Wojteku Zgłoś #501 Napisano 4 Października 2021 Cześć, mam zagwozdkę co ile powinno się wymienić rozrząd w tym silniku? W ASO powiedzieli mi, że powinienem wymienić pasek i rolki przy 120kkm. W innym powiedzieli, że przy 210kkm.... a gdzie leży prawda? W jednym z ASO pokazali mi w ich systemie, że opcja wymiany jest sugerowaną przy przebiegu 120kkm. Tylko dlaczego w innym ASO tego nie potwierdzili? Jak to wygląda u Was? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siwy82 Zgłoś #502 Napisano 6 Października 2021 cześć, potwierdzam 120kkm. Ja tak wymieniałem bo mi znajomy w serwisie tak nakazał. Kolejną wymianę robiłem przy 200kkm. Ale coś mogło być na początku produkcji naszych wersji z tym 210kkm ponieważ jak kupowałem moje passata przy przebiegu 90kkm to był akurat po dużym przeglądzie i mi powiedzieli że teraz został tylko rozrząd ale to przy 210kkm. Tak mi powiedzieli w Bielsku Białej 4 lata temu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golden87 Zgłoś #503 Napisano 8 Października 2021 Z tego co wiem, to do 150/190 zalecano faktycznie 210 a do 240-stki bylo 120. Moze część fachowców z ASO wrzuciło motor BiTDI do tego samego "worka" co TDI. A bajeczki sprzedawcy ze rozrząd na 210 to fajny argument żeby klient nie negocjował że "zaraz" rozrząd do roboty i żeby obniżyc cenę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojteku Zgłoś #504 Napisano 8 Października 2021 Dzięki za odpowiedzi. Odstawione do wymiany. Ostatecznie pokazali mi w swoim sofcie, że faktycznie dla mojego auta, system przewiduje pozycję - wymiana paska i rolki przy 120kkm. ... Jak zwykle nic nie jest jasne i oczywiste Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BiTDI Zgłoś #505 Napisano 8 Października 2021 Witam, ja miałem wymieniany rozrząd w ASO przy 120tkm, przy 210tkm to wypadana następny Ktoś kto powiedział że przy 210tkm może i miał rację ale na pewno nie w temacie naszego silnika. Jak zrobisz wymianę daj znać ile kosztowało, a ja sięgnę do swoich dokumentów i przy okazji porównamy ile zmieniła się cena usługi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majkel2017 Zgłoś #506 Napisano 10 Października 2021 Mnie też lada chwila czeka wymiana rozrządu bo mam ponad 110k km. Daj proszę cenę części i usługi. Pamiętaj o oleju w skrzyni bo zdaje się pierwsza wymiana na 60k a druga 120k Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BiTDI Zgłoś #507 Napisano 10 Października 2021 Godzinę temu, Majkel2017 napisał: Mnie też lada chwila czeka wymiana rozrządu bo mam ponad 110k km. Daj proszę cenę części i usługi. Pamiętaj o oleju w skrzyni bo zdaje się pierwsza wymiana na 60k a druga 120k U mnie był na 120km wymieniany olej w DSG, olej w haldex'ie i płyn hamulcowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majkel2017 Zgłoś #508 Napisano 11 Października 2021 Ciekawe czy filtr oleju skrzyni dsg wymienili bo nie każdy widzi taką potrzebę - nie każdemu się chce W BiTdi jest słaby dostęp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojteku Zgłoś #509 Napisano 11 Października 2021 Wszystko poza rozrządem miałem wymieniane z pakietu serwisowego. Rozrząd w niego nie wchodził stad całe to "zamieszanie" Cena 1800 brutto, pasek, rolka coś tam jeszcze i jakiś dodatkowy pasek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
k_grzesiu Zgłoś #510 Napisano 11 Października 2021 (edytowane) W dniu 26.07.2021 o 08:23, Geralt napisał: tak jak gdzieś napisałem później link tyczył innego silnika - jak chciałem to zrobić u siebie przy okazji serwisu to się okazało że w moim/naszym silniku tego nie ma... (fizycznie brak tej części - znaczy pewnie jest ale w innym miejscu) z całym szacunkiem do Ciebie ale kup 150km w manualu - będziesz miał bardzo tanie w eksploatacji i serwisowaniu komfortowe auto... Olej w DSG powinno się wymieniać co 30 000km (instrukcja mówi co 60k) a w silniku co 15 000 - koszt poza ASO (oleje i filtry to ok 800-1200zł - upierdliwa jest wymiana filtra w DSG bo w DQ500 trzeba opuścić skrzynię biegów - filtr jest od góry). W ASO zapłacisz za całość w okolicach 2k. Dodatkowo jak nie miał wymienianej dwumasy i sprzęgieł to również za chwilę pewnie będziesz to robić - same części to ok 4~6k (w zależności od źródła) + robocizna Nic nie trzeba opuszczać. Dojście od góry po zdjęciu airboxa pomarańczowej gumowej rury od turba i odkręceniu 2 śrub i wysunięciu gardzieli alu od kolektora ssącego z bipasem. Wczoraj z mechanikiem zajęło mi to max 30 minet bo było dość zapieczone. Jeden ciągnie, 2 podważa Zdjęcia zapożyczone z passat forum. Edytowane 12 Października 2021 przez k_grzesiu Uzupełnienie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jopstons Zgłoś #511 Napisano 12 Października 2021 (edytowane) Chciałbym dodać info, że ostateczny poziom oleju w skrzyni DSG w końcowej fazie reguluje się przy temperaturze oleju w skrzyni w przedziale temp. 35 - 45 stopni Celsjusza. Temperaturę oleju w skrzyni biegów DSG sprawdza się np w VCDS-em, ODIN-em, OBDeleven-em, lub można też skontrolować pirometrem - jest to przyrząd pomiarowy służący do bezdotykowego pomiaru temperatury. Jeśli temperatura jest niższa niż 35 C to należy uruchomić silnik na 2-3 minuty) i dogrzać olej w skrzyni do temp. nie przekraczającej 45 Celsjusza. Oleju wchodzi około 5,5 litra, dlatego najlepiej wyposażyć się w 6 litrów. Korek zlewu z mechatroniki zakręca się z siłą 20 Nm. Natomiast tą większą śrubę zlewu oleju skrzyni biegów zakręca się z siłą 45 Nm. Samych śrubek zlewu się nie wymienia, tylko aluminiowe podkładki na tych śrubach. Samą plastikową kopułkę filtra skrzyni biegów zakręca się z siłą 20 Nm. Dla informacji dodam, że według ASO zamiana filtra oleju skrzyni biegów w 2.0 Benzyna lub Diesel tam gdzie występuje skrzynia 7-biegowa zajmuje 1,3 roboczogodzin + wymiana oleju 0,8 roboczogodzin. Czyli łącznie powinno to zająć 2,1 roboczogodzin. Natomiast jeśli silnik 1,4 TSI ze skrzynią 6 biegową to łącznie zamiana filtra i oleju w skrzyni biegów według ASO powinno zająć tylko 0,8 roboczogodzin. Dlatego, że w 1,4 TSI dostęp do filtra jest łatwiejszy, po drugie jest tylko jeden korek spustowy oleju skrzyni biegów (tj. nie ma oddzielnego korka spustowego z mechatroniki). Edytowane 13 Października 2021 przez jopstons 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jopstons Zgłoś #512 Napisano 13 Października 2021 Update info. W poprzednim poście zaktualizowałem informacje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
twinsen Zgłoś #513 Napisano 22 Października 2021 Hej - nie mogę znaleźć nigdzie tej informacji - ile oleju wchodzi do tego BiTDI wersja 240KM z SCR? Zbliża mi się termin wymiany oleju, a chciałbym dać własny do ASO - ale ile? 5 litrów? No i pytanie dodatkowe - jaki najlepszy olej? Znalazłem na sieci info że najlepszy jest Ravenol VSW - prawda to? Dokładnie tu znalazłem: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/vw-passat-b8-2-0-bitdi-240km-cuaa.1107/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
simono Zgłoś #514 Napisano 22 Października 2021 22 minuty temu, twinsen napisał: Hej - nie mogę znaleźć nigdzie tej informacji - ile oleju wchodzi do tego BiTDI wersja 240KM z SCR? Zbliża mi się termin wymiany oleju, a chciałbym dać własny do ASO - ale ile? 5 litrów? No i pytanie dodatkowe - jaki najlepszy olej? Znalazłem na sieci info że najlepszy jest Ravenol VSW - prawda to? Dokładnie tu znalazłem: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/vw-passat-b8-2-0-bitdi-240km-cuaa.1107/ Z bańki 5l zostaje prawie pol literka. Ravenol bardzo dobry, ewentualnie Penrite enviro+ . Ważniejsze od jakości oleju jest czętotliwość wymiany. Zdecydowanie lepiej zalać badziewie ale co 10-15 tysięcy niż najlepszy na świecie olej co chore 30tys. jak zaleca producent. pzdr. simono 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hubi14 Zgłoś #515 Napisano 22 Października 2021 skoro do 190 wchodzi 4.7 a nawet ciut więcej litra to do Bi powinno wejść tyle samo :) 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golden87 Zgłoś #516 Napisano 25 Października 2021 U siebie w BiTDI jeżdze na Penrite, tempetatura oleju spadłą o jakies 5 stopni względem Castrola przy podobnych warunkach jazdy, choc może to byc niewiarygodne ,bo Penrite był poprostu nowy, a na Castrolu kupiłem auto i miał 8 tys Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jopstons Zgłoś #517 Napisano 25 Października 2021 (edytowane) W dniu 22.10.2021 o 18:01, twinsen napisał: Hej - nie mogę znaleźć nigdzie tej informacji - ile oleju wchodzi do tego BiTDI wersja 240KM z SCR? Mechanicy z ASO przy wymianie oleju w skrzyni biegów DSG DQ500 mają zawsze przygotowane na stole 6 litrów oleju. Wlewają 5,5 litra, ewentualnie na koniec potrafi się spuścić nadmiar około 100-200 ml. Olej musi spełniać normę jak na zdjęciu poniżej. Edytowane 25 Października 2021 przez jopstons 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek evo Zgłoś #518 Napisano 28 Października 2021 Co do oleju to faktycznie Ravenol VSW 0W30 jest bardzo dobry. Czy najlepszy? Trudno takie coś jednoznacznie stwierdzić i wskazać 1 produkt. Bardzo podobnym i bardzo sprawdzonym w silinkach TDI olejem jest Eurol Synethence FS 0W30, który jest od Ravenola VSW sporo tańszy. Na papierze Ravenol jest nieco lepszy ale Eurol jest lepiej przebadany i ma wyższą lepkośc w 100 stopniach co może mieć znaczenie przy bardziej intensywnym użytkowaniu i spadku lepkości. Penrite czy Millers to równiez bardzo dobre olej, choć bazowo nie tak mocne jak Eurol czy tym bardziej Ravenol. Natomiast OEM-a VW bym osobiście raczej nie zalał do BITDI gdyż moim zdaniem istnieje spora szansa, że dużo szybciej ten olej się podda co bedzie objawiać się łapaniem wyższych temperatur a przede wszystkim poborem. Dużo tu jednak zależy od warunków eksploatacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
k_grzesiu Zgłoś #519 Napisano 28 Października 2021 Witam. Potwierdzam, że oleju do DQ500 lejemy całe 6l, odpływa ok 500ml może deko niej. Ważne aby jeździć biegami na podnośniku przy włączonym silniku aby olej wszedł na wszystkie zawodki po jakieś 10s/bieg. Ja zalewałem Revenol DCT/DSG, filtr musi być harmonijkowy po płaski potrafi rozerwać. Na silnik zalewałem mobil 1 ESP 5W30 ale wyszedł jako nowość tylko dla vw mobil super 3000 0W30, może go psiknę przy następnej wymianie. Do haldexu febi z końcówką chyba G 060 172A ale haldex jest dołączony obudową z mostem ( przynajmniej u mnie) i tam lejemy jeszcze inny olej nie pamiętam jaki teraz. Są 4 korki, 2 spustowe i 2 wlewowe. Haldex 0,85l a do mostu 0,95l. Co do filtra w dsg jak pisałem wcześniej jest dostęp. Trzeba wykręcić kilka gratów od góry. 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
twinsen Zgłoś #520 Napisano 29 Listopada 2021 W dniu 29.10.2021 o 01:16, k_grzesiu napisał: Witam. Potwierdzam, że oleju do DQ500 lejemy całe 6l, odpływa ok 500ml może deko niej. Ważne aby jeździć biegami na podnośniku przy włączonym silniku aby olej wszedł na wszystkie zawodki po jakieś 10s/bieg. Ja zalewałem Revenol DCT/DSG, filtr musi być harmonijkowy po płaski potrafi rozerwać. Na silnik zalewałem mobil 1 ESP 5W30 ale wyszedł jako nowość tylko dla vw mobil super 3000 0W30, może go psiknę przy następnej wymianie. Do haldexu febi z końcówką chyba G 060 172A ale haldex jest dołączony obudową z mostem ( przynajmniej u mnie) i tam lejemy jeszcze inny olej nie pamiętam jaki teraz. Są 4 korki, 2 spustowe i 2 wlewowe. Haldex 0,85l a do mostu 0,95l. Co do filtra w dsg jak pisałem wcześniej jest dostęp. Trzeba wykręcić kilka gratów od góry. Tyle że ja pytałem jedynie o silnik BiTDI - ale w sumie fajnie że wiem też teraz ile do DQ500 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach