Skocz do zawartości
Slabb

Wszystkie informacje na temat silnika 2.0 BiTDI

Rekomendowane odpowiedzi

Witam koledzy.

Ostatnio wyskakuje mi błąd - przeładowanie turbo - P023400. Błąd wyrzuca sporadycznie podczas przyspieszania z maksymalnie wciśniętym  pedałem gazu. Pojawia się kontrolka EPC oraz awaria startstop. Auto traci moc. Skasowanie błędu przywraca moc i auto jedzie normalnie. Wyczytałem że może to być wina zaworu N75, zabrudzonej geometrii turbo lub jeszcze coś innego. Zawór wymieniłem. Jak mogę sprawdzić pozostałe elementy układu. Dysponuję OBD11. Z góry dzięki za pomoc.

Screenshot_20230211-110208_OBDeleven VAG.jpg

Edytowane przez GRENEK9

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, powyżej w wątku pojawiał się temat dwumasy. Czy jest przewidziana przez producenta żywotność tej części po przejechaniu której powinna zostać wymieniona (coś takiego jak ma miejsce w przypadku chociażby rozrządu), czy jest to indywidualna kwestia i może przeciąć 100 tyś, albo i 200 tyś.?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie ma określonego przebiegu - będziesz głównie jeździć w korkach przy żółwich prędkościach (półsprzęgle) i mocno przyspieszać od 1000rpm bez redukcji (co lubi dsg) to padnie i przy 60 000km, a będziesz głównie po autostradach to może dożyć i 300 000. Uśredniając powinna przeżyć 160-230 000km  - wpierw będzie ją słychać, później dojdą drgania karoserii na wolnych obrotach - w tym stadium powoli możesz myśleć o wymianie, a jak będzie wyraźnie trząść budą na wolnych to nawet się nie zastanawiaj tylko wymieniaj. Według książki serwisowej u mnie pierwszy zestaw sprzęgieł z dwumasą został wymieniony przy 124 000km (+/-10k) - drugi już żyje znacznie dłużej ale już ją słychać. Ogólnie dwumasa dłużej pożyje jeśli nie będziesz często jeździć na bardzo niskich obrotach (głównie przy wyższych prędkościach/biegach) a przed wyprzedzaniem czy przy wyjściu z zakrętu zredukujesz bieg aby było choć te 1600~1800 rpm zanim dociśniesz pedał (nie wiem jak Wasze DSG ale moja często wychodząc z zakrętu chce ciągnąć od 1000rpm nie myśląc o redukcji... na szczęście są łopatki czy zawachlowanie gazem). 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam pytanie do użytkowników 2.0 BiTDI jaką macie temperaturę oleju przy jeździe autostradowej, powiedzmy 160km/h na tempomacie na dłuższym odcinku powiedzmy 40 km. Jakiś czas temu kolega prosił mnie żebym zwrócił na to uwagę i okazało się, że przy dzisiejszych zimowych temperaturach zewnętrznych olej bez większych problemów osiąga 125 - 130 stopni. W serwisie twierdzą, że wszystko jest w normie, mi osobiście wydaje się to być dość wysoką temperaturą, szczególnie że wcześniej jeżdżąc jednostkami benzynowymi takie temperatury osiągałem w słoneczny letni dzień z dużo większymi prędkościami.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lol 130c to jak się jedzie 250

wylej ten gówno olej 0w30 i wlej 5w30. jak jedziesz 160 nie ma prawa 100c przekroczyć przy temp poniżej +5c na oleju 5w30. 0w30 grzał się łatwiej o 5-8c ale jak wbija ci 125c masz jakiś problem... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

0W30 a 5W30 nie ma znaczenia, bo lepkość w temperaturze 100*C jest taka sama, Twój problem może wynikać z np uszkodzenia czujnika ewentualnie coś jest przyblokowane i dlatego olej łapie takie temperatury. Ja tam jeżdżę na 0W30 tym od VW a wcześniej jeździłem na 5W30 też od VW i przy butowaniu nie widzę zbytniej różnicy w temperaturze oliwy. Tylko, że ja mam TDI 190koni..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja rozumiem że jak się rozgrzeje nie powinno być różnicy ale jest, i nie tylko ja to zauważyłem, dużo jest w internecie na ten temat 

i tak samo mi się dzieje w 1.6tdi

https://youtube.com/shorts/T8TagYhb2ZA

Edytowane przez suffeks

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 13.12.2023 o 17:23, Michał 2.0 napisał:

Mam pytanie do użytkowników 2.0 BiTDI jaką macie temperaturę oleju przy jeździe autostradowej, powiedzmy 160km/h na tempomacie na dłuższym odcinku powiedzmy 40 km.

Witaj, 

Wczoraj z ciekawosci sprawdzilem i przejechalem kawalek 40km przy predkosci 160km/h i temp. oleju wachala sie w granicach 102-104 stopni.

Dystans ok.14km przejechany przy predkosci 230km/h, temp oleju wskazywala 120-124 stopnie.

No i po zjezdzie z autostrady i jazda do 100km/h temp. oleju trzymala sie znow w granicach 98-100 stopni. 

Dodatkowe info,

- temperatura zewnetrzna +9 stopni C

- predkosc wedlug GPS (licznikowe ok +4 do +6 km/h)

- obecnie wlany olej Ravenol VMP SAE 5W-30 Vollsynth

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 13.12.2023 o 20:27, suffeks napisał:

ja rozumiem że jak się rozgrzeje nie powinno być różnicy ale jest, i nie tylko ja to zauważyłem, dużo jest w internecie na ten temat 

i tak samo mi się dzieje w 1.6tdi

https://youtube.com/shorts/T8TagYhb2ZA

Bzdury i tyle w temacie. Jak już to temperatura zależy od konkretnego oleju i jego kondycji. Oleje 0W30 generalnie w przypadku normy 504/507 sa lepsze bo zwykle zawierają lepsze oleje bazowe. Trzeba też wiedzieć jaka jest różnica pomiędzy 5W30 a 0W30 bo często jest tak, że ten 0W30 to taki 5W30 tylko o lepszych parametrach w niskich temperaturach i dlatego jest kalsyfikowany jako 0W30 a nie 5W30. OEM VAG jest od Shella na bazie GTL i o ile jak jest w dobrej kondycji to jest miód malina to już po pewnym interwale zaczyna go brać i temperatury rosną ale to cecha tego konkretnego oleju a nie tego, ze jest w lepkości 0W30.  Bitdi jest dośc wymagajacy jeśli chodzi o jakośc oleju dlatego na dłuższe interwały i dla osób "korzystajacych z pełnej mocy"  polecam jakiś lepszy olej np. Eurol Syntence fS 0W30,  Ravenol VSW 0W30 czy Penrite Enviro+ EU 5W30.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ma ktos delikatny pisk na postoju jak sie daje gazu ok. 2k rpm? wzrost i spadek rpm slychac cos piszczy. mysle uszczelka od EGR, albo kolektory wydechowy, tylko nie pamietam czy tam jest kolektor czy turbosy sa do bloku bezposrednio przykrecone?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności