Skocz do zawartości
Prim

Awarie, naprawy reklamacyjne B8

Rekomendowane odpowiedzi

Nie można bo nie będzie spełniał norm. Żeby było sprawiedliwie to od tego roku TSI też dostaną GPF :-D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie można bo nie będzie spełniał norm. Żeby było sprawiedliwie to od tego roku TSI też dostaną GPF :-D

 

Dzieki Bogu ja mam z 2016 bez tego wynalazku :) gdzie tu radość z jazdy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MY2017 chyba ostatni bez GPF ale dopóki nie zaczną tego produkować to się nie dowiemy.

 

Ale jeśli wprowadzą - nasze auta zyskają na wartości przy odsprzedaży ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PS Miałem diesela dwa razy w życiu: pierwszy i ostatni.

 

miałeś po prostu pecha kolego ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
miałeś po prostu pecha kolego

 

Miałem szczęście, nie pecha, bo to było bardzo dawno temu i jedyną "elektroniką" w tamtym dieslu były świece żarowe, więc nawet tamten samochód mogłem używać, a nie go obsługiwać. No ale co tam kto lubi. Z mojej strony EOT.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam . O ile się nie mylę to widziałem coś takiego na YouTube gość nagrał filmek z tymi dźwiękami , poszukaj tam może to to samo . Po samym opisie ale bez dźwięków ciężko pomóc .

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Witam . Nie sądzę że powinieneś się czymkolwiek przejmować , ten DPF i tak będzie ci się wypalał czy tego chcesz czy nie różnicą będzie tylko to czy to zauważysz czy nie , czasem będzie to robił podczas jazdy czasem na postoju . Jeśli regularnie będziesz przerywał tę procedurę to zapali ci się kontrolka która zmusi cię do wykonania wypalania do końca . Czemu tak szybko to się stało ? Zanim autko wyjechało na ulice prawdopodobnie było wielokrotnie odpalane i gaszone ale na pewno nigdy nie było dogrzane i dlatego po przejechaniu kilku set kilometrów i odpowiedniej ( wreszcie ) temperatury sterownik uruchomił procedurę . I tak to ma być , problem będzie wtedy kiedy procedura wypalania nie będzie mogła być przeprowadzona skutecznie , to będzie koniec DPF-a ale teraz to tylko czasem podwyższone obroty i to wszystko . A skoro wypala to znaczy że działa i jest ok . Każdy psioczy na DPF ale nikt się nie zastanawia czemu tak się dzieje . Chcesz się przekonać , to przebadaj próbkę paliwa które lejesz do zbiornika a zobaczysz że 15% tego prawie nie chce się palić , to jak ma być dobrze , napal smołą w piecu to komin bez filtra też się zapcha .

Mam takie samo autko i te same efekty ale 30 lat doświadczenia w warsztacie i wiem że to nie problem ,przynajmniej na razie , i że tak naprawdę 50% problemu jest nie w DPF-je ale w paliwie .

I jeszcze jedno z tym docieraniem silnika , silniki montowane do tych aut są po docieraniu na hamowni tak więc nie przesadzajcie z tym męczeniem tych silników na niskich obrotach bo to jeszcze gorzej , silnik spalinowy uzyskuje moc na obrotach i się nie męczy , niskie obroty to dla niego problem i szarpanie a to nigdy nie pomaga i nie sprzyja żywotności .

Powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w instrukcji jednak pisze o docieraniu do 1500 km. Ja bym raczej to nazwał układanie się części ale to są mikronowe sprawy i to jak się silnik ułoży czy dotrze tak będzie się sprawował potem po 200 tyś itd. nie będzie brał oleju. Wszystkie od nowości auta tak traktowałem i po 250 tyś nic nie biorą i mają moc. Jak producent pisze w instrukcji to tym bardziej. OCzywiście nie na najniżych obrotach bo zauważyłem że najlepiej mu pasują tak około 2 tyś ale nie daje jeszcze mu w palnik powyżej 3-3,5 tyś i nie męczę agresywnym ruszaniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

W wielkim skrócie... Posiadam passata b8 2.0tdi 110kw 2015 którego kupiłem z przebiegiem 27000 w zeszłym roku z salonu vw w weissenburgu (niemcy ) jako auto używane. Auto było przygotowane do sprzedaży z wymienionym świeżo olejem... W niedziele (z przebiegiem 41000. do wymiany oleju ponad 15000) jadąc do Stuttgartu pojawił śie komunikat "sprawdz poziom oleju''... Zatrzymałem sie na stacji żeby sprawdzić co się dzieje po około 10 min postoju bagnet ledwie maczał sie koniuszkiem w oleju... Byłem spóźniony wiec kupiłem 1l oleju( castrol 5w30) zalałem ok 300ml i śmigłem dalej. Dziś sprawdzałem na zimnym silniku jest mniejsza połowa skali na bagnecie... Nie ma też wycieku.

 

Czy wasze paski biorą olej?

 

Czy ktoś z was miał kiedyś taki przypadek?

 

Czy to coś poważnego? :mmm

 

Co robić jechać do serwisu czy olać?? Auto jest jeszcze na gwarancji...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak masz tylko na końcówce bagnetu to mogłeś wlać prawie całą butelkę. Możesz zadzwonić do serwisu ale powiedzą, że do 1l/10000km to norma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Czy to coś poważnego? :mmm

 

Co robić jechać do serwisu czy olać?? Auto jest jeszcze na gwarancji...

 

A sprawdzałeś jaki miałeś stan oleju przy zakupie? Może był niski, więc jak na 14 tys. km stracił 0,3-0,5l to się zaświeciło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

 

Dziś byłem w serwisie w Stuttgardzie odnośnie mojej przygody ze znikającym olejem. Uznali że to nie jest powód do obaw... Miły Pan dolał mi oleju i poiedział że gdyby olej znów znikl żebym zgłosił sie do nich znów.. (na dolewkę??...)

 

wychodzi na to że na około 15000 km wwziął litra oleju.. Ile i czy w ogóle wasze paski biorą olej? Czy to normalne przy przebiegu 40000km??

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

A sprawdzałeś jaki miałeś stan oleju przy zakupie? Może był niski, więc jak na 14 tys. km stracił 0,3-0,5l to się zaświeciło.

 

tak był świeżo po wymianie 3/4 bagnetu jeszcze czyściutkiego oleju...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi na to, że wszystkie chleją teraz olej ale może był goniony na trasach przy wysokich prędkościach i obrotach. W moim dopiero się okaże jak będzie. W ojca Tiguanie jest 50 tyś ale nigdy nic nie dolewał.

Tak jak pisałem, to jak silnik zostanie dotarty i ułożony ma nadal znaczenie. Dla tego kupiłem nowe żeby sobie samemu o silnik zadbać od samego początku. A jeśli będzie brał to znakiem tego, że robią szajs i następnym razem nie kupie już nówki tylko używany bo w cenie nowego paska bym miał kozak auto jakiegoś lexa czy coś podobnego .Znajomy ma passata b7 - 200 tyś i mu nie bierze oleju. Pytanie teraz czy przez pierścienie, turbinę czy coś innego ten olej znika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie raz się lampka zapaliła podczas pierwszych 15 tys. km, właśnie tak jakoś po 14 tys. i dolałem 0,5. Ganiane praktycznie tylko po autostradach. Od tego czasu ani razu i bez dolewek (aktualnie 53 tys. km i wymiany co 15 tys. km)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fakt większość km zrobiłem na autostradach z prędkością 150km/h. No nic po dolewce zrobilem zdjęcie bagnetu i zobaczę co się będzie działo. Mimo wszystko wydaje mi się że 1l/10000km to dużo za dużo. Dam znać co i jak

 

Macie może polska instrukcje obsługi do B8 150km ?? Generalnie interesuje mnie ile poboru oleju przewiduje VW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam instrukcji pod ręką, ale spodziewam się, ze jest z 1l na 1000-1500 km jako norma. Wiem, że to szokuje, ale tak jest w wielu markach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1l na 1000km? Tak było w pierwszych TSI i wszyscy (słusznie) na to narzekali bo to w praktyce oznacza dolewkę oleju przy każdym tankowaniu... Później zmienili to na max 0.1l/1000km i to ma sens bo rzadko się zdarza żeby przed wymianą oleju była konieczna dolewka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego, co innego faktyczne zużycie a co innego norma podawana przez producenta. Aż mnie sprowokowałeś do sięgnięcia do instrukcji i jest napisane:

 

norma to 1 litr na 2000 km, a ciągu pierwszych 5000 km zużycie może być większe.

Edytowane przez MM_VW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyznaję się, że ostatnio coś takiego przeczytałem w jakiejś gazecie o TSI i wydawało mi się tylko, że w instrukcji było tak samo. Niestety norma jest wyższa... Ale jeśli faktyczne zużycie jest większe to auto nadaje się do naprawy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak TSI chleje olej to mineralny mu zalać i przestanie :) żartuje ale 1l/2-3 tyś brał mi Vtec w Hondzie 2.2 l po dużym przebiegu i pałowaniu na obrotach.Coś jest nie tak z tymi silnikami, ja bym się nie ładował w to. Producenci jednak fajnie się zabezpieczają że dopuszczają 1l/1000 km.

Moim zdaniem taki silnik kwalifikuje się do wymiany jak jest auto na gwarancji bo takiego zużycia oleju nie mam w 25 letnim klasyku na podwójnej turbinie 350 KM gdzie bierze mi 0.5l/10 tyś max i to oleju na estrach 100% syntetyk. Masakra jakaś....można spróbować jeszcze wlać innej marki olej lub ciut inną lepkość bo czasem zmniejsza się jego zużycie ale to jest loteria.

Edytowane przez kubek197878

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A spotkal sie ktos ze skrzypieniem pedalu sprzegla? U mnie pod koniec puszczania sprzegla wydobywa sie dźwięk starej zgrzytajacej, brzęczacej sprężyny...auto ma 30 tys:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności