Skocz do zawartości
Prim

Awarie, naprawy reklamacyjne B8

Rekomendowane odpowiedzi

W końcu ASO uporało się z okropnym trzeszczeniem przedniego zawieszenia. Jest na to TPI - smarowanie tulei wahaczy przód specjalnym smarem + wymiana jakichś śrub. Efekt natychmiastowy.

Podziękowania dla Szymona (szyltona) za kontakt do pracownika ASO w Warszawie, który wskazał sposób rozwiązania tego problemu.

Możesz podesłać skan z usługi co dokładnie było robione, właśnie mam auto na serwisie, też mi co przegląd smarują a jest coraz gorzej skrzypi przód, wydaje mi się głównie lewa strona...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
etnie opony to Pirelli ,sama żona zauważyła że jest zdecydowanie głośniej niż było...

też mam Pirelli tylko na 18" i też powyżej 140 hałas jest nie do zniesienia jakby łożyska były zużyte. Nie mam kiedy podjechać z reklamacją.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marcin czyli ty także masz ten sam problem, Pirelli strasznie głośne , jak pojawi się jakiś gorszy asfalt to mój boże i dokładnie wrażenie takie jak by łożyska padły, myślisz ze można to reklamować ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powiedzą Ci że to cecha opony. ja dopłaciłem do 19 i mam ciszę w porównaniu do 18.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
też mam Pirelli tylko na 18" i też powyżej 140 hałas jest nie do zniesienia jakby łożyska były zużyte. Nie mam kiedy podjechać z reklamacją.

 

Masz pewność że to opony a nie element zwany kierownicą powietrza tak hałasują?

U mnie po demontażu tej kierownicy zapanowała cisza jak makiem zasiał :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro jestem umówiony na serwis. Po 4 000 km wyciekł cały gaz z klimatyzacji. Zobaczymy gdzie jest dziura.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
powiedzą Ci że to cecha opony. ja dopłaciłem do 19 i mam ciszę w porównaniu do 18.

 

Zmiana średnicy z 18" na 19" nie zmienia bardzo poziomu głośności takiej samej opony z takim samym bieżnikiem i taką sama szerokością.

Zmieniłeś też model opony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po przyjedzie mojego samochodu na plac przejechałem ta sama trasę testówkami na 18 i 19, i na 18 wyraźnie szedł szum/hałas od kół, z dołu. Obie gumy pirelli, szerokość ta sama. naczytałem się o nich (18" pirelli 235/45/18) przed odbiorem i tak kombinowałem, żeby się ich pozbyć, ale nie opłacało mi się sprzedać ich jako nowe, bo sporo osób ogłaszało nowe zdjęte z samochodu i trzeba by zejść z ceny i nie wiadomo ile czekać, a trzeba by też kupić nowe i jeździć. dopłaciłem, i odebrałem z 19", i uwierz mi, najlepiej wydane pieniądze (na zamianie gum też bym musiał dopłacać). wg mnie poprawił się komfort i prowadzenie. ale to moje odczucie po przejażdżce oboma samochodami - każdy ma inne wymagania. Polecam Ci przejechać się 18 i 19, jeden po drugim najlepiej, sam ocenisz hałas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po przyjedzie mojego samochodu na plac przejechałem ta sama trasę testówkami na 18 i 19, i na 18 wyraźnie szedł szum/hałas od kół, z dołu. Obie gumy pirelli, szerokość ta sama. naczytałem się o nich (18" pirelli 235/45/18) przed odbiorem i tak kombinowałem, żeby się ich pozbyć, ale nie opłacało mi się sprzedać ich jako nowe, bo sporo osób ogłaszało nowe zdjęte z samochodu i trzeba by zejść z ceny i nie wiadomo ile czekać, a trzeba by też kupić nowe i jeździć. dopłaciłem, i odebrałem z 19", i uwierz mi, najlepiej wydane pieniądze (na zamianie gum też bym musiał dopłacać). wg mnie poprawił się komfort i prowadzenie. ale to moje odczucie po przejażdżce oboma samochodami - każdy ma inne wymagania. Polecam Ci przejechać się 18 i 19, jeden po drugim najlepiej, sam ocenisz hałas.

 

Nie pojadę bo nie mam dwóch kompletów kół. Podaj dokładny typ i rozmiar obu opon Pirelli - tych 18" i tych 19".

Np. P Zero 245/35/19 mają deklarowaną głośność od 67dB do 72 dB i wyglądają prawie tak samo.

P Zero 245/40/18 mają deklarowaną głośność od 71dB do 72 dB i też wyglądają prawie tak samo.

Prawie robi jednak różnice.

Nie średnica zmienia głośność opony a jej "osobiste" cechy.

Edytowane przez d7d

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opony montowane w B8 i S3 to m.in. (o ile nie popełniłem błędu w nośności, bo indeks prędkości na pewno powyżej 250km/h)

pirelli cirtuauto 235/45 R18 94W, oraz

pirelli cirtuauto 235/40 R19 96W.

pierwsze bardziej głośne, drugie mniej głośne, wg mnie ok.

Nie musisz mieć 2 kompletów, wystarczy że dealer ma 2 samochody na tych oponach.

Odnośnie deklarowanych przez producenta opon danych - powiedziałbym, że to jest tak samo jak z deklarowanym przez producenta samochodu zużyciem paliwa - rzadko pokrywa się z rzeczywistością.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Opony montowane w B8 i S3 to m.in. (o ile nie popełniłem błędu w nośności, bo indeks prędkości na pewno powyżej 250km/h)

pirelli cirtuauto 235/45 R18 94W, oraz

pirelli cirtuauto 235/40 R19 96W.

pierwsze bardziej głośne, drugie mniej głośne, wg mnie ok.

Nie musisz mieć 2 kompletów, wystarczy że dealer ma 2 samochody na tych oponach.

Odnośnie deklarowanych przez producenta opon danych - powiedziałbym, że to jest tak samo jak z deklarowanym przez producenta samochodu zużyciem paliwa - rzadko pokrywa się z rzeczywistością.

 

Ja mam 18 Pirelli P7 Cinturato (71dB) co do indeksu to nie pamietam. Jeżeli chodzi o głośność to są głośniejsze od zimowek które co prawda są na 17 ale są cichsze Good Year UG-1 (70dB). Nie wiem czy ten 1dB robi aż taka różnice, moim zdaniem letnie powinny być cichsze lub przynajmniej na tym samym poziomie głośności co zimówka (wiadomo ze w zimowce inna mieszanka), a jest odwrotnie:hmm No cóż, zaakceptowałem to..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aso zakładało i wyważało opony. wyglądają wysoki bieżnik - zrobione raptem 2 tyś km.

a to nie muszą być opony przecież - jeśli to jakaś cześć zawieszenia?

zauważyłem też lekko skoszoną kierownicę w prawo jak się ją pozostawi "samą sobie"

Nie jest normalne że samochód ściąga. Zużycie opon to eksploatacja czyli nie podlega pod gwarancję.

Źle wyważone lub źle założone koła to nie jest (chyba) gwarancja na samochód ale gwarancja na usługę wykonaną w ASO.

ASO wyważało i zakładało letnie opony ? Mają wysoki bieżnik, równomierny na całym obwodzie i szerokości koła ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Aso zakładało i wyważało opony. wyglądają wysoki bieżnik - zrobione raptem 2 tyś km.

a to nie muszą być opony przecież - jeśli to jakaś cześć zawieszenia?

zauważyłem też lekko skoszoną kierownicę w prawo jak się ją pozostawi "samą sobie"

Jeżeli droga jest (w przekroju porzecznym) pozioma i nie ma bocznego wiatru to kierownica pozioma być w położeniu "zero" bez skoszenia.

Raczej błąd ustawienia zbieżności kół lub ktoś przestawił kierownice ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja średnio co rok ustawiam zbieżność, bo co jakiś czas się delikatnie kierownica "skręca". Nie wiem czy to ma związek z losowym wjechaniem w dziurę czy może po sezonowej wymianie opon tak się dzieje. Ale zawsze regulacja zbieżności załatwiała sprawę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Masz pewność że to opony a nie element zwany kierownicą powietrza tak hałasują?

U mnie po demontażu tej kierownicy zapanowała cisza jak makiem zasiał :-)

 

Rafał możesz coś napisać więcej o tej kierownicy , gdzie to ustrojstwo jest ? rzeczywiście tak hałasuje ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rafał możesz coś napisać więcej o tej kierownicy , gdzie to ustrojstwo jest ? rzeczywiście tak hałasuje ?

 

Zgłosiłem w serwisie huczenie, buczenie generalnie hałas który pojawial się u mnie za każdym razem gdy przekraczałem 120, 130 lub 140 km/h. Było jakoś dziwnie róznie z tą predkością, może zależnie od pogody? Natomiast zawsze pojawiał się ten dziwny jednostajny odgłos huczenia.

Przy przyjeciu do serwisu i streszczeniu tego co napisałem powyżej serwisant od razu powiedział że jest to znany problem i że jest to właśnie ten element i że go wymountowują (zmieniaJą). Dotyczy to wielu egzemplarzy i właśnie zrobili to samo w dwóch samochodach demo.

 

Co do elementu to wiem, że jest to jakiś plastykowy element kierujący powietrze do chlodnicy, nazywają go też łapaczem, dolotem.

Tutaj nie wyjaśnie nic więcej.

 

Oczywiście pomogło. Jak już kiedyś wspominałem, robiłem to w serwisie na Połczyńskiej w W-wie. Proponuję zadzwonić do nich po szczególy.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zgłosiłem w serwisie huczenie, buczenie generalnie hałas który pojawial się u mnie za każdym razem gdy przekraczałem 120, 130 lub 140 km/h. Było jakoś dziwnie róznie z tą predkością, może zależnie od pogody? Natomiast zawsze pojawiał się ten dziwny jednostajny odgłos huczenia.

Przy przyjeciu do serwisu i streszczeniu tego co napisałem powyżej serwisant od razu powiedział że jest to znany problem i że jest to właśnie ten element i że go wymountowują (zmieniaJą). Dotyczy to wielu egzemplarzy i właśnie zrobili to samo w dwóch samochodach demo.

 

Co do elementu to wiem, że jest to jakiś plastykowy element kierujący powietrze do chlodnicy, nazywają go też łapaczem, dolotem.

Tutaj nie wyjaśnie nic więcej.

 

Oczywiście pomogło. Jak już kiedyś wspominałem, robiłem to w serwisie na Połczyńskiej w W-wie. Proponuję zadzwonić do nich po szczególy.

 

Pozdrawiam

 

u mnie identyczna sytuacja (zaczynało się od około 150 km/h)

po zgłoszeniu serwisant nawet nie chciał się przejechać tylko od razu zamówił części.

dzisiaj wymienione - zobaczymy czy pomogło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok, a jak sympatyczny serwis nic nie usłyszy bo jak zawsze dla nich jest wszystko OK ,to jest szansa aby samemu naprawić tę kierownice powietrza ? ja dalej chyba obstawiam głośność opon mimo wszystko , ciekaw jestem jak postrzegacie tą niedogodność z tymi klapami , przypomina choć troszkę hałas opon ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przypomina choć troszkę hałas opon ?

 

A to nie jest tak, że z tą kierownicą powietrza problem jest w dieslach? Nie kojarzę, by ktoś z TSI pisał na ten temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi się wydaje że w naszych passatach bardzo układ zawieszenia przenosi hałas z opon na karoserię bo w sumie bardzo słychać hałas dochodzący z nawierzchni ale już się do tego przyzwyczaiłem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności