kzarczyn Zgłoś #1 Napisano 14 Lipca 2015 (edytowane) Witam Mam opony 195/65/15. Po wymianie tylnych amortyzatorów zaczęło mi coś ocierać przy skrętach w lewo. Okazało się, że to prawe tyle koło trze o talerzyk amortyzatora, ale tylko na zakrętach. Na postoju odległość między oponą a talerzykiem to jakieś 3mm, zarówna na prawym jak i na lewym kole. Amortyzatory gazowe Monroe. Co można z tym zrobić? Dystanse na koła, jakaś tulejka pod talerzyk aby był wyżej, czy mogę go po prostu zjechać diaksem aby tyle nie wystawał? Edytowane 14 Lipca 2015 przez kzarczyn Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisek171 Zgłoś #2 Napisano 14 Lipca 2015 opony z za wysokim balonem kolego, do tego pewnie inne et niż zalecane, opony195/55 r15 powinny być, te co podajesz to występują w b5 seryjnie ratują cię tylko dystanse jeśli nie masz zamiaru zmieniać opon, przód również sprawdź może przy pełnym skręcie trzeć o nadkola lub łuki błotników Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #3 Napisano 14 Lipca 2015 Wiem, że opony są nadwymiarowe. Felgi zwykłe. Mam takie zarówno letnie ja i zimowe. Jeżdżę już kilka lat i do tej pory nie było problemów. Chyba że w zimie śniegiem oblepiło albo jak mocno załadowany jest to obciera na dołkach. Pytanie jak to wyeliminować najprostszym sposobem, bo dystansom to jakoś nie ufam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #4 Napisano 14 Lipca 2015 Kiedy wymieniał tuleje na tylnej belce ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #5 Napisano 15 Lipca 2015 W zeszlym roku. Bylem ostatnio na szarpakach i cale zawieszenie sztywne, z tylu tez. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #6 Napisano 15 Lipca 2015 daj dystans 5 mm i będzie po problemie, no chyba że zacznie ci ocierać z drugiej strony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #7 Napisano 15 Lipca 2015 Jak dam dystanse to z obu stron pod talerzyk aby stał równo. Czy wtedy tył się nie podniesie o te 5mm? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #8 Napisano 15 Lipca 2015 Ja bym dał dystans na koło a nie na amora Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #9 Napisano 16 Lipca 2015 Mam opony 195/65/15. Po wymianie tylnych amortyzatorów zaczęło mi coś ocierać przy skrętach w lewo. Przy takim rozmiarze nic nie powinno obcierać.. Jesteś pewien że dobrze poskładałeś amora? Luzu za dużego nie masz na łożysku koła? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #10 Napisano 16 Lipca 2015 Łożysko koła to było pierwsze o czym pomyślałem. Był delikatny luz więc dociągnąłem tak aby podkładka dała się śrubokrętem przesuwać i aktualnie nie ma wyczuwalnego luzu na łożysku. Sprawdzałem dwa razy, i wszystko poskładałem według rysunku z ETKI. Obie strony jednakowo. Jednego tylko nie mogę się dopatrzeć. Czy ma znaczenie jak się zamontuje tylny amortyzator do belki? Czy ma oznaczenie przód/tył? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #11 Napisano 16 Lipca 2015 Prędzej out/inside. Obczaj skos talerza trzymającego sprężynę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #12 Napisano 16 Lipca 2015 Żadnych oznaczeń na amortyzatorze nie widać, ale sprawdzę jeszcze raz bo to jedyne sensowne wyjaśnienie, że cały amor jest delikatnie pochylony na zewnątrz. Były takie patenty w pasatach? Talerz jest prostopadły do amortyzatora, da się go obracać po podniesieniu samochodu, trzyma się na zgrubieniu w amorku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #13 Napisano 16 Lipca 2015 Przejrzałem kilka zdjęć i faktycznie jest on symetryczny, obracanie nie na wiele się zda. Zimówki miałem 185/65r14 i miałem wrażenie że są hektary miejsca miedzy opona a sprężyną. Może warto podnieść talerz o jakiś centymetr lub dwa, wtedy podniesie się trochę tył co w 35i jest norma że siada i zwiększy sie odstęp od opony. Gdzieś był temat o tulei pod talerz, wg zasady jeśli coś głupio wygląda ale działa to nie jest głupie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Górski Zgłoś #14 Napisano 10 Sierpnia 2015 daj dystanse po 5mm na koło i powinno być ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ema87 Zgłoś #15 Napisano 6 Kwietnia 2016 Odgrzewam Panowie mam pytanko mi ociera opona lewa o nakrętki od gwintu natomiast z prawej strony jest wszystko w porządku teraz zostały wymienione tuleje tylnej belki rzekomo troszkę odeszło ale jednak prawa strona nadal jest dalej od amortyzatora ktoś jakiś pomysł auto nie widać żeby miało dzwona a po za tym przez 2 lata takiej akcji to nie miałem (tak wiem ze mogę dać dystans z jednej strony i będzie gitara ale chce wiedzieć czy da rade to jakoś nastawić ?) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartekj001 Zgłoś #16 Napisano 6 Kwietnia 2016 (edytowane) Pojedź na zbieżność do warsztatu z DOBRYM sprzętem i niech z tyłu Ci ustawią belkę tak żeby prosto było... W tych łapach jest regulacji że 3mm także podejrzewam że trochę za się to zniwelować. Ostatnio też kombinowałem z belką bo auto mi uciekało... jeśli zbieżność nie pomoże to będziesz musiał zobaczyć czy belka jest prosta EDIT : Przepraszam, !! nie ten dział.. W B4 nie pamiętam jak to było mocowane, ale chyba tam żadnej regulacji nie było... Myślałem, zę piszę w dziale B5 Edytowane 6 Kwietnia 2016 przez bartekj001 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach