Skocz do zawartości
Prim

Awarie, naprawy reklamacyjne B8

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, co jeśli naprawa gwarancyjna trwa około 5dni. Dostajecie samochód zastępczy na czas przeprowadzenia naprawy nieodpłatnie czy piszecie pismo do Importera o sfinansowanie wypożyczenia ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie, co jeśli naprawa gwarancyjna trwa około 5dni. Dostajecie samochód zastępczy na czas przeprowadzenia naprawy nieodpłatnie czy piszecie pismo do Importera o sfinansowanie wypożyczenia ?

 

Koniecznie auto musi trafić na lawecie do serwisu aby otrzymać auto zastępcze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koniecznie auto musi trafić na lawecie do serwisu aby otrzymać auto zastępcze.

 

Jest na to jakiś przepis, czy to tylko zwyczaj?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak sie naprawa przeciagnela dali mi samochod zastepczy za darmo, ale nie wiem czy to gest handlowy serwisu dla stalego klienta czy obowiazek...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akcja serwisowa KD: 23S3 dla silników 2.0 TDI (150 KM)

 

Otrzymałem zaproszenie na powyższą akcję serwisową i chciałbym się dowiedzieć, czy wiadomo coś więcej o jej kulisach oraz wpływie na parametry auto po "naprawie". Problem dotyczy nadmiaru skroplin spływających z intercooler'a do bloku silnika (cylindra?) i w niekrzostnych warunkach temperaturowych prowadzących do unieruchomienia auta poprzez zamarznięcie. Tak przynajmniej to rozumiem ja, dla zainteresowanych oryginał komunikatu w załączeniu 23s3.jpg. Brzmi niezbyt ciekawo, a jeszcze ciężej zrozumieć jak można to naprawić software'owo. ASO nie umiało lub nie chciało zdradzić na czym polega naprawa, jaki będzie wpływ na osiągi/spalanie/emisję nowego softu i odesłało do kontaktu z autorem pisma.

 

Oczywiście zapytanie do VW wysłałem i czekam na odpowiedź, niemniej nie wiadomo kiedy będę mógł ja otrzymać. Na razie otrzymałem zapewnienie żę będzie "tak szybko jak będzie to możliwe", stąd pytanie do forumowiczów o przekazanie większej liczby szczegółów jeśli komuś udało się je ustalić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi niestety nie chcieli dać samochodu na okres 5 dni nieodpłatnie. Po interwencji w centrali, zmienili zdanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Akcja serwisowa KD: 23S3 dla silników 2.0 TDI (150 KM)

 

Otrzymałem zaproszenie na powyższą akcję serwisową i chciałbym się dowiedzieć, czy wiadomo coś więcej o jej kulisach oraz wpływie na parametry auto po "naprawie". Problem dotyczy nadmiaru skroplin spływających z intercooler'a do bloku silnika (cylindra?) i w niekrzostnych warunkach temperaturowych prowadzących do unieruchomienia auta poprzez zamarznięcie. Tak przynajmniej to rozumiem ja, dla zainteresowanych oryginał komunikatu w załączeniu [ATTACH=CONFIG]142004[/ATTACH]. Brzmi niezbyt ciekawo, a jeszcze ciężej zrozumieć jak można to naprawić software'owo. ASO nie umiało lub nie chciało zdradzić na czym polega naprawa, jaki będzie wpływ na osiągi/spalanie/emisję nowego softu i odesłało do kontaktu z autorem pisma.

 

Oczywiście zapytanie do VW wysłałem i czekam na odpowiedź, niemniej nie wiadomo kiedy będę mógł ja otrzymać. Na razie otrzymałem zapewnienie żę będzie "tak szybko jak będzie to możliwe", stąd pytanie do forumowiczów o przekazanie większej liczby szczegółów jeśli komuś udało się je ustalić.

 

zmiana polega na zwiększeniu czasu nagrzewania - czyli przez dłuższy czas silnik będzie miał podwyższone obroty po rozruchu na zimnym

tak mnie to tłumaczono

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zmiana polega na zwiększeniu czasu nagrzewania - czyli przez dłuższy czas silnik będzie miał podwyższone obroty po rozruchu na zimnym

tak mnie to tłumaczono

 

Poczytałem trochę na forum http://www.motor-talk.de, gdzie akcje serwisowa VW jest prowadzona pod tym samym numerem i faktycznie konstrukcja silnika 2.0 TDI wygląda na niefortunną, gdyż skondensowana woda spływa sobie grawitacyjnie do komory spalania. Z tego co zrozumiałem, to dzieje się to podczas postoju, gdy warunki atmosferyczne sprzyjają kondensacji.

 

Autor wątku opisał swoją historię, gdy przy -12 stopniach silnik najzwyczajniej mu zamarzł. Pomijając już kwestie związane potencjalnymi uszkodzeniami przy próbie odpalenia silnika z zablokowanym tłokiem, to ciężko uwierzyć że taki błąd uda się rozwiązać całkowicie zmianą sterownika.

 

Warto jeszcze zauważyć, że w ramach usunięcia tej usterki wymieniono autorowi olej silnikowy. Domyślam się, że woda pozostająca w cylindrze, w jakim stopniu przedostanie się do miski olejowej i pogarsza parametry smarowania. Jeśli problem się potwierdzi, to będzie to kolejny argument by zwiększyć częstotliwość wymiany oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Akcja serwisowa KD: 23S3 dla silników 2.0 TDI (150 KM)

 

Otrzymałem zaproszenie na powyższą akcję serwisową i chciałbym się dowiedzieć, czy wiadomo coś więcej o jej kulisach oraz wpływie na parametry auto po "naprawie". Problem dotyczy nadmiaru skroplin spływających z intercooler'a do bloku silnika (cylindra?) i w niekrzostnych warunkach temperaturowych prowadzących do unieruchomienia auta poprzez zamarznięcie. Tak przynajmniej to rozumiem ja, dla zainteresowanych oryginał komunikatu w załączeniu [ATTACH=CONFIG]142004[/ATTACH]. Brzmi niezbyt ciekawo, a jeszcze ciężej zrozumieć jak można to naprawić software'owo. ASO nie umiało lub nie chciało zdradzić na czym polega naprawa, jaki będzie wpływ na osiągi/spalanie/emisję nowego softu i odesłało do kontaktu z autorem pisma.

 

Oczywiście zapytanie do VW wysłałem i czekam na odpowiedź, niemniej nie wiadomo kiedy będę mógł ja otrzymać. Na razie otrzymałem zapewnienie żę będzie "tak szybko jak będzie to możliwe", stąd pytanie do forumowiczów o przekazanie większej liczby szczegółów jeśli komuś udało się je ustalić.

 

Mi się wydaje jak by lepiej zbierał się na niższych obrotach po tej zmianie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro po południu mam akcję serwisową o której wcześniej pisałem. Pytanie czy przy okazji wizyty w serwisie powinienem prosić o jakieś aktualizacje systemu DP, AID itp. Coś się zmieniło przez ostatnie 6 miesięcy?

Przy okazji zgłoszę tego świerszcza którego słyszę na dziurawych drogach w okolicy deski rozdzielczej po stronie pasażera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jutro po południu mam akcję serwisową o której wcześniej pisałem. Pytanie czy przy okazji wizyty w serwisie powinienem prosić o jakieś aktualizacje systemu DP, AID itp. Coś się zmieniło przez ostatnie 6 miesięcy?

Przy okazji zgłoszę tego świerszcza którego słyszę na dziurawych drogach w okolicy deski rozdzielczej po stronie pasażera.

 

Z tego co pojawia się na niemieckojęzycznym forum można wywnioskować, że problem skroplin dotyczy wszystkich silników z rodziny EA288 wyposażonych w chłodzony cieczą intercooler i montowanych we wszystkich autach grupy VW. Z ciekawości spytałbym czy twoja jednostka napędowa spełnia te kryteria.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tego co pojawia się na niemieckojęzycznym forum można wywnioskować, że problem skroplin dotyczy wszystkich silników z rodziny EA288 wyposażonych w chłodzony cieczą intercooler i montowanych we wszystkich autach grupy VW. Z ciekawości spytałbym czy twoja jednostka napędowa spełnia te kryteria.

 

Czy problem dotyczy również silników 190 KM? Trzeba się spodziewać pisma z VW?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I do mnie dotarła akcja z wiązką przewodów...

akcja.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I do mnie dotarła akcja z wiązką przewodów...

[ATTACH=CONFIG]142063[/ATTACH]

 

Cześć Szymon. Właśnie dzisiaj wróciłem z serwisu. Sprawdzili wtyczkę i wszystko gra. Widocznie były tego typu problemy i wolą dmuchać na zimne. Wszystko zajęło 20 minut. Widzę, że jednak nie uchronimy się przed chorobami wieku dziecięcego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm, a do mnie narazie nic nie przyszło...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki za info Kuba, jak już zostawiam auto to przy okazji zaadresuję też tą pamięć foteli (która mi się zapomniała jakiś czas temu) :) i tego świerszcza który objawia się tylko w trybie Sport kiedy obroty spadają z ok. 3tyś do 2tyś. (wrzucałem filmik http://forum.vw-passat.pl/threads/146181-Awarie-naprawy-reklamacyjne-B8?p=2337921&viewfull=1#post2337921)

Może przy okazji wezmę na testy coś fajnego, widziałem że już mają B8 Alltrack, a może nowy Tiguan się też pojawił... :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dzięki za info Kuba, jak już zostawiam auto to przy okazji zaadresuję też tą pamięć foteli (która mi się zapomniała jakiś czas temu) :) i tego świerszcza który objawia się tylko w trybie Sport kiedy obroty spadają z ok. 3tyś do 2tyś. (wrzucałem filmik http://forum.vw-passat.pl/threads/146181-Awarie-naprawy-reklamacyjne-B8?p=2337921&viewfull=1#post2337921)

Może przy okazji wezmę na testy coś fajnego, widziałem że już mają B8 Alltrack, a może nowy Tiguan się też pojawił... :D

 

Ok, daj znać co Ci Twoi "magicy" wyczarowali. Nowy Tiguan może być fajnym autem, ale lepsze wersje wycenione są jak dla mnie zbyt wysoko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak, jeszcze mi wyciągną królika z rury wydechowej :D Tiguan też mi się podoba, jeśli jeszcze byłaby u nas wersja XL tak jak nowa Skoda Kodiak... ale ta cena to jak za Passata, który też uważam że jest za wysoko wyceniany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mi się podoba, chociaż kiedyś krążyła taka wersja z przodem bardziej delikatnym. Podobnym bardziej do passata. Mnie się bardziej podobała 2016-Vw-Tiguan.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Demówki Tiguana dopiero w maju :) Już się orientowałem i wycieniałem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności