalnie działających siłowników. Jakby seria z karabinu maszynowego. Chyba ktoś tu nadal lubi ten dźwięk... ;-)

Ja lubię, ale tylko z zewnątrz, jak zamykam czy otwieram auto. W środku jak ruszam autem i drzwi się blokują - nie lubię - można by to wyeliminować jak dla mnie :)

Tych hałasów przybywa i u mnie, dziś mijają 3 lata użytkowania. Najbardziej denerwuje przednie zawieszenie, trochę także plastiki we wnętrzu przy jeździe "osiedlowej" przez wszystkie spowalniacze i dziury. Na drodze w ruchu miejskim jest OK. Na autostradzie jest OK do 150km/h, wyżej zaczyna hałas przeszkadzać, ale ja praktycznie szybciej nie jeżdżę.

Z drugiej strony, każdy kto ze mną jedzie jest zachwycony, jaka cisza panuje w środku ... więc może za dużo wymagamy :) To tylko Passat, drogi, ale nadal Passat. Przecież VW nie może go nagle wyciszyć bardziej niż Audi A4.

Auto z leasingu wykupione, mogę teraz się zastanawiać, co z nim robić. Sprzedać czy inwestować w wygłuszenia, lepsze głośniki i inne ulepszenia. Chociaż mam jeszcze rok gwarancji...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 hours ago, sh95 said:

Z drugiej strony, każdy kto ze mną jedzie jest zachwycony, jaka cisza panuje w środku ... więc może za dużo wymagamy :)

To jest ciekawe co mówisz... kiedyś przejechałem się na tylnej kanapie i tam jest po prostu głośno jak dla mnie. Jeden z kolegów z forum pisał mi, że oddał samochód do wyciszenia bagażnika bo nie miał serca wozić  rodziny na tylnych siedzeniach.
Możliwe, że są różnice w wyposażeniu samochodów z różnych roczników. Szkoda, że mieszkamy daleko od siebie bo byśmy to sprawdzili.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności