dirve Zgłoś #341 Napisano 31 Marca 2018 @jopstons @broz powiecie mi gdzie znajduje się ta osłona nad chłodnicą ? Przy 140 km/h tak mi buczy coś w silniku, że mnie szlag trafia Z innych ciekawostek skrzynida dq500 przebieg 106 tys km ... dwumasa się rozsypała .. uznana dobra wola producencka i passat ma nową dwumasę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pioteres Zgłoś #342 Napisano 31 Marca 2018 3 godziny temu, dirve napisał: Z innych ciekawostek skrzynida dq500 przebieg 106 tys km ... dwumasa się rozsypała .. uznana dobra wola producencka i passat ma nową dwumasę 150km dsg6 to chyba dq250 a nie dq500? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dirve Zgłoś #343 Napisano 31 Marca 2018 4 godziny temu, pioteres napisał: 150km dsg6 to chyba dq250 a nie dq500? Ja mam drugiego passata , teraz mam bitdi i dq500 mam. Listwa wywalona nad chlodnica taka gumowo plastikowa i jest ciiisza ? Do listwy trzeba zdjac te metalowe oslony lamp, czerpak powietrza i trzeba ja mocno wyszarpac . Znajduje sie ona nagorze chlodnicy. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowy12 Zgłoś #344 Napisano 7 Maja 2018 odświeżam temat spalania oleju biitdi---- Czy wszyscy użytkujący bitdi odczuwają spadek poziomu na miarce? Czy przy większym przebiegu (powyżej 100tyś) spalanie się zwiększa? Czy jest większe spalanie oleju po dłuższych i szybkich przejazdach autostradowych? Czy przy pierwszych 5-7 tyś na świeżym oleju są mniejsze ubytki? Jakie oleje zalewacie do bitdi? z góry dzięki za odpowiedzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dirve Zgłoś #345 Napisano 7 Maja 2018 Godzinę temu, nowy12 napisał: odświeżam temat spalania oleju biitdi---- Czy wszyscy użytkujący bitdi odczuwają spadek poziomu na miarce? Czy przy większym przebiegu (powyżej 100tyś) spalanie się zwiększa? Czy jest większe spalanie oleju po dłuższych i szybkich przejazdach autostradowych? Czy przy pierwszych 5-7 tyś na świeżym oleju są mniejsze ubytki? Jakie oleje zalewacie do bitdi? z góry dzięki za odpowiedzi Hey. Mam 112 tys przebiegu. Zalewam Motul Specyfic 5w30 i wymieniam co 15 tys. Ubytek to 0,5 do 1l na te 15 tys Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #346 Napisano 7 Maja 2018 Ja mam ten sam olej i coś tam ubywa, ale śladowe ilości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dirve Zgłoś #347 Napisano 13 Maja 2018 (edytowane) Ktos wie co ile rozrzad sie symienia w bitdi ? Zmienia - blad slownika ** Edytowane 13 Maja 2018 przez dirve Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #348 Napisano 13 Maja 2018 (edytowane) Bitdi 120 tys. km, wszystkie inne 210 tys. km., tak podają niektórzy, ale normalnie powinno być 210, postaram się to zweryfikować na dniach. Edytowane 13 Maja 2018 przez paolokos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dirve Zgłoś #349 Napisano 13 Maja 2018 51 minut temu, paolokos napisał: Bitdi 120 tys. km, wszystkie inne 210 tys. km., tak podają niektórzy, ale normalnie powinno być 210, postaram się to zweryfikować na dniach. 120 tys ? Jakos bardzo szybko- ciekawe dlaczego . Widzialem jedno bitdi na alledtogo i rozrzad zmienial po 155 tys, a z czego pakietam to asso cos mowilo o 160 tys, ale wole sie spytac bo dokonca nie pamietam co mowil dodatkowo zdziwilem sie ze na portalach nie ma rozrzadow do bitdi bede wdzieczny za sprawdzenie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dirve Zgłoś #350 Napisano 13 Maja 2018 allegro.pl/skf-rozrzad-pompa-vw-passat-b7-b8-cc-1-6-2-0-tdi-i6738362531.html Dziwne..nawet skf podaje ze o do bitdi ? A pasek ma 145 zebow w bitdi a nie 160.. tutaj link do dobrego zestawu podbno.. https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3330203435220-PK06690-O59642-rozrzad-kpl- pasek---rolka---pompa-cieczy.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #351 Napisano 13 Maja 2018 (edytowane) Do Bitdi 145 zębów, cena w DE jakieś 330 euro za komplet. Te 160 zębów około 140 Euro. Edytowane 13 Maja 2018 przez paolokos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dirve Zgłoś #352 Napisano 13 Maja 2018 13 minut temu, paolokos napisał: Do Bitdi 145 zębów, cena w DE jakieś 330 euro za komplet. Te 160 zębów około 140 Euro. A zobacz czy jest jakas roznica w rolce napnajacej 04L109243G( teretycznie do tdi ) vs 04L109243H (tylko bitdi) tylko ostatnia litera sie roznia Bo jezeli to jedno i to samo, to w bitdi rozrzad tez powinien wytrzymac 210... chyba ze 120 przez to ze wag zastosowal w bitdi mocniejsze korby, glowice etc „Aby ten cud techniki przetrwał wyczyny kierowców, wzmocniono skrzynię korbową i obudowę cylindrów. Zastosowano także nowy wał korbowy, korbowody i tłoki. Volkswagen przyznaje również, że po raz pierwszy zastosował specjalną, przystosowaną do bardzo dużych obciążeń głowicę cylindrów” Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #353 Napisano 14 Maja 2018 Jest inne obciążenie na pompie CR i większe drgania w układzie więc zmniejszyli okres miedzy wymianami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dirve Zgłoś #354 Napisano 14 Maja 2018 Oks ale chyba do 150 tys dojedzie without problem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miketcho Zgłoś #355 Napisano 13 Czerwca 2018 Witajcie. Wracając do tematu o silniku BiTDI, to podzielę się moim doświadczeniem z tą jednostką. Mego Passata mam od prawie 2,5 roku. Przejechane jest prawie że 85 tys. km. Silnik jest, według mnie, bardzo dobry pod względem osiągów i oszczędności. Zgodzę się ze wcześniejszymi wypowiedziami na temat pobierania oleju. U mnie po długich trasach trzeba było zawsze uzupełnić od 100 do 200 ml. Cieszyłem się niezawodnością tego silnika do chwili, kiedy nagle zaczęło mi ubywać płynu chłodniczego (włączała się kontrolka na czerwono). Dość duży wyciek, którego - niestety - ASO "nie mogło zlokalizować" ("coś tam cieknie, ale sprawdziliśmy system chłodzenia pod ciśnieniem i nic nie pokazało; wymieniliśmy płyn, odpowietrzyliśmy i można na razie jeździć" - taka mniej więcej była odpowiedź). Zdziwiło mnie to bardzo. Po tym "fachowym serwisie" przejechałem ok. 700 km i - o dziwo - nic się nie działo, aż znowu zaczęło ciec. Zacząłem zaglądać sam: wyciek był gdzieś z tyłu silnika, pod turbinami czy DPF-em. Jak wiecie, bardzo trudno jest coś dojrzeć, gdyż BiTDI jest zabudowany na potęgę. W styczniu skończyła mi się gwarancja, więc postanowiłem nie bawić się więcej z ASO i samochód trafił do mechanika. Po długich godzinach dochodzenia i rozebrania sporej części z przedniego podwozia, dotarliśmy wczoraj do winowajcy - jest to jakaś metalowa rurka, znajdująca się pod PDF-em. Puszcza na śrubie. Co to jest - konkretnie nie wiemy. Mechanik zerwał etykietkę z rurki z nr. seryjnym i zamówiliśmy ją. Ma dotrzeć z Niemiec w przeciągu 5-ciu dni. Koszt tej części to 130 zł. z dostawą. Jakim cudem ta rurka przecieka? ASO najprawdopodobniej nie chciało się brać do roboty, gdyż naprawdę ten silnik swoją zabudową i masą wszelkich przewodów, rurek itp. odstrasza. Miałem obawy, że mogła to być uszczelka pod głowicą (poczytałem o tym trochę na forum przy "starszych" Passatach). No nic. Zobaczymy, co będzie po wymianie tej rurki. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek evo Zgłoś #356 Napisano 13 Czerwca 2018 Oby tylko takie rurki się psuły. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galux20 Zgłoś #357 Napisano 14 Czerwca 2018 (edytowane) Ja w jednym z busów nie mogłemogłem namierzyć wycieku. Wiadomo czarne myśli o uszczelkę Dodałem uszczelniacza ligui moly I 50 tyś przejechałem i jest ok A z chłodnicy cieklo mocno d Edytowane 14 Czerwca 2018 przez galux20 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r1u0d2y Zgłoś #358 Napisano 26 Czerwca 2018 To i ja dorzucę swoje 5 groszy. Wczoraj serwis na 90tkm. Okazało się, że rozsypana jest dwumasa (informacja od serwisu: "i tak długo wytrzymała", znany problem, nowe dwumasy mają inny numer, bo te z fabryki były liche). Ponoć mieli wielu pacjentów z przebiegami 16-30tkm gdzie było do wymiany. Jeśli chodzi o olej. Wymieniam co 15tkm, motul specific, zużywa trochę ponad 1 litra na 15tkm, co ponoć (wg serwisu) jest ok. Problemy: - zużycie paliwa teraz w mieście 12l/100km. Bez pałowania, bez jakiegoś przyspieszania itd. MASAKRA. W spokojnej trasie na DK cięzko jest zejść do 8. - 2 razy płyn chłodzący sobie uciekł. Potrzebne były solidne dolewki - przy chłodzie, nie odpala już od strzała, tylko kręci ze 3-4 razy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dirve Zgłoś #359 Napisano 26 Czerwca 2018 6 godzin temu, r1u0d2y napisał: Problemy: - zużycie paliwa teraz w mieście 12l/100km. Bez pałowania, bez jakiegoś przyspieszania itd. MASAKRA. W spokojnej trasie na DK cięzko jest zejść do 8. - 2 razy płyn chłodzący sobie uciekł. Potrzebne były solidne dolewki - przy chłodzie, nie odpala już od strzała, tylko kręci ze 3-4 razy. Przebieg 115 tys km - Ja w warszawie w korkach jak mam 10-11 to max przy cieżkiej nodze, w trasie na autostradzie od 7,5 do 9 m, w trasie 7-8 l - Płynu chłodzącego nie ubywa - zawsze pali od strzała 6 godzin temu, r1u0d2y napisał: Wczoraj serwis na 90tkm. Okazało się, że rozsypana jest dwumasa (informacja od serwisu: "i tak długo wytrzymała", znany problem, nowe dwumasy mają inny numer, bo te z fabryki były liche). Ponoć mieli wielu pacjentów z przebiegami 16-30tkm gdzie było do wymiany. U mnie 110 tys wytrzymała i wymienili z dobrej woli Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
IQM1 Zgłoś #360 Napisano 27 Czerwca 2018 (edytowane) Dnia 26.06.2018 o 14:31, dirve napisał: Przebieg 115 tys km - Ja w warszawie w korkach jak mam 10-11 to max przy cieżkiej nodze, w trasie na autostradzie od 7,5 do 9 m, w trasie 7-8 l - Płynu chłodzącego nie ubywa - zawsze pali od strzała U mnie 110 tys wytrzymała i wymienili z dobrej woli U mnie wymiana dwumasy przy 105 tysiącach, leciutko zaczeła się odzywać więc pojechałem na wymianę, dzieki temu że wykupiłem gwarancję 5 lat lub 150 tyś, bez gwarancji około 5 tyś zł Edytowane 28 Czerwca 2018 przez IQM1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach