Skocz do zawartości
Prim

Awarie, naprawy reklamacyjne B8

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdz w jakim trybie masz ustawiona klime. Jak masz na soft to tak bedzie. Przelacz na intensywny i sprawdz wtedy. U mnie wprawdzie w Arteonie ale jest lodowka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam takie wgniecenie małe na dachu przy drzwiach tylnych od pasażera. Czy takie coś zrobią mi w ASO w jakiś sensownych pieniądzach? Nie chce zbytnio robić u zwykłego blacharza, bo:

1. Nie wiem jak z powłoką

2. Liczę na autoryzowany wpis z naprawy - przy odsprzedaży pewnie nikt nie uwierzy, że to było "tylko takie wgniecenie" skoro jest na dachu

 

 

IMG_20180714_121616133_HDR.jpg

IMG_20180714_123016233_LL.jpg

Edytowane przez thr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pod Krakowem gościa co wyciaga takie cuda, drogi ale skuteczny. Dla mnie robił dwa auta i widzialem tez B7 po gradobiciu robionego u niego.

Edytowane przez M77

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podejdź do jakiegoś dużego komisu samochodowego i poproś o namiary na wgniotkarza, oni znają najlepszych. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, thr napisał:

Panowie mam takie wgniecenie małe na dachu przy drzwiach tylnych od pasażera. Czy takie coś zrobią mi w ASO w jakiś sensownych pieniądzach? Nie chce zbytnio robić u zwykłego blacharza, bo:

1. Nie wiem jak z powłoką

2. Liczę na autoryzowany wpis z naprawy - przy odsprzedaży pewnie nikt nie uwierzy, że to było "tylko takie wgniecenie" skoro jest na dachu

 

 

IMG_20180714_121616133_HDR.jpg

IMG_20180714_123016233_LL.jpg

Ja byłem z 'wgniotką' u Plichty w GD. Sami takich rzeczy nie robią ale 'oficjalnie' polecają swojego 'wgniotkarza' - usługa z dojazdem. Myślę, że za takie 'coś' skasują Cie 300-500zł. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obawism sie ze nie wyciagnie tego w tym miejscu. Element konstrukcyjny z gruba blacha, brak mozliwosci dostepu od wewnatrz ze wzgledu na profil...kolezanka miala duzo mniejsza w golfie tez na tym profilu i nie dali rady, trzeba bylo malowac i sie wpylac. Bdyby to bylo na dachu gdzie jest cienka blacha to nie byloby problemu. Podjedz, zapytaj, sprobowac zawsze mozna, bardziej nie popsuja a zawsze to sto razy lepsze niz malowanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może być tak jak krisss555 napisał - zbyt twardy alement. Ale jedź i mimo to zapytaj w firmach gdzie wyciągają wgniotki. Nawet jak tylko trochę podprostują to - to i tak lepiej niż zdzierać lakier, spawać, wyciągać, szpachlować i malować. Jak podprostują to ja bym zostawił.

Btw zapytanie w zupełnie w złym temacie! Tutaj przerabiamy awarie samochodu, w dodatku te naprawiane na gwarancji. Nie szkody.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i tutaj wychodzi fachowość firm robiących takie rzeczy. Z mojego doświadczenia połowa z nich to tylko kolesie którzy poszli na szkolenie i chcą to robić tylko zarabiając kase ale udaje im się tylko te proste tematy. Spotkałem się jednak z prawdziwym fachurą, pasjonatem,  który robiąc w garażu bez rozbierania wnętrza i ingerencją tylko z zewnątrz, wyciągnął coś podobnego na twardej grubej blasze, niestety z powodów zdrowotnych już się nie zajmuje tym. Wcześniej byłem z tym w renomowanej firmie w katowicach i powiedzieli, że trzeba rozbierać wnętrze, a może i wiercić dziury żeby mieć dostęp. Dla mnie jest to do zrobienia, bo na 99% powinny być jakieś otwory technologiczne od wewnątrz ale podsufitka musi pewnie być zdemontowana. Pewnie też kurtyny trzeba zdemontować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co prawda nie Passat, tylko Golf, ale dotyczy bardziej serwisu gwarancyjnego w ASO VW, a na forum Golfa akurat nie ma wątku o naprawach gwarancyjnych.

Od wyjechania z wydawki w grudniu 2017 r. są problemy ze zmianą biegów - skrzynia manualna, silnik 1.4 TSI 150 KM. Początkowo nie przyjmowałem do wiadomości, uważałem że mam nowy samochód z fabryki, więc z definicji musi być OK, zresztą jeździłem mało i na krótkich odcinkach. W marcu wybrałem się na pierwszą jazdę międzymiastową i wtedy do mnie dotarło, że coś jest nie halo: haczenie przy wsadzaniu biegów, okresowo nienaturalny opór na lewarku, szczególnie przy zmianie z wyższego biegu na niższy, okresowo ostrzejsze lub delikatniejsze zgrzyty przy zmianie biegów. Jazda niby ok przez kilkanaście minut, a potem przy ruszaniu z kolejnych świateł niemożność wrzucenia jedynki - opór na lewarku. Przy manewrach na parkingu 1-R-1-R  walka z lewarkiem i konieczność wachlowania pedałem sprzęgła. Do tego schodkowanie przy wciskaniu pedału sprzęga i stukanie z pod maski przy zwalnianiu pedału. Wykryłem wyciek płynu pod pedałem sprzęgła. Po ciężkich bojach i niezliczonych weryfikacjach w ASO udało mi się wywalczyć najpierw wymianę pompki pod pedałem sprzęgła, potem wysprzęlika. Schodkowanie na pedale zniknęło, ale trudności przy zmianie biegów nie. Ponieważ przy każdej nieczystej zmianie biegu dostaje skrzynia, a przejechałem tak na razie 17 tys. km, więc wystosowałem pismo do VW Group Polska z uprzejmą prośbą o wymianę skrzyni biegów i sprzęgła. Uprzejmie skierowano mnie do ASO. W ASO informują mnie, że nie podejmą samodzielnie decyzji o demontażu skrzyni w celu oględzin sprzęgła, bo "nikt im za to nie zapłaci". A więc wysyłają zapytanie techniczne do działu techniki VW G PL w Poznaniu. Kiedy pytam, jaką dostali odpowiedź okazuje się, że żadnego zapytania do żadnego Poznania nie wysłali. Tak mijają tygodnie, miesiące. Po 3 miesiącach zabawy w ciuciubabkę z ASO mam chęć oddać im ten samochód w prezencie, niech sobie nim sami jeżdżą.

P.S. Wiedzcie, że gdyby w ASO mówili, że wyślą zapytanie techniczne do działu techniki w Poznaniu, to znaczy, że was spławiają.

Edytowane przez Pugilares

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bierz za każdym razem potwierdzenie zgłaszanego problemu na papierze oraz opis co zostało naprawione (i jak) lub dlaczego coś nie zostało naprawione.

Jeśli odstawiasz samochód do serwisu to dbaj aby w zgłoszeniu nie było lakoniczne: "problem ze skrzynią" lecz pełny opis: "zgrzyty że skrzyni przy zmianie biegu z x na y. Praca lewarka z wyraźnym oporem."

Żeby potem nie było problemu jak serwisem Hondy: 

 

Życzę szybkiego rozwiązania problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak z czystej ciekawości pytam, czy ktoś korzystał kiedyś z rękojmi, czyli z odpowiedzialności sprzedawcy a nie producenta, czy może gwarancja przy zakupie samochodu jest na tyle wystarczająca, że nie ma sensu korzystać z rękojmi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.07.2018 o 21:56, Pugilares napisał:

Co prawda nie Passat, tylko Golf, ale dotyczy bardziej serwisu gwarancyjnego w ASO VW, a na forum Golfa akurat nie ma wątku o naprawach gwarancyjnych.

Od wyjechania z wydawki w grudniu 2017 r. są problemy ze zmianą biegów - skrzynia manualna, silnik 1.4 TSI 150 KM. Początkowo nie przyjmowałem do wiadomości, uważałem że mam nowy samochód z fabryki, więc z definicji musi być OK, zresztą jeździłem mało i na krótkich odcinkach. W marcu wybrałem się na pierwszą jazdę międzymiastową i wtedy do mnie dotarło, że coś jest nie halo: haczenie przy wsadzaniu biegów, okresowo nienaturalny opór na lewarku, szczególnie przy zmianie z wyższego biegu na niższy, okresowo ostrzejsze lub delikatniejsze zgrzyty przy zmianie biegów. Jazda niby ok przez kilkanaście minut, a potem przy ruszaniu z kolejnych świateł niemożność wrzucenia jedynki - opór na lewarku. Przy manewrach na parkingu 1-R-1-R  walka z lewarkiem i konieczność wachlowania pedałem sprzęgła. Do tego schodkowanie przy wciskaniu pedału sprzęga i stukanie z pod maski przy zwalnianiu pedału. Wykryłem wyciek płynu pod pedałem sprzęgła. Po ciężkich bojach i niezliczonych weryfikacjach w ASO udało mi się wywalczyć najpierw wymianę pompki pod pedałem sprzęgła, potem wysprzęlika. Schodkowanie na pedale zniknęło, ale trudności przy zmianie biegów nie. Ponieważ przy każdej nieczystej zmianie biegu dostaje skrzynia, a przejechałem tak na razie 17 tys. km, więc wystosowałem pismo do VW Group Polska z uprzejmą prośbą o wymianę skrzyni biegów i sprzęgła. Uprzejmie skierowano mnie do ASO. W ASO informują mnie, że nie podejmą samodzielnie decyzji o demontażu skrzyni w celu oględzin sprzęgła, bo "nikt im za to nie zapłaci". A więc wysyłają zapytanie techniczne do działu techniki VW G PL w Poznaniu. Kiedy pytam, jaką dostali odpowiedź okazuje się, że żadnego zapytania do żadnego Poznania nie wysłali. Tak mijają tygodnie, miesiące. Po 3 miesiącach zabawy w ciuciubabkę z ASO mam chęć oddać im ten samochód w prezencie, niech sobie nim sami jeżdżą.

P.S. Wiedzcie, że gdyby w ASO mówili, że wyślą zapytanie techniczne do działu techniki w Poznaniu, to znaczy, że was spławiają.

Mam podobny problem w Passacie B8, trochę pomogła regulacja cięgien. Robili to 2 razy, po drugim pan z serwisu Bednarek Łódź powiedział, że to wszystko co da się zrobić. Jak parkuję w ciasnym miejscu i muszę trochę powachlować między jedynką i wstecznym to w pewnym momencie nie mogę wypiąć ani wpiąć biegu. Trzeba puścic sprzęgło na luzie, wcisnąć ponownie i wtedy jest szansa, że bieg wejdzie. Samochód ma przejechane 30 tys. kilometrów, bez gazowania, spokojna jazda 50/50 miasto/trasa. Podobne objawy miałem w 15 letniej BM-ce z przebiegiem 330 tys. km. W BM-ce pomogła wymiana sprzęgła i dwumasy, więc zakładam, że problem w Passacie będzie niewidoczny dla serwisu VW do momentu zakończenia okresu gwarancyjnego, potem bardzo chętnie to naprawią.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 2.07.2018 o 07:58, Dejw napisał:

Cześć. Czy ASO wykonało tą naprawę w ramach gwarancji czy odpłatnie?

Ja ostatnio zgłaszałem skrzypienie w tunelu środkowym podczas przyspieszania i hamowania, to powiedzieli że  mogą wykonać naprawę ale ja za nią mam zapłacić, mimo że samochód jest dalej na gwarancji.

Cześć.

Zgłoszenie przyjęte i niewykonane (choć ponoć próbowali) nieodpłatnie w ramach gwarancji. Po wyjeździe z serwisu była cisza, po kolejnych 50 km tak skrzypiało, że dostałem obrzydzenia do samochodu :)

Usterka usunięta samodzielnie. Z lewej i z prawej strony tunel jest przykręcony na 2 śruby torx - poluzowałem śruby i opuściłem tunel, aby powstała minimalna szczelina na łączeniu tunelu z konsolą środkową. Brak naprężeń poskutkował błogą ciszą. Przejechałem już z 4 tyś km po tym zabiegu i jest OK.

Edytowane przez viperpl
  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam problemy ze stukami w tylnej części auta ( VARIANT ), głosy dochodzą z okolic klapy i prawej strony auta a efekt stukania jest raczej plastik o plastik, dwa ASO oglądały, macały i nic ( oczywiście wtedy nic nie słychać bo sam jeździłem z mistrzem serwisu), słychać najbardziej przy wjechaniu w studzienkę, zjazd z krawężnika lub jak tylne koło pracuje na nierównościach.

Mechanicznie zawieszenie nie ma żadnych problemów, efekty pojawiły się przy 11k auto ma teraz 15k i stuki słychać częściej

Miał ktoś podobne problemy lub wie gdzie szukać ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podobny problem miałem w b6, wszyscy oglądali macali - odgłosy ewidentnie z bagażnika.

Samochód w ASO na diagnostyce, zawieszenie sprawdzane było też w 2 innych stacjach.

Dopiero jak przy innym temacie auto podnieśli to się okazało że pękła sprężyna na samym końcu przy kielichu i nie było tego widać. 

Może to.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Anja dorzucę znowu coś o pracy tylnego zawieszenia. 

  Mam teraz służbowo golfa mk7 nówkę , 1.0tsi. Dziwne ze w golfie na dziurach bądź nierównościach nie słychać wogole pracy zawieszenia , a w passacie wprost przeciwnie, porównaniu do golfa hałasuje jak wóz drabiniasty. Dziwne to. 

   Mój Passat ma przebiegu 14 tys. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1000km zrobione i przy wymianie oleju za 2k-3k poprawki w ASO jakie się pojawiły:

image.png.1670e965bd6bc13d6d507e25938a93ef.png
- skrzypienie deski rozdzielczej na niektórych dziurach / poprzecznych nierównościach (srebrnych i czarnych listw na całej długości) przy dotykaniu to masakra

- czasami skrzypienie pewnie uszczelki takiej grubej na nierównościach w drzwiach przednich z obu stron (pracują wtedy i słychać skrzypienie) 

- skrzypienie fotela kierowcy (na razie cicho ale jednak)

 

Ktoś z Warszawy poleci może konkretne ASO do którego uderzać śmiało?

Edytowane przez LukEEE
Edycja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mojej żony w Polo 6R przy 70k km zaczęło coś buczeć podczas jazdy na luzie. Mechanik stwierdził, że to skrzynia. Rozebrał, a tu zdziwko skrzynia jak igła. Wymienił dwumas. Dalej buczało, aż w pewnym momencie coś odpadło podczas jazdy - pękła sprężyna. Po oględzinach ułamanego fragmentu okazało się, że miała wadę fabryczną - wtrącony okruch metalu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Osobiście polecam ASO VW na ul. Sekundowej na Okęciu. Salon i serwis jest nowy ale chłopaki się starają i dobrze im to wychodzi. Na razie osobiście nie pojadę nigdzie indziej, a sprawdziłem już chyba wszystkie serwisy w Wawie. Dobry jest tez CARSED na Łopuszańskiej (jeśli nie zraża Cię nazwa Seat) :-)

Edytowane przez raf1977

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki będę tam uderzał z autkiem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności