Skocz do zawartości
Slabb

Wszystkie informacje na temat silnika 2.0 BiTDI

Rekomendowane odpowiedzi

@jopstons @broz powiecie mi gdzie znajduje się ta osłona nad chłodnicą ? Przy 140 km/h tak mi buczy coś w silniku, że mnie szlag trafia 


Z innych ciekawostek skrzynida dq500 przebieg 106 tys km ... dwumasa się rozsypała .. uznana dobra wola producencka i passat ma nową dwumasę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, dirve napisał:

Z innych ciekawostek skrzynida dq500 przebieg 106 tys km ... dwumasa się rozsypała .. uznana dobra wola producencka i passat ma nową dwumasę :)

150km dsg6 to chyba dq250 a nie dq500?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, pioteres napisał:

150km dsg6 to chyba dq250 a nie dq500?

Ja mam drugiego passata , teraz mam bitdi :) i dq500 mam. 

 

Listwa wywalona nad chlodnica taka gumowo plastikowa i jest ciiisza ?

Do listwy trzeba zdjac te metalowe oslony lamp, czerpak powietrza i trzeba ja mocno wyszarpac . Znajduje sie ona nagorze chlodnicy.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odświeżam temat spalania oleju  biitdi----

Czy wszyscy użytkujący bitdi odczuwają spadek poziomu na miarce?

Czy przy większym przebiegu (powyżej 100tyś) spalanie się zwiększa?

Czy jest większe spalanie oleju po dłuższych i szybkich przejazdach autostradowych?

Czy przy pierwszych 5-7 tyś na świeżym oleju są mniejsze ubytki?

Jakie oleje zalewacie do bitdi?

z góry dzięki za odpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, nowy12 napisał:

odświeżam temat spalania oleju  biitdi----

Czy wszyscy użytkujący bitdi odczuwają spadek poziomu na miarce?

Czy przy większym przebiegu (powyżej 100tyś) spalanie się zwiększa?

Czy jest większe spalanie oleju po dłuższych i szybkich przejazdach autostradowych?

Czy przy pierwszych 5-7 tyś na świeżym oleju są mniejsze ubytki?

Jakie oleje zalewacie do bitdi?

z góry dzięki za odpowiedzi


Hey. Mam 112 tys przebiegu. Zalewam Motul Specyfic 5w30 i wymieniam co 15 tys. Ubytek to 0,5 do 1l na te 15 tys 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ten sam olej i coś tam ubywa, ale śladowe ilości. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktos wie co ile rozrzad sie symienia w bitdi ?

Zmienia - blad slownika **

Edytowane przez dirve

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bitdi 120 tys. km, wszystkie inne 210 tys. km., tak podają niektórzy, ale normalnie powinno być 210, postaram się to zweryfikować na dniach. 

Edytowane przez paolokos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
51 minut temu, paolokos napisał:

Bitdi 120 tys. km, wszystkie inne 210 tys. km., tak podają niektórzy, ale normalnie powinno być 210, postaram się to zweryfikować na dniach. 

 

120 tys ? Jakos bardzo szybko- ciekawe dlaczego . Widzialem jedno bitdi na alledtogo i rozrzad zmienial po 155 tys, a z czego pakietam to asso cos mowilo o 160 tys, ale wole sie spytac bo dokonca nie pamietam co mowil 

 

dodatkowo zdziwilem sie ze na portalach nie ma rozrzadow do bitdi

 

bede wdzieczny za sprawdzenie 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

allegro.pl/skf-rozrzad-pompa-vw-passat-b7-b8-cc-1-6-2-0-tdi-i6738362531.html

 

Dziwne..nawet skf podaje ze o do bitdi ? A pasek ma 145 zebow w bitdi a nie 160..

 

tutaj link do dobrego zestawu podbno..

https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3330203435220-PK06690-O59642-rozrzad-kpl- pasek---rolka---pompa-cieczy.html

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do Bitdi 145 zębów, cena w DE  jakieś 330 euro za komplet. Te 160 zębów około 140 Euro. 

Edytowane przez paolokos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, paolokos napisał:

Do Bitdi 145 zębów, cena w DE  jakieś 330 euro za komplet. Te 160 zębów około 140 Euro. 

A zobacz czy jest jakas roznica w rolce napnajacej 

04L109243G( teretycznie do tdi  ) vs 04L109243H (tylko bitdi) tylko ostatnia litera sie roznia 

Bo jezeli to jedno i to samo, to w bitdi rozrzad tez powinien wytrzymac 210...

chyba ze 120 przez to ze wag zastosowal w bitdi mocniejsze korby, glowice etc

 

„Aby ten cud techniki przetrwał wyczyny kierowców, wzmocniono skrzynię korbową i obudowę cylindrów. Zastosowano także nowy wał korbowy, korbowody i tłoki. Volkswagen przyznaje również, że po raz pierwszy zastosował specjalną, przystosowaną do bardzo dużych obciążeń głowicę cylindrów”

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest inne obciążenie na pompie CR i większe drgania w układzie więc zmniejszyli okres miedzy wymianami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oks ale chyba do 150 tys dojedzie without problem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. Wracając do tematu o silniku BiTDI, to podzielę się moim doświadczeniem z tą jednostką. Mego Passata mam od prawie 2,5 roku. Przejechane jest prawie że 85 tys. km. Silnik jest, według mnie, bardzo dobry pod względem osiągów i oszczędności. Zgodzę się ze wcześniejszymi wypowiedziami na temat pobierania oleju. U mnie po długich trasach trzeba było zawsze uzupełnić od 100 do 200 ml. Cieszyłem się niezawodnością tego silnika do chwili, kiedy nagle zaczęło mi ubywać płynu chłodniczego (włączała się kontrolka na czerwono). Dość duży wyciek, którego - niestety - ASO "nie mogło zlokalizować" ("coś tam cieknie, ale sprawdziliśmy system chłodzenia pod ciśnieniem i nic nie pokazało; wymieniliśmy płyn, odpowietrzyliśmy i można na razie jeździć" - taka mniej więcej była odpowiedź). Zdziwiło mnie to bardzo. Po tym "fachowym serwisie" przejechałem ok. 700 km i - o dziwo - nic się nie działo, aż znowu zaczęło ciec. Zacząłem zaglądać sam: wyciek był gdzieś z tyłu silnika, pod turbinami czy DPF-em. Jak wiecie, bardzo trudno jest coś dojrzeć, gdyż BiTDI jest zabudowany na potęgę. W styczniu skończyła mi się gwarancja, więc postanowiłem nie bawić się więcej z ASO i samochód trafił do mechanika. Po długich godzinach dochodzenia i rozebrania sporej części z przedniego podwozia, dotarliśmy  wczoraj do winowajcy - jest to jakaś metalowa rurka, znajdująca się pod PDF-em. Puszcza na śrubie. Co to jest -  konkretnie nie wiemy. Mechanik zerwał etykietkę z rurki z nr. seryjnym i zamówiliśmy ją. Ma dotrzeć z Niemiec w przeciągu 5-ciu dni. Koszt tej części to 130 zł. z dostawą. Jakim cudem ta rurka przecieka? ASO najprawdopodobniej nie chciało się brać do roboty, gdyż naprawdę ten silnik swoją zabudową i masą wszelkich przewodów, rurek itp. odstrasza. Miałem obawy, że mogła to być uszczelka pod głowicą (poczytałem o tym trochę na forum przy "starszych" Passatach). No nic. Zobaczymy, co będzie po wymianie tej rurki.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oby tylko takie rurki się psuły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w jednym z busów nie mogłemogłem namierzyć wycieku.

Wiadomo czarne myśli o uszczelkę

Dodałem uszczelniacza ligui moly

I 50 tyś przejechałem i jest ok

A z chłodnicy cieklo mocno 

d

Edytowane przez galux20

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To i ja dorzucę swoje 5 groszy. 

Wczoraj serwis na 90tkm. Okazało się, że rozsypana jest dwumasa (informacja od serwisu: "i tak długo wytrzymała", znany problem, nowe dwumasy mają inny numer, bo te z fabryki były liche). Ponoć mieli wielu pacjentów z przebiegami 16-30tkm gdzie było do wymiany.

Jeśli chodzi o olej. Wymieniam co 15tkm, motul specific, zużywa trochę ponad 1 litra na 15tkm, co ponoć (wg serwisu) jest ok.

Problemy:

- zużycie paliwa teraz w mieście 12l/100km. Bez pałowania, bez jakiegoś przyspieszania itd. MASAKRA. W spokojnej trasie na DK cięzko jest zejść do 8. 

- 2 razy płyn chłodzący sobie uciekł. Potrzebne były solidne dolewki

- przy chłodzie, nie odpala już od strzała, tylko kręci ze 3-4 razy.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, r1u0d2y napisał:

Problemy:

- zużycie paliwa teraz w mieście 12l/100km. Bez pałowania, bez jakiegoś przyspieszania itd. MASAKRA. W spokojnej trasie na DK cięzko jest zejść do 8. 

- 2 razy płyn chłodzący sobie uciekł. Potrzebne były solidne dolewki

- przy chłodzie, nie odpala już od strzała, tylko kręci ze 3-4 razy.

 

Przebieg 115 tys km 
- Ja w warszawie w korkach jak mam 10-11 to max przy cieżkiej nodze,  w trasie na autostradzie od 7,5 do 9 m, w trasie 7-8 l 
- Płynu chłodzącego nie ubywa 
- zawsze pali od strzała 

6 godzin temu, r1u0d2y napisał:

Wczoraj serwis na 90tkm. Okazało się, że rozsypana jest dwumasa (informacja od serwisu: "i tak długo wytrzymała", znany problem, nowe dwumasy mają inny numer, bo te z fabryki były liche). Ponoć mieli wielu pacjentów z przebiegami 16-30tkm gdzie było do wymiany.

 

U mnie 110 tys wytrzymała i wymienili z dobrej woli :) 
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.06.2018 o 14:31, dirve napisał:

 

Przebieg 115 tys km 
- Ja w warszawie w korkach jak mam 10-11 to max przy cieżkiej nodze,  w trasie na autostradzie od 7,5 do 9 m, w trasie 7-8 l 
- Płynu chłodzącego nie ubywa 
- zawsze pali od strzała 

 

U mnie 110 tys wytrzymała i wymienili z dobrej woli :) 
 

U mnie wymiana dwumasy przy 105 tysiącach, leciutko zaczeła się odzywać więc pojechałem na wymianę, dzieki temu że wykupiłem gwarancję 5 lat lub 150 tyś, bez gwarancji około 5 tyś zł

Edytowane przez IQM1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności