Skocz do zawartości
kzarczyn

Opona ociera o talerzyk amortyzatora

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam opony 195/65/15. Po wymianie tylnych amortyzatorów zaczęło mi coś ocierać przy skrętach w lewo.

Okazało się, że to prawe tyle koło trze o talerzyk amortyzatora, ale tylko na zakrętach. Na postoju odległość między oponą a talerzykiem to jakieś 3mm, zarówna na prawym jak i na lewym kole.

Amortyzatory gazowe Monroe.

Co można z tym zrobić? Dystanse na koła, jakaś tulejka pod talerzyk aby był wyżej, czy mogę go po prostu zjechać diaksem aby tyle nie wystawał?

Edytowane przez kzarczyn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

opony z za wysokim balonem kolego, do tego pewnie inne et niż zalecane, opony195/55 r15 powinny być, te co podajesz to występują w b5 seryjnie

ratują cię tylko dystanse jeśli nie masz zamiaru zmieniać opon, przód również sprawdź może przy pełnym skręcie trzeć o nadkola lub łuki błotników

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że opony są nadwymiarowe. Felgi zwykłe. Mam takie zarówno letnie ja i zimowe. Jeżdżę już kilka lat i do tej pory nie było problemów. Chyba że w zimie śniegiem oblepiło albo jak mocno załadowany jest to obciera na dołkach.

Pytanie jak to wyeliminować najprostszym sposobem, bo dystansom to jakoś nie ufam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W zeszlym roku. Bylem ostatnio na szarpakach i cale zawieszenie sztywne, z tylu tez.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

daj dystans 5 mm i będzie po problemie, no chyba że zacznie ci ocierać z drugiej strony :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dam dystanse to z obu stron pod talerzyk aby stał równo. Czy wtedy tył się nie podniesie o te 5mm?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym dał dystans na koło a nie na amora

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam opony 195/65/15. Po wymianie tylnych amortyzatorów zaczęło mi coś ocierać przy skrętach w lewo.

Przy takim rozmiarze nic nie powinno obcierać..

Jesteś pewien że dobrze poskładałeś amora?

Luzu za dużego nie masz na łożysku koła?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łożysko koła to było pierwsze o czym pomyślałem. Był delikatny luz więc dociągnąłem tak aby podkładka dała się śrubokrętem przesuwać i aktualnie nie ma wyczuwalnego luzu na łożysku.

 

Sprawdzałem dwa razy, i wszystko poskładałem według rysunku z ETKI. Obie strony jednakowo.

Jednego tylko nie mogę się dopatrzeć. Czy ma znaczenie jak się zamontuje tylny amortyzator do belki? Czy ma oznaczenie przód/tył?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prędzej out/inside.

Obczaj skos talerza trzymającego sprężynę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żadnych oznaczeń na amortyzatorze nie widać, ale sprawdzę jeszcze raz bo to jedyne sensowne wyjaśnienie, że cały amor jest delikatnie pochylony na zewnątrz. Były takie patenty w pasatach?

Talerz jest prostopadły do amortyzatora, da się go obracać po podniesieniu samochodu, trzyma się na zgrubieniu w amorku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przejrzałem kilka zdjęć i faktycznie jest on symetryczny, obracanie nie na wiele się zda.

Zimówki miałem 185/65r14 i miałem wrażenie że są hektary miejsca miedzy opona a sprężyną.

Może warto podnieść talerz o jakiś centymetr lub dwa, wtedy podniesie się trochę tył co w 35i jest norma że siada i zwiększy sie odstęp od opony.

Gdzieś był temat o tulei pod talerz, wg zasady jeśli coś głupio wygląda ale działa to nie jest głupie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

daj dystanse po 5mm na koło i powinno być ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzewam

Panowie mam pytanko mi ociera opona lewa o nakrętki od gwintu natomiast z prawej strony jest wszystko w porządku teraz zostały wymienione tuleje tylnej belki rzekomo troszkę odeszło ale jednak prawa strona nadal jest dalej od amortyzatora ktoś jakiś pomysł auto nie widać żeby miało dzwona a po za tym przez 2 lata takiej akcji to nie miałem :( (tak wiem ze mogę dać dystans z jednej strony i będzie gitara ale chce wiedzieć czy da rade to jakoś nastawić ?)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pojedź na zbieżność do warsztatu z DOBRYM sprzętem i niech z tyłu Ci ustawią belkę tak żeby prosto było... W tych łapach jest regulacji że 3mm także podejrzewam że trochę za się to zniwelować. Ostatnio też kombinowałem z belką bo auto mi uciekało... jeśli zbieżność nie pomoże to będziesz musiał zobaczyć czy belka jest prosta ;)

 

EDIT : Przepraszam, !! nie ten dział.. W B4 nie pamiętam jak to było mocowane, ale chyba tam żadnej regulacji nie było... Myślałem, zę piszę w dziale B5 ;)

Edytowane przez bartekj001

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności