Skocz do zawartości
Slabb

Wszystkie informacje na temat silnika 2.0 BiTDI

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, mam zagwozdkę co ile powinno się wymienić rozrząd w tym silniku? W ASO powiedzieli mi, że powinienem wymienić pasek i rolki przy 120kkm. W innym powiedzieli, że przy 210kkm.... a gdzie leży prawda?

W jednym z ASO pokazali mi w ich systemie, że opcja wymiany jest sugerowaną przy przebiegu 120kkm. Tylko dlaczego w innym ASO tego nie potwierdzili?

Jak to wygląda u Was?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć,

potwierdzam 120kkm. Ja tak wymieniałem bo mi znajomy w serwisie tak nakazał. Kolejną wymianę robiłem przy 200kkm.

Ale coś mogło być na początku produkcji naszych wersji z tym 210kkm ponieważ jak kupowałem moje passata przy przebiegu 90kkm to był akurat po dużym przeglądzie i mi powiedzieli że teraz został tylko rozrząd ale to przy 210kkm. Tak mi powiedzieli w Bielsku Białej 4 lata temu.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem, to do 150/190 zalecano faktycznie 210 a do 240-stki bylo 120.
Moze część fachowców z ASO wrzuciło motor BiTDI do tego samego "worka" co TDI.

A bajeczki sprzedawcy ze rozrząd na 210 to fajny argument żeby klient nie negocjował że "zaraz" rozrząd do roboty i żeby obniżyc cenę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Odstawione do wymiany.

Ostatecznie pokazali mi w swoim sofcie, że faktycznie dla mojego auta, system przewiduje pozycję - wymiana paska i rolki przy 120kkm.

... Jak zwykle nic nie jest jasne i oczywiste ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja miałem wymieniany rozrząd w ASO przy 120tkm, przy 210tkm to wypadana następny Ktoś kto powiedział że przy 210tkm może i miał rację ale na pewno nie w temacie naszego silnika.

Jak zrobisz wymianę daj znać ile kosztowało, a ja sięgnę do swoich dokumentów i przy okazji porównamy ile zmieniła się cena usługi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie też lada chwila czeka wymiana rozrządu bo mam ponad 110k km. Daj proszę cenę części i usługi. Pamiętaj o oleju w skrzyni bo zdaje się pierwsza wymiana na 60k a druga 120k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Majkel2017 napisał:

Mnie też lada chwila czeka wymiana rozrządu bo mam ponad 110k km. Daj proszę cenę części i usługi. Pamiętaj o oleju w skrzyni bo zdaje się pierwsza wymiana na 60k a druga 120k

U mnie był na 120km wymieniany olej w DSG, olej w haldex'ie i płyn hamulcowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy filtr oleju skrzyni dsg wymienili bo nie każdy widzi taką potrzebę - nie każdemu się chce

W BiTdi jest słaby dostęp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko poza rozrządem miałem wymieniane z pakietu serwisowego. Rozrząd w niego nie wchodził stad całe to "zamieszanie" ;)

Cena 1800 brutto, pasek, rolka coś tam jeszcze i jakiś dodatkowy pasek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 26.07.2021 o 08:23, Geralt napisał:

tak jak gdzieś napisałem później link tyczył innego silnika - jak chciałem to zrobić u siebie przy okazji serwisu to się okazało że w moim/naszym silniku tego nie ma... (fizycznie brak tej części - znaczy pewnie jest ale w innym miejscu)

 

z całym szacunkiem do Ciebie ale kup 150km w manualu - będziesz miał bardzo tanie w eksploatacji i serwisowaniu komfortowe auto...

Olej w DSG powinno się wymieniać co 30 000km (instrukcja mówi co 60k) a w silniku co 15 000 - koszt poza ASO (oleje i filtry to ok 800-1200zł - upierdliwa jest wymiana filtra w DSG bo w DQ500 trzeba opuścić skrzynię biegów - filtr jest od góry). W ASO zapłacisz za całość w okolicach 2k. 
Dodatkowo jak nie miał wymienianej dwumasy i sprzęgieł to również za chwilę pewnie będziesz to robić - same części to ok 4~6k (w zależności od źródła) + robocizna  

 

Nic nie trzeba opuszczać. Dojście od góry po zdjęciu airboxa pomarańczowej gumowej rury od turba i odkręceniu 2 śrub i wysunięciu gardzieli alu od kolektora ssącego z bipasem. Wczoraj z mechanikiem zajęło mi to max 30 minet :) bo było dość zapieczone. Jeden ciągnie, 2 podważa :) Zdjęcia zapożyczone z passat forum. 20200909_141554.jpg

Edytowane przez k_grzesiu
Uzupełnienie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym dodać info, że ostateczny poziom oleju w skrzyni DSG w końcowej fazie reguluje się przy temperaturze oleju w skrzyni w przedziale temp. 35 - 45 stopni Celsjusza. Temperaturę oleju w skrzyni biegów DSG sprawdza się np w VCDS-em, ODIN-em, OBDeleven-em, lub można też skontrolować pirometrem - jest to przyrząd pomiarowy służący do bezdotykowego pomiaru temperatury.

Jeśli temperatura jest niższa niż 35 C to należy uruchomić silnik na 2-3 minuty) i dogrzać olej w skrzyni do temp. nie przekraczającej 45 Celsjusza.

Oleju wchodzi około 5,5 litra, dlatego najlepiej wyposażyć się w 6 litrów. Korek zlewu z mechatroniki zakręca się z siłą 20 Nm. Natomiast tą większą śrubę zlewu oleju skrzyni biegów zakręca się z siłą 45 Nm. Samych śrubek zlewu się nie wymienia, tylko aluminiowe podkładki na tych śrubach. Samą plastikową kopułkę filtra skrzyni biegów zakręca się z siłą 20 Nm.

Dla informacji dodam, że według ASO zamiana filtra oleju skrzyni biegów w 2.0  Benzyna lub Diesel tam gdzie występuje skrzynia 7-biegowa zajmuje 1,3 roboczogodzin + wymiana oleju 0,8 roboczogodzin. Czyli łącznie powinno to zająć 2,1 roboczogodzin. 

Natomiast jeśli silnik 1,4 TSI ze skrzynią 6 biegową to łącznie zamiana filtra i oleju w skrzyni biegów według ASO powinno zająć tylko 0,8 roboczogodzin. Dlatego, że w 1,4  TSI dostęp do filtra jest łatwiejszy,  po drugie jest tylko jeden korek spustowy oleju skrzyni biegów (tj. nie ma oddzielnego korka spustowego z mechatroniki).

Screenshot_20211013-203612_YouTube.jpg

Edytowane przez jopstons
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Update info.

W poprzednim poście zaktualizowałem informacje 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej - nie mogę znaleźć nigdzie tej informacji - ile oleju wchodzi do tego BiTDI wersja 240KM z SCR?

Zbliża mi się termin wymiany oleju, a chciałbym dać własny do ASO - ale ile? 5 litrów?

No i pytanie dodatkowe - jaki najlepszy olej? Znalazłem na sieci info że najlepszy jest Ravenol VSW - prawda to? :) 

Dokładnie tu znalazłem: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/vw-passat-b8-2-0-bitdi-240km-cuaa.1107/

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, twinsen napisał:

Hej - nie mogę znaleźć nigdzie tej informacji - ile oleju wchodzi do tego BiTDI wersja 240KM z SCR?

Zbliża mi się termin wymiany oleju, a chciałbym dać własny do ASO - ale ile? 5 litrów?

No i pytanie dodatkowe - jaki najlepszy olej? Znalazłem na sieci info że najlepszy jest Ravenol VSW - prawda to? :) 

Dokładnie tu znalazłem: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/vw-passat-b8-2-0-bitdi-240km-cuaa.1107/

 

 

 

 

Z bańki 5l zostaje prawie pol literka. 

Ravenol bardzo dobry, ewentualnie Penrite enviro+ . Ważniejsze od jakości oleju jest czętotliwość wymiany.

Zdecydowanie lepiej zalać badziewie ale co 10-15 tysięcy niż najlepszy na świecie olej co chore 30tys. jak zaleca producent.

pzdr.

simono

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skoro do 190 wchodzi 4.7 a nawet ciut więcej litra to do Bi powinno wejść tyle samo :)

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U siebie w BiTDI jeżdze na Penrite, tempetatura oleju spadłą o jakies 5 stopni względem Castrola przy podobnych warunkach jazdy, choc może to byc niewiarygodne ,bo Penrite był poprostu nowy, a na Castrolu kupiłem auto i miał 8 tys

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 22.10.2021 o 18:01, twinsen napisał:

Hej - nie mogę znaleźć nigdzie tej informacji - ile oleju wchodzi do tego BiTDI wersja 240KM z SCR?

Mechanicy z ASO przy wymianie oleju w skrzyni biegów DSG DQ500 mają zawsze przygotowane na stole 6 litrów oleju. Wlewają 5,5 litra, ewentualnie na koniec potrafi się spuścić nadmiar około 100-200 ml.

Olej musi spełniać normę jak na zdjęciu poniżej. 

Screenshot_20211025-204938_YouTube.jpg

Screenshot_20211025-204943_YouTube.jpg

Screenshot_20211025-204933_YouTube.jpg

Edytowane przez jopstons
  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do oleju to faktycznie Ravenol VSW 0W30 jest bardzo dobry. Czy najlepszy? Trudno takie coś jednoznacznie stwierdzić i wskazać 1 produkt.  Bardzo podobnym i bardzo sprawdzonym w silinkach TDI olejem jest Eurol Synethence FS 0W30, który jest od Ravenola VSW sporo tańszy. Na papierze Ravenol jest nieco lepszy ale Eurol jest lepiej przebadany i ma wyższą lepkośc w 100 stopniach co może mieć znaczenie przy bardziej intensywnym użytkowaniu i spadku lepkości.  Penrite czy Millers to równiez bardzo dobre olej, choć bazowo nie tak mocne jak Eurol czy tym bardziej Ravenol.  Natomiast OEM-a VW bym osobiście raczej nie zalał do BITDI gdyż moim zdaniem istnieje spora szansa, że dużo szybciej ten olej się podda co bedzie objawiać się łapaniem wyższych temperatur a przede wszystkim poborem. Dużo tu jednak zależy od warunków eksploatacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Potwierdzam, że oleju do DQ500 lejemy całe 6l, odpływa ok 500ml może deko niej.  Ważne aby jeździć biegami na podnośniku przy włączonym silniku aby olej wszedł na wszystkie zawodki po jakieś 10s/bieg. Ja zalewałem Revenol DCT/DSG, filtr musi być harmonijkowy po płaski potrafi rozerwać. Na silnik zalewałem mobil 1 ESP 5W30 ale wyszedł jako nowość tylko dla vw mobil super 3000 0W30, może go psiknę przy następnej wymianie. Do haldexu febi z końcówką chyba G 060 172A ale haldex jest dołączony obudową z mostem ( przynajmniej u mnie) i tam lejemy jeszcze inny olej nie pamiętam jaki teraz. Są 4 korki, 2 spustowe i 2 wlewowe. Haldex 0,85l a do mostu 0,95l. Co do filtra w dsg jak pisałem wcześniej jest dostęp. Trzeba wykręcić kilka gratów od góry.

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 29.10.2021 o 01:16, k_grzesiu napisał:

Witam. Potwierdzam, że oleju do DQ500 lejemy całe 6l, odpływa ok 500ml może deko niej.  Ważne aby jeździć biegami na podnośniku przy włączonym silniku aby olej wszedł na wszystkie zawodki po jakieś 10s/bieg. Ja zalewałem Revenol DCT/DSG, filtr musi być harmonijkowy po płaski potrafi rozerwać. Na silnik zalewałem mobil 1 ESP 5W30 ale wyszedł jako nowość tylko dla vw mobil super 3000 0W30, może go psiknę przy następnej wymianie. Do haldexu febi z końcówką chyba G 060 172A ale haldex jest dołączony obudową z mostem ( przynajmniej u mnie) i tam lejemy jeszcze inny olej nie pamiętam jaki teraz. Są 4 korki, 2 spustowe i 2 wlewowe. Haldex 0,85l a do mostu 0,95l. Co do filtra w dsg jak pisałem wcześniej jest dostęp. Trzeba wykręcić kilka gratów od góry.

Tyle że ja pytałem jedynie o silnik BiTDI - ale w sumie fajnie że wiem też teraz ile do DQ500 ;-) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności