Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie do Wszystkich posiadaczy B8.

 

 Przez 4 lata jezdzilem Alltrackiem B7 177 KM  4 motion. 

Auto  cudowne.  reagowal jak brzytwa na kazdy ruch i wprowadzic go w poslizg przy normalnej jezdzie nie bylo latwo

 

Teraz  przesiadlem sie na Allatrck B8 240 Bi turbo  i mam wrazenie ze naped dziala znacznie gorzej.  

Przy mocniejszym wcisnieciu gazu przy ruszaniu  kola boksuja- fakt ze krotko ale jednak.  zwlaszca przy szybkim ruszaniu przy skreconych kolach

 W B7 to sie nie zdazalo- ruszal jak z procy.

 

 czy ktos ma podobne wrazenia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że w tym przypadku zmiana Nm ma duże znaczenie. W B7 miałeś pewnie coś z 350Nm a teraz 500! To mega duża różnica.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jeździłem B7, ale w B8 mam podobne odczucia, buksowanie na skręconych kołach i odczuwalna zwłoka w załączaniu tyłu. Kumpel ma xc60 i tam szczerze mówiąc haldex działa dużo szybciej.

Edytowane przez jaros

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W którymś z tygodników motoryzacyjnych niecały rok temu był test napędów 4x4, był tam min B8 i testujący zwrócili uwagę na dużą zwłokę napedu w Passacie i działanie zdecydowanie gorsze w stosunku do B7... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jest wskazane szybkie ruszanie na skręconych kołach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze rzeczywiscie  rozniaca w Nm  ma wplyw tutaj, ale jednak czuje sie  troche zawiedzony.

 Kwestia  czy powinno sie ruszac na skreconych kolach czy nie nie ma znaczenia.  Ja sie nawet zgadzam ze pewnie nie powinno ale B7 robil to bez problemu.

 

Wczoraj  pojezdzilem sobie troche po bloto/sniegu, w Warszawie i musze powiedziec ze ogolnie auto zachowuje sie bardzo dobrze, zakrety  trzyma  bardzo ladnie,  pelna kontrola. Rusza spod swiatej jak rakieta, choc jeszcze nie wciskam  gazu do konca bo mam dopiero 400 Km  przejechane i nie chce go pilowac ( tak przy okazji co sadzicie o koniecznosci docierania silnika?)  

 

No tylko to ruszanie....

 

 Przez to boksowanie mam wrazenie  ze  samochod bedzie mniej stabilny przy  sytuacji awaryjnej,  z drugiej strony ten ma XDS a B7 nie mial...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, AndrewL napisał:

...tak przy okazji co sadzicie o koniecznosci docierania silnika?

Silniki są już dotarte a zalecany 1000 km spokojnej jazdy od nowości dotyczy układania się wszystkich ruchomych elementów auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minutes ago, multisync said:

Silniki są już dotarte a zalecany 1000 km spokojnej jazdy od nowości dotyczy układania się wszystkich ruchomych elementów auta.

i twoim zdaniem   warto ten 1000 odczekac?

 

 

 korci mnie zeby  go pocisnac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem jest to przydatne. Nie ukrywam, że mnie też korciło ale w moim przypadku 1000 km szybko się nakręcił ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja też się pochwale, bo faktycznie może minąć chwila zanim ten samochód będzie ponownie taki czysty:

IMG_2631.thumb.jpg.072da8cb31d18ef6f7819130dfb3c173.jpg

Jestem niecierpliwy więc brałem tak jak stał w salonie - bardzo mi się podoba że RM2018 i ma światła ze zmienną grafiką jak w wersji highline. Nie wiem dlaczego dopiero od niedawna można to zamawiać, a co więcej nie wiem dlaczego prawie żaden dostępny od ręki tego nie ma:/ 

Felgi 19" Albertville na których stał na razie zamieniłem na 18" od Audi Q5 z zimówkami. Na lato się zobaczy - albo zostawię, ale sprzedam i kupie tylko letnie opony. 

Póki co 2 dni i 1000km przejechane, jest super ;)

Edytowane przez shoo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poprosze o informacje jak wyglada spalanie w silniku 2.0tsi w alltracku? Szczegolnie przy jezdzie autostradowej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

image.thumb.png.2ce1cf5d3f3ba17511b3026c65f88fd6.pngimage.thumb.png.2ce1cf5d3f3ba17511b3026c65f88fd6.png1

Średnio  50/50  10,5-11 l/100    w mieście przy korkach potrafi łyknąć 15l.

Edytowane przez jaros

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

Przymierzam się do 2-3 letniego Alltracka i zastanawiam nad silnikiem. Jak duża jest różnica między 190 KM a 240 KM w raczej dynamicznej jeździe ? Teraz jeżdżę Octavią 2.0 tdi zchipowaną ze 150 na 184 KM i mielenie przy mocnym przyspieszaniu jest bardzo irytujące + zawsze by się chciało mieć tych kucy nieco więcej podczas wyprzedzania :)

Warto czekać na pojawienie się jakiejś zadbanej sztuki w BiTdi czy jednak zwykłe turbo w zupełności wystarcza ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

190KM zrobisz chipem w okolice 230-240. Z opinii użytkowników wersja 190 silnika pracuje dużo bardziej kulturalnie i jest generalnie mniej problematyczna w porównaniu do 240. 

Edytowane przez geenel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Ilość dostępnych 190 km w Alltracku jest też nieporównywalnie większa, więc z czegoś można już wybierać, 240 km natomiast jak na lekarstwo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy pozwolą, że odgrzebię ten stary temat 🙂

 

Zmieniłem ostatnio swojego starego B7 na Alltracka B8 (TSI 220KM) i szlag mnie trafia jak to się beznadzienie prowadzi. Zawieszenie w porównaniu z B7 jest tragiczne. Ok, mój B7 miał niby usportowione zawieszenie, cokolwiek to znaczy, ale w porównaniu z Alltrackiem po zakrętach jeździł jak gokart. Alltrack buja się jak nie przymierzając 2 tonowe XC70 poprzedniej generacji które też testowałem przed zakupem. O dynamicznej jeździe typu dohamowanie > apex > gaz na wyjściu nie ma mowy, wyczucie tego gdzie jestem w zakręcie jest zerowe. Alltrack ma niby DCC, jednak jego ustawienia nie wydają się nic zmieniać w odczuwalny sposób. Ma też 17 calowe felgi z wysokimi oponami, co z pewnością nie pomaga.

I teraz pytanie, szczególnie do posiądających alltracki: czy to jest normalne? Wasze też tak mają? Czy jest jakiś znany sposób na poprawę właściwości jezdnych? Poza zmianą na większe felgi, zamówiłem już 18", większych z różnych powodów nie chcę. Inne sprężyny? Kurcze samochodu nie chcę zmieniać, bo poza prowadzeniem wszystko mi pasuje 🙂 

 

Uprzedając komentarze - ja tych dodatkowych 2cm prześwitu potrzebuję tylko żeby nie obijać miski olejowej przy dojeździe na działkę, nie oczekuję od niego właściwości terenowych. Zwykły variant 4motion był zwyczajnie trochę za niski.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam sobie odpowiem ;) 

Po zmianie kół na z 17" na 18" i założeniu nowych opon (conti premium contact) jest zdecydowanie lepiej. Nie idealnie, zbieżnie z tym czego oczekiwałem po podniesionym kombi - przynajmniej jestem w stanie stwierdzić co się dzieje z samochodem w zakręcie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!
Jestem w grupie od 12.10.2023 r.
Posiadam Passata Alltrack B8 z 2016 r. Poj. 2.0 l.
Diesel 190 KM. DSG 6 biegów. Przebieg 138000 km. 
Od kilkunastu dni, po wyhamowaniu do zera, zarówno przez ACC, z funkcją Hold jak i bez włączonych tych systemów, z tyłu daje się słyszeć wyraźny odgłos którego ani dokładnego miejsca, ani powodu nie mogę ustalić.
Ktoś może miał takie zdarzenia?
Dziękuję za wszystkie merytoryczne uwagi.
Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności