Skocz do zawartości
Prim

Awarie, naprawy reklamacyjne B8

Rekomendowane odpowiedzi

Co do zawieszenia tylnego to aż mnie ciarki przechodzą jak słyszę te stukanie jak w drzwi w oborze. Jak Mogli tak to spier....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obejrzałem dokładnie auto po wyjeździe z myjni:
- przednie lampy nie są zaparowane (w myjni ciepło, na zewnątrz -4 stopnie),
- klapki spryskiwaczy reflektorów są na swoim miejscu.

Jako, że większość pisze tu o różnych masakrycznych usterkach - piszę to dla przeciwwagi ;) 

Ale żeby znaleźć jednak jakieś usterki (poza zawieszeniem, do którego można się przyzwyczaić) - trochę denerwuje mnie to, że przy mocniejszych basach (albo głośniejszej muzyce) lusterko wsteczne drga. Może to delikatne, bezramkowe lusterko tak ma :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

VW ma chyba jednak ten plus że coś poprawiają i rozwijają produkt. Gorzej byłoby gdyby osoby z rocznikami 2017 pisały o przypadłościach sprzed 2-3 lat. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawieszenia jednak nie poprawili... Ale jeśli byłoby auto o identycznej jakości jak Audi, to jaki byłby sens kupowania Audi? Po prostu jest to auto warte swojej ceny, w mojej opinii (póki co) ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lampy wcale nie muszą ci od razu zaparować jak z ciepłego miejsca wyjedziesz na mróz, ja mam od jakiś dwóch tygodni lekko zaparowane od wewnętrznych stron ale leje u mnie praktycznie codziennie. Nie powinna taka rzecz występować bo szpeci to strasznie samochód, ale trudno. Mało ostatnio jeżdżę w nocy to dlatego pewnie zaparowały, ale jak byłem na urlopie 3 tygodnie i też dużo padało to nie miałem w ogóle zaparowanych świateł. Takie widzi mi się passata :) 

A co do audi, płacisz za znaczek i za prestiż :) ale jakby mi kieszeń w momencie passata pozwoliła na zakup audi to bym się nie zastanawiał, ale kupiłbym a6, bo a4 mi się w ogóle nie podoba. Jak nie dojdę teraz ładu z buczeniem w moim passacie to zmieniam na a6 z 2016 roku około maja 

Edytowane przez goalabek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim uznaniu forum Audi chuczy od usterek nie mniej niż tutaj albo jeszcze bardziej. Do tego jeszcze pewnie narzekają na koszty napraw... Tak jak ktoś pisał o zawieszeniu. Ja jeździłem na 18" felgach mając 2.8 bara i zmniejszyłem do 2,4 i jestem zadowolony ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do kolegów z  mazdy

Naprawdę  komfort posiadania fajnych i prostych silnikow z  nie przeważały nad drobnostkami

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja t si  kupił bym  tylko dla ceny

Przy przebiegu 35 tyś km i raczej 3 Plus na spalaniu  to  bez szału

Stopień skomplikowania  t si też nie zachęca do zakupu

Dlatego  ja mocno przyglam się 6 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć :)

W przyszłym tygodniu jestem umówiony u Dealera VW na przegląd przed zakupem Passata 2.0 TDI 150 KM z przebiegiem 36 000 km. Passat z 2016 objęty w dalszym  ciągu gwarancją fabryczną oraz gwarancją rozszerzoną "safe". Po wstępnych oględzinach na parkingu jestem przekonany, że w silniku coś popiskuje. Czy z Waszych doświadczeń wynika, że wszelkie dziwne odgłosy towarzyszące pracy silnika usuwane są w okresie gwarancji bez problemu na koszt gwaranta?

Wg. informacji przekazanej przez właściciela, która została potwierdzona przez serwis samochód był 2x w serwisie ze względu na:

1. Przegląd po 30 tyś km (brak awarii, wykonano tylko czynności przeglądowe).

2. Akcja serwisowa - wymiana sterownika hamulca ręcznego.

W późniejszym terminie oglądałem inny egzemplarz z większym przebiegiem i tam piszczenie nie występowało.

 

Pozdrawiam, Łukasz

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymienili mi hak. Teraz jest prosto.

Generalnie wygląda na to, że ani w fabryce ani w serwisach nie mają sprzętu i wiedzy jak sprawdzić czy jest prosto. Z jednej strony ufają dostawcy elementu. Z drugiej strony pewnie procentowo mało jest takich wad więc może nie czują potrzeby sprawdzania

W ramach gratisu źle spasowali mi zderzak z prawej pod lampą więc czeka mnie jeszcze jedna wizyta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam aktualizację tego co pisałem o moim DSG.

W grudniu zgłosiłem problemy ze skrzynią DSG DQ200 tzw sucha. Przebieg 59kkm. Szarpanie na biegach parzystych.

Jest gwarancja VW rozszerzona, nie ubezpieczenie.

Serwis po jeździe próbnej stwierdził że usterka  faktycznie występuje i wyślą logi do producenta.

Odpowiedź: skrzynia wymaga wymiany zestawu sprzęgieł. Naprawa gwarancyjna za miesiąc, jak odbiorę bez naprawy do stracę gwarancję na skrzynię. Samochód zostaje.

W połowie stycznia naprawione i myślałem że temat zakończony. Dzisiaj sprzedając samochód do serwisu dowiedziałem się że serwis naprawił mimo zgody VW, wzieli koszty na siebie. VW do dzisiaj myśli.

Gdyby nie serwis to samochód stałby cały czas.

Moja przygoda z VW się zakończyła, serwis poznałem aż za dobrze, a ignorowanie VW osiąga już skrajne poziomy co potwierdziło mi ASO. Moja usterka jeszcze kilka miesięcy temu była naprawiana bez gadania na gwarancji, budowali markę DSG że jeśli coś już to VW od razu naprawia. Obecnie z miesiąca na miesiąc oszczędności. Przykład: nowe audi przyjechało z pękniętą tarczą hamulcową do salonu. Importer się wypina bo zapewne była uderzona. Sprzedawca musi naprawić na swój koszt, klientowi oczywiście takiego samochodu nie wyda. Koszt takiej tarczy to już spora kwota.

Tak pokochałem VW i ich podejście do klienta że w nagrodę zrobiłem im stronkę z opisem moich przygód. www.passeratti.pl

Edytowane przez dziki_pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia ‎2018‎-‎02‎-‎09 o 09:15, Rkarcz napisał:

Obym po 3 latach nie pałał taką nienawiścią do VW jak do Mazdy.. 

Witam, no przyznam że tego się nie spodziewałem :) Tym bardziej że jak się zastanawiałem nad M6 czytając namiętnie forum Mazdy to miałem wrażenie że raczej jesteś totalnym harduserem M6 :) Wiciszanie fury gdzie i jak tylko się da, sporo modyfikacji itd. :)  Tym bardziej miło widzieć tutaj :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak każdemu kiedyś "żyłka" pęka. Szczególnie wtedy gdy nie da się naprawić EUSa domowymi sposobami a Mazda stosuje np. moje pomysły na ograniczenie hałasu i tworząc części pod nowego lifta nawet nie zaproponuje zakupu po jakimś mega rabacie. Aby się do mają/czerwca dotoczyć.. :)

15 godzin temu, dziki_pl napisał:

www.passeratti.pl

Szok. :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeden z użytkowników z niemieckiego forum o Mercedesie.

Fehlerhafte Software führte doch hier schon zu der einen oder anderen massiven Einschränkung. Z.B., dass das Multibeam nicht macht was es soll. Da hat dann direkt Einfluß auf die Sicherheit. Das Navi hängt, oder updatet nicht. Das Auto steht im Bodensee zeigt das Comand an, obwohl der Wagen in Stuttgart ist. der Wagen startet nicht mehr, weil das zentrale Steuergerät ausgefallen ist. Das UKW Radio macht teilweise was es will. Abgespeicherte Profile verschwinden und sind nicht mehr auffindbar. usw. usw.

Pełne błędów oprogramowanie, Multibeam nie robi tego co powinien, ma to bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo, navigacja się wiesza lub nie chce się aktualizować, samochód stoi w Stuttgarcie a pokazuje, że nad jeziorem bodenskim samochód nie chce zapalić, ponieważ jakiś komputer sterujący padł. Radio robi częściowo co chce, zaprogramowane profile znikają i nie można ich więcej odnaleźć itd. 

To chyba też szok? 

Pozd. 

 

Edytowane przez paolokos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, paolokos napisał:

Jeden z użytkowników z niemieckiego forum o Mercedesie.

Fehlerhafte Software führte doch hier schon zu der einen oder anderen massiven Einschränkung. Z.B., dass das Multibeam nicht macht was es soll. Da hat dann direkt Einfluß auf die Sicherheit. Das Navi hängt, oder updatet nicht. Das Auto steht im Bodensee zeigt das Comand an, obwohl der Wagen in Stuttgart ist. der Wagen startet nicht mehr, weil das zentrale Steuergerät ausgefallen ist. Das UKW Radio macht teilweise was es will. Abgespeicherte Profile verschwinden und sind nicht mehr auffindbar. usw. usw. 

Pozd.

 

Jestem po długiej lekturze niemieckiego forum mercedesa i wpadki się zdarzają, jestem tego świadomy. Jak się wq** na mercedesa to są dwie alternatywy, a nawet jeszcze trzecia niespodziewana.

Kolejnym wyborem byłby Volvo, tam obsługa jest rewelacyjna. Lexus też nadal ma świetne podejście. 

W VW samochód wymagał assistance trzy razy. Nawigacja też się wieszała, ale o tym nawet nie wspominałem. W serwisie spędził w sumie kilka miesięcy i podstawowe rzeczy do dzisiaj nie są uruchomione i nie działają wcale, jak webasto.

Bardzo ważne jest jak wygląda podejście importera, to on decyduje czy naprawa zostanie wykonana dając zgodę na pokrycie kosztów. W moim przypadku ASO odkupiło mój samochód na preferencyjnych warunkach bo zostało pomiędzy młotem a kowadłem i wolało dopłacić raz teraz niż dalej pokrywać koszty napraw. Przeczytaj opis z mojej strony, za wszystkie naprawy webasto importer ASO nie zapłacił. Jak ktoś chce to mają do sprzedania mój poprzedni zestaw webasto, sprzedadzą tanio by odzyskać część kasy. Importer kazał wymienić i zakupić im na własny koszt. Mam już informację z kilku źródeł że relacje ASO-importer się zaogniają w wielu przypadkach i o ile dla firmy która jest skazana na jednego dostawcę, czyli imporera wezmą czasami na klatę kilka kPLN bo w ogólnych rozrachunku i tak zarabiają na tym biznesie i na importera są skazani to ilość spraw gdzie importer nawala lawinowo rośnie. Przykład to moje DSG, VW do tej pory naprawiał na gwarancji bez gadania a często też obniżał koszty po gwarancji. Chcieli budować wizerunek że to bezawaryjna skrzynia. Teraz naprawa gwarancyjna jest kłopotem.

Mój samochód stał trzy razy i trzy razy odmówiono mi assistance do samochodu na gwarancji. Zastępcze też dało mi ASO a nie importer. 

Wszystkie moje źródła mówią że VW obecnie tnie koszty dramatycznie, dużo projektów zatrzymali. Sprawa dieselgate nie jest jeszcze zakończona, ani w USA ani w Europie. W USA nadał jest prowadzone śledztwo i przywalają im kolejne kary. 

Obecnie nie daję wiary w niezawodność żadnego samochodu z segmentu passata czy mercedesa, dlatego wybrałem odpowiednik "easy drive". Kuriozalnie koszt takiego leasingu na mercedesa jest dużo niższy niż w VW i ratę mam o ok 10% wyższa kupując samochód za 300 a nie 230k. 

Jak wkurzę się na wszystko to kupię.... hyundai elantrę. Jeździłem takim ostatnio, niesamowicie wygodny samochód, świetnie wyciszony i tani. Mam dobre wtyki u hyundaia i potwierdzone że ten samochód kompletnie się nie psuje.

 

Edytowane przez dziki_pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koncern VW (razem z należącymi do niego markami typu Skoda, Seat, Audi itd) sprzedaje na świecie razem z Toyotą (do której należy także Lexus, Daihatsu i Hino) najwięcej aut na świecie, pomimo trwającej już dwa lata afery VW Dieselgate (oba koncerny po ponad 10 mln aut). Ludzie faktycznie są "niemądrzy" i to na całym świecie, skoro kupują tak "kiepskie i awaryjne" auta jak VW w dodatku za pieniądze, za które mogli by kupić prawie idealne i bezproblemowe Mercedesy, BMW czy Volvo...

Czyli wszyscy na tym forum jesteśmy.......... (można sobie dopisać przymiotnik :-).

Polecać na forum Passata inne auta to tak, jakby na forum dla kobiet wciąż wpisywać że firanki, kwiaty i torebki są głupie i lepiej za to kupić karnety na piłkę nożną.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sobotę samochód mi poświecił czerwonym wykrzyknikiem z komunikatem, żeby sprawdzić płyn w chłodnicy. Zjechałem na pobocze i patrzę - no faktycznie, zbiornik wyrównawczy prawie że pusty. Dolałem i póki co nie ubywa. Zastanawiam się jak bardzo mam się tym martwić? Dolać musiałem około niecały litr. Chyba nie powinno go ubywać pod żadnym pozorem? Plam w garażu nie zostawia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Korek od oleju pod spodem czysty? W zbiorniku na zapalonym silniku są jakieś bąbelki powietrza? Jakieś zanieczyszczenia? Dymi na biało z rury wydechowej? Jeśli jest ok, to jakaś nieszczelnośc,  jeśli tak to pewnie uszczelka pod głowicą. Posprawdzaj latarka gdzie możesz, czy nie ma jakiś nalotów, jak płyn wysycha to pozostawia ślady.

Gdzieś mi utkwilo, że w golfie r był ten problem, poczytaj na forum golfa o co chodzi, to są pewnie te same silniki. 

Edytowane przez paolokos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi się 6 mazda podoba z prostymi motorami

Ewentualnie Avensis 1.8

Toyota  zapowiada  benz turbo  1.6

Mazda zresztą  też nowe benzyny

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi tez się podobała Honda z prostym silnikiem 1.8. 10 miesięcy męczyłem się autem które nie jedzie i nie ma momentu. Sprzedałem równo po 10 miesiącach. Na szczęście to Honda i bardzo mało straciłem. Wczoraj rozmawiałem z gościem, który kupił moja Hondę. No i mówi ze wszystko super tylko mocy brak. Auto nie przyspiesza.

Kolega ma Avensisa 1.8.... takie same odczucia. Auto nie jedzie. 

Inny kolega jakiś czas temu szukał auta. Mazda 6 2,5 benzyna. Piękne auto z świetnym prostym silnikiem. W połowie jazdy próbnej chciał już wracać. Zero emocji. Kupił Kia Optima 2.0 t 245 km. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności