Skocz do zawartości
Slabb

Wszystkie informacje na temat silnika 2.0 BiTDI

Rekomendowane odpowiedzi

Okazało się, że to typowy objaw zużycia przegubów napędowych, szczególnie szybko może się pojawić w autach dużej mocy z dużym momentem.

Prócz przegubów dodatkowo trzeba było wymienić łożyska wałeczkowe. Z jednej strony przegub i oba łożyska były w b. złym stanie. Ciekawe, że objawy występowały na rozgrzanym silniku i nie były aż tak dramatycznie złe jak stan tych części.

Edytowane przez mkpol
nie cytuj swojego własnego posta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli dobrze obstawiałem/wykrakałem   - z ciekawości: ile to kosztuje do bitdi?

Edytowane przez mkpol
ostatni raz proszę, nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.900,- wszystko razem, nie w ASO. Tam jeden przegub 1.160,-

Edytowane przez mkpol
ostatni raz proszę, nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki za info :)
podpowiesz producenta i part numbery części? (puki co nie potrzebuję ale może komuś się przyda)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Części do wymiany:

VKJA 8726 - SKF - Przegub napędowy wew. prawy

VKJA 8729 - SKF - Przegub napędowy wew. lewy

012409139A - VAG - Łożysko wałeczkowe x 2szt

Edytowane przez mkpol
nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy...
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie. Stoję przed zakupem Passata 2.0 bitdi, właściwie mam już zarezerwowanego. Mam jednak wątpliwość odnośnie ewentualnej regeneracji turbin w przyszłej eksploatacji. Nigdzie nie mogę znaleźć informacji jaki jest dostęp. Czy czasem nie trzeba motoru szarpać... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeglądając różne wątki dla BiTDI nie przypominam sobie, by ktoś wspominał o naprawie którejś z turbin.

Jeśli będziesz używał dobrego oleju i wymieniał go co 10kkm max 15kkm, to nie powinieneś mieć problemu z turbiną. Oczywiście ekstremalna jazda czy pech zawsze może wymusić naprawę turbiny, ale ta usterka nie wydaje się powszechna, więc się tym nie martw na zapas.

Edytowane przez mkpol
nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, od kiedy posiadam moje Bitdi występuje u mnie takie buczenie/wycie (jak by turbina ale chyba to nie ona) w zakresie obrotów ok 2200 obr/min. Poniżej tej wartości i powyżej dźwięk ten nie występuje. Początkowo mi to nie przeszkadzało. Teraz jednak jak już wszystko inne mam ogarnięte chętnie bym zbadał co wywołuje ten dźwięk. Jak silnik jest rozgrzany to jest to bardziej słyszalne.

A może Bitdi tak mają?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie raczej to nie występuje...
bardziej słychać jakieś szumy z okolic tylnego mostu przy prędkościach powyżej ~160km/h ale przywykłem już ich prawie nie słyszę (olej w moście wymieniany i 0 różnicy)
zakładam iż to po prostu kiepskie wyciszenie podłogi na tyle - napęd działa wzorowo 

Edytowane przez Geralt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 24.03.2021 o 00:09, suffeks napisał:

tak wyglada dpf z bitdi, niech ktos mi pomoze wyjasnic o co tu chodzi. ta dziura boczna to na wydech idzie. i co dalej? do pierwszej dziury jedno turbo i do drugiej dziury drugie turbo? i wszystko bokiem wychodzi? ale jak skoro te puszki nie sa polaczone...

znalazlem jeszcze cos takiego online https://www.supersprint.com/public/img/DSC_2446-35966-35977.jpg i niby jednia dziura ominete i co wtedy?

Kolego ogarnołeś juz downpipe do BiTDI? (rozważam również Downpipe, bo mój DPF już idealny nie jest, mam potecjalnego specjaliste który mógłby go wykonać, ale mówił ze potrzebuje mojego auta na tydzień zeby zrobić sobie wzór itd, bo do BiTDI jeszcze nie robił, ale jakbyś również był zainteresowany to może by taniej było dla dwóch osób.) jak cos pisz PW.
Jesli chodzi o demontaż tego DPFa to chyba gruba akcja slyszałem, albo wyjedzac motorem, albo przechodzic prze haldex i DSG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no musiałem się poświęcić i stał samochód miesiąc. zadzwoń do RM motors długo mój robili ale mają już wzór. trzeba zdjąć wózek. 

20210516_174424.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@suffeks
Wyglada calkiem dobrze, jakie koszta?

Widziałem na ich stronie że zaczeli oferować do 240, ale chcą około 1400... a ten mój znajomy (Fiodor z FMotors) mówi że zrobienie takiego od 1200 do 1500 z montażem, gdzie jakby kupić u RM to jeszcze z 600-700 mnie skubną za montaż..

Okazało się ze jednak chce 1500 + 600 demontaz/montaż i również miesiąc czekania, więc raczej skusze się na opcje RM.

 

Edytowane przez golden87

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 19.05.2021 o 22:00, GRENEK9 napisał:

Koledzy, od kiedy posiadam moje Bitdi występuje u mnie takie buczenie/wycie (jak by turbina ale chyba to nie ona) w zakresie obrotów ok 2200 obr/min. Poniżej tej wartości i powyżej dźwięk ten nie występuje. Początkowo mi to nie przeszkadzało. Teraz jednak jak już wszystko inne mam ogarnięte chętnie bym zbadał co wywołuje ten dźwięk. Jak silnik jest rozgrzany to jest to bardziej słyszalne.

A może Bitdi tak mają?

Część udało Ci się może ustalić przyczynę tego buczenia? Bo sam się zastanawiam czy to normalna praca tego silnika, też niedawno kupiłem Biturbo i mam właśnie u siebie takie basowe buczenie tylko że u mnie  podczas przyspieszania gdy załącza się turbina. Niestety nie mam porówna z innymi egzemplarzami z tym silnikiem. Dodam że przebieg 170 tys a zestaw turbo był wymieniany w serwisie jakieś 20 tys temu. Niestety nie znam przyczyny wymiany mam tylko wpis w książce i faktury za tą naprawę. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Niestety jeszcze nie zlokalizowałem co powoduje to "buczenie". Niektórzy twierdzą że Bitdi tak mają. Będę szukał. Jak byś był z moich okolic to możemy się gdzieś spotkać w połowie drogi żeby posłuchać tych naszych silników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, GRENEK9 napisał:

Witam. Niestety jeszcze nie zlokalizowałem co powoduje to "buczenie". Niektórzy twierdzą że Bitdi tak mają. Będę szukał. Jak byś był z moich okolic to możemy się gdzieś spotkać w połowie drogi żeby posłuchać tych naszych silników.

Niestety aktualnie nie ma mnie w Polsce. W sumie to buczenie nie jest jakieś bardzo niepokojące poprostu ciekawe czy faktycznie tak mają czy coś ten dźwięk potęguje. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 16.10.2020 o 08:31, Geralt napisał:

nie... jest trochę głośniejszy i często zimny kręci 2~3s zanim zapali (zawór paliwa przepuszcza i schodzi ciśnienie z common rail które musi dobić - problem rozwiązany na youtube) ale takich odgłosów nie mam

Mozesz podeslac link co i jak, bo tez zdarza sie mojemu zakrecic na 2-3 sekundy, a przyzwyczajony bylem ze moje auta odpaly na "widok kluczyka" :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie właśnie stoję przed wyborem kupna b8 240km tylko obawiam się ewentualnych kosztów serwisowych. Auto które jest do kupienia przy 170 miało wymieniany rozrząd a przy 120 olej w dsg natomiast olej w haldexie nie ruszany. Po jeździe zapoznawczej wszystko chodzi dobrze. Czy ewentualne koszty napraw haldex,dsg sa duzo wyzsze niz w zwyklej 150km? Jakie sa koszty serwisowania takiego auta? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 6.07.2021 o 21:12, golden87 napisał:

Mozesz podeslac link co i jak, bo tez zdarza sie mojemu zakrecic na 2-3 sekundy, a przyzwyczajony bylem ze moje auta odpaly na "widok kluczyka" :)

tak jak gdzieś napisałem później link tyczył innego silnika - jak chciałem to zrobić u siebie przy okazji serwisu to się okazało że w moim/naszym silniku tego nie ma... (fizycznie brak tej części - znaczy pewnie jest ale w innym miejscu)

 

11 godzin temu, Goral2020 napisał:

Panowie właśnie stoję przed wyborem kupna b8 240km tylko obawiam się ewentualnych kosztów serwisowych. Auto które jest do kupienia przy 170 miało wymieniany rozrząd a przy 120 olej w dsg natomiast olej w haldexie nie ruszany. Po jeździe zapoznawczej wszystko chodzi dobrze. Czy ewentualne koszty napraw haldex,dsg sa duzo wyzsze niz w zwyklej 150km? Jakie sa koszty serwisowania takiego auta? 

z całym szacunkiem do Ciebie ale kup 150km w manualu - będziesz miał bardzo tanie w eksploatacji i serwisowaniu komfortowe auto...

Olej w DSG powinno się wymieniać co 30 000km (instrukcja mówi co 60k) a w silniku co 15 000 - koszt poza ASO (oleje i filtry to ok 800-1200zł - upierdliwa jest wymiana filtra w DSG bo w DQ500 trzeba opuścić skrzynię biegów - filtr jest od góry). W ASO zapłacisz za całość w okolicach 2k. 
Dodatkowo jak nie miał wymienianej dwumasy i sprzęgieł to również za chwilę pewnie będziesz to robić - same części to ok 4~6k (w zależności od źródła) + robocizna  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 19.05.2021 o 22:00, GRENEK9 napisał:

Koledzy, od kiedy posiadam moje Bitdi występuje u mnie takie buczenie/wycie (jak by turbina ale chyba to nie ona) w zakresie obrotów ok 2200 obr/min. Poniżej tej wartości i powyżej dźwięk ten nie występuje. Początkowo mi to nie przeszkadzało. Teraz jednak jak już wszystko inne mam ogarnięte chętnie bym zbadał co wywołuje ten dźwięk. Jak silnik jest rozgrzany to jest to bardziej słyszalne.

A może Bitdi tak mają?

 

U mnie to występuje, ale raczej przy obrotach rzędu 1700-1800. Dlatego tym autem trzeba jeździć szybciej, żeby nie wyło ;===)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz rację - przy dynamicznej jeździe to "miauczenie" nie występuje. Niestety czasami trzeba pojechać spokojnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności