Skocz do zawartości
Prim

Awarie, naprawy reklamacyjne B8

Rekomendowane odpowiedzi

27 minut temu, LukEEE napisał:

Czy też macie buczenie przy hamowaniu przy dużych prędkościach? Nalatane 9000km

Ja nie mam. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja też nie mam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem (już nie ma, bo sprzedałem auto) i uważam, że jakość klocków była zbyt słaba, więc po jakimś mocniejszym/dłuższym hamowaniu z większej prędkości po prostu się przegrzały i w efekcie później już zaczęły buczeć. Też mnie to trochę irytowało... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

mój aktualny przebieg to 20kkm.

Naprawy gwarancyjne:

- 10kkm - wymiana lamp tylnych z powodu ich pękania/rozklejania (załącznik)

- 17kkm - wyciek oleju, wymiana odmy (ściekało po mocowaniu sprężarki klimy na dolną osłonę) - póki co, chyba nie cieknie...

lampy.thumb.jpg.3311c92508a1cdd9e6da12ff576689df.jpg


Z zaobserwowanych:

- zawieszenie istotnie działa głośno, zarówno przednie jak i tylne w porównaniu do innych aut - nawet tych z dużo niższej półki, nie mniej jednak należy przyznać, że jest komfortowe,

- ogólnie brak skrzypień deski, tunelu itp., ostatnio na mrozie wydaje mi się, że słyszałem ten plastik (nakładkę) przy drzwiach, ale później cisza,

- reflektory (led basic) parują przy bardzo niskich temperaturach po wyjeździe z ciepłego garażu,

- REST nie działa, u mnie nawet na włączonym zapłonie nie pojawia się ciepłe powietrze np. jak jest włączony SS, silnik wygaszony, zmieniam dmuchawę na HI - silnik startuje (pytanie czy przez spadek napięcia na aku czy właśnie przez to, że leci zimne powietrze)? generalnie opcja nie do użytku ;-) ,

- dźwięk zamykania drzwi jak w lanosie z ubiegłego wieku - jakoś mi to nie przeszkadza, ale pierwsze moje wrażenie akustyczne po przesiadce z toyoty były dziwne,

- w composition colour nie można ustawić etykiet dla stacji radiowych (choć dla mp3 są). 

 

Zalety:

- spore i wygodne auto za nieduże pieniądze,

- 1.4TSI to nie demon prędkości, ale za to odwdzięcza się spalaniem ?, w załączniku przykładowa spokojna trasa na tempomacie 93km/h Warszawa-Łódź i długodystansowo - normalnie trasa/miasto.

 

spal1.thumb.jpg.0bb4ee75823b52ba4c6fbd08585c3a16.jpgspal2.thumb.jpg.b0d8092783518ad460c04c40bf3be99e.jpg

 

 

Ogólnie jestem bardzo zadowolony. Mam nadzieję, że się nie będzie psuł (tfu, tfu) i najgorsze już za mną ;-) 

Póki co, kupiłbym jeszcze raz.

 

Co do opisanych przez niektórych problemów:

Ściąganie:

1. zauważyłem, że passat ma bardzo preczyzyjny układ kierowniczy i ściąganie może powstać jak delikatnie ustawimy kierownicę na którąś stronę (można w ten sposób wywołać ściąganie na daną stronę lewą lub prawą).
2. opony, u mnie po zmianie opon na wielosezonowe - z letnich (z pierwszego montażu) nie ściąga w ogóle, wcześniej miałem wrażenie,  że na niektórych drogach potrafi mocniej w prawo ciągnąć
3. Ukształtowanie drogi ma bardzo duże znaczenie i będzie powodowało ściąganie delikatne.
4. Boczny wiatr - j.w.

Drgania:

Wyważenie kół. Miałem koła wyważone 2szt. ok. 20gram, 2szt. po 90-100gram. W poprzednim aucie takie wyważenie było ok. Natomiast w passacie czułem już minimalne wibracje (przy predkosciach 110-120, 140-150, 180-200), które szły po podłodze. 

Pojechałem na poprawkę do gumiarzy. 3 sztuki udało się zrobić na około 10-20gram, natomiast jedna nie mniej niż 70 gram. Także albo wina felgi albo opony. Grunt, że wibracji już nie czuje.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ,  

Easy Open  - Auto  po  kilku/ kilkunastu dniach  postoju w garażu pod budynkiem  ( temp ok 14-16 stopni)   nie otwiera się.  Dopiero  odryglowanie drzwi następuje po naciśnięciu  przycisku na kluczyku -->  takie zawieszanie się to norma  ?  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie, to nie jest normalne. Może świadczyć o rozładowaniu akumulatora - wtedy system wyłącza część czujników. Radzę sprawdzić napięcie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że tak ma być. Po kilku dniach easy open się rozłącza, żeby oszczędzać akumulator. Trzeba otworzyć z kluczyka a potem już wszystko działa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potem faktycznie wszystko działa jak należy.   Do  przeglądu co prawda mi daleko ale zapytam w ASO bo ciekaw jestem co powiedzą....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam serdecznie wszystkich , oczywiście wesołych Świąt !

Mam oto taki problem , nie wiem czy już było czy nie , wybaczcie nie mam czasu szukać na naszym sporym forum, mianowicie od dzisiaj mam problem z DP, brak dźwięku, wszystko jest, można zmieniać stacje przełączać się na DVD itp ale nie ma dźwięku?! , jak nacisnę dłużej przycisk "menu" i następnie aktualizację której  oczywiście nie  mam, to o dziwo dźwięk powraca ale tylko do momentu jak nie zgaszę silnika bo problem  po , ponownym uruchomieniu powraca , nie wiecie co może być przyczyną ... troszkę mnie to martwi :(

Pozdrawiam Wszystkich hey

Edytowane przez dzidekbeskid

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.12.2018 o 08:46, Dawid _Harvard napisał:

Potem faktycznie wszystko działa jak należy.   Do  przeglądu co prawda mi daleko ale zapytam w ASO bo ciekaw jestem co powiedzą....

Normalne zachowanie, sensory pobierają sporo energii. W niektórych samochodach podeszli do tematu rozważniej i przy tej ilości elektroniki są dwa akumulatory, jeden to rozruchowy. Jest też opcja długiego postoju gdzie elektronika przechodzi od razu w tryb oszczędzania energii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie - taki przypadek:

silnik w moim Passacie zauważalnie stracił poro z mocy. Na początku moją uwagę zwróciło podniesione zużycie paliwa, tak 1-2 wyraźnie więcej niż zawsze miałem. 
Teraz odczuwam spadek mocy, ruszając z pedałem w podłodze na mokrej nawierzchni - silnik nie bardzo jest w stanie zerwać przyczepność. Przedtem nawet na suchym asfalcie często był problem z trakcją.
Nie świeci się żadna kontrolka ostrzegawcza, wskaźnik turbodoładowania dochodzi jak zwykle do max, jak trzeba silnik kręci się do czerwonego pola. Nic nie przerywa, nie faluje, nie gaśnie nie ma żadnych niepokojących obawów poza utratą wigoru i podniesionym spalaniem.

Wydaje mi się, że problem zaczął się od ostatniego tankowania - więc zastanawiam się czy nie zatankowałem kiepskiego paliwa. Pojechałem na stację, zapytałem ich czy nie mieli żadnych sygnałów od klientów - twierdzą, że nie. Pokazali mi dokumenty z badania paliwa - niby wszystko w normie. 

W sumie to chciałbym, żeby się okazało że to wina kepskiego paliwa.

Pytanie co teraz? Paliwa jest jeszcze pół baku, wyjeździć to do końca czy od razu jechać i dolać innego lepszego?
Zgłaszać się z samochodem do serwisu? Pewnie terminy mają za kilka tygodni...
Co byście zrobili?


 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zalałbym nowe paliwo 98 z pożądnej stacji i zobaczył co będzie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zalej paliwo, nie wiem tylko po co 98?, podjedź na komputer niech sprawdzą wszystkie parametry jak przepływka itd. 

Edytowane przez paolokos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem na komputerze - wszystkie parametry w porządku. 
Nie jeździliśmy po trasie - bo wszystkie korekty są w normie, nic nie wskazuje na to aby cokolwiek ze sprzętem działo się.
Niby ok, ale jak jadę na drugim biegu i wdepnę do spodu to przyczepności nie zerwie, nawet na mokrym. Więc albo mam takie zajebiste opony zimowe ;) albo faktycznie rumaki pouciekały spod maski.

Mechanior kazał zalać paliwa ze sprawdzonej stacji i tak też zrobiłem. Teraz mam pół baku tego co było i połowę świeżego. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Dam znać. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@SeBa_

A nie ślizga się sprzęgło/sprzęgła? Objaw taki, że rosną obroty a auto słabo przyspiesza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Neeee, nic nie ślizga. Na 100%. Jestem mega wyczulony na tego typu oznaki i zaraz bym poznał. Co jak co ale na kulturę DSG nie narzekam. 
Samochód jest na przedłużonej gwarancji więc jak się nie poprawi po wypaleniu baku to będę męczył ASO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zaraz powiedza tttm albo "ja tu nic nie widzę"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.11.2018 o 11:00, Franciszek2013 napisał:

Szanowni formułowicze. Być może ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem: Drgania na kierownicy przy prędkości od 70km/h. najbardziej odczywalne przy około 120-130km/h. Nie - to nie kwestia wyważenia kół (17cali).W ASO nie wiedzą jak sobie z tym poradzić, a byłem już kilkarotnie. Czy ktoś miał podobny problem? Jaki może powód?  Może to wina zawieszenia ? ( być może końcówka drążka kierowniczego- nie mam pojęcia).Jak może być przyczyna takiego stanu rzeczy? Czy test drogowy coś ewentulanie zmieni? Za wszelkie sugestie z góry dzięki.

Wyważenie na samochodzie załatwiło sprawę. 

Dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem ostatnio na przeglądzie w serwisie i zgłosiłem przy okazji głośna prace siłowników hydraulicznych tylnej klapy w kombi (tak jak podpowiadaliście tutaj na forum, ze u Was pracuja cicho). Przy zgloszeniu pojawiła się informacja (jakieś TPI producenta, cokolwiek to znaczy), że producent dopuszcza głośna prace siłowników hydraulicznych klapy i jest to norma czyli TTTM. Wpisali na zgłoszenie, mieli wysłać do producenta i myślałem ze dadzą znać czy jest odpowiedz (mieli rzekomo nagrać te odgłosy). Minął miesiąc, cisza z ich strony, wiec dzisiaj podjechałem i pytam kierownika serwisu co w mojej sprawie słychać.  Odpowiedz, przecież producent dopuszcza głośna prace siłowników. Pytam czy maja od producenta taka odpowiedz i ze chciałbym się z nią zapoznać, na to kierwonik serwisu z rozbrajająca szczerością ze nigdzie mojej sprawy nie wysłali bo po otwarciu zgłoszenia to całe "TPI" informuje ze TTTM i temat zamknięty! Ręce opadają ?

Zastanawiam się czy nie pojechać do innego "bardziej ogarniętego" serwisu któremu będzie chciało się wysłać do producenta nagranie głośnej pracy. Doradźcie co dalej z tym robić? Auto jeszcze 2 lata na gwarancji..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności