Majki93 Zgłoś #1 Napisano 4 Września 2015 (edytowane) Witam, jak wiadomo w B3 drążek zmiany biegów chodzi jak chodzi. Jako, że zmieniam u siebie silnik i skrzynię, to będę zmuszony zmienić dźwignię (stara skrzynia miała linki na kulki, nowa ma przykręcane). I tu moje pytanie, z czego takowy drążek będzie pasować? Wiem, że do Golfa MK2, czy MK3 pasują z MK4, Toledo, Leona, Polo, Octavii, a nawet z Tourana. W sumie największym problemem będzie tylko długość linek i ewentualne osadzenie drążka, bo lewarek ma dwa typy obudowy. Nowy jest niski, a stary ma wysoką obudowę (zbliżoną do tej z B3), a w B3 bodajże obudowa jest wysoka. Górny to nowy typ, dolny to stary: Drodzy forumowicze, jakieś sugestie? Jak z długościami linek w wymienionych przeze mnie samochodach? No i jak z kwestią mocowania, czy podejdzie to bez przeróbek? Który typ obudowy lewarka wybrać? Nowy jest ogólnodostępny, ze starym trochę gorzej. Czy wybierając nowy nie będzie jakieś przerwy między tunelem a obudową dźwigni? Edytowane 12 Października 2017 przez Majki93 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jimmiconwey Zgłoś #2 Napisano 4 Września 2015 Kolego,najlepiej sprawdzic numery katalogowe,jak zalozysz niedobre linki to bedziesz mial problemy z synchronizacja skrzynia biegow + sprzeglo ,kilka milimetrow roznicy i ... Dbasz o samochod ,bardzo dobrze,lecz nie rob tego na wyglad ,bo tego nie bedzie widac ,TO ma dzialac poprawnie - - - - - aktualizacja - - - - - A najlepiej linki od nowego silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #3 Napisano 4 Września 2015 A lewarek można zregenerować. Powinny jeszcze być dostępne zestawy naprawcze... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jimmiconwey Zgłoś #4 Napisano 4 Września 2015 (edytowane) OK,pamientaj ze wnetrze komory silnika moze sie roznic,polozenie silnika ,i rozstaw osprzetu,lecz samo nadwozie wiele sie nie rozni,czyli wszystko jest w tym samym miejscu ale jakos inaczej,nie wiem czy robisz to sam czy u mechanika,logicznie nowy silnik i skrzynia ,to i osprzet od niego, a moze zrob tak ,zmierz dludosc i srednice linek i podlacz do starego i nowego lewarka zobaczysz roznice albo i nie,w sumie nigdy sie tym nie zajmowalem ale mam zawod zwiazany z mechanika, wiec kolego uwazaj zebys nie musial kupowac nowego silnika lub skrzyni,bo to boli ps dlaczego chcesz regenerowac lewarek?w co ty sie pakujesz ? spisz numery i na gielde Edytowane 4 Września 2015 przez jimmiconwey Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #5 Napisano 4 Września 2015 Ja lewarka nie chcę regenerować bo mój działa wyśmienicie. Kolega Majki napisał że mu drążek "chodzi jak chodzi"... BTW, lepiej na szrot niż na giełdę... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jimmiconwey Zgłoś #6 Napisano 4 Września 2015 (edytowane) Mialem to na mysli czyli szrot a poza tym lewarki w tymmodelu to kiwanie glowa w lewo i w prawo,wrzucic jedynke to raczej musisz wiedzic jak ja musze lekko na drugi bieg a pozniej jedynka ,juz tak 9 lat,ale mozna sie przyzwyczaic,jak do wlasnej zony Edytowane 4 Września 2015 przez jimmiconwey Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #7 Napisano 4 Września 2015 ja musze lekko na drugi bieg a pozniej jedynka Do wymiany wybierak na skrzyni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jimmiconwey Zgłoś #8 Napisano 4 Września 2015 tez to znalazlem tutaj na forum,mysle zekolega lebow cos o tym pisal,on jest specjalista Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #9 Napisano 4 Września 2015 Szkoda że przestał praktykować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jimmiconwey Zgłoś #10 Napisano 4 Września 2015 zapytac go zawsze mozna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majki93 Zgłoś #11 Napisano 4 Września 2015 Obecny lewarek chodzi bardzo ociężale, niejednokrotnie trzeba było użyć dużo, dużo siły żeby przerzucić bieg, w szczególności 1 i 2. Ale może to po części wina sprzęgła, które prawie się skończyło. Pomysł wymiany lewarka zrodził się właśnie przez zmianę tego silnika i skrzyni. Na forum golfa wyczytałem, że wrzucają do MK2 i MK3 dźwignie z samochodów, które wcześniej wymieniłem i pasują idealnie, bez przeróbek. Jedyna kwestia to zakończenia linek, no i ta obudowa lewarka, a koszt 50-150zł, zależy jak kto sobie wyceni. I to są komplety z linkami i uchwytami, więc tym bardziej pomysł mi się spodobał, wiedząc jak chodzi mój lewarek. Jedyny, największy problem to tylko te długości linek, dlatego zadałem tutaj takie pytanie. A nuż ktoś robił taki zabieg. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #12 Napisano 5 Września 2015 Kolego to nie wina lewarka że chodzi ciężko. W jego budowie nie ma nic takiego co mogło by blokować biegi. Jedynie z biegiem lat mogły pojawić się na nim luzy. Tak jak piszesz może to być wina sprzęgła lub w to co napisałem wyżej. Wybierak na skrzyni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jimmiconwey Zgłoś #13 Napisano 5 Września 2015 Kolega Lebow pisal cos kiedys o jakiejs tulejce ,ktora sprawia klopoty przy zmianie biegow,to bylo cos chyba przy skrzyni biegow,czytalem o tym pare lat temu i w sumie fajnie by bylo gdyby ktos podgrzal kotleta,bo byloby to bardzo przydatne,byc moze sam pan Lebow ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisek171 Zgłoś #14 Napisano 5 Września 2015 Kolega Lebow pisal cos kiedys o jakiejs tulejce ,ktora sprawia klopoty przy zmianie biegow,to bylo cos chyba przy skrzyni biegow,czytalem o tym pare lat temu i w sumie fajnie by bylo gdyby ktos podgrzal kotleta,bo byloby to bardzo przydatne,byc moze sam pan Lebow ? pewnie chodziło o łożysko liniowe oraz o zestaw spreżynek w wybieraku zmiany biegów tym na skrzyni, zmiana kasety wybierającej daje mniejszy skok na lewarku tzw short shifter jedna z kaset z mk4 nie wymaga wielu przeróbek za to druga wymaga dorobienia odpowiednich mocowań niestety już nie pamiętam która jest bardziej kontpatybilna...wybierak z mk4 też można przełożyć do skrzyni 02A Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majki93 Zgłoś #15 Napisano 6 Września 2015 (edytowane) Podobno wybierak 02J jest bezproblemowy i te dźwignie z wymienionych przeze mnie samochodów do niego pasują. A jako, że skrzynia z takim wybierakiem wpadnie do mojego samochodu, to stąd się zrodził pomysł zmiany drążka. Ale jak wspominałem, mój ociężale chodzi (ale już wiem z tego tematu, że mogę go sobie zregenerować), a dwa, że inne mocowania linek. Linki - kulki, skrzynia - przykręcane. Nawet taki temat znalazłem: http://forums.vwvortex.com/showthread.php?3344454-02J-Shift-Box-Cables-and-Shift-Tower-retrofit-into-onto-an-02A..lots-of-pics Tylko, że drążek z tego tematu to nowy typ i jak widać, trzeba trochę powiercić i pociąć, a ja chcę tego uniknąć. Poza tym, auto, w którym to jest mocowane to Corrado i jak widzę drążek jest chyba taki sam jak w Passacie. O! Tutaj temat związany z B3/B4: https://www.passat35i.de/content/171-Anleitung-Schaltbox-und-Schaltturmumbau-02A-auf-02J Edytowane 6 Września 2015 przez Majki93 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisek171 Zgłoś #16 Napisano 6 Września 2015 (edytowane) http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=71&t=250292&start=14 wszystko na ten temat przerobili na forum golfa i tutaj też widać ze gość przerobił mało inwazyjnie http://www.clubgti.com/showthread.php?249986-The-Sexy-Sixth/page3 Edytowane 6 Września 2015 przez lisek171 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Falk0n Zgłoś #17 Napisano 10 Września 2015 Idzie gdzieś dostać nowy wybierak czy tylko loteria z używanych? Czasem nie chce mi wchodzić jedynka, muszę próbować kilka razy, trójka też się nie dociska i nieraz jakby nie wchodzi do końca i nagle wypada. W wakacje jadąc na mazury miałem problem z piątką, niby się wbijała a po puszczeniu sprzęgła okazywało się że jest luz i musiałem jeszcze raz wbijać. \ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach