Skocz do zawartości
Prim

Awarie, naprawy reklamacyjne B8

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie (co prawda Golf MKVII) też zaczęło się szarpanie DSG 7 "na zimnym" - tzn. przestana noc przy niskiej temperaturze. Dopóki olej się nie rozgrzeje czuć delikatne szarpnięcia przy zmianie biegów - w górę i w dół. Przebieg raptem 25k. Na początku na 100% tego nie było, niedługo czeka mnie serwis więc będę to zgłaszał. 

Inna sprawa, że mam wrażenie w tym samym czasie co szarpanie pojawiło się dziwne działanie kontroli trakcji - jestem w stanie na trybie "D" spowodować mocny uślizg kół na wilgotnym asfalcie i nie zapala się nawet kontrolka kontroli trakcji albo zapala się z dużym opóźnieniem. Odbierałem samochód zimą i wtedy nie zauważałem działania w ten sposób. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na zimnym szarpie za każdym razem. Czuć, że przyśpieszanie nie jest równe. Na ciepłym też zdarzają się szarpnięcia, ale rzadziej. Przeważnie jak chcę nieco przyśpieszyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacznij agresywniej jeździć. Problem zniknie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy mojej ciężkiej nodze ciężko byłoby agresywniej jeździć żeby nie jeździć jak idiota. Na początku faktycznie był dziwny efekt jazdy DSG szczególnie na biegu 1-2-3  - właśnie efekty szarpania, które tak naprawdę były efektem wyczucia tej skrzyni. Po tygodniu/dwóch jazdy nic takiego nie zaobserwowałem aż do około 2 tygodni temu, przy przebiegu 24 tys. Teraz ewidentnie na zimnym silniku szarpanie jest do 6 biegu włącznie, tylko 7 wchodzi niezauważalnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wprawdzie inna generacja ale u siebie nieodmiennie czuję zmiany jak uprawiam PSJ na zimnym. Zaznaczam "czuję" bo nic nie szarpie a autko jedzie płynnie. Jak tylko nie daję skrzyni czasu na myślenie jaki bieg ma zapiąć nic takiego się nie dzieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taka już charakterystyka tych skrzyń - już się pogodziłem z tym, że jak zwalniam hamując silnikiem i skrzynia "myśli", że zaraz będzie miała wrzucić 2 a ja nagle przyspieszę - to się gubi jakby chciała powiedzieć "ej, kurde, ja mam dla Ciebie już tutaj dwójeczkę przygotowaną a Ty chcesz coś innego? jesteś pewien?" i za karę mi strzeli w kręgosłup ;)

jednak na zimnym na 100% przez 8 miesięcy i 23 tys. km nie miałem takich objawów jakie się pojawiły ostatnio. i tak jak mówię połączone jest to z efektem którego wcześniej łatwo nie mogłem osiągnąć - tzn. zerwania przyczepności kół przy delikatnie mocniejszym wciśnięciu gazu przy ruszaniu. to wrażenie takie jakbym robił strzał ze sprzęgła.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja odczuwam szarpniecie w momencie kiedy dojeżdżam do ostrego zakrętu i hamuję silnikiem. Dokładnie ten objaw jest w momencie kiedy chcę wyjść z zakrętu i dodać gazu. Auto po wyjściu z zakrętu jakby miało wysoki bieg i za małe obroty. Nagle zrzuci bieg (nawet czasami o dwa) i potrafi szarpnąć, ostro przyśpieszyć. Da się tego uniknąć, nauczyć się kontrolować nad skrzynią. Jednak czasami kiedy są jakieś nieprzewidziane sytuacje na drodze to nie ma na to "bata"...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się ale nad tym już przeszedłem do porządku dziennego :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co na to ASO ?

na forum Superba ktos pisał o zmianie jednego parametru w kodowaniu DSG ( nie pamiętam dokladnie ktorego ) ale po tym zabiegu skrzynia dostawała drugie, lepsze zycie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja w ASO dopiero będę więc się podzielę spostrzeżeniami.

jeśli mówisz o tym kodowaniu to z tego co pamiętam chodziło o "reakcję na gaz".

pkt. 2 - Lagi na pedale gazu

U mnie, bez wyboru trybów jazdy (mam tylko D / S na skrzyni) D można śmiało nazwać trybem emeryta. Reakcja na gaz jest baaaardzo ospała, tak jakbyś na gaz położył poduszkę :D  Na "S" jest super ale przy agresywnej jeździe przeciąga na obrotach. po prostu taką charakterystykę zapieli. ja już przyzwyczaiłem się do tego i wiem jak jeździć żeby się nie wnerwiać ;) szarpanie jednak nie ma nic wspólnego z tym opóźnieniem, które można załatwić kodowaniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No więc co do drzwi i maski źle spasowanej to pan doradca serwisowy stwierdził, że nie mogą wiele zrobić tylko przesmarować zamki bo ten typ tak ma :) ,a maskę mogą mi ustawić ale muszą ruszyć śruby(te widoczne po otwarciu) i będzie to potem widać, tylko panowie nie wiedzą, że maskę góra/dół ustawia się na zawiasach śrubami które są ukryte po plastikiem podszybia (przeanalizowałem to). Co do ACC 160/h to kazał mi wyjaśniać z handlowcem.  Nie wiem co dalej robić...."Miły" pan jeszcze dodał, że jak chcę żeby drzwi się same zamykały to niech sobie kupię phaetona .Szkoda nerwów, maskę dam do ustawienia do jakiegoś dobrego warsztatu i już.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podziel się który to serwis taki mądry. Spychologia stosowana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, i ja się podzielę wrażeniami z wizyty na naprawę gwarancyjna. Tak jak już pisałem wcześniej od początku kierownica w passacie była krzywo obsadzona. 

 Pan serwisant stwierdził po przejażdżce ze kierownica jest rzeczywiście lekko krzywo, ale nic nie ściąga i mogą to ustawić za 350 zł teraz bądź za darmo ale jak auto przekroczy przebieg 3500 km . Swoją teorie podparł tym ze podobno auto ustawia i układa się na jakiś śrubach i do tego czasu nie ustawia się tego. Jeśli problem nadal będzie występował po tym przebiegu , zrobią to za darmo. 

 Również stwierdził ze bardzo dużo aut ma tak na początku. 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cóż... ja bym kontrargumentował, że auto ma defekt i jest na gwarancji i oczekujesz naprawy. Z doświadczenia jednak wiem, że serwisy często mają w poważaniu to, czego oczekujesz, chyba że Twoja firma ma flotę u tego dealera - wtedy całują po rączkach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba było powiedzieć żeby teraz ustawił a po tym przebiegu raz jeszcze poprawił jak się ułoży! Rozumiem, że wszyscy po przebiegu 3,5k co mieli na początku poprawnie ustawioną kierownicę mają robione korekty bo teraz jest już inaczej. Jakiś absurd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jedna rzecz, wydaje mi się działająca czasem na serwis. Wszystko bierzemy na piśmie. Tzn. odmówili Ci teraz ustawienia - poproś o decyzję na piśmie. Data, godzina, nazwisko, zgłoszenie, odmowa + uzasadnienie. Czasem jest tak, że im się nie chce pisać i dla świętego spokoju zrobią to o co chodzi. Z drugiej strony - będziesz miał historię "na piśmie" że problem zgłaszałeś. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rzucam foty lewej i prawej strony maski . Ewidentnie widać, że wystarczy opuścić z jednej strony w dół maskę. ASO chce ruszać śruby które nic im nie dadzą . (ASO porsche sosnowiec) Tak na marginesie , unikać tego salonu jak ognia. Doradca serwisu, bezczelny typek.

1.jpg

2.jpg

Edytowane przez kubek197878
tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

level: Cytryn & Gumiak ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też był problem ze szczelinami przy masce, kombinowali, kombinowali aż w koncu dali na blacharnie gdzie gość w 3 min ustawil idealnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności