Skocz do zawartości
Prim

Awarie, naprawy reklamacyjne B8

Rekomendowane odpowiedzi

Ktoś? Coś?

 

Witam

Mam czasami podobne drgania, choć nie wiem jeszcze, czy sa związane z działaniem klimatyzacji.

Będe obserwował.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Polecam przeczytać test porównawczy z obecnego wydania Motoru. W teście są porównywane: nowa Insignia, Mazda 6, Peugeot 508, Mondeo, Talisman, Superb i Kia. Pasek w CL, 2.0 TDI, 150KM DSG. I co? Wygrała Skoda, ale pomijając cenę zakupu (B8 jest drogi) czyli skupiając się na wnętrzu, zawieszeniu, napędzie itd. - B8 bije nawet młodszą konkurencję na głowę (Insignia, Talisman).

Mój brat rok temu wybierał nowe auto. Był wielkim krytykiem passata: 'co wy widzicie w tym aucie????'. Szukał, testował, czytał, porównywał i finalnie kupił nowe B8:-) Auto, jako całokształt, jest naprawdę dobre. A, że nie porywające w designie? Za 5 lat nadal będzie ładnie się prezentował.

Co do wad - każde auto je ma. Miałem okazję jeździć nowym Mercedesem C-klasą, BMW 3 (2017), Volvo XC60 (ale nie to najnowsze) - wpadek jakościowych znalazłem całe mnóstwo i to zaledwie po kilku minutach. Nowe A4 B9 190KM które ujeżdżam (służbowo) - to samo, w ciągu roku byłem 5 razy w serwisie...

Wybór auta to nic innego jak jeden wielki kompromis. Moim zdaniem naprawdę trudno znaleźć coś lepszego za te pieniądze. I błagam, proszę nie kontrować mojej wypowiedzi porównując B8 do oferty aut z Korei. Jeździłem tymi autami i wiem co mówię.

 

Nikt się tutaj nie sprzecza ze passat to najlepszy wybór za ta cenę (można dyskutować o superbie). Jak ktoś kupuje nowe autko za 150k to jasne ze B8 wygrywa.

Problem który porusza on i inni lezy w tym ze jakość aut systematycznie spada. Wystarczy wejść do systemu ETKA i zobaczyć o ile prostszy jest prawie każdy schemat dla B8 wobec B7 czy CC. Mniej indywidualnych dla modelu części, mniej weluru, slabszy chrom, mniej tulejek, mniej wygluszen, mniej przycisków, cieńsze uszczelki i nawet pedal gazu nagle po latach montowany w zwisie.. Nie trzeba się emocjonować, to sa fakty.

Edytowane przez infoset

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nikt się tutaj nie sprzecza ze passat to najlepszy wybór za ta cenę (można dyskutować o superbie). Jak ktoś kupuje nowe autko za 150k to jasne ze B8 wygrywa.

Problem który porusza on i inni lezy w tym ze jakość aut systematycznie spada. Wystarczy wejść do systemu ETKA i zobaczyć o ile prostszy jest prawie każdy schemat dla B8 wobec B7 czy CC. Mniej indywidualnych dla modelu części, mniej weluru, slabszy chrom, mniej tulejek, mniej wygluszen, mniej przycisków, cieńsze uszczelki i nawet pedal gazu nagle po latach montowany w zwisie.. Nie trzeba się emocjonować, to sa fakty.

 

wymieniles same zalety:

- mniej części, tulejek

- mniej przycisków

- mnie indywidualnych dla modeul itd -

same plusy jak dla mnie, po co do auta indywidualnie dorabiać wszystko skoro de facto z 200 tys części w aucie 99% może być takich samych w tej samej grupie np. VAG. to chyba jasne,ze tak jest lepiej i dla VAG i dla usera - bo moze potem kupic część z audi ktora będzie pasowac do skody, vw, seat, porsche.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ktoś? Coś?

 

Nie wiem czy Ci to cos powie ale moj b6 2005 2.0tdi obecnie jak klima wali na calego ma to samo. Caly aczyna drgac i lekkie dogazowanie powoduje ustanie problemu.(zwykle daje mu 1200na troche zeby sie ladowal jak stoi w korku i problem ustepuje) Niestety nie wiem jaka jest przyczyna, ale zauwazam tez problem w braku mocy aby samochod ruszyl jak klima przejmuje stery zaraz po uruchomieniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja mam dokładnie to samo z drzwiami kierowcy, ogólnie cisza ale na dołkach coś tak brzęczy w środku że szlag mnie trafia, będę się brał w weekend za rozbieranie drzwi tylko nie wiem jak się do tego zabrać

Ja zauważyłem, że przy głośniejszej muzyce trzeszczy otwór plastikowy, z którego wychodzi pas kierowcy.

 

Panowie miał ktoś też to robione, u mnie smarują co przegląd i nadal skrzypi, głównie na dużych "policjantach" jak jest większe odbicie/dobicie....ale tych śrub mi nie wymieniali. Proszę o pomoc w tym temacie bo za 3 tys mam kolejny przegląd może to TPI by rozwiązało sprawę.

W 1.8 TSI z grudnia 2015 to samo. Tylko nie wiem czy to wina trybu Eco, który coś tam zmienia z zawieszeniem bo zawsze zapominam porównać.

 

Panowie, przepraszam, że tak późno się z tym odzywam.

TPI dotyczące skrzypiącego zawieszenia to 2040288/4 (a przynajmniej takie mam wpisane w moim zleceniu).

Polega ono głównie na wyjęciu tulei wahaczy, wymianie śrub i przesmarowaniu tulei specjalnym smarem.

Pomogło?

 

Witam wszystkich chciałem sie zapytać posiadaczy silników 1,8TSI czy te silniki juz nie biorą oleju jak poprzednie wersie?

Nie biorą. 2.0 dalej biorą i pewnie ten sam problem co w B6 czyli pierścienie na tłokach.

 

@offtop

Co do jakości aut, to cóż, minęły czasy gdzie auta miały ozdobne kształty i deski rozdzielcze. Nowy passat (pomijając ten okropny tył) wydaje się po prostu plastikowy, ale tak samo wyglądają bmki czy merce za 200 koła.

 

To już nie te czasy pięknych grillów i skórzano/metalowych desek z zegarami. Teraz samochody projektuje się w Excelu :mmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic mi nie wiadomo zeby 2.0tsi w B8 braly olej, jezdze prawie drugi rok i pomiedzy przegladami spada z max do pol stanu wiec bierze z 0,3-0,4 litra na 15 tys km czyli prawie nic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@offtop

Co do jakości aut, to cóż, minęły czasy gdzie auta miały ozdobne kształty i deski rozdzielcze. Nowy passat (pomijając ten okropny tył) wydaje się po prostu plastikowy, ale tak samo wyglądają bmki czy merce za 200 koła.

 

To już nie te czasy pięknych grillów i skórzano/metalowych desek z zegarami. Teraz samochody projektuje się w Excelu :mmm

 

Właśnie w kontekście tyłu szkoda, że wersja na EU nie jest taka jak na Amerykę.

2017_volkswagen_passat_angularrear.jpg

Bardzo mi się podoba ten tył - taki a'la Volvo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nic mi nie wiadomo zeby 2.0tsi w B8 braly olej, jezdze prawie drugi rok i pomiedzy przegladami spada z max do pol stanu wiec bierze z 0,3-0,4 litra na 15 tys km czyli prawie nic

 

Potwierdzam u mnie to samo. Jeżdzę na motulu x-clean+ 5W30 ze wymianą co 15k. Nie ma problemu brania oleju w silniku 2.0 TSI 220KM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nikt się tutaj nie sprzecza ze passat to najlepszy wybór za ta cenę (można dyskutować o superbie). Jak ktoś kupuje nowe autko za 150k to jasne ze B8 wygrywa.

Problem który porusza on i inni lezy w tym ze jakość aut systematycznie spada. Wystarczy wejść do systemu ETKA i zobaczyć o ile prostszy jest prawie każdy schemat dla B8 wobec B7 czy CC. Mniej indywidualnych dla modelu części, mniej weluru, slabszy chrom, mniej tulejek, mniej wygluszen, mniej przycisków, cieńsze uszczelki i nawet pedal gazu nagle po latach montowany w zwisie.. Nie trzeba się emocjonować, to sa fakty.

 

No cóż, ja akurat w tym temacie mogę dużo powiedzieć. Miałem i modyfikowałem zarówno B6 (x2) i B7 (x2). A teraz B8.

Już zdążyliśmy zapomnieć o problemach jakie miał np. b6. Warto wspomnieć choćby o psującym się przycisku ręcznego, o silniczkach od ręcznego przy piastach, padających lub hałasujących silniczkach od klap w klimatyzacji, nagminnej rdzy (głównie roczniki 2005-2008), padających diodach w tylnych lampach, zacinającym się cięgnie Bowdena przy klamkach drzwi, o padającym mechanizmie regulacji odcinka lędźwiowego, o padających czujnikach parkowania (głównie te w grillu), padającym elemencie grzejnym w nagrzewnicy w dieslach... O problemach z silnikami nawet nie wspomnę. Co ciekawe, wszystkie te wady były przyjmowane przez użytkowników b6 raczej bez emocji typu 'co za szajs ten VW'. Raczej - jak to poprawić. A wiem co piszę, w końcu jestem dość długo na tym Forum. Pokazuje to jak oczekiwania się szybko zmieniają. Teraz nam przeszkadza trzeszczący plastik na drzwiach czy w na desce rozdzielczej. W B6 też potrafił trzeszczeć, ale to był taki drobiazg, że nikt tego nawet nie nagłaśniał jako rażąca wada jakościowa.

B8 też całkiem dobrze już poznałem (m.in. wymieniałem cały środek z czarnego na jasny). Widzę dużo zmian i rozwiązań zapożyczonych z Audi (mam porównanie do mojego A5 FL które też zdążyłem już nieźle zbadać). Uważam, że zmiany poszły w dobrym kierunku - zmniejszenie 'complexity' - różnorodności części sprzyja optymalizacji kosztów. Ale jak widzimy, wpadek nie uda się w 100% uniknąć. Patrząc na ich kaliber, to już wolę śniedziejący chrom na listwie w B8 niż np. padnięty silniczek od klapy w B6, gdzie do jego wymiany trzeba pół auta rozbierać (jeśli trafi się ten od strony licznika).

Podążając przykładem naprawdę dopracowanego B7, który był liftingiem B6 można domniemywać, że B8FL również będzie jeszcze lepiej wykonany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No cóż, ja akurat w tym temacie mogę dużo powiedzieć. Miałem i modyfikowałem zarówno B6 (x2) i B7 (x2). A teraz B8.

Już zdążyliśmy zapomnieć o problemach jakie miał np. b6. Warto wspomnieć choćby o psującym się przycisku ręcznego, o silniczkach od ręcznego przy piastach, padających lub hałasujących silniczkach od klap w klimatyzacji, nagminnej rdzy (głównie roczniki 2005-2008), padających diodach w tylnych lampach, zacinającym się cięgnie Bowdena przy klamkach drzwi, o padającym mechanizmie regulacji odcinka lędźwiowego, o padających czujnikach parkowania (głównie te w grillu), padającym elemencie grzejnym w nagrzewnicy w dieslach... O problemach z silnikami nawet nie wspomnę. Co ciekawe, wszystkie te wady były przyjmowane przez użytkowników b6 raczej bez emocji typu 'co za szajs ten VW'. Raczej - jak to poprawić. A wiem co piszę, w końcu jestem dość długo na tym Forum. Pokazuje to jak oczekiwania się szybko zmieniają. Teraz nam przeszkadza trzeszczący plastik na drzwiach czy w na desce rozdzielczej. W B6 też potrafił trzeszczeć, ale to był taki drobiazg, że nikt tego nawet nie nagłaśniał jako rażąca wada jakościowa.

B8 też całkiem dobrze już poznałem (m.in. wymieniałem cały środek z czarnego na jasny). Widzę dużo zmian i rozwiązań zapożyczonych z Audi (mam porównanie do mojego A5 FL które też zdążyłem już nieźle zbadać). Uważam, że zmiany poszły w dobrym kierunku - zmniejszenie 'complexity' - różnorodności części sprzyja optymalizacji kosztów. Ale jak widzimy, wpadek nie uda się w 100% uniknąć. Patrząc na ich kaliber, to już wolę śniedziejący chrom na listwie w B8 niż np. padnięty silniczek od klapy w B6, gdzie do jego wymiany trzeba pół auta rozbierać (jeśli trafi się ten od strony licznika).

Podążając przykładem naprawdę dopracowanego B7, który był liftingiem B6 można domniemywać, że B8FL również będzie jeszcze lepiej wykonany.

 

Ale ja pisałem o kroku w tył wobec b7 i cc a nie wobec b6 :)

A nawet jeśli - te rzeczy które wymieniłeś to była masa nowości w tej klasie - zobacz które auto za 100k miało w 2005 tylne lampy LED, bixenon skretny z doswietlaniem, aktywny tempomat, elektryczny reczny, 2strefowa klime, homelink, niewystające czujniki przod-tyl. itd.

 

Fakt że psuły się te niektóre nowe elementy to jedno a fakt że w b8 ma słabsze uszczelki niż poprzednik, plastikowy słupek A, nie ma manetki od tempomatu albo podłogowego pedału gazu to drugie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nowe A4 B9 190KM które ujeżdżam (służbowo) - to samo, w ciągu roku byłem 5 razy w serwisie...

od miesiąca mam też w garażu B9 z tym silnikiem. z ciekawości co się działo?? oczywiście pytanie on-topic, bo silnik ten sam co w VW :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
od miesiąca mam też w garażu B9 z tym silnikiem. z ciekawości co się działo?? oczywiście pytanie on-topic, bo silnik ten sam co w VW :)

Awarie, których doświadczyłem w B9 190KM to: szalejąca elektronika Audi Pre-Sense - fałszywe informacje o przeszkodzie przed autem + dwa razy zahamowanie niemal do zera na autostradzie. Masakra, myślałem że dostanę zawału. Podczas jazdy gasnące zegary, błędne wskazanie temperatury na zewnątrz (np. -5 podczas gdy było +20), włączające się czujniki parkowania podczas jazdy z prędkością np. 80km/h; 3 wizyty w serwisie z powodu usterki 'systemu uruchamiania silnika' - w końcu wymienili przycisk od odpalania. Problem z włączeniem biegu 1 i 3 i wyskakujące biegi (mam manuala), mocno drżąca i poruszająca się w czasie jazdy dźwignia zmiany biegów i pisk z okolicy silnika podczas zimnego rozruchu. Ostatnia usterka ustąpiła po wymianie rozrządu (pasek + rolki) przy przebiegu ok. 40Tkm. Teraz mam jeszcze problem z okresowo wyłączającą się kamerą za lusterkiem wewnętrznym, wtedy pojawia się komunikat typu 'kamera nie działa, udaj się do servisu'. Servis 3 razy sprawdzał i mówił, że wszystko jest OK, podczas gdy ja po podłączeniu VCDS widzę zapisany komunikat 'usterka elementu grzejnego szyby przy wielofunkcyjnej kamerze asystującej'. Łapy opadają ale nie odpuszczę, muszą to naprawić.

Sam silnik jest mega fajny, szybki i oszczędny. Na autostradzie u zachodnich sąsiadów udało się wyciągnąć 263km/h. Przy ostrzejszym ruszaniu problem z trakcją - niestety napęd mam tylko na przód:-(

Sorry, za zejście z tematu B8.

Edytowane przez Fedwo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
szalejąca elektronika Audi Pre-Sense - fałszywe informacje o przeszkodzie przed autem + dwa razy zahamowanie niemal do zera na autostradzie. Masakra, myślałem że dostanę zawału.

 

 

Da się to cudo wyłączyć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie się da, ale szkoda rezygnować z funkcji jakie daje. To nie tylko ostrzeganie przed przeszkodą (z hamowaniem) ale również asystent świateł drogowych. No i w moim przypadku, przyszłościowo Line Assist. Nie mam go, ale to tylko kwestia czasu jak się coś pojawi w sieci, wtedy dokoduję sobie:-) Tak było z asystentem świateł drogowych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pewnie się da, ale szkoda rezygnować z funkcji jakie daje. To nie tylko ostrzeganie przed przeszkodą (z hamowaniem) ale również asystent świateł drogowych. No i w moim przypadku, przyszłościowo Line Assist. Nie mam go, ale to tylko kwestia czasu jak się coś pojawi w sieci, wtedy dokoduję sobie:-) Tak było z asystentem świateł drogowych.

 

Asystenci są fajni ale nie wszyscy. :)

 

Osobiście korzystam (światła, samoparkowacz i side assist) ale w żadnym aucie nie mam tego auto-hamowania, które szczerze mnie przeraża. I jak widać na Twoim przykładzie może się to skończyć tragicznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Właśnie w kontekście tyłu szkoda, że wersja na EU nie jest taka jak na Amerykę.

[ATTACH=CONFIG]154451[/ATTACH]

Bardzo mi się podoba ten tył - taki a'la Volvo.

 

chyba a'la Toyota Tercel z 1991 :)

moj stary taką mial, moze dlatego mam do teraz uraz do sedanow. bo juz wtedy to wygladalo pokracznie. passat sedan wcale nie lepiej

DSC02722.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na autostradzie u zachodnich sąsiadów udało się wyciągnąć 263km/h.

 

A to jakim cudem się stało :/ ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chyba a'la Toyota Tercel z 1991 :)

moj stary taką mial, moze dlatego mam do teraz uraz do sedanow. bo juz wtedy to wygladalo pokracznie. passat sedan wcale nie lepiej

[ATTACH=CONFIG]154453[/ATTACH]

 

A ja obstaję przy Volvo :P

 

2015_volvo_s80_angularrear.jpg

Edytowane przez multisync

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A to jakim cudem się stało :/ ?

 

Z górki było i wiatr w plecy:-)

W trybie Dynamic nie ma fabrycznego ograniczenia (potwierdzone przez kolegów z Forum A4), które wynosi 240km/h.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W trybie Dynamic nie ma fabrycznego ograniczenia (potwierdzone przez kolegów z Forum A4), które wynosi 240km/h.

 

Ale nawet bez tego ograniczenia masz co najmniej 50 koni za mało na osiągnięcie tej prędkości ... 3.0 TDI zbliża się do 265 km/h licznikowego - 255 km/h z GPS, a ma 272 KM, czyli jakieś 80 KM więcej ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności