Skocz do zawartości
Prim

Awarie, naprawy reklamacyjne B8

Rekomendowane odpowiedzi

opony maja 5 tys km. ;/

pojadę na geometrie. ale vw nie powinien się tym zająć tylko ja mam płacić?

 

Niestety większość producentów ma limity ilości kilometrów do jakiej w ramach usługi gwarancyjnej regulują geometrię. Po tym przebiegu jest to dla nich rzecz eksploatacyjna. Zazwyczaj limity te są bardzo niskie. Nie wiem jak sprawa wygląda w VW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tym co twierdzą ze nie mają problemu z lekkim sciaganiem ostrym przyspieszaniu na niskich biegach przy ośce proponuje stanać albo lekko sie toczyć i wcisnac ostro gaz, najlepiej w trybie S nie trzymając kierownicy. Zobaczycie czy pojedzie prosto...

Nie mówie tu o ewidentnym ściaganiu podczas jazdy, bo tak byc nie może, ale efekt który opisuje jest w każdej mocnej ośce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najpierw to trzeba zdefiniować co to jest lekkie ściąganie. Duże ściąganie to takie, że po puszczeniu kierownicy od razu auto zjeżdża z toru. Ale to już raczej wywalone zawieszenie/geometria i widać to zwykle po ściętych oponach ja w moim b6.

Sprawdzałem też w b8 przy mocnym przyspieszaniu na wysokich obrotach i nie ma żadnego ściągania. Z resztą tak zawsze sprawdzałem uauta jak je kupowałem. Mój 25 letni klasyk też nie ściąga jak mu się wdepnie (300 PS), 200 metrów spokojnie przejedzie prościutko (oczywiście bez palenia gumy bo tył wtedy zarzuca na lewo i prawo :) ). Tiguan też pięknie leci, można palcem trzymać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
opony maja 5 tys km. ;/

pojadę na geometrie. ale vw nie powinien się tym zająć tylko ja mam płacić?

 

Info sprawdzone, sam robilem geometrie w Krakowie, za darmo do poł roku lub 10 000 km po tym czasie 649pln

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

 

Posiadam Passata B8 1.6 TDI manual. Po przejechaniu około 52 tys km - zauważyłem, że po wysprzęglęniu np. dojazd do świateł, z okolic skrzyni biegów lub sprzęgła dochodzi dziwny dzwięk (przypominający pracę ciągnika). Działo się to regularnie jak auto było dobrze nagrzane po przejechaniu ok 2-3 godzin np po mieście. Po ponownym wcisnieciu sprzęgła dziwny dzwięk ustawał i tak za każdym razem. Usterkę zgłosiłem do VW, zostawiłem auto i po tygodniu auto wrociło z informacją, że owa usterka jest trudna do zlokalizowania ale wyminiono lożysko sprzęgła. Dostałem też informację, że sprzęgło jest zużyte. Było trochę lepiej ale tajemniczy dźwięk pojawiał się dalej tyle, że z mniejszą czestotliwoscią. Dziś samochód ma przejechane 57 tys km i zaczyna ślizgać się sprzęgło na 3 i 4 biegu. Czy jest możliwość, że zużyte łożysko miało wpływ na tak szybkie dojechanie tarczy sprzęgła ? Czy jest szansa walczyć z VW o naprawę gwarancyjną. Do tej pory myslałem, że Vw to solidniejsze auto...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, po tygodniu uzytkowania B8 1.8 TSI DSG - czuje conajmniej w 2 miejscach skrzypienie. 1 dotyczy deski gdzies na srodku - gdy jade specificzną drogą - niby prosto ale takie mikro dziury poprzeczne.

 

A drugie skrzypienie pojawia sie na drzwiach kierowcy - wtedy kiedy odpale muze - sytuacja jest o tyle specificzna ze to skrzypienie przypomina mi podobnie jakbym wrzucil luzem opakowania po puszkach np. Redbullach w kieszeni drzwi w B6, a tu nowe auto i wszystko puste, bez śmieci. Pojawia sie to przy srednich tonach - melodyjnych ciagnietych dlugo i wcale nie glosnych - wtedy cos tam w tych drzwiach wpada w wibracje. Basy itp nie wywoluja tego. Audio - standard. nie oczekuje cudów - ale to kwestia skręcenia chyba tapicerki.

Co z takim fantem? ASO to jakos koryguje? bo jest to uporczywe - a tak nawet nie mialem w 9 letnim B6 - no chyba ze nawrzucalem smieci puszek w kieszeni i wtedy to trzaskało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przed serwisem na 30k zauważyłem że mam mało płynu chłodniczego. Zgłosiłem to przed serwisem i gość powiedział że uzupełnią. Z jego opinii wynikało że to normalne ponieważ obieg jest otwarty i płyn może uciekać. Co jakiś czas trzeba to kontrolować, mam 1,5k od przeglądu a płyn poniżej min stanu. Czy faktycznie tak jest ?! 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zadzwonię jutro do innego ASO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi juz po 5k przebiegu wyskoczyl wielki czerwony wykrzynik z informacja ze jest malo plynu chlodzacego. Wydaje mi sie, ze podczas zerowego przegladu gdy zalewaja auto plynami po prostu leja na minimum.... Nie powiem troche sie wkurzylem, nowe auto a tu od razu takie cos.... Dodam ze we wczesniejszym B7 2.0 TDI 140 nigdy nie mialem czegos podobnego a dostawal ostro w tylek (czesto jazda z maksymalna predkoscia)

A drugie skrzypienie pojawia sie na drzwiach kierowcy - wtedy kiedy odpale muze - sytuacja jest o tyle specificzna ze to skrzypienie przypomina mi podobnie jakbym wrzucil luzem opakowania po puszkach np. Redbullach w kieszeni drzwi w B6, a tu nowe auto i wszystko puste, bez śmieci. Pojawia sie to przy srednich tonach - melodyjnych ciagnietych dlugo i wcale nie glosnych - wtedy cos tam w tych drzwiach wpada w wibracje. Basy itp nie wywoluja tego. Audio - standard. nie oczekuje cudów - ale to kwestia skręcenia chyba tapicerki.

Co z takim fantem? ASO to jakos koryguje? bo jest to uporczywe - a tak nawet nie mialem w 9 letnim B6 - no chyba ze nawrzucalem smieci puszek w kieszeni i wtedy to trzaskało

No to Cię pociesze. Kupujesz dynaudio za prawie 4k i masz dokładnie to samo. Jak jest utwór, który ma troche więcej basu to od razu słychać rezonansy w drzwiach....

 

Edytowane przez dobry23

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

potwierdzam, ubywa... przebieg 17 tyś i jest minimum. Jak odbierałem to był pod max... dziwne trochę bo ani w b6 ani w octavii nie uzupełniałem płynu nigdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzies ktos pisal, ze nowe weze gumowe po 'wygrzaniu' troche sie rozszerzaja i plyn 'znika' ze zbiorniczka. Cos w tym moze byc bo u mnie na poczatku po kilkuset km zeszlo do minimum. Dolalem do max i przez ostatnie 2 lata i 29k km nie ma tematu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie płynu ubywa, mi nie wystarcza od serwisu do serwisu. Olej co 10000 1,5 litra do dolania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu pisałem o pekniętej tylnej szybie - reklamacja została uznana. Nikt nie wie dlaczego pękła, nie było na niej śladów uderzeń itp. 

Nowa się cały czas trzyma :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Michasze napisał:

Jakiś czas temu pisałem o pekniętej tylnej szybie - reklamacja została uznana. Nikt nie wie dlaczego pękła, nie było na niej śladów uderzeń itp. 

Nowa się cały czas trzyma :)

Skoro nie było śladów uszkodzeń, a szyba pękła to znaczy, że pracuje nadwozie. Pytanie dlaczego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, integrale napisał:

Skoro nie było śladów uszkodzeń, a szyba pękła to znaczy, że pracuje nadwozie. Pytanie dlaczego?

Szyba nie dotyka w żadnym miejscu nadwozia, ja podejrzewam wadę samej szyby po prostu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

takie szyby teraz robią, ja będę reklamował tylną boczną przyciemnianą, bo ma wady jakby była pofalowana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, kubek197878 napisał:

takie szyby teraz robią, ja będę reklamował tylną boczną przyciemnianą, bo ma wady jakby była pofalowana.

Ta moja nowa tylna załamuje z kolei widok przy włączonym jej ogrzewaniu,pierwszy raz coś takiego widzę, za pierwszym razem autentycznie czyściłem okulary bo myślałem, że to coś z nimi nie tak :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.09.2017 o 19:27, marcin232 napisał:

Gdzies ktos pisal, ze nowe weze gumowe po 'wygrzaniu' troche sie rozszerzaja i plyn 'znika' ze zbiorniczka. Cos w tym moze byc bo u mnie na poczatku po kilkuset km zeszlo do minimum. Dolalem do max i przez ostatnie 2 lata i 29k km nie ma tematu. 

Mnie też dolali przy wymianie oleju po 2 tys. km i od tego czasu 2 lata i 70 tys. km nie dolewałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 hours ago, Michasze said:

Ta moja nowa tylna załamuje z kolei widok przy włączonym jej ogrzewaniu,pierwszy raz coś takiego widzę, za pierwszym razem autentycznie czyściłem okulary bo myślałem, że to coś z nimi nie tak :)

chyba delikatnie nie zrozumiales zjawiska ktore jest normalne. i widac je np latwiej w okularach przyciemnianych z filrem polaryzacyjnym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności