radekrp90 Zgłoś #2541 Napisano 24 Sierpnia 2017 Większość problemów z QV to przepływ informacji Włochy-ASO - wiele problemów jest znanych i zostały rozesłane informacje do serwisów ale te mają tak "kompetentną" kadrę, że nie wiedzą jak wykonać pracę w ramach biuletynów... Przynajmniej tak opisał to jeden z właścicieli QV. Podstawowe modele, obecne jak i nawet poprzedniej generacji (Giulietta, Mito, 159) wbrew pozorom to dość porządnie zrobione auta nie mające powtarzających się ostatnimi laty w VAG problemów. Żeby nie było jednak nie wybielam ani jednych, ani drugich ale następnym razem posłucham jednak tej mniej rozsądnej myśli dot. zakupu auta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
googie Zgłoś #2542 Napisano 24 Sierpnia 2017 nie mające powtarzających się ostatnimi laty w VAG problemów Które problemy są powtarzające się? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #2543 Napisano 24 Sierpnia 2017 Co chwilę słyszę o problemie (choć to nie dotyczy tylko VW, a nowych aut w ogóle): - brania oleju w nowych autach, - kiepskiej jakości łańcuchów rozrządu (ale tu problem mają nawet Ci, którzy mają to "od zawsze"), - trwałość przekładni, - niska jakość materiałów (nawet w Audi widać oszczędności w kilku detalach między generacjami). Były też problemy (choć w nowej generacji silników zrezygnowano z tego rozwiązania na rzecz nienaprawialnych bloków) z pompami oleju w TDI - o tym słyszał chyba każdy. Teraz mamy silniki jednorazowe - padnie pompa oleju, to nie ma nawet panewek na wymianę. Może czepiam się i szukam na siłę ala jednak pomnożone to przez ilość aut VAG'a na drogach robi się konkretny problem. Napisałem tak w poście wyżej odnośnie produkowanych Giulliett - ich silniki i skrzynie zdają się generować mniej problemów (może poza MultiAir) niż odpowiedniki w VAG. Oczywiście ich jest znacznie mniej, bo są montowane tylko w autach koncernu FCA (i były w Oplach), a nowe modele, z nowymi silnikami są produkowane dopiero od 2 lat (m.in. Giulia) ale o tym nie wspominam, bo w podobnie jak nowe 2.0 TDI i 2.0 TSI są zbyt krótko na rynku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DemoniK Zgłoś #2544 Napisano 24 Sierpnia 2017 Gdy Alfa będzie stanowiła trzon oferty flotowej to będzie można jakkolwiek porównywać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #2545 Napisano 24 Sierpnia 2017 Efekt skali jest po stronie Niemców Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DemoniK Zgłoś #2546 Napisano 24 Sierpnia 2017 Nie chodzi tylko o skalę, ale o samo użytkowanie, przebiegi, serwis itd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #2547 Napisano 24 Sierpnia 2017 Serwisy, marketing, sprzedaż - tu w FCA jest dno... Ale technicznie, w większości przypadków (diesle, 1.4 T-jet, 1.8 TBI) nie można im nic zarzucić. Tak czy inaczej życzę im powodzenia z tymi nowymi modelami, bo coś się chociaż rusza, a nie stale tylko BMW, Audi, Mercedes... czasami jakiś Lex lub inna Toyota. Honda nic nie ma segmencie, francuzy też. O Fordach nie wspominam, bo ich trochę papierowych aut (fakt, że dostawczych) przewinęło i dobrych wspomnień nie mamy Wiadomo, VAG-ów lata od cholery to i awarie się zdarzają. Ale dość o tym, bo trochę OT zrobiłem z tą Alfą Miało być z żartem, a wyszło poważnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
merci_94 Zgłoś #2548 Napisano 24 Sierpnia 2017 Dzisiaj byłem na akcji serwisowej sterownika szyb (mogło się odpowiednio wcześnie nie zatrzymać i przytrzasnąć łapę/głowę) pare razy szyba wariowała ale ogólnie nie było z tym problemu. Wrócił za to problem skrzypicacego przedniego zawiasu, dokładniej czujników położenia reflektorów, które jakiś czas temu zostały wymienione. Dzisiaj narazie je przesmarowali czymś i jest cisza, pytanie na jak długo Wczoraj tez zwariowało ACC i w pewnym momencie pokazało usterkę i nie chciało zatrybic. Po zajechaniu i wyłączeniu zapłonu wróciło do normy. Chciałem jeszcze zrobić zbieżność bo widzę ze lekko w lewo mam przesunięta kierownice, ale stwierdzili, ze mam łyse opony i dopóki nie wymienię nie robią (oczywiście odpłatnie). Przód się kończy, ale do końca sezonu dociągnę, po zimie trzeba myśleć o nowych gumach zamiar Conti SC5. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #2549 Napisano 25 Sierpnia 2017 czy u was też się tak zamykają drzwi, że trzeba je mocniej pchnąć ? W b6, tiguanie i w octavii 1 mam tak, że wystarczy leciutko i praktycznie same się zamykają nawet jak są lekko uchylone . W b8 gdy są lekko uchylone to nie zamknie się trzeba je otworzyć i pchnąć dość mocno. Jest to irytujące . Aż jadę do salonu sprawdzić jak w innych się zamykają. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
googie Zgłoś #2550 Napisano 25 Sierpnia 2017 U mnie tak samo (z tymi drzwiami). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fedwo Zgłoś #2551 Napisano 25 Sierpnia 2017 czy u was też się tak zamykają drzwi, że trzeba je mocniej pchnąć ? W b6, tiguanie i w octavii 1 mam tak, że wystarczy leciutko i praktycznie same się zamykają nawet jak są lekko uchylone . W b8 gdy są lekko uchylone to nie zamknie się trzeba je otworzyć i pchnąć dość mocno. Jest to irytujące . Aż jadę do salonu sprawdzić jak w innych się zamykają. To kwestia ogranicznika drzwi - w B8 jest inna, uproszczona konstrukcja niż była w B7 i B6. Teraz jest tak jak od kilku lat w Audi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RADEK Zgłoś #2552 Napisano 25 Sierpnia 2017 Mam ostatnio problem z porannym rozruchem silnika (długo kręci), czyżby koniec świec? da się to VCDS sprawdzić ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
IQM1 Zgłoś #2553 Napisano 26 Sierpnia 2017 czy u was też się tak zamykają drzwi, że trzeba je mocniej pchnąć ? W b6, tiguanie i w octavii 1 mam tak, że wystarczy leciutko i praktycznie same się zamykają nawet jak są lekko uchylone . W b8 gdy są lekko uchylone to nie zamknie się trzeba je otworzyć i pchnąć dość mocno. Jest to irytujące . Aż jadę do salonu sprawdzić jak w innych się zamykają. Wam się Passeratti pomylił z Bentleyem ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #2554 Napisano 26 Sierpnia 2017 zmienili konstrukcje zawiasów i ograniczników (nie wiem po co) to drzwi zamykają się gorzej jak w niektórych japończykach . Żona się śmieje bo w jej b6 zamykają się leciutko pomimo wieku i przebiegu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Plato Zgłoś #2555 Napisano 27 Sierpnia 2017 Od 2-3 tygodniu jak odpalam auto, gdy jest nie rozgrzane wpada w wibracje, szczególnie na wstecznym biegu. Odczuwa to nawet pasażer. Spotkał się ktoś z takim problemem. Na samą myśl, że mam znowu jechać do ASO, które zapewne powie, że TTTM robi mi się nie dobrze... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nasa Zgłoś #2556 Napisano 28 Sierpnia 2017 Moje awarie w B8 R-line. Przebieg 9000 km Niedoróbka malarska na drzwiach kierowcy, na plastiku pod listwą chromowaną. Wyszła po paru myjkach ciśnieniowych. Zgłoszona - usunięta. Poluzowane mocowanie ogranicznika drzwi kierowcy. Ponoć częsta sytuacja. Sam dokręciłem imbusem bo to banał. Odchodząca listwa chromowana okalająca szybę na obydwu tylnych drzwiach - czeka na zgłoszenie w serwisie (zastanawiam się czy samemu nie zakleić klejem na gorąco :-)) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adam.s Zgłoś #2557 Napisano 28 Sierpnia 2017 Moje awarie w B8 R-line. Przebieg 9000 kmNiedoróbka malarska na drzwiach kierowcy, na plastiku pod listwą chromowaną. Wyszła po paru myjkach ciśnieniowych. Zgłoszona - usunięta. Poluzowane mocowanie ogranicznika drzwi kierowcy. Ponoć częsta sytuacja. Sam dokręciłem imbusem bo to banał. Odchodząca listwa chromowana okalająca szybę na obydwu tylnych drzwiach - czeka na zgłoszenie w serwisie (zastanawiam się czy samemu nie zakleić klejem na gorąco :-)) U mnie to samo co u kolegi czyli schodzący lakier z listew na drzwiach pod listwa chromowana, była prawa strona wymieniona (przód i tył), teraz zgłoszone jest lewa strona (przód i tył) i czeka na wymianę. Po 3 wymianach w końcu nie pęka plastik uchwytu w drzwiach kierowcy do zamykania (ta cześć co jest polaczona ze skóra), wymienili całą rączkę razem ze srebrną obejmą i jest spokój. Oby jak najdłużej bo już nie mam do tego elementu cierpliwości.. Poza tym żadnych innych wad.. Jedna rzecz co przykuła moja uwagę to w innych krajach (Niemcy, Austria, Włochy) B8 w Highline maja inne przednie światła niż u nas, trochę dziwnie to wyglada, maja coś takiego ze w każdym kloszu są 2 punkty (małe prostokąty) led które świecą (dzienne).. widziałem mnóstwo takich B8 w trakcie wojaży po Europie.. Poza tym jest inny wygląd samej lampy wewnątrz.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
infoset Zgłoś #2558 Napisano 28 Sierpnia 2017 To kwestia ogranicznika drzwi - w B8 jest inna, uproszczona konstrukcja niż była w B7 i B6.Teraz jest tak jak od kilku lat w Audi. Te zawiasy do B6/B7 dali z rozpędu wg. projektu zawiasu który zaprojektowali w VW Phaetonie. Był to rzeczywiście "zawias premium" Teraz w całym VAG pakują ten zwykły uproszczony zawias kątowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #2559 Napisano 29 Sierpnia 2017 Jedna rzecz co przykuła moja uwagę to w innych krajach (Niemcy, Austria, Włochy) B8 w Highline maja inne przednie światła niż u nas, trochę dziwnie to wyglada, maja coś takiego ze w każdym kloszu są 2 punkty (małe prostokąty) led które świecą (dzienne).. widziałem mnóstwo takich B8 w trakcie wojaży po Europie.. Poza tym jest inny wygląd samej lampy wewnątrz.. Bo to LED Basic, jeden z 3 typów oświetlenia dostępny również w PL (bez pakietu Business w HL takie są) zapraszam do lektury http://forum.vw-passat.pl/threads/148953-O%C5%9Bwietlenie-w-B8-LED-TOP-LED-BASIC-i-Halogen Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
biokd Zgłoś #2560 Napisano 29 Sierpnia 2017 Bo to LED Basic, jeden z 3 typów oświetlenia dostępny również w PL (bez pakietu Business w HL takie są) zapraszam do lektury http://forum.vw-passat.pl/threads/148953-O%C5%9Bwietlenie-w-B8-LED-TOP-LED-BASIC-i-Halogen Wiec wychodzi na to ze w Polsce większość to LED Top a to z tej przyczyny ze w pakiecie Business to jest tanie jak barszcz wiec opłaca się dokupić. Może w innych krajach LEDtopy są zbyt drogie i wystarcza im Basic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach