Skocz do zawartości
Majki93

Tarcze 288mm, inne przeguby zewnętrzne?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, z 10 miesięcy temu zakupiłem hamulce na przód do swojego B3. Byłem pewien, że są to tarcze 280, aż do wczoraj kiedy się za nie wziąłem. Jak się okazało, tarcze mają rozmiar 288mm. W związku z tym, czy zestaw ten (zwrotnice, piasty, tarcze, jarzma i zaciski) podejdzie pod moje wahacze w 1.8AAM? Te 280mm podobno pasują...

I drugie pytanie, mam półosie z VR6, ale przegub wchodzi luźno w piastę - jest ,,za szczupły". Czy przy heblach 288 były inne przeguby? I czy mogę te swoje obecne wymienić na te większe, czy muszę szukać całych półosi?

Proszę o pomoc, bo nie wiem co robić z tym fantem :)

 

EDYCJA: Dawcą hamulców było B3, ale nie wiem z jakiego okresu produkcji, nie mam już namiaru na sprzedawcę.

 

EDYCJA 2: Przegub od strony, którą wchodzi w piastę ma 33 zęby, piasta ma 36.

Edytowane przez Majki93

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ETKA twierdzi, że nie było tarcz 288 w B3, pojawiły si dopiero w AAA w B4.

Piasta w AAA i w AFN jest taka sama czyli przegub też. Do AAA szły tarcze 288 a do AFN 280.

 

AAM ma sworzeń wahacza przetykany śrubą, w AAA sworzeń ma nakrętkę od góry.

Wahacze mają inne numery ale możliwe że wystarczy wymienić sam sworzeń aby to pasowało do piasty od AAA.

 

Nie ma numerów samego wałka półosi aby porównać.

Kupiłeś półosie i zwrotnice od tego samego dawcy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po tym co teraz przeczytałem to zwątpiłem, czy brałem te hamulce z B3, no ale mniejsza o to, bo to i tak nic nie zmienia.

Niestety półosie i zwrotnice są z innych samochodów, nie spodziewałem się problemów na tym polu...

No to chociaż sprawa wahacza się bardziej rozjaśniła. Póki co, nie kupuję, wszystko wyjdzie w praniu.

 

To została jeszcze kwestia półosi. Ciekawe, czy wystarczy znaleźć same przeguby z wieloklinem na 36 zębów na zewnątrz i podmienić z tymi obecnymi? No i ciekawe, czy w ogóle się znajdzie taki, aby wewnątrz ilość zębów pasowała.

 

Tak wygląda moja zwrotnica:

WP_20150819_00_17_05_Pro.jpg

 

EDYCJA: Chyba, że taniej wyjdzie wymiana piasty...

Edytowane przez Majki93

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jasne, udało mi się rozwiązać mój problem.

Edytowane przez Majki93

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co było jego przyczyną bo niedoczytałem? Pytam, bo mnie też czeka wkrótce wymiana klocków i pewnie tarcz.

Edytowane przez billgun

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co było jego przyczyną bo niedoczytałem? Pytam, bo mnie też czeka wkrótce wymiana klocków i pewnie tarcz.

 

Po prostu złe półosie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności