Skocz do zawartości
Slabb

Wszystkie informacje na temat silnika 2.0 BiTDI

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Mam takie szybkie pytanie czy jest możliwość zrzucenia od góry paska wielorowkowego w bitdi? Coś piszczy rano na zimnym silniku i chciałbym wykluczyć że to nie od strony rozrządu a niestety nie mam możliwości wjechać gdzieś na kanał. Rozrząd wymieniony przy 120 tys aktualnie 170 tys.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do silnika dalem mechanikowi bańkę 5L. Ja lałem Mobil1 ESP 5W30. Wlał mi jakieś 4,20-4,30l. Następnego dnia lookałem to było poniżej polowy stanu. Tak zacząłem dolewać to weszło całe 5l ( wypełniło filtr itp) w sumie wyszło minimalnie ponad stan ale ładnie widać na miarce do porównania czy będzie i ile ubywać ( oby nie).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to już chyba nie będzie więcej tego silnika? rarytas się stał... jest tylko 10 na sprzedaż na otomoto a 750 zwykłych Passatów tdi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, suffeks napisał:

to już chyba nie będzie więcej tego silnika? rarytas się stał... jest tylko 10 na sprzedaż na otomoto a 750 zwykłych Passatów tdi

Szkoda bo jezdzi sie takim bardzo przyjemnie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powiem tak - mam moje auto (alltrack 2.0 bitdi) od 2.5 roku - jak sprawdzałem ogłoszenia jakieś ~5 miesięcy temu mógłbym je sprzedać drożej niż je kupiłem...  (mam w miarę bogatą wersję)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Odbiegnę troszkę od tematu, ale tutaj są użytkownicy tego co by mnie interesowało, mianowicie: większość z Was zastanawia się jakby tu jeszcze bardziej zglebić? swoją maszynkę, a ja wprost przeciwnie a konkretnie jak podnieść tył bo na me oko trochę niskawo. Potrzebny mi jest nr sprężyny tył od bitdi( 240) variant. Jest tego pełno na allegrogo ale chcialbym zachować twardość, dynamikę pracy nośność itp a wagowo byloby właśnie to. Zawieszenie adaptacyjne- nie wiem czy ma to jakieś znaczenie. Na sprężynie jest nieścieralna naklejka i trzebaby pstryknąć fotę nr części. Tak w ogóle to miałem kupić alltraka, jednoczesnie w okolicy upatrzyłem sobie zwykłego, los tak chciał że alltrakc był w połowie malowany i sobie odpusciłem co zapewne wyjdzie mi na dobre, ale jednak nie mogę się przyzwyczaić do tej linii z pochyłem wstecznym. Wolałbym nie pchać dystansów między sprężynę tylko zmienić całą od alltracka, jest ok 3 cm wyższa i może to załatwiloby sprawę. Także prośba do kolegów o taką fotkę ale tych co mają oczywiście variant bitdi. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ze sprężynami nie jest tak prosto jak myślisz - oprócz różnicy w wysokości różnią się twardością i odpowiedni dobór zależy od tego czy masz hak holowniczy czy nie (a przynajmniej w starszych passatach i w octaviach tak było) - wiem bo sam kiedyś do B7 wstawiłem sprężyny od alltracka - tył się podniósł o 3cm ale okazało się że przy przejeżdżaniu przez progi czy większe dziury sprężyna była na tyle silna że było słychać hałas sygnalizujący że do końca wysuwa amortyzator (co groziło jego uszkodzeniem) - szybko wróciłem do tych co miałem z tą różnicą że dałem je do przehartowania prosząc o zwiększenie sztywności i minimalne podniesienie wysokości - w Łodzi na ulicy Dąbrowskiego jest taki punkt do którego wysyłają z całej Polski i potwierdzam że robią dobrą robotę. (oczywiście znacznie łatwiej to zrobić mając sprężyny na podmianę inaczej jesteś kilka dni bez auta).
Co do fabrycznej twardości sprężyn to VW stosuje "kod kropkowy" w sensie są ~3szt kropek z farby o różnej kolorystyce ale zabij mnie nie mam pojęcia jak to czytać.
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

... to moze dopowiem, a nóż widelec ktoś zerknie na sprężynę. Alltrack jak wiemy bitdi to to samo co "szosowy passat" Jak wiemy jest ok 3cm wyższy i to by mnie interesowało jeśli chodzi o tył ( nie wiadomo jak to będzie wyglądać ostatecznie ale jestem gotów zaryzykować. Także potrzebny użytkownik passata b8 bitdi variant, duży szklany dach, hak wypinany elektrycznie, oczywiscie 4motion, adaptacyjne zawieszenie- mój jest 2015/2016 ale myślę, że to samo będzie i w 17, 18. dlatego wiedzac jakie tam są sprężynki  (kod) na pewniaka podejdą. Problem w tym, ze jest sporo sprężyn od lżejszych bryczek i tego chciałbym uniknąć. A że mój możnaby powiedzieć jest najcięższy to kodu od takiego właśnie szukam. Co do skoku amorka to o to bym się nie martwił, bo jak idzie w górę np przy wymianie kół to amorki wychodzą z 15 cm od normalnej pozycji, jak nie wiecej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a nie możesz dać tych podładek pod sprężyny na tył? One koło 20 mm podnoszą... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już sobie dotoczyłem z ertalonu podkładki na górę miedzy sprężynę a budę i za jednym razem podmieniłem gumki miedzy sprężyną a budą. Śmiech na sali, podkładka gumowa grubości fabrycznej 5mm a w miejscu odgniecenia od sprężyny max 2mm. Zapobiegawczo dałem sobie gumki od b5 fl? jakieś 10-12mm, tylko musiałem obciąć wypustkę na kolec aby właśnie kolec przez nią przeszedł i wcisnął się w otwór mojego dotoczonego krążka. Na sprężynę od dołu krążka dotoczyłem sobie mocowanie nawoju i wszystko gra. **** uniosła mi się coś koło 25mm. Czuc, że tył jest bardziej odizolowany od nawierzchni przez tą gumę grubszą. Nic mi nie stukało ale zawieszenie przenosiło wszystkie malutkie niedoskonałości drogi. Może jestem przewrażliwiony po b5fl comfort, bo tam to bajka....można zasnąć za fajerą? reasumując teraz o wiele mniej dociera drobnych wad drogi...a śmigam na 18tkach... Pisali ludzie że podmieniali same gumy od RS3 audi tam są grube na 15mm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak z temperaturą oleju przy szybszej jeździe? Jakiej lepiej nie przekraczać 120/125 stopni to max?

Ma ktoś informacje jak działają turbiny w bitdi. Czy klasycznie jedna mała odpowiadająca za dolny zakres a druga większa za górny. Czy inaczej to jest rozwiązane w tym modelu?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyższej temperatury niż 115 stopni Celsjusza u siebie nie widziałem.

Jedna turbina ładuje powietrze w dolnym zakresie, a druga w wyższym zakresie obrotów.

Edytowane przez mkpol
nie cytuj w całości posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 1.03.2022 o 12:13, Muskat napisał:

Jakiej lepiej nie przekraczać 120/125 stopni to max?

Olej syntetyczny utrzymuje parametry do 135 stopni. Jeśli masz obawy o stan silnika to zastosuj dodatki obniżające tarcie a tym samym temperaturę pracy

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Swego czasu kilka osób poruszało temat buczenie (miauczenia) silnika Bitdi. Czy komuś udało się rozwiązać problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim, to mój pierwszy post.

W dniu 8.01.2021 o 11:20, GRENEK9 napisał:

Spotkałem się ze wzmiankami że w tej konfiguracji (BiTDi i DQ500) dwumasa lubi paść przy przebiegu ok 100 tyś właśnie.

W dniu 9.01.2021 o 20:05, Radello napisał:

Niestety, potwierdzam. Mi w BiTDI wymieniono dwumasę przy przebiegu 122.000 km. 

Też wymieniłem właśnie dwumasę - przebieg 105.000 km, głównie miasto.

Objaw w zasadzie jeden: rzężenie wyraźnie słyszalne przy niskich prędkościach, na postoju. Nic nie pukało, nie stukało, nie trzęsło budą przy gaszeniu silnika. Podczas szukania samochodu jeździłem arteonem (przebieg 70k km) i passatem (przebieg 90k km) z BiTDI. Z arteona też pamiętam ten hałas, ale dopiero się zaczynało. W passacie było już głośno w pełnej okazałości.

Zastanawiam się teraz nad zmianą programu DSG (1000 zł brutto). Jeśli wydłużyłoby to życie dwumasy o 30%, to w zasadzie program by się zwrócił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, brum napisał:

Zastanawiam się teraz nad zmianą programu DSG (1000 zł brutto). Jeśli wydłużyłoby to życie dwumasy o 30%, to w zasadzie program by się zwrócił.

Jak jesteś już po gwaranacji a sądzac po roczniku z podpisu tak, to polecam nawet ECU + TCU.

Teoretycznie ma wydłużyć życie dwumasy i myśle że praktycznie tęż powinno bo nie zapina mi teraz 6 czy 7 po mieście...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie w trybie sportowym też DSG nie wrzuca 6 i 7 po mieście, więc jaka będzie różnica w praktyce poza tym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bedzie wbijał 3 czy 4 przy 1600 czy 1800 obrotów  zależnie jak ustawi tuner, a nie 1200-1300.

Dla mnie sport jest z kolei za ostry do normalnej jazdy no i spalanie też sie zaraz robi.

Podniesienie ciśnien sprawi że biegi będą wbijane szybciej, a skrzynia bedzie miec mniejszy lag.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć Wam. 

Jadę oglądać Passata 2.0 240 z softem na 300. Auto ma juz 315tkm. Jest się czego obawiać przy takim przebiegu? Sprzedający brzmi bardzo rzetelnie, w rozmowy i tego co jest w ogłoszeniu wygląda, że samochod jest zadbany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1 weź VCDS'a i sprawdź przebieg z skrzyni biegów i/lub ABS  - powinien być zbliżony do tego z licznika, w VCDS możesz też sprawdzić ilość startów z użyciem "lunch control" - jak liczba będzie duża to wszystkie podzespoły dostawały nieźle po dupie (sam w 3 lata użyłem z 10x - na codzień nie ma sensu z tego korzystać) - instrukcje jak znajdzie na youtube
2 Spytaj kiedy było ostatnio wymienione sprzęgło i dwumasa (czy nie ma drgań na budzie jak chodzi silnik)
3 Dobrze podjechać na stację diagnostyczną i sprawdzić amortyzatory (aktywne zawieszenie => koszt regeneracji 1szt to ok 1600zł)
4 Jeśli w pobliżu masz firmę zajmującą się chiptuningiem to podjechał bym na sprawdzenie na hamowni (przy okazji sprawdzi stan turbin itp)
5 Zainwestuj w czujnik grubości lakieru (najlepiej taki co podaje jeszcze czy pod spodem jest ocynk czy nie) - ten zakup mi się zwrócił w ciągu 8 lat z 4x a przyjaciół uchronił przed kupnem szrotu

jeśli auto jest zadbane i co ważne: olej w DSG wyminieniany co 30 000km a nie co 60 jak podaje instrukacja - powinieneś się cieszyć z zakupu przez długi czas

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności