Tobol Zgłoś #1861 Napisano 19 Lutego 2017 Nie można bo nie będzie spełniał norm. Żeby było sprawiedliwie to od tego roku TSI też dostaną GPF Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wolli Zgłoś #1862 Napisano 19 Lutego 2017 Nie można bo nie będzie spełniał norm. Żeby było sprawiedliwie to od tego roku TSI też dostaną GPF Dzieki Bogu ja mam z 2016 bez tego wynalazku gdzie tu radość z jazdy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tobol Zgłoś #1863 Napisano 19 Lutego 2017 MY2017 chyba ostatni bez GPF ale dopóki nie zaczną tego produkować to się nie dowiemy. Ale jeśli wprowadzą - nasze auta zyskają na wartości przy odsprzedaży Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mej Zgłoś #1864 Napisano 19 Lutego 2017 PS Miałem diesela dwa razy w życiu: pierwszy i ostatni. miałeś po prostu pecha kolego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mrw Zgłoś #1865 Napisano 19 Lutego 2017 miałeś po prostu pecha kolego Miałem szczęście, nie pecha, bo to było bardzo dawno temu i jedyną "elektroniką" w tamtym dieslu były świece żarowe, więc nawet tamten samochód mogłem używać, a nie go obsługiwać. No ale co tam kto lubi. Z mojej strony EOT. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Turysta69 Zgłoś #1866 Napisano 19 Lutego 2017 Witam . O ile się nie mylę to widziałem coś takiego na YouTube gość nagrał filmek z tymi dźwiękami , poszukaj tam może to to samo . Po samym opisie ale bez dźwięków ciężko pomóc . - - - - - aktualizacja - - - - - Witam . Nie sądzę że powinieneś się czymkolwiek przejmować , ten DPF i tak będzie ci się wypalał czy tego chcesz czy nie różnicą będzie tylko to czy to zauważysz czy nie , czasem będzie to robił podczas jazdy czasem na postoju . Jeśli regularnie będziesz przerywał tę procedurę to zapali ci się kontrolka która zmusi cię do wykonania wypalania do końca . Czemu tak szybko to się stało ? Zanim autko wyjechało na ulice prawdopodobnie było wielokrotnie odpalane i gaszone ale na pewno nigdy nie było dogrzane i dlatego po przejechaniu kilku set kilometrów i odpowiedniej ( wreszcie ) temperatury sterownik uruchomił procedurę . I tak to ma być , problem będzie wtedy kiedy procedura wypalania nie będzie mogła być przeprowadzona skutecznie , to będzie koniec DPF-a ale teraz to tylko czasem podwyższone obroty i to wszystko . A skoro wypala to znaczy że działa i jest ok . Każdy psioczy na DPF ale nikt się nie zastanawia czemu tak się dzieje . Chcesz się przekonać , to przebadaj próbkę paliwa które lejesz do zbiornika a zobaczysz że 15% tego prawie nie chce się palić , to jak ma być dobrze , napal smołą w piecu to komin bez filtra też się zapcha . Mam takie samo autko i te same efekty ale 30 lat doświadczenia w warsztacie i wiem że to nie problem ,przynajmniej na razie , i że tak naprawdę 50% problemu jest nie w DPF-je ale w paliwie . I jeszcze jedno z tym docieraniem silnika , silniki montowane do tych aut są po docieraniu na hamowni tak więc nie przesadzajcie z tym męczeniem tych silników na niskich obrotach bo to jeszcze gorzej , silnik spalinowy uzyskuje moc na obrotach i się nie męczy , niskie obroty to dla niego problem i szarpanie a to nigdy nie pomaga i nie sprzyja żywotności . Powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #1867 Napisano 20 Lutego 2017 w instrukcji jednak pisze o docieraniu do 1500 km. Ja bym raczej to nazwał układanie się części ale to są mikronowe sprawy i to jak się silnik ułoży czy dotrze tak będzie się sprawował potem po 200 tyś itd. nie będzie brał oleju. Wszystkie od nowości auta tak traktowałem i po 250 tyś nic nie biorą i mają moc. Jak producent pisze w instrukcji to tym bardziej. OCzywiście nie na najniżych obrotach bo zauważyłem że najlepiej mu pasują tak około 2 tyś ale nie daje jeszcze mu w palnik powyżej 3-3,5 tyś i nie męczę agresywnym ruszaniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daniel'ka Zgłoś #1868 Napisano 20 Lutego 2017 Witam W wielkim skrócie... Posiadam passata b8 2.0tdi 110kw 2015 którego kupiłem z przebiegiem 27000 w zeszłym roku z salonu vw w weissenburgu (niemcy ) jako auto używane. Auto było przygotowane do sprzedaży z wymienionym świeżo olejem... W niedziele (z przebiegiem 41000. do wymiany oleju ponad 15000) jadąc do Stuttgartu pojawił śie komunikat "sprawdz poziom oleju''... Zatrzymałem sie na stacji żeby sprawdzić co się dzieje po około 10 min postoju bagnet ledwie maczał sie koniuszkiem w oleju... Byłem spóźniony wiec kupiłem 1l oleju( castrol 5w30) zalałem ok 300ml i śmigłem dalej. Dziś sprawdzałem na zimnym silniku jest mniejsza połowa skali na bagnecie... Nie ma też wycieku. Czy wasze paski biorą olej? Czy ktoś z was miał kiedyś taki przypadek? Czy to coś poważnego? :mmm Co robić jechać do serwisu czy olać?? Auto jest jeszcze na gwarancji... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tobol Zgłoś #1869 Napisano 20 Lutego 2017 Jak masz tylko na końcówce bagnetu to mogłeś wlać prawie całą butelkę. Możesz zadzwonić do serwisu ale powiedzą, że do 1l/10000km to norma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MM_VW Zgłoś #1870 Napisano 21 Lutego 2017 Czy to coś poważnego? :mmm Co robić jechać do serwisu czy olać?? Auto jest jeszcze na gwarancji... A sprawdzałeś jaki miałeś stan oleju przy zakupie? Może był niski, więc jak na 14 tys. km stracił 0,3-0,5l to się zaświeciło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daniel'ka Zgłoś #1871 Napisano 21 Lutego 2017 witam Dziś byłem w serwisie w Stuttgardzie odnośnie mojej przygody ze znikającym olejem. Uznali że to nie jest powód do obaw... Miły Pan dolał mi oleju i poiedział że gdyby olej znów znikl żebym zgłosił sie do nich znów.. (na dolewkę??...) wychodzi na to że na około 15000 km wwziął litra oleju.. Ile i czy w ogóle wasze paski biorą olej? Czy to normalne przy przebiegu 40000km?? - - - - - aktualizacja - - - - - A sprawdzałeś jaki miałeś stan oleju przy zakupie? Może był niski, więc jak na 14 tys. km stracił 0,3-0,5l to się zaświeciło. tak był świeżo po wymianie 3/4 bagnetu jeszcze czyściutkiego oleju... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #1872 Napisano 21 Lutego 2017 Wychodzi na to, że wszystkie chleją teraz olej ale może był goniony na trasach przy wysokich prędkościach i obrotach. W moim dopiero się okaże jak będzie. W ojca Tiguanie jest 50 tyś ale nigdy nic nie dolewał. Tak jak pisałem, to jak silnik zostanie dotarty i ułożony ma nadal znaczenie. Dla tego kupiłem nowe żeby sobie samemu o silnik zadbać od samego początku. A jeśli będzie brał to znakiem tego, że robią szajs i następnym razem nie kupie już nówki tylko używany bo w cenie nowego paska bym miał kozak auto jakiegoś lexa czy coś podobnego .Znajomy ma passata b7 - 200 tyś i mu nie bierze oleju. Pytanie teraz czy przez pierścienie, turbinę czy coś innego ten olej znika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MM_VW Zgłoś #1873 Napisano 21 Lutego 2017 Mnie raz się lampka zapaliła podczas pierwszych 15 tys. km, właśnie tak jakoś po 14 tys. i dolałem 0,5. Ganiane praktycznie tylko po autostradach. Od tego czasu ani razu i bez dolewek (aktualnie 53 tys. km i wymiany co 15 tys. km) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daniel'ka Zgłoś #1874 Napisano 21 Lutego 2017 Fakt większość km zrobiłem na autostradach z prędkością 150km/h. No nic po dolewce zrobilem zdjęcie bagnetu i zobaczę co się będzie działo. Mimo wszystko wydaje mi się że 1l/10000km to dużo za dużo. Dam znać co i jak Macie może polska instrukcje obsługi do B8 150km ?? Generalnie interesuje mnie ile poboru oleju przewiduje VW. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MM_VW Zgłoś #1875 Napisano 21 Lutego 2017 Nie mam instrukcji pod ręką, ale spodziewam się, ze jest z 1l na 1000-1500 km jako norma. Wiem, że to szokuje, ale tak jest w wielu markach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tobol Zgłoś #1876 Napisano 21 Lutego 2017 1l na 1000km? Tak było w pierwszych TSI i wszyscy (słusznie) na to narzekali bo to w praktyce oznacza dolewkę oleju przy każdym tankowaniu... Później zmienili to na max 0.1l/1000km i to ma sens bo rzadko się zdarza żeby przed wymianą oleju była konieczna dolewka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MM_VW Zgłoś #1877 Napisano 22 Lutego 2017 (edytowane) Kolego, co innego faktyczne zużycie a co innego norma podawana przez producenta. Aż mnie sprowokowałeś do sięgnięcia do instrukcji i jest napisane: norma to 1 litr na 2000 km, a ciągu pierwszych 5000 km zużycie może być większe. Edytowane 22 Lutego 2017 przez MM_VW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tobol Zgłoś #1878 Napisano 22 Lutego 2017 Przyznaję się, że ostatnio coś takiego przeczytałem w jakiejś gazecie o TSI i wydawało mi się tylko, że w instrukcji było tak samo. Niestety norma jest wyższa... Ale jeśli faktyczne zużycie jest większe to auto nadaje się do naprawy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #1879 Napisano 23 Lutego 2017 (edytowane) jak TSI chleje olej to mineralny mu zalać i przestanie żartuje ale 1l/2-3 tyś brał mi Vtec w Hondzie 2.2 l po dużym przebiegu i pałowaniu na obrotach.Coś jest nie tak z tymi silnikami, ja bym się nie ładował w to. Producenci jednak fajnie się zabezpieczają że dopuszczają 1l/1000 km. Moim zdaniem taki silnik kwalifikuje się do wymiany jak jest auto na gwarancji bo takiego zużycia oleju nie mam w 25 letnim klasyku na podwójnej turbinie 350 KM gdzie bierze mi 0.5l/10 tyś max i to oleju na estrach 100% syntetyk. Masakra jakaś....można spróbować jeszcze wlać innej marki olej lub ciut inną lepkość bo czasem zmniejsza się jego zużycie ale to jest loteria. Edytowane 23 Lutego 2017 przez kubek197878 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziura75 Zgłoś #1880 Napisano 23 Lutego 2017 A spotkal sie ktos ze skrzypieniem pedalu sprzegla? U mnie pod koniec puszczania sprzegla wydobywa sie dźwięk starej zgrzytajacej, brzęczacej sprężyny...auto ma 30 tys:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach