Jump to content
Magoo

Prośba o analizę logów Passat B5 1.9 TDI AFN

Recommended Posts

Cześć, mam prośbę o analizę logów mojego autka. Pacjent to 1.9 TDI AFN z wyciętym katem, EGR wywalony z kolektora, N18 podpięty tylko elektrycznie.

 

Logi statyczne:

 

http://vaglog.pl/log_229809.html grupa 000

 

http://vaglog.pl/log_229810.html grupa 001

 

http://vaglog.pl/log_229813.html grupa 003

 

http://vaglog.pl/log_229814.html grupa 004

 

http://vaglog.pl/log_229824.html grupa 007

 

http://vaglog.pl/log_229811.html grupa 010

 

http://vaglog.pl/log_229817.html grupa 011

 

http://vaglog.pl/log_229818.html grupa 013

 

http://vaglog.pl/log_229819.html grupa 019

 

Logi Basic Setings:

 

http://vaglog.pl/log_229826.html grupa 000

 

http://vaglog.pl/log_229829.html grupa 003

 

http://vaglog.pl/log_229828.html grupa 004

 

http://vaglog.pl/log_229827.html grupa 011

 

Logi dynamiczne:

 

http://vaglog.pl/log_229831.html grupa 000

 

http://vaglog.pl/log_229832.html grupa 001

 

http://vaglog.pl/log_229834.html grupa 003

 

http://vaglog.pl/log_229836.html grupa 004

 

http://vaglog.pl/log_229837.html grupa 008

 

http://vaglog.pl/log_229833.html grupa 010

 

http://vaglog.pl/log_229835.html grupa 011

 

 

http://vaglog.pl/log_229838.html grupy 003 + 008 + 011

 

http://vaglog.pl/log_229839.html grupy 003 + 010

 

http://vaglog.pl/log_229840.html grupy 003 + 011

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przepływomierz to jakiś śmietnik...

Masz albo dziurę między turbo a filtrem (za przepływką) albo po prostu przepływka już na złom. Ta druga opcja bardziej prawdopodobna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli przepływka byłaby winna temu, że do 2000 obrotów jest muł a potem ma siłę rwać do przodu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale w ogole to co sie z autem dzieje? przeplywka zaniza, ale nie sa to jakies straszne wartosci. Kiedy byl filtr powietrza wymieniany?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z autem się nic nie dzieje oprócz tego, że do 2k obrotów nie czuć mocy - zbiera się ale tak porządnie dopiero jak przekroczy 2000 obrotów. Trybów awaryjnych nie łapie, błędów brak. Bez przesady już z tym filtrem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie w AFN tak samo lipa z tą przepływaka a ma 2 lata dopiero. Ale całkiem niedawno ( nie wiem jakim cudem) jak pokazaywala wartości około 1040 to auto rwało jak szalone.

Edited by PersoN

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bez przesady już z tym filtrem...

Ty sobie kpisz z Nas czy co ?

Filtr będzie brudny to przepływka zaniża, mniejszy przepływ powietrza ! Tym bardziej przy Twoim doładowaniu powinno być około 950 mg/str. Hehhehe nie są to jakieś straszne wartości ? Ustaw sobie rozrząd na +6 synchro i zobaczymy czy też napiszesz ,,nie są to aż takie straszne wartości". A wracając do tematu. Filtr, dziura lub przepływka. Ewentualnie widzę że coś ta turbina jakby była przestawiona na gruszce, nie ma przeładowania ale tez jest niedoładowanie. Było coś robione ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ty sobie kpisz z Nas czy co ?

 

Nie, poprostu nie jestem laikiem w kwestii mechaniki, który by szukał przyczyny nie wiadomo gdzie, nie zaczynając od najprostszych przyczyn.

 

Z turbiną nie było nic robione oprócz czyszczenie geo, do której gruszki się nie rozkręca. Swoją drogą to jesteś pierwszą osobą, która zwraca uwagę na małe niedoładowanie turbo - pozostali mieli uwagę do przepływki.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

u mnie w AFN tak samo lipa z tą przepływaka a ma 2 lata dopiero. Ale całkiem niedawno ( nie wiem jakim cudem) jak pokazaywala wartości około 1040 to auto rwało jak szalone.

 

Zmieniałeś przepływkę na nową? Używka czy zamiennik? Jak zamiennik to jakiej firmy?

Share this post


Link to post
Share on other sites
zmieniłem na nową Boscha

 

I tylko 2 lata wytrzymała? No to faktycznie mało...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bosch jest słaba firma lepiej kupić pierburga sam wkład

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bosch jest słaba firma lepiej kupić pierburga sam wkład

Najlepiej częściej wymieniać filtr powietrza to zdecydowanie tańsza opcja :fajny

A tak na poważnie u mnie Bosch wytrzymał 300 000km (nadal nie ciął dawki ale teraz jest wyłączony ), więc myślę że wynik bardzo dobry...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Test z diodą zrobiłem - zupełnie inne auto. To teraz szukam przepływki. Lepiej Boscha czy Pierburga? Oczywiście mowa o nowej ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam podobnie i wymieniłem przepływkę na pierburga i jej logi są bdb względem starej ale nie poprawiło to wstawania turbiny- geo wyczyszczone, nowa gruszka bo stara puszczała ,n75 zamieniany z n18 i czyszczony (rozebrany i sklejony) dalej to samo, wężyki wymienione na sylikony i skrócony obieg (zaślepiony egr) została jeszcze do sprawdzenia wiązka jeśli nowy n75 nic nie pomoże (małe podciśnienie za n75 przed ok -0.93 więc wina n75 lub jego wysterowania- skrócenie sztangi nic nie poprawia a w wyższych obrotach małe przeładowanie po skróceniu).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja mam podobnie i wymieniłem przepływkę na pierburga i jej logi są bdb

 

 

Rozumiem, że kupiłeś samego "lizaka" z Pierburga?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgadza się, stara zaniżała przy wyższych obrotach a ta nie. Jutro podmienię na nówkę sztukę n75 Pierburg-a i zobaczę czy poprawi się podciśnienie za zaworem.

 

EDIT

Jeśli chodzi o turbo wymieniłem n75 na nowy i podciśnienie wzrosło do 48 cmHg Vac co o ile dobrze przeliczyłem daje ok -0.63 bar i szybciej wciąga sztangę ale nie wiem czy czasem jeszcze więcej podciśnienia nie powinno być.....

Edited by Suchy_PL_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy